Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Åndelig krigføring og åndelig kartlegging
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-4-2005 kl 13:19
Åndelig krigføring og åndelig kartlegging


Nå er ikke jeg noen ekspert på teologi rundt "åndelig krigføring" bortsett fra det mest banale.

Hvis noen andre her kan gi en liten innføring i "åndelig krigføring" eller vise til en artikkel så hadde det vært kjempebra.


Men jeg tenkte jeg skulle vise til noen som skrev om "det indre liv" blant landets ivrigste åndekrigere, nemlig Oslokirken:

http://www.watchmannetwork.org/Sept_2004_Norway_Trip_Report....

Disse lever egentlig i en helt annen verden enn oss andre kristne der det lurer åndskrefter, demoner og festningsverk rundt hvert hjørte, i hver statue, hvert ord og bokstavsammenheng.

Og så ser de seg selv som å være i landets nøkkelposisjon ved å være disse "opplyste bønnekrigerne" som sloss mot ondskapens makter.

Noe annet litt spessielt med dette er at det er en veldig innandvendt form for menighetsdrift der man bryr seg om seg selv som en elite, og regner med at folk vil strømme inn som et resultat av deres åndelige krigføring.

Samme tankegang med "åndelig krigføring" og "åndelig kartlegging" kan man også finne igjen i UIO selv om UIO er forskjellige fra sted til sted og dermed er enkelte nesten ikke preget, og andre totalt preget.

Transformation filmene er også grunnlagt på denne tankegangen etter hva jeg har forstått. (jeg har ikke sett dem.)




www.nettmenigheten.com

Undervisning om Jesus grensesprengende nåde!
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen