Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Filmen "Ulver i Fåreklær"
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-2-2004 kl 14:23
Filmen "Ulver i Fåreklær"


Jeg så filmen for noen dager siden og har tenkt å spørre om jeg kan få vise den på et møte i den gamle cellegruppen min, så folk som beundrer de falske profeter fra trosbevegelsen kan få se hva de egentlig står for.

Jeg ble mektig provosert av deres uttalelser. Ikke til sinne og hat mot personene, men til sinne og hat mot deres falske lære, den som forfører så mange mennesker.

Det gledet meg å se at amerikanske og engelske pinsepastorer og andre menighetsledere tør å sette fingeren på vranglæren.

Jeg ble skremt av det jeg så - ikke til frykt for de falske profeter, men skremt av at kirken tåler at dem som lyder Bibelen blir forbannet, truet på liv og familie. Jeg visste dette fra før av, men å se det på video var mildt sagt sterkt.

Det er min oppfatning at alle kirke- og menighetsledere burde se denne filmen, så de får det midt i ansiktet og blir absolutt nødt til å ta et tydelig og klart standpunkt.

Ros og takk til ansvarlige for redigering og produksjon av filmen, og til Gud som utruster mennesker med kunnskap om Seg Selv og mot til å stå for det ved Den Hellige Ånd og Hans virke gjennom Bibelen, Guds skrevne Ord.




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-2-2004 kl 15:09


Sitat:
Originally posted by Lionheart
Jeg så filmen for noen dager siden og har tenkt å spørre om jeg kan få vise den på et møte i den gamle cellegruppen min, så folk som beundrer de falske profeter fra trosbevegelsen kan få se hva de egentlig står for.

Bare versegod. Du kan vise den hvor du vil. Du kan sågar kopiere den i så mange eksemplarer du måtte ønske. Det eneste du ikke har lov til, er å selge den for høyere pris en det faktisk koster å kopiere den.




Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 22-2-2004 kl 15:24


Hei Lionheart.

Filmen kan vises til hvem du vil, og gies/kopieres bort videre til dem du vil. (men ikke selges).

Ulver i Fåreklær er i utgangspunktet bare en privat film, som vi ønsket å vise til våre nærmeste kristne venner. Det var først mens vi holdt på å lage den, at vi innså at den burde deles med flere.

Desverre så er kvaliteten på filmen såpass dårlig, og i et litt ukurant film format. Den er jo, som du så, også uten Norsk oversettelse.

På grunn av dette har vi nå anskaffet oss litt nytt og bedre utstyr, og jobber med å lage en helt ny versjon, som skal bli i tilnærmet DVD kvalitet, og gies ut på DVD. (Da trenger man ikke lenger PC for å kunne se den, noe som vil gjøre det litt enklere å vise den til andre).

Vi har vært inne på tanken på å sende en kopi av filmen, til så mange kristne menighetsledere i Norge som mulig, men vi venter til den nye filmen er ferdig, før vi ev. gjør dette. Det kan imidlertid fort gå et år eller mer, før vi er ferdige med den nye filmen, så det ligger et stykke fram i tid.

Dersom noen av dere som har filmen ønsker å dele den med kirke/menighetsledere, og andre kristne, så er dere selvfølgelig alltid fri til å gjøre dette, uavhengig av hvordan det blir med den nye filmen, og våre planer.




Guds fred
Gunnar.



[Edited on 22-2-2004 by Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 22-2-2004 kl 15:27
He he..


Ser ut som at Solbu og jeg satt og skrev svar på samme innlegg nesten samtidig, uten å vite at den andre gjorde det :)



[Edited on 22-2-2004 by Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Thomas
Seniormedlem
***




Innlegg: 220
Registrert: 17-2-2004
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet

Humør: :)

[*] opprettet den 22-2-2004 kl 17:10


Veldig bra laget film. Skremmer meg litt ved tanken over hvor nermt dette er egentlig oss i Norge også. Det sprer jo seg fort. Så og si ble den jo kalt "den åndelige svartedauen". De som går der får den og bringer den hjem med seg. Folkene blir helt blottet for skepsis og så og si hypnotisert fra all sin lære og lytter mer til dem en bibelen. Hvordan personen som lærer er blottet for respekt og kjærlighet og kun går for sine egne behov. Vel huff gjør meg litt trist.

Men iaf "Keep up the good work" :up: Gleder meg til neste film dere lager ;)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 29-2-2004 kl 03:15
Reaksjoner


Sitat:
Originally posted by Lionheart
Jeg så filmen for noen dager siden og har tenkt å spørre om jeg kan få vise den på et møte i den gamle cellegruppen min, så folk som beundrer de falske profeter fra trosbevegelsen kan få se hva de egentlig står for.

Hei Lionheart.

Dersom det blir slik at du viser den til cellegruppa, så hadde det vært om du ville dele litt med oss om hvilke reaksjoner/tilbakemeldinger du fikk.

Guds fred
Gunnar




[Edited on 29-2-2004 by Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-3-2004 kl 21:14
hei


jeg får ikke vise den på cellemøte av celleleder (jeg fikk beskjed på at cellegruppen var til for å oppbygge folk. jeg svarte at jeg også ønsker å bygge - men på fjellgrunn, ikke på sand.) men skal invitere alle i gruppen hjem, så får vi se hvem som kommer tenker jeg.

ber til Gud at alle må komme.




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-3-2004 kl 21:15
en ting til


når dere lager den nye versjonen...

kan dere prøve å se å redigere skrive-/trykkfeil?




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 1-3-2004 kl 23:38


Sitat:
Originally posted by Lionheart
når dere lager den nye versjonen...

kan dere prøve å se å redigere skrive-/trykkfeil?

Hei Lionheart.
Vi skal gjøre så godt vi kan med å luke ut skrivefeil i den neste versjonen. I den første så var jo utgangspunktet å bare å vise den til nære venner, og da var det liksom ikke så nøye.

Den kommer også til å bli sett nøye igjennom av andre enn oss på verkstedet (bl.a han som skal hjelpe oss med oversettelsen) før vi slipper den ut.

Gunnar.




[Edited on 1-3-2004 by Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 1-3-2004 kl 23:57


Sitat:
Originally posted by Lionheart
jeg får ikke vise den på cellemøte av celleleder (jeg fikk beskjed på at cellegruppen var til for å oppbygge folk. jeg svarte at jeg også ønsker å bygge - men på fjellgrunn, ikke på sand.)

Jeg undres stadig over at så mange kristne ikke innser at formaning også er en del av det å bli oppbygd.

Paulus formante jo andre, når han så at det var nødvendig å gjøre det. Dette gjorde han fordi han hadde omsorg for menigheten, og bare ønsket det beste for den!

Ja ja..
sukk!

Gunnar.




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-3-2004 kl 00:28


Men det er vell mest korekt å si at det er en ny film, og ikke en ny versjon. Eller ?



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 2-3-2004 kl 03:21
Ulvene i fåreklær


Hei kristnerd.

Det er litt midt i mellom faktisk.
Jeg regner med at 70 til 80 prosent av den første versjonen blir med i den nye. Forskjellen blir mest på vinklingen, rekkefølgen og lengden på de forskjellige klippene.

Når det er sagt, så håper jeg at vi ved å korte ned/fjerne enkelt klipp kan få plass til noen nye klipp som ikke er med i den første.

De som har sett den føste versjonen vil derfor kjenne igjen svært mye, men måten det blir presentert på kan bli en god del annerledes.

Den første versjonen har sine styrker og sine svakheter, men det viktigste er å få norsk teksting på den. Forbedringene som blir gjort blir derfor mer av kosmetisk art, enn det ville blitt dersom vi skulle laget en helt ny film.

Gunnar.




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 2-3-2004 kl 03:27
Ny film?


Etter at Ulver i Fåreklær er ferdig, går jeg forøvrig med noen ideer om å lage flere litt kortere filmer, med bestemte tema.

Det viktigste med hovedfilmen er å få vist en del av helheten og sammenhengen når det gjelder forførelse og vranglære.

Jeg kunne gjerne tenkt meg å lage ên film bare om Benny Hinn, en annen bare om manifestasjoner i forhold til New age, enda en om gnostisismens historie osv.

Vi får se hva Gud gir nåde til :)

Gunnar




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Thomas
Seniormedlem
***




Innlegg: 220
Registrert: 17-2-2004
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet

Humør: :)

[*] opprettet den 2-3-2004 kl 11:14


Kunne du ha tenkt deg å lage en film om hvor langt trosbevegelsens inflytelse har kommet idag. Hvor mangen og hvilke organisjoner den har påvirket her i Norge. Og om personer som snakker for dem. Hva som blir gjordt for å bekjempe den læren. Og om det er noen som greier å komme seg ut av den hvis de først har vært inne.



(1 kor 13)4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. 5 Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. 6 Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. 7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 2-3-2004 kl 16:56
JA!


Hei Thomas.

Jeg kunne gjerne tenke meg å lage en sånn type film, men vi får se.. Jeg tar en ting om gangen.

Gunnar :cool:




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Eva
Juniormedlem
*


Avatar


Innlegg: 8
Registrert: 31-12-2006
Bosted: Sørlandet
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-2-2007 kl 16:16


:question:Hei!

Jeg har sett filmen "Ulver i fåreklær", og luirte på om hva Dave Hunt står for? Han virket for meg som om en "ordentlig" person, men jeg vil gjerne vite mer om ham.

Mvh, Eva!




Eva.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ydmyk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 60
Registrert: 25-12-2007
Bosted: Kalde Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2008 kl 22:45


Sitat:
Opprinnelig postet av Lionheart
jeg får ikke vise den på cellemøte av celleleder (jeg fikk beskjed på at cellegruppen var til for å oppbygge folk. jeg svarte at jeg også ønsker å bygge - men på fjellgrunn, ikke på sand.) men skal invitere alle i gruppen hjem, så får vi se hvem som kommer tenker jeg.

ber til Gud at alle må komme.



Problemet med cellegrupper er at de ikke er bibelske fenomener.

Hvorfor er det altid nye ubibelske begreper ,navn som florerer ?
Jo hadde grunnleggerne av alt dette nye" Vært litt mer opptatt av sannhet burde de avist alt som ikke rett ut fra Guds ord!

men isteden hva avviser lederne? jo det eller de som påpeker det som er virkelig falskt !!!!

Cellegrupper er nok bare et fenomen innstiftet ,av grunnleggere ,støttepillere til trosbevegelsen.
Eks I Alpha kurs er cellegrupper vanlig..

Cellegrupper får meg til å assosiere med andre celler!
slike som eks terrorist ,fengsel , kreft celler osv
de sprer elendighet....

tanken bak om en celle er at den skal dele å spre noe:
når vi ser hva trosbevgelsen sprer av løgner ,liker jeg ikke cellegrupper..


Hva er i veien med å kalle det en menighet når troende kommer sammen om bibelens sannheter ?



Tro om ikke den forferdelige jds læren er bla blitt spredd av cellergrupper fra trosbevegelsen ...

[Redigert den 6-1-2008 av ydmyk]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-1-2008 kl 03:53


Ah, jeg ser at jeg har glemt (i snart fire hele år!) å fortelle hvordan det gikk til slutt!

Jeg ønsker gjerne å fortelle fordi det for meg blir et vitnesbyrd!

To av i alt fem cellegruppe-medlemmer kom hjem til meg for å se videoen. Cellegruppelederen nektet å komme av samme grunn som jeg beskrev ovenfor (for 4 år siden! xD). Da de først kom for å se filmen, spurte den ene meg om hvorfor jeg ville at vi skulle se den.

Jeg fornemmet en slags fiendtlighet i innstillingen hennes til filmen, og plutselig husket jeg en drøss med bibelvers som omtaler å prøve all forkynnelse på Skriftens ord. Jeg hadde den oppfatning at jeg fikk fra Gud hva jeg skulle si, og ble fylt av fryd og glede over å få presentere sannheten til disse mine medkristne.

Da vi hadde sett filmen, var den ene svært forsiktig med å uttale seg om de falske profetene filmen viser, og forsøkte enda å forsvare dem. Den andre var takknemlig for å ha fått sett filmen og sa hun fant det helt utrolig at disse menneskene kunne forkynne slik falsk lære som så tydelig er imot Bibelen.

Jeg takker Gud for denne ene som forstod budskapet og tok imot advarselen. Hun andre håper jeg at vil se sannheten før det er for sent.




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ydmyk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 60
Registrert: 25-12-2007
Bosted: Kalde Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-1-2008 kl 04:42


Sitat:
Opprinnelig postet av Lionheart
Ah, jeg ser at jeg har glemt (i snart fire hele år!) å fortelle hvordan det gikk til slutt!

Jeg ønsker gjerne å fortelle fordi det for meg blir et vitnesbyrd!

To av i alt fem cellegruppe-medlemmer kom hjem til meg for å se videoen. Cellegruppelederen nektet å komme av samme grunn som jeg beskrev ovenfor (for 4 år siden! xD). Da de først kom for å se filmen, spurte den ene meg om hvorfor jeg ville at vi skulle se den.

Jeg fornemmet en slags fiendtlighet i innstillingen hennes til filmen, og plutselig husket jeg en drøss med bibelvers som omtaler å prøve all forkynnelse på Skriftens ord. Jeg hadde den oppfatning at jeg fikk fra Gud hva jeg skulle si, og ble fylt av fryd og glede over å få presentere sannheten til disse mine medkristne.

Da vi hadde sett filmen, var den ene svært forsiktig med å uttale seg om de falske profetene filmen viser, og forsøkte enda å forsvare dem. Den andre var takknemlig for å ha fått sett filmen og sa hun fant det helt utrolig at disse menneskene kunne forkynne slik falsk lære som så tydelig er imot Bibelen.

Jeg takker Gud for denne ene som forstod budskapet og tok imot advarselen. Hun andre håper jeg at vil se sannheten før det er for sent.



ydmyk.

jeg tror det har sin virkning ,mer enn vi aner å alikevel informere mennesker som sitter fast i trosbevegelsen /overtro bevegelsen som en sa om bevegelsen her inne på forumet.

Det lille så korn av sannhet et menneske som er fanget får sådd i sitt hjerte ,kan være med på å redde det menneske , en dag da Herren kaller på det samme menneske....
Hva som skal til for at mennesker skal løsrive seg,det er ikke lett å si! men Ånden , DHÅ ,er en kraft som overgår alt vi mennesker selv ,i egen regi steller i stand !

mange er jo kallet , men få er utvalgt....

Dere som har valgt å være trofast til trosbevegelsen , er dere klar over hvilken svarteper dere kommer til å sitte igjen med hvis dere ikke vender dere fra den falske religiøse hopen ?

Kjærlighet til sannheten er en veldig god start !

Eller frykter dere mennesker mer enn Gud ?

frykt han som kan kaste i helvete !

Det er en alvorlig tid vi lever i !

Hallo det er jo skaperen vår , vi må høre på ,det er Guds ord !
ordet har beskrevetr det før det skjer,slik at vi skal tro det når det skjer... Og nå skjer mange av de ting advarslene gjelder for!

http://video.google.com/videoplay?docid=-9046341846462114507...

[Redigert den 13-1-2008 av ydmyk]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen