Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Den kommende filmen fra Apologetisk Verksted
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-3-2004 kl 23:32
Den kommende filmen fra Apologetisk Verksted


Hvis den kommende filmen fra Apologetisk Verksted blir bra, og ikke for fanatisk, kan jeg tenke å kjøpe meg endel DVDër, og sende dem til de lokale menighetene her i byen.

Jeg kunne også tenke meg å sende noen eksemplarer (såklart blir det begrenset med student"lønn";) til kristenledere i Norge.

Men siden det fort blir mange filmer til samme person lurer jeg på om det er noen måte å samordne dette på?

F. eks å kunne gi bort filmer og selv få regninga, men at dere da har oversikten over hvem som allerede har fått film. (riktignok blir jo det dårlig gjort å legge også denne arbeidsbyrden over på dere som har laget filmen)

Vet dere foresten ca. når filmen vil være ferdig? Ikke meningen å mase, men jeg er så veldig spent!
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 9-3-2004 kl 00:21
Ny film


Hei Larss.
Jeg vet ikke om du har sett den første filmen? Den nye blir egentlig bare en oppgradert versjon av den forrige, så den blir i hvert fall ikke mer "fanatisk" enn den første.

Det er først og fremst Norsk oversettelse, retting av kosmetiske feil, litt mer info i mellom enkelte klipp, og litt endring i rekkefølgen som er målet med den nye filmen.

Når det er sagt så vil vi sansynligvis korte ned eller fjerne noen klipp, og legge inn endel nye klipp istedet. (Anslagsvis 20-30% nye klipp). Disse klippene vil bli hentet i fra det samme råmaterialet som den første filmen, så det vil nok heller ikke bidra til å gjøre filmen mer "fanatisk".

Filmen vil forøvrig komme ut på vanlig DVD og VHS.

Det er vanskelig å si når filmen blir ferdig, men det blir i hvert fall ikke før tidligst til høsten. For å få filmen på DVD må vi nemlig begynne helt fra "scratch" og finne/ta opp alle filmklippene på nytt.

Det er ca 20 filmer, med ca 20-40 timer film som er utgangspunktet for vår film. Bare det å se igjennom alt, og finne i de rette klippene vil ta en god del tid. I tillegg så vil bare tekstingen alene fort kunne ta noen uker i og med at jeg gjør alt dette i ledige stunder på fritiden. (Til sammenligning så jobbet jeg nesten 6 måneder i strekk for å bli ferdig med Ulver i Fåreklær.)

Når det gjelder utsending til menigheter og/eller menighetsledere så er min foreløpige tanke å bruke forumet, (ev. opprette et eget underforum) hvor vi koordinerer dette. Da kan vi alle skrive inn hvem vi har tenkt å sende filmen til, eller hvem som allerede har fått den.

Jeg er såvisst ingen rik mann jeg heller, men jeg har tenkt å sende ut filmen til menighetene sånn litt etter litt, etter hvert som jeg får råd. Vi kommer ikke til å be noen om penger (bortsett fra Herren) eller opprette noen form for gavekonto. Det er allikevel klart at dersom noen ønsker å få sendt en film til andre, for så å betale regningen selv så er det en grei sak å ordne.

Prisen på den nye filmen vil fortsatt i utgangspunktet være "gratis". Det som koster penger er innkjøp av tomme DVD'er og videokassetter. Jeg regner derfor med at vi må ta rundt 20-30 kroner pr. film til dekning av dette, pluss porto.

Gunnar :)



[Edited on 8-3-2004 by Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Elgkjøtt
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 237
Registrert: 2-3-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Modus?

[*] opprettet den 26-4-2005 kl 01:14


Er det mulig å få kjøpt hele opplaget? :mad: Det er så kaldt hjemme hos oss...



Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 26-4-2005 kl 02:29


Sitat:
Opprinnelig postet av Elgkjøtt
Er det mulig å få kjøpt hele opplaget? :mad: Det er så kaldt hjemme hos oss...


Er du sint pga filmen?

Vel.. jeg er sint på grunn av lureriet, maktmisbruket og manipuleringen som bl.a jeg ble utsatt for i over 10 år, av nettopp de folkene (og likesinnende) som avslører seg selv i filmen vår. Jeg er også sint på vegne av alle de mennesker som har blitt ødelagt både psykisk og åndelig av slike folk.

Jeg er et levende vitne om at svært mye av det som tas opp i filmen vår, bokstavelig talt er med på å ødelegge liv. Da har jeg ikke en gang begynt å snakke om lære eller teoligi ennå , men om maktmisbruk og psykiske kontrollmekanismer.

Jeg husker f.eks da jeg var på møtehelg med Åge Åleskjær på Oppdal for flere år siden, hvor han nektet å be for folk som så "triste ut" og ikke var "glade i Herren". Mennesker som hadde blitt seksuelt misbrukt, mishandlet eller av andre grunner bar på stor sorg og smerte, tvang seg til å klistre på seg falske smil og rope halleluja, for at Åleskjær skulle be for dem, og de trodde at de krenket Gud, eller ikke ville få bønnesvar, dersom de ikke gjorde det.

La oss se på noen av fruktene :

I mange tilfeller så har folk som ikke ble friske, fått beskjed om at de "ikke hadde tro nok", og satt dermed igjen med dobbel skam og smerte etter at trosforkynnerne hadde holdt møte. I verste fall så trodde de faktisk (enda de var kristne) at djevelen hadde fått innpass i dem, og havnet i dype troskriser og anfektelser i tillegg til sykdommen de allerede slet med.

I et annet tilfelle ( og i en annen sammenheng) fikk en dame som lå for døden et "profetisk budskap" om at hun ville bli frisk, og hele familien ble (dobbelt) sønderknust når profetien fra den "kjente profeten" viste seg å være feil og hun døde likevel. Dette førte til mye ekstra fortvilelse både i menigheten hun gikk i, og for familien.

Jeg husker de gangene, i forskjellige slags sammenhenger, hvor "profetene" kom med dom over menneskenes hjerter og tanker (ikke over hva folk sa eller gjorde, men "åpenbaringer" om hjertets innerste tanker og mottiver.) "Profetene" som både lyttet til og lærte av folk som Benny Hinn, Kenneth Hagin, og til "Toronto folk" som Rick Joyner, John Arnott osv profeterte både sykdom og ulykker over mennesker, bare fordi f.eks "Gud hadde åpenbart for dem at hjertet til NN hadde reist seg i stolthet mot Herren etc.".

Fruktene av alt dette ble splid, strid, og ødelggelse av kristne fellesskap. Kristne begyne å bli oppdelt i "A og B kristne", hvor de som "hadde Ånden" og lyttet til "Åndens røst" trodde at de stod over de andre (men framtilte seg selvfølgelig som "ydmyke"). I praksis så ble det de mest maktsyke og ærgjerrige som klorte seg til posisjoner hvor de som "profeter" eller "salvede" kunne herske over, og manipulere sine medkristne...

Jeg vet om et tilfelle hvor en person ble "fradømt" sin tjeneste for Herren, på bakgrunn av en enkelt profeti som en av lederne i menigheten fikk. Profetien gikk ut på at det var "hemmelig synd" i livet til vedkommende.... Han spurte pent om å få vite hva den "hemmelige synden" var, slik at han kunne bekjenne og vende om fra den, men det nektet lederen å si noe om...

Gode kristne har fått psykiske problemer, og til og med mistet troen og tilliten til Gud på grunn av alt dette, og jeg holder Benny Hinn, Hagin, Copeland og alle de vi advarer mot i filmen vår direkte ansvarlig for dette. Fruktene deres er kanskje vakre utenpå, men inni er det desverre bare råttenskap, ormer og mark.

Du får være så sint du bare vil Elgen, men jeg unner ikke min verste fiende å bli lurt inn i løgnene til Benny Hinn, Kenneth Hagin og co, eller løgnene til de såkalte "profetene" og "Apostlene" av i dag. Jeg har vært på innsiden av alt dette i mange år, og slukt alt rått og var helt forblindet, slik som du tydeligvis er i dag.

Jeg ber om at Gud må åpne øynene dine kjære Elg, slik som Han i sin nåde har gjort for meg. Tro ikke at din lange fartstid som kristen gjør at du er garantert å gjennomskue løgnene. Det finnes folk som har vært Jehovas Vitner i over 50 år uten å skjønne at de har blitt lurt....


Dersom du har sett deler av, eller hele filmen uten å skjønne at noe er forferdelig galt med hva Hinn og co står for, så avslører det desverre mye mer om deg elgkjøtt, enn om filmen.

Benny Hinn som erklærer folk som helbredet, enda de beviselig ikke er det og dør etterpå, Hagin som "sender ut tjenende ånder" for å hente inn penger for ham, forbannelsene flere av de kommer med over sine meningsmotstandere, Hinn og co som sitter på gulltroner foran tv kamera og velter seg i luksus.... Hinn som "profeterer" om at for å få "kontakt med himmelen" så må du se på TBN og ta på tv'en under sendingene deres fordi vistnok er "TBN en forlengelse av himmelen til jorden..." Alle de tomme rullestolene som blir trillet fram på Hinn møtene.. men nesten aldri menneskene som liksom skullle ha sittet i dem...

Hinn som er avslørt som en magefoldig løgner, til og med av verdslig media, og som bl.a har løyet om at han har reist opp folk fra de døde, enda han senere innrømmet (forsnakket seg) at han bare hadde hørt om at det hadde skjedd, og P.R sjefen hans måtte innrømme at det ikke var sant.....

Folk lar seg desverre villig lure av velregiserte show, overdrivelser, halvsannheter og velfabrikerte løgner... :no:

Guds fred.
Gunnar.


[Redigert den 26-4-2005 av Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Run
Juniormedlem
*


Avatar


Innlegg: 5
Registrert: 14-4-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-4-2005 kl 18:13


Hei Gunnar. Jeg har sett filmen, alle 4 timene! Dette er rystende og avslørende!!

Takk for den jobben du gjør Gunnar. Vi som ser dette og andre, vi burde starte vår egne menigheter, vi må få et alternativ for de som kommer ut av disse sammenhengene! Jeg selv har opplevd mye rart i slike sammenhenger, jeg har opplevd kontroll og maktmisbruk og jeg vet om mye avslørende i en kjent menighet i Norge. Vi må få stoppet galskapen, og løfte opp Gudsord og herren Jesus!

[Redigert den 29-4-2005 av Run]




Runar Sjåstad
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-12-2005 kl 18:12


amen Run!



Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-12-2005 kl 09:18


Sitat:
Opprinnelig postet av Gunnar
Jeg vet om et tilfelle hvor en person ble "fradømt" sin tjeneste for Herren, på bakgrunn av en enkelt profeti som en av lederne i menigheten fikk. Profetien gikk ut på at det var "hemmelig synd" i livet til vedkommende.... Han spurte pent om å få vite hva den "hemmelige synden" var, slik at han kunne bekjenne og vende om fra den, men det nektet lederen å si noe om...


Siden det nå ble litt liv i denne tråden...

Den personen som ble "fradømt" sin tjeneste er en god venn av meg. Han vet enda ikke hva slags "hemmelig synd" det er snakk om.

Han ble sønderknust av dette, spesielt fordi han ikke fikk vite hva det er han skal ha gjort.

Jeg forsøkte én gang å spørre vedkommende som fikk profetien og en annen leder i menigheten hva det var snakk om. Da fikk jeg det bestemte inntrykket at det var best for meg at jeg ikke forsøkte å hjelpe denne personen (som er min venn). Jeg fikk det inntrykket at jeg ville få problemer om jeg snuste for mye rundt dette.


Og slike folk tør vi inneha lederoppgaver i menigheter?




Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Thor
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 41
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-3-2007 kl 17:11


At sannheten skal sette en fri er visst glemt her.



Romerne 12.21 : La dig ikke overvinne av det onde, men overvinn det onde med det gode!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen