Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Forsker: - Jesus gikk på is, ikke vann
nyttliv
Juniormedlem
*


Avatar


Innlegg: 14
Registrert: 25-4-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-4-2006 kl 10:30
Forsker: - Jesus gikk på is, ikke vann


Denne saken har fått litt oppmerksomhet i norsk media de siste dagene:

http://www.dagbladet.no/kunnskap/2006/04/05/462934.html

Det var også et innslag om dette temaet på NRK-nyhetene klokken 1000 i dag.

Det ble ikke sagt noen ting om hvordan Peter gikk på vannet, og om isen under ham i så tilfelle smeltet slik at han var i ferd med å gå under. Det er heller ikke sagt noe om hvordan Jesus stilnet stormen.

Hvordan isen kan ligge på et stormfullt hav, er jeg heller ikke så sikker på om denne forskeren har funnet ut av.

[Redigert den 6-4-2006 av nyttliv]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-4-2006 kl 13:10


Sitat:
Opprinnelig postet av nyttliv
Hvordan isen kan ligge på et stormfullt hav, er jeg heller ikke så sikker på om denne forskeren har funnet ut av.

Jeg leste også det der og lurte på hvordan han mente at båten seilte over sjøen. Jeg mener, var det IS på sjøen så kunne de jo gå over sjøen selv. Å bruke en "svær" båt på is virker litt tungvindt.




Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-4-2006 kl 16:32


Sitat:

- Et temperaturfall til under null grader kan ha skapt is tykk nok til å bære et menneske. På avstand var det kanskje umulig å se et isflak som fløt omkring i vannet, sier Nof,


Ta deg en tur til et nærliggende vann om høsten når det er kjølig i luften, men det ennå ikke er isdekt. Vent til det tipper under 0 grader og se om det dukker opp et frittliggende isflak tykt nok til at du kan seile på det, uten at resten av sjøen først også er isdekt (og en båt ikke kan seile gjennom det). Noe sånt skjer bare ikke, det vet forhåpentligvis alle nordmenn med en innsjo i relativt nærhet. Og dersom det hadde skjedd så ville det vert et mirakel like stort som at noen trasket på vannet.

Så... den er fin du, kjære "forsker". Bortforklar et mirakel ved å innføre ett annet. La oss alle sammen le litt nå, det skal vistnok forlenge livet. :lol::lol:




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
k-mann
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 504
Registrert: 28-4-2004
Bosted: Stanghelle
Brukeren er frakoblet

Humør: Håpar ikkje det er Faderen , Sonen eller Anden de snakkar om... ;)

[*] opprettet den 7-4-2006 kl 09:42


Har vore i Isral på vinterstid (November). Då var det opp mot tredve varmegrader i vatnet (ca. 28, dersom eg ikkje hugsar feil).

mvh




«På korset åpenbarer Jesus Gud for oss. Det
er en Gud som lider med oss, som går inn i vår
smerte. Han tar på seg smerten og forvandler
den.»

– Anselm Grün, Benediktinerabbed
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-6-2007 kl 07:29


Les om forklaringen til vannet Jesus gikk på i Joh. Åp.17.15.

): Og han sier til meg: De vann som du så, der skjøgen sitter, er folk og skarer og nasjoner og tungemål.:(

Joh. Åp.!9.6
): Og jeg hørte lyden av en stor skare, og som en lyd av mange vann, og som en lyd av sterke tordendrønn, som sa: Halleluja! For Gud Herren, Den Allmektige regjerer som konge! :(

Om da Jesus stiller stormen.
Dette gjøres i verset ovenfor:
): Derfor sies det i boken om Herrens kriger: Vaheb tok de med storm, og bekkene, Arons bekker :(
(4.m21.14)
): Som en vannflom innhenter redslene ham, om natten fører en storm ham bort. :( (Job.27.20)

Som en ser så er vann menneskeskarer, storm, vind og regn er kriger ifølge skriften; Når en storm farer fram, så er den ugudelige ikke mer. Men den rettferdige har en evig grunnvoll. (Ord.10.25)

Herren skal la støv og sand være det regn han gir ditt land. Det skal komme ned over deg fra himmelen til du blir ødelagt. (5.m.28.24)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen