Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Mission Aviation Fellowship (MAF) Norway
Jes
Medlem
**

Brukeren er frakoblet

[*] opprettet den 29-12-2005 kl 01:09
Mission Aviation Fellowship (MAF) Norway

Jeg har lyst til at ligge linket til MAF Norway´s (MAF Norge´s) redning af en dreng i Mongoliet her MAF Norway (en norsk afdeling af en international missionsfly organisation) for, at vise der også er positive træk ved MAF. Jeg fandt artiklen i Kristnerds indlæg "Money money money" i rubrikken "Karismatiske strømninger i tiden" onsdag aften d. 28 december 2005.
Mvh. Jesper
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator

Brukeren er frakoblet

[*] opprettet den 10-4-2006 kl 11:45

Hei Jes.

Trur det har blitt litt språkforvirringer og misforståelser.
Indlegget "Money money money", mener jeg å være positiv til MAF, og bruker dem som eksempel på, la meg si, det "motsatte" av metoder og opplegg som Copeland med flere bruker, og som jeg ikke er so positiv til. Jeg har prøvd å sammenligne de to, og vist hvorfor jeg mener den ene (MAF) er en sunn og god organisering og sytematisering, mens den andre (Copelands "super luksus jetfly") ikke er det.

MAF er en organisasjon jeg gjerne anbefaler. De driver ikke, (eller i svært liten grad), med forkynnelse og misjonering selv, men er et flyselskap med ruteflyvning og chaterflyvning (som hvilket som helst annet flyselskap), som ønsker å støtte andre kristne organisasjoner. Slik at leger, misjonærer, pasienter, osv. kommer seg fram på de mest utenkelige steder, midt i jungel og det som værre er.
MAF er et kjempeviktig redskap på kristi legemed.

En liten sammenligning med en menighet;
MAF er ikke "pastor", i det de ikke har egne misjonærer. (Blir litt feil, da de har det. Men det er ikke hovedoppgaven deres). Men mere som de som vasker toaletter og rydder etter gudstjenesten. :) Og dette er kjempeviktig. Jeg støtter gjerne MAF.

Aktuelle sider som understreker det jeg her sier på en god måte:

http://www.maf.no/oss.html - http://www.maf.no/invitasjon.html

Hele poenget med å omtale MAF i samme innlegg som Copelands luksusfly var å få fram kontrastende, for virkelig å vise hvor håpløst og tullete hans pengejag er. MAF står i STOR KONTRAST med dette og er som tidligere sagt en organisasjon jeg absolutt anbefaler.

[Redigert den 10-4-2006 av Kristnerd]

«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

Gå til topp