Hanevold vil ha krise.
Ber om regjeringskrise.
Men er det det vi skal gjøre da?
1Tim 2:1f
1 Framfor alle ting formaner jeg derfor til at det blir gjort bønner, påkallelser, forbønner og takk for alle mennesker,
2 for konger og for alle som er i høy stilling, så vi kan leve et stille og rolig liv i all gudsfrykt og ærbarhet.
Er vi uenige med dem, så skal vi likevel takke for dem. Og hva gjelder beslutningene deres, så kan vi bruke denne lille bønnen: 1Tim 2:1f
1 Framfor alle ting formaner jeg derfor til at det blir gjort bønner, påkallelser, forbønner og takk for alle mennesker,
2 for konger og for alle som er i høy stilling, så vi kan leve et stille og rolig liv i all gudsfrykt og ærbarhet.
Så blir det opp til Gud om han vil snu deres hjerter, sende en regjeringskrise, eller hvordan han nå vil svare. Poenget er, vi dikterer ikke Guds
bønnesvar. Vi kommer på hans ord og kaster på ham alt som tynger, dermed også vår usikkerhet om våre ledere.
«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
|