Kristnerd
Administrator
Brukeren er frakoblet
|
|
Gi oss lovsangtekster å leve på
http://vl.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060117/KULTUR/6011...
"Nyere lovsangtekster er ofte endimensjonale og navlebeskuende, og dessuten så klisjéfylte og hastverkspreget at det kan virke som det tar lengre tid
å synge dem enn å skrive dem"
[Redigert den 17-1-2006 av Kristnerd]
«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
|
|
Lance
Veteran
Brukeren er frakoblet
Humør: Gud er én
|
|
Det gamle er best! "Jesus revealed in me", "Ransak meg Gud", "I am marked" osv.
|
|
k-mann
Veteran
Brukeren er frakoblet
Humør: Håpar ikkje det er Faderen , Sonen eller Anden de snakkar om...
|
|
Interessant artikkel, ingressen seier det meste (eg er einig i den).
PS! Linken din er litt øydelagd, Kristnerd, så eg poster ny:
http://vl.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060117/KULTUR/6011...
mvh
«På korset åpenbarer Jesus Gud for oss. Det
er en Gud som lider med oss, som går inn i vår
smerte. Han tar på seg smerten og forvandler
den.»
– Anselm Grün, Benediktinerabbed
|
|
PeterDJ
Veteran
Brukeren er frakoblet
|
|
heh... vel linken til kristnerd var ikke død hos meg
Foresten så er jeg også enig i det meste tror jeg. Jepp. Kan ikke være enig i alt.. det har vi ikke tid til, heller. Men når det gjelder Gudstjenesten
så skal den ikke utbasuneres slik Jesus også sier.
Og derfor er det litt leit at mange blir kjendiser og tjener seg rik på å tjene Gud og mennesker. Ikke fordi det er noe galt i seg selv, men fordi
disse artistene står i fare for å miste fokus. De gjør jo en god jobb og gir mange sjeler mye godt gjennom deres virke. Faren er derimot at man kan
miste fokus på utrustning til tjeneste. Det handler jo ikke om gode følelser og sjokolade etterpå.
Jeg tror mange artister som synger lovsang er helt igjennom Gudfryktige mennesker som er tatt opp av sølen og frelst fra synd og død, og derfor i sin
store takknemlighet synger for hele verden! Som Michael W.Smith + + + +... mens andre derimot kan bli lurt av verden. Jeg kjenner ikke Michael
W.Smith, men jeg håper han ikke har mistet fokuset selv.
Som Paulus også sier. Derfor kjemper jeg for at jeg ikke skal miste seiersprisen jeg som har jobbet for andres frelse. (eller noe sånn)
Velvel.. Keith Green, han må jeg finne ut mer av.
|
|
Kristnerd
Administrator
Brukeren er frakoblet
|
|
Sitat: | Opprinnelig postet av PeterDJ
heh... vel linken til kristnerd var ikke død hos meg
|
Var fordi jeg rettet det opp det
Saken følges foresten opp med et intervju i dag:
Rudi Myntevik ønsker ikke å skape god stemning eller få Gud til å komme nær med lovsangen. – Da ligner det på magi, mener han.
«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
|
|
PeterDJ
Veteran
Brukeren er frakoblet
|
|
nei huff.... nok pirking mener jeg..
synes de som skriver sånne pirkende innlegg i avisene om lovsangsledere og musikk burde lage sin egen musikk og holde kjeften igjen, sagt på en fin
måte. I stedet for å hakke på andre.
Det er mange lovsanger rundt omkring som ikke vises på TV nødvendigvis, som er ganske forkynnende. Men jeg mener ikke lovsang skal være forkynnenede
først og fremst, men heller sanger med lovord om Herren. LOVSANG. Ikke Forkynnsang.. derfor har vi talere/predikanter.
Gud utrustet til forskjellige formål. Ikke at alle ting skulle sammenføyes under en manns ansvar. HALLO?
Cut the crap. Og la de synge sangene sine slik deres hjerter sier dem. Det er det som er naturlig.
[Redigert den 18-1-2006 av PeterDJ]
|
|
Kristnerd
Administrator
Brukeren er frakoblet
|
|
Sitat: |
synes de som skriver sånne pirkende innlegg i avisene om lovsangsledere og musikk burde lage sin egen musikk og holde kjeften igjen, sagt på en fin
måte
|
Nå er nå Rudi Myntvik selv lovsangsleder og musiker, og det var nå i hovedsak han som utalte seg i det siste innlegget.
|
|
Lance
Veteran
Brukeren er frakoblet
Humør: Gud er én
|
|
Er det magi når Gud kommer nær i lovsangen? Slettes ikke... Da David spilte for Saul vek de onde åndene bort da Gud kom nær.
“But thou art holy, O thou that INHABITEST the praises of Israel.” (Psalm 22:3)
Gud "bor" til og med i lovprisningen til Sitt folk. Det viser også historien om Paulus og Silas i fengselet. Gud kom ned og utfridde dem da de priste
Ham...
Guds nærvær vil ha en effekt på folket. Utfrielse, omvendelse, helbredelse osv. Ikke bare en god følelse som du kan få hvor som helst.
|
|