Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
 Sider:  1    3
Forfatter: Tittel: Den forbannede loven eller lovens forbannelse?
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 30-6-2005 kl 15:28
Helliggjørelse


Sitat:
Opprinnelig postet av Anastasis
Der står intet om at gerninger retfærdiggører :wink2:. Desuden så betyder hellig mere noget i retning af "udskilt" end "meget from".


Gjerninger rettferdiggjør ikke.

Men...

Rettferdiggjørelse produserer gjerninger ;)

Det var det Wesley så etter Luther! :)

Altså. En tro (rettferdiggjørelse) uten gjerninger (helliggjørelse) er en død tro.


Ps: Å være adskilt fra verden vil si å ikke skikke seg lik denne verden; ved å avstå fra verdens forskjellige ting, diverse aktiviteter, tankemåter, levesett og metoder...det vil også produsere fromhet, ja.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Anastasis
Juniorveteran
****




Innlegg: 382
Registrert: 29-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-7-2005 kl 09:59


Lance,

Det er Jakob der kalder en tro uden gerninger død, ikke Paulus. "Alt er mig tilladt" siger Paulus. Du må skelne mellem Paulus peptalks og "skælden ud på brødrene" og så den frihed han har i Kristus.

Den adskillelse der først og fremmest er tale om er ikke på gerninger og fromhed. Det er en reel adskillelse i kraft af man, modsat det Jakob prædiker, er død med Kristus.




Jesus er vor eneste Herre og Ejer (Judas 1v4). Det står selv i Jehovas Vidners oversættelse.

Advarsel!!: Jeg betragtes som kætter af dette forum, og min tro placerer mig udenfor ortodoks kristendom.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 1-7-2005 kl 11:03


Når den Hellige Ånd, Guds liv, får leve gjennom oss...så blir vi selvsagt "frommere".



Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Anastasis
Juniorveteran
****




Innlegg: 382
Registrert: 29-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-7-2005 kl 11:14


Lance,

Jo og Gud giver den Ånd. "Det som Israel stræbte efter fik de ikke". Den der ikke jager efter gerninger har fået hvile fra sit møje.




Jesus er vor eneste Herre og Ejer (Judas 1v4). Det står selv i Jehovas Vidners oversættelse.

Advarsel!!: Jeg betragtes som kætter af dette forum, og min tro placerer mig udenfor ortodoks kristendom.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 1-7-2005 kl 12:34


Det har ikke med å jage etter gjerninger, men å fly fra det onde. Adskille seg fra verden.



Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Anastasis
Juniorveteran
****




Innlegg: 382
Registrert: 29-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-7-2005 kl 15:04


Lance ,

hvad er det nu vi mennesker er.....? syndere.




Jesus er vor eneste Herre og Ejer (Judas 1v4). Det står selv i Jehovas Vidners oversættelse.

Advarsel!!: Jeg betragtes som kætter af dette forum, og min tro placerer mig udenfor ortodoks kristendom.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 1-7-2005 kl 15:08


Kristne mennesker er syndere frelst av nåde. Kommet inn i det nye livet og lever ikke slik vi gjorde før.



Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Anastasis
Juniorveteran
****




Innlegg: 382
Registrert: 29-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-7-2005 kl 15:52


Her er hele forskellen. Jeg er bestemt ikke en synder frelst af nåde. Det ville Jakob sige. Men Paulus gør det klart, at vi er retfærdiggjort og ikke syndere gennem troen på Kristus. Ikke igennem os selv og hvad vi selv gør. Her er hele forskellen som fremgår af romerbrevet, og fint at du trækker grænserne op mellem Paulus og det proselyt evangelium du bekender dig til.



Jesus er vor eneste Herre og Ejer (Judas 1v4). Det står selv i Jehovas Vidners oversættelse.

Advarsel!!: Jeg betragtes som kætter af dette forum, og min tro placerer mig udenfor ortodoks kristendom.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 1-7-2005 kl 19:42


Du er blind, Anastasis... :no:



Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Anastasis
Juniorveteran
****




Innlegg: 382
Registrert: 29-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-7-2005 kl 21:43


Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Du er blind, Anastasis... :no:


ahem.. det kan du selv være. Det er utroligt, at du ikke kan se at Paulus evangelium er et andet end de andres, og at det kun er Paulus der addresserer os hedninge. Studerede 1 Peters brev fornyligt, og det stod mig helt klart, at hans gerningsfrelse lover en fremtidig retfærdiggørelse, modsat min nuværende retfærdiggørelse :up:.

[Redigert den 1-7-2005 av Anastasis]
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
soneh-chamas
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 212
Registrert: 25-4-2006
Brukeren er frakoblet

Humør: Ved ånd og ved avmakt

[*] opprettet den 13-6-2007 kl 12:39


Sitat:
Opprinnelig postet av elin
Loven (Torah), lik de norske lover, inneholder en beskrivelse av strafferammen eller konsekvensene av å bryte loven. Resultatet av Torahs overtredelse, er selvfølgelig forbannelsen, for dem som ikke holdt seg til Guds lover og spesifiserer velsignelser for dem som holdt den.


Søkte på google etter "curse of the law", kom frem til en GN-artikkel som jeg synes belyste forholdet ganske konsist.

Så vidt jeg kan se, er det DETTE Paulus mener med "lovens forbannelse":

Først bakgrunnen:

Sitat:
5 Mos kap 27 v9-26
...
Og Moses og de levittiske prester ... sa: Gi akt og hør, Israel! På denne dag er du blitt Herrens, din Guds folk.
Så lyd da Herrens, din Guds røst, og hold hans bud og hans lover, som jeg gir dig idag!
...
Når I er kommet over Jordan, da skal disse stå på fjellet Garisim og velsigne folket: ...


Så kommer "lovens forbannelse":
Sitat:
5 Mos kap 27 v9-26

Og disse skal stå på fjellet Ebal og lyse forbannelse: ...
...
Forbannet være den ... som ...
...
Og alt folket skal svare og si: Amen.
...
Forbannet være den som ikke holder ordene i denne lov og ikke gjør efter dem! Og alt folket skal si: Amen.



Så kommer noe jeg vil kalle "lovens velsignelse", i neste kapittel:

Sitat:
5 Mos kap 28
Dersom du nu hører på Herrens, din Guds røst, så du akter vel på å holde alle hans bud, som jeg gir dig idag, ...
alle disse velsignelser skal komme over dig ...
...
Herren skal byde velsignelsen å være hos dig i dine lader og å følge dig i alt det du tar dig fore ...



Det var kjent allerede den gang at Israel ville smake både velsignelsen og forbannelsen:

Sitat:
5 Mos kap 30

Når da alle disse ting kommer over dig, velsignelsen og forbannelsen som jeg har forelagt dig, ...
...
og du ... omvender dig til Herren din Gud og hører på hans røst i alt det som jeg byder dig idag ...
...
da skal Herren din Gud ... miskunne sig over dig ... så du elsker Herren din Gud av alt ditt hjerte og av all din sjel, og da skal du få leve

Og Herren din Gud skal atter glede sig over dig og gjøre vel imot dig, likesom han gledet sig over dine fedre, ... så sant du hører på Herrens, din Guds røst, så du tar vare på hans bud og hans lover, det som er skrevet i denne lovens bok ...



Forholdet til Loven er veldig viktig:
Sitat:
5 Mos kap 30
For dette bud som jeg gir dig idag, er ikke for høit for dig, og det er ikke langt borte.
...
Se, jeg har idag lagt frem for dig livet og det gode, og døden og det onde,
..
Jeg tar idag himmelen og jorden til vidne mot eder: Livet og døden har jeg lagt frem for dig, velsignelsen og forbannelsen; velg da livet, så skal du få leve, du og din ætt!





Hilsen Soneh Chamas

[Redigert den 13-6-2007 av soneh-chamas]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
soneh-chamas
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 212
Registrert: 25-4-2006
Brukeren er frakoblet

Humør: Ved ånd og ved avmakt

question.gif opprettet den 13-6-2007 kl 15:30


Sitat:
Opprinnelig postet av elin
Loven (Torah), lik de norske lover, inneholder en beskrivelse av strafferammen eller konsekvensene av å bryte loven.
...
Dersom en god venn av meg betalte min bot i retten ... så betyr ... det at ... Jeg er kjøpt fri fra straffen som loven inneholdt! Heretter må jeg igjen følge fartsloven!


I mange stater i USA kan guvernøren omgjøre dødsstraff til livsvarig fengsel, etter søknad fra den dømtes advokat. Dette kalles "nåde", "benådning" el.l. i juridisk språkbruk.

Koker ikke egentlig hele denne debatten om "nåde" kontra "gjerninger" ned til det faktum at en mer eller mindre symbolsk gjerning gjerne er påkrevet (som f.eks. i USA, hvor en må godkjenne og underskrive en formell søknad om benådning), mens selve benådningen er helt opp til en høyere myndighet?

Og at denne høyere myndighet kanskje vil være forsiktig med å dele ut benådninger helt ukritisk - den dømte forventes å ha endret sin adferd til det bedre, eller i det minste vise motivasjon for et nytt liv i pakt med samfunnets forventninger.


Hilsen Soneh Chamas.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 3-7-2007 kl 09:06


Johannes Åpenbaring 22:14 gir en klar tekst og befaling:


Sitat:

Blessed are they that do His commandments, that they may have right to the tree of life, and may enter in through the gates into the city.


Et lite vers helt i slutten av Bibelen, et bekreftende vers.
.




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-7-2007 kl 14:12


Lance skriver, sitat:
Kristne mennesker er syndere frelst av nåde. Kommet inn i det nye livet og lever ikke slik vi gjorde før.

Dersom du mener dette allerede er tilfelle, se her:

Og liksom synden hersket ved døden, så skal også nåden herske ved rettferdighet til evig liv ved Jesus Kristus, vår Herre. (Rom.5.21)

Synden hersker altså inntil døden, her menes det menneskeheten med dåpen til døden (Rom.6.4)
Den ansvarlige for denne dåpen er Noah som i hellig frykt bygde seg en ark til frelse for sin husstand etter å ha blitt varslet av Gud om det som ennå ikke var sett. Ved den fordømte han verden. Og ble arving til rettferdigheten av tro. (Heb.1.7)

Som Noahs dager var slik skal Menneskesønnens komme være.(Matt.24.37)
En klar og tydelig henvisning til at Noah og Menneskesønnen er en og samme, men uttrykket i ligningsform, alt er billedlig beskrevet.

Og det er den gamle verden som legges i grus, vi lever ennå i den gamle verden, så vi må fortsatt vente på det som kommer, for komme skal det. (2.Pet.2.5, Hab.2.3, Esek.33.33)

Så skal nåden herske ved rettferdighet til evig liv ved Jesus Kristus, vår Herre. (Rom.5.21)
Hva menes her? SE!!
Mens vi venter etter hans løfte nye himler og en ny jord, hvor RETTFERDIGHET BOR: (2.Pet.3.13)

Du vil vel ikke påstå att rettferdigheten har kommet enda?

Dere tilber det dere ikke kjenner. Vi tilber det vi kjenner, for frelsen kommer fra jødene. (Joh.4.22)


Theotormon skriver, sitat:

Skuggeleggjing

Lurer litt på kven som står bak desse skuggane...
I lys av læra om dei sju kyrkjelydane, og Branham/Luther/Wesley sine relasjonar til desse, vert det vel ein uungåeleg konsekvens at desse skuggane er lagt av Guds hand, som del av Hans plan?

Om skyggen står der en hel del om både i NT og i GT, og som ellers har skriftens ord i seg en dobbel betydning.
I 2.Kong.20.9 kan en lese om skyggen som skal gå ti trinn tilbake.
Og skyggen gikk tilbake de ti trinn som den hadde gått på Akas trapp - ti trinn.(11)

Her er det snakk om noe helt spesiellt, og ligner ikke en vanlig skygge som solen gir.
For å kunne konstantere hva denne skyggen er kreves der granskning av skriftene, for alt står ikke fortalt på samme sted, men er spredt gjennom hele Bibelen.
Det kan gjøres ved å gjennomgå alle steder hvor det står noe om skygge/skyggen/skyggene osv.
Hos Jes.4.6 kan en lese:
Der skal være en hytte til skygge mot heten om dagen og et tilfluktsted, et skjul mot vannskyll og regn.
Siden ord i skriften har andre betydninger må en alltid granske alle andre ord også, for skriften forklarer også de.

Her ser vi at det bygges en hytte som igjen er et tilfluktsted (rom) for vannskyll og regn.
Hva skriften mener med vannskyll og regn skal vi snart få vite:

Er det ikke nå hvetehøstens tid? Jeg vil rope til Herren, og han skal sende torden og regn. Kjenn da og se hvor stor deres ondskap er, den som dere har gjort for Herrens åsyn ved å kreve en konge! (1.Sam.12.17)

Det er trengselstiden det handler om:
For du har vært et vern for den hjelpeløse, et vern for den fattige i hans trengsel, et ly mot regnskyll, en skygge mot hete. NÅR VOLDSMENN FNYSER; ER DET SOM REGNSKYLL MOT EN VEGG. (Jes.25.4)

Brennende harme og fortærende ild, storm og regnskyll og hagl. (Jes.30.30)

Nå begynner det snart å danne seg et bilde av hva dette er, en fortærende ild; i dag kjenner vi til den kjernefysiske virkning, med usynlig stråling, dette kan være skyggen av en våpenbruk. Hytten er et tilfluktsrom for denne skyggen, og bekreftelser finnes;

For han gjemmer meg i sin hytte på den onde dag, han skjuler meg i sitt skjermende telt. På en klippe fører han meg opp. (Sal.27.5)

Du gjemmer dem i ditt åsyns skjulested mot menneskers sammensvergelser. Du skjuler dem i en hytte mot trettekjære tunger. (Sal.31.21)

Han har plyndret sin hytte som om det var en hage. Han har ødelagt sitt forsamlingssted. Herren har latt høytid og sabatt bli glemt i Sion. I sin vrede og harme har han vanæret både konge og prest. (Klag.2.6)

Deretter vil jeg vende tilbake og igjen oppbygge Davids frafalne hytte. Det nedbrutte av den vil jeg igjen oppbygge, og jeg vil gjenreise den. (Apg.15.16)

Vi ser altså at denne hytten eller tilfluktsrommet er svært viktig for at noen skal kunne overleve å bringe menneskeheten og kunnskapen videre mot seier.:

Vi som er i denne hytte, sukker under byrden. For vi vil ikke bli avkledd, men overkledd, for at det dødelige (strålingen) skal bli oppslukt av livet. (2.Kor.5.4)

Her ser en at i tillegg til at hytten er et tilfluktsrom, foregår der også forskning mot denne strålingen for å bringe menneskene videre mot noe som blir kalt himmelen for å bringe menneskene til livet, det blir det evige liv. (2.Kor.5.2)

Denne bragden fører oss til den rike:
For å være i visdommens skygge, er som å være i skyggen av rikdom. Men kunnskapens fortrinn er at visdommen holder sin eier i live. (Pred.7.12)
(Han har råd til å bygge seg denne hytten)

Nå kan en kanskje se at visdommen seirer over skyggen og lar den gå ti trinn tilbake, hva de ti trinn består i kan kanskje noen andre forklare?

[Redigert den 15-7-2007 av Lexus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 19-7-2007 kl 23:01


Sitat:
Opprinnelig postet av Lexus

Du vil vel ikke påstå att rettferdigheten har kommet enda?


Jesus Kristus ER vår rettferdighet. Ellers venter jeg som deg på den nye jord. :)




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-7-2007 kl 08:55


Lance skriver, sitat:
Jesus Kristus ER vår rettferdighet. Ellers venter jeg som deg på den nye jord.
Sitat slutt.

1. Først må Menneskesønnen opphøyes, da vil dere forstå at
jeg ER den jeg ER. (Joh.8.28)
2. Forut for fall opphøyer en manns hjerte seg, men
ydmykhet går forut for ære. (Ord.18.12)
3. Så sier Herren Herren: Ta luen bort og løft kronen av! Det
som NÅ ER, skal ikke være mer. Det
lave skal opphøyes, og det høye skal fornedres.
(Esek.21.26, Jer.13.18)
4. Hvem er denne Menneskesønnen? Jesus svarte, ennå en
liten stund er lyset blandt dere.
Vandre den stund dere har lyset, for at ikke mørket skal
komme over dere, den som
vandrer i mørke, vet ikke hvor han går hen.(Joh.12.34-35,
den som hater sin bror er i mørke -
1.Joh.2.11)
5. Gud så at lyset var godt og skilte lyset fra mørket
(1.m.1.4) (lys - det gode, mørke - det onde)
6. Lyset kalte han dag, og mørke kalte han natt.
7. Og det skjedde, da solen var gått ned og mørket kom, se,
da var der en rykende ovn, og
luende ild for fram mellom offerstykkene.

Jesus sa ikke direkte at Menneskesønnen kom med mørket, men det var det han mente (4)
Mørket som kommer er beskrevet som en gresshoppesverm. (2.m.10.14-15)
Om greshoppene:
Hvem er de - Dom. 7.12 - 6.3 - 5
Østavinden førte greshoppene med seg - 2.m.10.13
En sterk vestavind førte gresshoppene bort og kastet dem i Rødehavet, det ble ikke en eneste gresshoppe igjen i hele landet Egypt: (2.m.10.19)
Når jeg lukker hjmmelen, så det ikke kommer regn, og når jeg befaler gresshoppene å fortære landet, og når jeg sender pest iblant mitt folk. (2.Krøn.7.13)
Gresshoppene har ingen konge, og enda drar de alle ut, skare etter skare.

Jeg har slått dere med kornbrann og rust, gresshoppene åt opp deres mange hager og vingårder
(Guds rike, Matt.20.1,21.33) og fikentrær og oljetrær. Men dere har ikke omvendt dere til meg, sier Herren. (Amos 4.9)

Dine kjøpmenn er flere enn himmelens stjerner. Grsshoppene bredte ut sine vinger og fløy bort.
(Nah.3.16 - Fikentreet er beskrevet herunder - Nah.3.1 -12)

Det ble ikke gitt gresshoppene å drepe dem, men å pine dem i fem måneder. Og pinen de voldte, var som pinen av en skorpion når den stikker et menneske. (Åp.9.5)

Som du kan se, Lance, før vi vet hvem Jesus ER, må altså Menneskesønnen opphøyes, når han opphøyer seg skal han fornedres, når han er fornedret, ydmykes han, ydmykelsen fører ære med seg. Og alt som fortelles om mørket skal skje først. Lys og mørke handler om det gode og det onde, det gode er ennå.

[Redigert den 20-7-2007 av Lexus]

[Redigert den 20-7-2007 av Lexus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 20-7-2007 kl 10:08


Sitat:
Opprinnelig postet av Lexus

Som du kan se, Lance, før vi vet hvem Jesus ER, må altså Menneskesønnen opphøyes, når han opphøyer seg skal han fornedres, når han er fornedret, ydmykes han, ydmykelsen fører ære med seg. Og alt som fortelles om mørket skal skje først. Lys og mørke handler om det gode og det onde, det gode er ennå.


Jeg forstår ikke helt hva du snakker om, Lexus. Jeg vet hvem Jesus er... :)




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


lol.gif opprettet den 20-7-2007 kl 16:57


Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Jeg forstår ikke helt hva du snakker om, Lexus. Jeg vet hvem Jesus er... :)

Han er en actionfigur.:lol:




Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-7-2007 kl 20:52


For vi har ikke kamp mot kjøtt og blod, men mot maktene, mot myndighetene, mot verdens herskere i dette mørke, mot ondskapens åndehær i himmelrommet. Ef.6.12
:singing::lol::bouncing:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 23-7-2007 kl 09:43


Sitat:
Opprinnelig postet av solbu
Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Jeg forstår ikke helt hva du snakker om, Lexus. Jeg vet hvem Jesus er... :)

Han er en actionfigur.:lol:


Unnskyld?




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-7-2007 kl 04:57


Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Sitat:
Opprinnelig postet av solbu
Han er en actionfigur.:lol:


Unnskyld?

Les linken. :)




Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 24-7-2007 kl 09:29


Aha ;)



Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
elin
Medlem
**




Innlegg: 114
Registrert: 15-6-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-8-2007 kl 23:31


hei og takk til soneh-chamas for forståelige innlegg.
Hvorfor er det så vanskelig for en del å forstå dette?
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 20-8-2008 kl 01:10


Sitat:
Opprinnelig postet av elin
........
Mange tolker Paulus dit hen at vi ved å være frikjøpt fra lovens forbannelse derved er frikjøpt fra loven?, Gal.3:13.
........
Elin


Hvordan vil du forklare "lovens forbannelse" og hvordan vi kan bli fri fra denne forbannelsen?




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
 Sider:  1    3

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen