Lionheart
Seniorveteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Lyser biskopene i bann
http://www.k-s.no/sider/tekst.asp?side=156
Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.
1Joh 4,10
|
|
gana
Storposter
Brukeren er frakoblet
|
|
Bannlysing er vel et litt uluthersk virkemiddel, eller..?
.
|
|
Elgkjøtt
Seniormedlem
Brukeren er frakoblet
Humør: Modus?
|
|
Det er vel litt viktigere om det er bibelsk enn om det er luthersk?
Men, det er jo helt ubibelsk også.
I tillegg er det helt på trynet.
|
|
Lance
Veteran
Brukeren er frakoblet
Humør: Gud er én
|
|
Tja...
Gal 1:9
Vi har sagt det før, og jeg gjentar det nå: Hvis noen forkynner dere et annet evangelium enn det dere har mottatt, forbannet være han!
|
|
Lionheart
Seniorveteran
Brukeren er frakoblet
|
|
det står vel heller "dersom noen (...) skal han være forbannet", men uansett, så står skriver paulus at han har overlatt menighetsmedlemmer som har
levd i synd til satan - hva han mener med det - det vet jeg ikke.
Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.
1Joh 4,10
|
|
Elgkjøtt
Seniormedlem
Brukeren er frakoblet
Humør: Modus?
|
|
Å overlate dem til Satan betyr å slutte å pese på dem for deres synd. De får leve ut all dritten UTEN menighetens innblanding, med de følger det får.
Det betyr IKKE å lyse en forbannelse over dem.
Å lyse folk i bann er IKKE bibelsk.
Jak. 3,8-11:
Men tungen makter ikke noe menneske å temme, skiftende og ond som den er, full av dødbringende gift.
Med den lovpriser vi vår Herre og Far, og med den forbanner vi menneskene som er skapt i Guds bilde.
Fra samme munn kommer det både lovprisning og forbannelse. Slik må det ikke være, mine søsken!
Strømmer det vel friskt og bittert vann fra samme kilde?
|
|
Lance
Veteran
Brukeren er frakoblet
Humør: Gud er én
|
|
Sitat: | Opprinnelig postet av Lionheart
det står vel heller "dersom noen (...) skal han være forbannet", men uansett, så står skriver paulus at han har overlatt menighetsmedlemmer som har
levd i synd til satan - hva han mener med det - det vet jeg ikke. |
Å overlevere en i menigheten til Satan for kjødets ødeleggelse vil si at en tar han bort fra Menighetens beskyttelse (Blodets beskyttelse) slik at kan
plages av djevelen til han omvender seg igjen og blir drevet tilbake til folden. Det høres litt hardt ut, men det er slik jeg ser det. Det er vel ikke
mye praktisert rundt omkring regner jeg med, men jeg vet om tilfeller hvor det har blitt praktisert, og hvor resultatet var herlig.
|
|