Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Muhammedanere og blasfemi
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 10-2-2006 kl 00:37
Muhammedanere og blasfemi


Ved å lese hva Muhamedanere selv sier om Jesus Kristus og de kristnes tro på Jesus Kristus som Gud, blir det klar at det er helt utenkelig at en ekte muslim noen gang kan akseptrere at den kristne har rett til å få ha sin tro. Det blir også klart hvorfor ekte muhamedanere ikke lar seg integrere i en vestlig og kristen kultur.

Jeg vil sterkt anbefale alle kristne å lese den nedenunder nevnte islamske Internett siden slik at vi kan forstå hvorfor alle kristne som ikke vil konvertere til Islam må drepes. Det er fordi det innen Islam er blasfemi å ha troen på Jesus Kristus, og blasfemi må ifølge Islam lede til dødsstraff. Bare slik kan en sann muhamedaner oppriktig etterleve sin islamske tro og troen på profeten Muhammed.

Jeg undres stort over muslimers forståelse av blasfemi. Når en kristen redaktør trykker en tegning i en liten avis av muslimenes profet, Muhammed, reagerer muslimer med å erklære krig mot den vestlige verden. Motsatt krever d4e at vi ikke tar alle muslimer under en paraply når titusener at fanatiske muslimer erklærer krig mot hele den kristne og vestlige verden ved sin flaggbrenning, brenning av ambasadader og kristne kirker og forfølgelse og drap av vestlige lands borgere. Og det enda Muhammed bare var en profet, og til og med en falsk sådan, etter som det ikke finnes noe Guds ord i hele historien som profeterer mot profeten Muhammed komme slik tilfellet er om Jesus Kristus! De eneste profetier Gud har gitt gjennom sine sendebud err advarsler mot Antikrister som blant annet Muhammed og hans likesinnede.

Av blant annet nevnte grunn finner jeg det høyst merkverdig at forvaltere av Islam kan gå ut og karikere de kristnes Gud på en for meg blasfemisk måte. Jeg kan da ikke annet enn å konkludere med at Islams profet fremstilles i Islam som mer hellig og ukrenkelig enn den Gud vi kristne tilber. Skulle vi så bøye oss for Islams krav om å vise deres profet større ære og aktelse enn de viser mot den Gud som er all skapnings Gud? Det blir for meg helt absurd og absolutt helt utenkelig!

Det islamske nettstedet http://home.no.net/islamnor/komp.kristus.html sier følgende om den Gud vi kristne tilber som universets Herre, all skapnings Gud, sitat:

”Han (den kristne) vil at muslimer skal tro at Jesus også var gud; en tanke som virker fullstendig frastøtende på oss, fordi det er antitetisk med Allahs Absolutte Fullkommenhet! ( Lovet være Hans Navn ! ) …. Å si at Jesus er Gud er ikke bare en latterliggjøring av guddomen, men blasfemi av laveste rang og en fornærmelse av menneskets intelligens!”

Jeg finner det betimelig å referere til hvordan nevnte islamske nettsted omtaler den Gud vi kristne tilber. De gjør narr av Gud ved å vise til at den kristne Guds transportmiddel er et esel. Deretter utlegger de ved grovt misbruk av Den Hellige Bibel vår Guds egenskaper angående blant annet: Guds åndelige utvikling, Den maktesløse Gud, Gud var uvitende om tiden, Gud var ulærd, Gud lærte gjennom erfaring, Guds rasediskriminering, En søvnig Gud, En hysterisk Gud, En svak Gud, Gud var slått av panikk, etc.

Så mitt spørsmål som jeg skulle ønske kunne bli besvart fra Islamsk råd er følgende: Vil dere forsvare eller ta avstand fra den karikering det ovenfor nevnte Islamske nettstedet gjør seg skyld i av den kristnes Gud som er all skapnings Gud? Det andre spørsmålet er om det innen Islam vil være akseptabelt om vi kristne omtaler profeten Muhammed slik han knyttes til sin egen historie, som er svært interessant i flere sammenhenger. Blant annet fordi hans liv som Guds ”sendebud” ikke reflekterer Guds karakter som nådig og barmhjertig slik Jesus Kristus gjør, han Internett siden gjør narr av. Islam fremstiller seg selv som en voldelig, ond og løgnaktig religion som intet har med den sanne Gud å gjøre. Islam - i den utgaven vi ser praktisert på nyhetssendinger med hat, vilt raseri, brenning av flaggg, brenning av kristne kirker som er Guds helligdommer, brenning av vestlige land ambassader og snart og forfølgelse og snjart drap av kristne lands borgere er alt sammen klare manifestasjoner på at Islam er Djevelens forlengede arm.

Ved sin hatefulle fremferd følger de helt andre eksempler på væremåter mot medmennesker enn Gud Den Allmektige har åpenbart for mennesker.

[Redigert den 9-2-2006 av wbrochs]




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 10-2-2006 kl 09:12


Du bringer frem en del gode poenger her, wbrochs. Kanskje deler av den eller en redigert utgave hadde gjort seg i en avis?

Toleranse tror jeg vi har mer av i vesten enn i Midtøsten. Det ville vel være utenkelig å bygge kirker i Teheran, men her i Norge bygges det moskeer i Oslo.

Nettstedet som du henviser til kunne jo vi som kristne ha benyttet som moteksempel til deres reaksjon på de kjente tegningene i Magazinet.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-2-2006 kl 19:38


Syns hele denne saken er soppas stor og omfattende, og ikke minst vanskelig, at jeg ikke ønsker å si så veldig mye. Men litt kan jeg vel bidra :)

To svært interesange artikler i Dagbladet, (som av og til slår til og har noe bra, hehe)

Er disse to:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/10/457379.html

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/10/457446.html

Jeg vil si at det ikke er tegningene i seg selv som er problemet. Men hvordan disse har blitt brukt. Helt klart har de provosert og såret norske muslimer. Og jeg synes selve ideen med å trykke dem i utganspunktet var idiotisk. Og ihvertfall ikke spesielt kristelig. Som kristen har man et kall om blandt annet:
Matt 7:12:
Derfor, alt dere vil at menneskene skal gjøre mot dere, gjør det også mot dem! For dette er loven og profetene.

At man "godtar" at det skjer blasfemske ting i forhold til kristendommen, betyr ikke at man ønsker det. Dette er tvert i mot et utrykk for at man "vender det andre kinnet til". (Eventuelt at kristne jevnt over har blitt så liberale at man ikke bryr seg. Begge deler kan være sant). Derfor antar jeg at Selbekk på ingen måte ønsker blasfemiske fremstillinger av Jesus. Selv om han "godtar" at det skjer. Dersom han ikke ønsker slike fremstillinger, ja da har også han et kall som kristen til å unngå å på lignende måte provosere andre grupper. Har kunne vi godt også tatt med Jesu kall om at vi skal elske våre finender.

Når alt dette er sagt:
Jeg støtter Selbekk i hans MOTIV, (ikke hans metode). Et ønske om å skape debatt om ytringsfrihet, og islam. Dette var også Jyllandspostens motiv.
"- De så på det som et problem at oversettere av islamkritiske skrifter ikke torde å stå fram, at bilder måtte fjernes fra gallerier fordi de «kunne være støtende» og at det ikke var mulig å få en skolebok om islam illustrert. " - Per Edgar Kokkvold. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=302133

En slik debatt mener jeg det er et skrikende behov for. Og jeg håper virkelig, at når Selbekk nå beklager, Islamsk råd i Norge og norske Imamer deltar på felles pressekonferanse med ham, og legger striden om tegningene død. (Noe jeg på alle måter mener er bra.) Så kan likevel depatten få lov til å fortsette. Jeg håper norske media og politikere tør å ta fatt i dette, og ikke hysje det ned.

Men så er det en svært tankevekkende sak dette som står i de to artiklene jeg gav dere til å begynne med. Det er slettes ikke tegningene som sådan som brakte det hele i gang. Men det er ledere innenfor Islam, og Islamske grupperinger, som maner fram at det fåregår en politisk og religiøs kamp mot Islam i vesten. Som det står i den ene artikkelen:

"Når så norske Magazinet publiserte tegningene over to helsider 10. januar, begynnte mange muslimer å tro det myndighetene fortalte dem - at det var en kampanje mot Islam på gang, skriver New York Times. "

Det var ikke tegningene som sådan, de hadde stått på trykk i en egyptisk avis allerede i Oktober uten at noen brydde seg. Men det var tegningene + politske og religiøse lederes løgner. Tegningene fikk folket til å tro på løgnene.

Dette er intet annet enn den samme teknikk som Hitler brukte for å få sitt folk til å tro på sine løgner.

Nettopp på grunn av dette må vi få en debatt. Men la meg mane til forsøk på balanse gang. Vi må for all del ikke bli naive i forhold til Islam og dens vesen. Men la oss likevel få med oss den store forskjellen på hvordan muslimene i Syrya, Pakistan osv. reagerte, og hvordan de her hjemme reagerte. Imanene i Norge beklaget, utrykte skuffelse, sårethet, takket ja til dialog. De mest "ytterligående" anmelde Selbekk, men likefult, de gikk rettens vei. Tok ikke saken i egne hender. Dette må vi huske.

Dersom vi nå begynner å lage oss våre egne løgner, (likeså opprørerne i Syria m.m.), om at alle muslimer er terrorister, osv. Da blir vi ingenting bedre enn dem. (Tenker her på hva som etniske nordmenn har gjort, med motiv i Muhammed-tegning saken. Herverk på en moske i Bergen, knivstukket en muslim i sitt hjem i Oslo.). Dette må vi vokte oss sterkt for å delta i. Og ikke bare da i gjerninger, men også i tanker.
Klarer vi dette uten å på samme tid bli så naive at vi trur det som skjedde "i utlandet" ikke kan skje hos hjemme i Norge? - Både terror angrepene i England, og USA har vert utført av landets egne statsborgere. Det kan også skje her. Og uanset hva en Iman sier, Islam er en del av årsaken og motivene. Noe annet klarer jeg ikke å tro. Og dette får jeg også bekreftet av blandt annet utalelser fra Shabana Rehman http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/06/456924.html - Samt intervju med en kvinnelig forfatter som lever i konstant frykt for sitt liv. Hennes bok kom på norsk i forige uke, husker desverre ikke navnet på boken. Intervjuet sto i dagbladets søndagsmagasin forige søndag. Makter ikke å finne noe nettversjon av intervjuet.

Så er det da en tredje ting jeg vil ta med.
En av løgnene som skapte opptøyene var at dette var "de kristne" sammen med jødene, sin kamp mot Islam. Har blir alle jøder, alle kristne og de fleste vestlige land kjørt under en kam. Men vestens befolkning er ikke ensartet og med en vilje styrt av en enerådende diktator. Ei heller er kristne ensartede. Noe som skulle "bevist" at dette ikke var "de kristnes" hatoppgjør var at også Aftenposten og dagbladet har trykket bildene. Vell og merke da som faksimiler av Magazinet, og i mindre størrelse. Men de har trykket dem. Syns Dagbladet stort sett har dekt denne saken bra. VG og aftenposten likeså. Men når de nå gleder seg med alle over at Selbekk har beklaget. Så mangler det en beklagelse fra Aftenposten og Dagbladet. Og at ingen peker på dette, ei heller politikere. Men tvert i mot skyver Magazinet og Selbekk forran seg. Utaleler som "ingen toneangivende medier har trykket..." osv. Da er de egentlig med på å bekrefte løgnen. De roper ut "dere har rett, det er de kristne som har gjort det." Og skyver de kristne forran seg som et syndeoffer. En gruppe man mer en gjerne kan la synke ned i bakken i skyld og skam, for at Norge som helhet skal kunne heve seg å gjennoppnå sin internasjonale glans.

Jeg håper virkelig derfor, at den debatt det hele var ment og starte, på ingen måte legges død. Men for lov til å foregåe i mange fora. Og at man må ta til motmele mot enhver krenkelse av ytringsfrihet, og religionsfrihet. Ikke bare muslimsk, men minst like mye kristendom. For er det ikke nettopp krenkelse av de kristne som nå skjer ? For å roe ned og blidgjøre blir nå de kristne (fra politisk hold, og fra "toneangivende media") krenket. Er kanskje provovserende å komme med slike tanker. Og jeg håper da virkelig også at jeg tar feil.

Og helt til slutt vil jeg si følgende, om man er i "dialog" som det heter. Så må vi ALDRI gå på akkord med det ord, at "Ingen kommer til faderen uten ved meg". Jesus Kristus er veiEN, sannhetEN og livET. Det finnes ikke frelse i ISLAM.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-2-2006 kl 19:41


Bra innelegg Wbrochs



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 13-2-2006 kl 10:56
- Oppildner fundamentalister


- Islamistene i Norge jubler for å ha vunnet fram med truslene. Jeg lurer på hvordan nordmenn vil reagere på at verdiene deres blir trampet på mens myndighetene står og ser på, sier den norsk-irakiske forfatteren Walid al-Kubaisi.

Den norsk-irakiske skribenten advarer regjeringen mot å tro at de har vært med på å skape ro.

Les hele artikkelen her: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/13/457665.html
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ehasting
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 144
Registrert: 5-7-2006
Bosted: Drammen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-8-2006 kl 01:00


Jesus var hard mot fariseerene.... han ble faktisk beskyldt for blasfemi. Det å ikke støtte Selbekks metode.. men motiv er en måte å holde seg unnav saken (min mening)

Hva er vi kristene redde for?? Muslimene er fortapte, vi må be for dem og gjøre hva vi kan for å åpne øynene deres. Det gjøres ikke alltid igjennom å vende det andre skinnet til...

Å godta at en muslim går til døden uten frelse fra Jesus Kristus er for meg noe en hver en kristen bør gråte over... ikke at de føler seg krenket her på jorda... for da er det enda håp!

[Redigert den 13-8-2006 av ehasting]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen