Gunnar
Grunnlegger
Brukeren er frakoblet
Humør: Liten mann, med en stor Gud.
|
|
Norges nye dhimmilov
Den 19. april 2005, med minimal publisitet og etter tilnærmet fravær av offentlig diskusjon, ble en lov vedtatt av det norske Stortinget som med ett
slag alvorlig begrenset befolkningens ytringsfrihet. Diskrimineringsloven, eller "Lov om forbud mot diskriminering på grunn av etnisitet, religion
mv.", ble foreslått av daværende kommunalminister Erna Solberg (Høyre) og fikk støtte fra alle partier i Stortinget, med unntak av det "populistiske"
Fremskrittspartiet.
Les resten HER.
|
|
gana
Storposter
Brukeren er frakoblet
|
|
Takk for opplysning. Hadde bare så vidt hørt om loven, men hadde ikke fått satt meg inn i hva det gjaldt.
Det fikk jeg gjort nå
.
|
|
Gunnar
Grunnlegger
Brukeren er frakoblet
Humør: Liten mann, med en stor Gud.
|
|
...Tvert imot fjernet hun (Erna Solberg. Red. anm) til og med det grunnleggende demokratiske konseptet "uskyldig til det motsatte er bevist": Under
rubrikken "bevisbyrde" står det i den nye loven at "Hvis det foreligger omstendigheter som gir grunn til å tro at det har funnet sted brudd på
bestemmelsene..... skal det legges til grunn at brudd har funnet sted, hvis ikke den som er ansvarlig for handlingen, unnlatelsen eller ytringen
sannsynliggjør at det likevel ikke har funnet sted slikt brudd." Med andre ord ligger bevisbyrden hos den tiltalte: Man er skyldig inntil det
motsatte er bevist.
Min utheving
Gunnar.
* * * * *
[Redigert den 3-1-2006 av Gunnar]
|
|