Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Litteratur
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 31-8-2006 kl 08:25
Litteratur


Jeg får fra tid til annen nyhetsbrev av typen "Du som tidligere har kjøpt .... er kanksje interesert i denne også?" fra nettkjøpesenteret Amazon.com

Denne gangen hadde de anbefalt meg noen bøker jeg ikke tidligere har hørt om. De er som følger:

Faith, Health, and Prosperity: A Report on "Word of Faith" and "Positive Confession" Theologies (Paperback) link

Charismatic Chaos link

Who's Driving the Purpose Driven Church? link

Dining With the Devil: The Megachurch Movement Flirts With Modernity (Hourglass Books) (Paperback) link

Redefining Christianity: Understanding the Purpose Driven Life Movement link

Ashamed of the Gospel: When the Church Becomes Like the World link

The Disease of the Health and Wealth Gospels link

Bøkene jeg har kjøpt tidligere (og som utgjør basis for at Amazons oppsett gir meg disse anbefalingene) er:
Seduction of Christianity: Spiritual Discernment in the Last Days link

A Different Gospel: Biblical and Historical Insights into the Word of Faith Movement (Paperback) link

Og
Christianity in Crisis link

Disse bøkene er kanskje noe for flere enn meg å vurdere. Har desverre ikke fått lest de jeg har ennå, og kjenner ikke til alle forfatterene. Men videreformidler i det minste denne listen over bøker som Amazons datamaskiner mener jeg kan ha interesse av ;) (Anbefalingene gjøres på bakgrunn av kategoriseringer internt i Amazon, at jeg har kjøpt bøker fra samme kategori tidligere, videre koblinger som er gjort mellom forskjellige bøker, tema, forfattere etc... Så ofte stemmer det godt. Men en datamaskin er likevell ikke like god til sånt som en god venn som har lest boken og vet hva den handler om, derfor er det en anbefaling med forbehold.)




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen