Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Sør-Trøndelag boikotter Israel.
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 16-12-2005 kl 11:47
Sør-Trøndelag boikotter Israel.


Mot fylkesordførerens stemme vedtok fylkespolitikerne i Sør-Trøndelag som det første fylket i Norge å boikotte Israel. Nå håper RV resultatet skal bli det samme som da fylket boikottet Sør-Afrika.

Les hele artikkelen HER.

* * *

[Redigert den 16-12-2005 av Gunnar]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 16-12-2005 kl 13:09


De av dere som studerer Bibelen vet at Israel er et bilde på Guds folk, Jesu Kristi Brud. Alle ting i det Gamle Testamentet tjener som skygger og forbilder for ting i det Nye Testamentet. På samme måte som sanne kristne vil bli forfulgt og boikottet i denne siste tid, vil Guds folk, Israel, også bli hatet og forfulgt.

Vi ser det mer og mer. Hvordan det kommer til å utvikle seg i Sør-Trøndelag vet ikke jeg, men jeg tror ikke det fylket vil bli velsignet for denne avgjørelsen. Det positive er; at uansett hva mennesker prøver å utrette vil Guds plan ikke rokkes en millimeter.

Israel er ingen okkupant - de ble gitt landet for flere tusen år siden av den Gud som vi kristne tjener. Gjenopprettelsen av staten Israel er en bibelsk profeti som gikk i oppfyllelse i 1948. Ifølge Jesus selv ville den generasjonen som så dette (og de lever fortsatt) også få oppleve Herrens andre komme.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
k-mann
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 504
Registrert: 28-4-2004
Bosted: Stanghelle
Brukeren er frakoblet

Humør: Håpar ikkje det er Faderen , Sonen eller Anden de snakkar om... ;)

[*] opprettet den 16-12-2005 kl 13:13


Typisk. Anbefaler å lese denne bloggposten (om SV-boikotten av Israel), på (den norske) bloggen til Jan Haugland. Les også denne artikkelen; "Antisemitism in 3-D" av Natan Sharansky.

mvh




«På korset åpenbarer Jesus Gud for oss. Det
er en Gud som lider med oss, som går inn i vår
smerte. Han tar på seg smerten og forvandler
den.»

– Anselm Grün, Benediktinerabbed
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-12-2005 kl 19:54


Jeg sier bare en ting, kjøp Jaffa-Appelsiner :D og trenger du ny pc er Acer et greit alternativ. (Israelsk fabrikat så vidt jeg har skjønt.) - La oss boikotte boikotten ;)

[Redigert den 16-12-2005 av Kristnerd]




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 28-12-2005 kl 15:31
Samuels om Sør-Trøndelag fylkeskommune:


- Quislinger, nazister, stalinister og rasister!

Shimon Samuels, direktør for internasjonale forhold ved Simon Wiesenthals europakontor i Paris, hudfletter Sør-Trøndelag fylkeskommune og tar i bruk sterke ord når han kommenterer vedtaket om Israel-boikott.

Les resten HER.




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Everaldo
Juniorveteran
****




Innlegg: 376
Registrert: 30-4-2004
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-1-2006 kl 02:06


Jeg har ikke satt meg inn i bakgrunen for denne boikotten. Vil bare si på generelt grunnlag at boikott er en legitim reaksjon. Jeg var forresten blant dem som standhaftig tok avstand fra boikott av Sør-Afrika på 80-tallet, på kristent grunnlag, støttet de hvite kristne der. Det er jeg skamfull over i dag. Den feilen prøver jeg å ikke gjøre en gang til.

Jeg ser også at Israel begår overgrep, og forstår meget vel at noen reagerer. Samtidig ser jeg at palestinerne ikke er mors beste barn, som muligens noen naive sjeler fremstiller dem som. Men for meg er dette først og fremst en politisk konflikt, uten bibelsk betydning mer enn andre konflikter av denne typen.

Jeg undres også stadig over hvordan kristne så lett forakter sine kristne brødre, mens jøder blir sett på, omtalt og behandlet som om de var Guds barn. Det er spesielt rart med tanke på at Gud selv omtaler disse som Sodoma og Gomorra, og Satans synagoge (Åpenbaringsboken).

Det sies at Israel er et bilde på Guds folk, jeg er jo enig i det. Et bilde på det som skulle komme. Og det har kommet. Så nå trenger vi ikke bildet lenger, nå når vi har originalen å se til: Jesus Kristus.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 3-1-2006 kl 13:16


Grunnen til at jødene nå vender tilbake til Israel, deres Løftesland (noe det fremdeles er), er fordi Jesus selv profeterte at det ville skje: "Se på fikentreet..." Nasjonen Israel ble gjenopprettet i 1948 og Jesus sa at den generasjonen som så dette ville oppleve enden.

Ikke alle jøder i Israel er "mors beste" barn, og ikke alle disse vil bli frelst. Men den resten som betegnes som de 144,000 vil ta imot frelsen i Kristus ved de to vitnenes forkynnelse. Det er disse 144,000 vi som kristne ønsker å støtte. Men vi vet ikke hvem de er ennå, og derfor kan vi ikke skylle ut barnet med badevannet ved å la være å støtte Israel på grunn av diverse negative ting.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Everaldo
Juniorveteran
****




Innlegg: 376
Registrert: 30-4-2004
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-1-2006 kl 21:29


De 144k du snakker om, om det skulle være slik du mener, så er det ikke sikkert noen av dem engang er født enda ... Hele forestillingen er litt av en parodi :lol:

Utleggelsen om fikentreet er forvrengning av Guds Ord. Det som står er dette (Matt 24:32): "Lær en lignelse av fikentreet: Når grenene har fått sevje og bladene springer ut, da vet dere at sommeren er nær."

Ja, ser du denne teksten isolert, kan tolkningen du støtter deg til være riktig. Men setningen står ikke isolert, den står i sammenheng med det som er skrevet foran, og ikke minst i den neste setningen, hvor Jesus forklarer hva han mener: "Slik skal også dere, når dere ser alt dette, vite at han er nær og står for døren."

Hva mener Jesus med "når dere ser alt dette"? Han viser selvfølgelig til det han nettopp hadde sagt om trengsel, formørkelse av sol og måne, osv. Når dette skjer, da vet vi at han er nær og står for døren. Dette skal vi ha som like sikkert tegn som tegnene vi ser i naturen på årstidenes skifte (fikentreet).

Dette er i grunnen nok til at alle som vil være sannferdige i sine studier forstår at tolkningen du forfekter er gal. Hvis du ikke ser det, er det fordi du ikke vil. Du har da valgt å fornekte det du kan se med egne øyne og oppfatte i ditt eget sinn. Det er grunnlaget for enhver forførelse.

Men jeg vil likevel fremføre ett moment til: I Matt 24:21 står det at han skal sende ut sine engler og samle de utvalgte fra de fire vindretningene. Ut fra din tolkning av fikentreet er kanskje dette sevjen i grenene? Problemet da er at dette skal skje når Jesus kommer, det står i setningen forut (Matt 24:30). Men da blir jo hele lignelsen meningsløs, siden det nettopp var hans komme den skulle være tegn på, grenene skulle jo få sevje før hans komme, ikke etter ...

Jeg vil forøvrig anbefale å lese denne artikelen om fikentreet og vintreet (jeg deler ikke alle synspunktene, men den er interessant, og det er tydelig at forfatteren har lagt ned mye tid i studiet av dette): http://www.dagen.no/show_art.cgi?art=7718

[Redigert den 3-1-2006 av Everaldo]

[Redigert den 3-1-2006 av Everaldo]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-1-2006 kl 00:01


Sitat:
Opprinnelig postet av Everaldo


Jeg vil forøvrig anbefale å lese denne artikelen om fikentreet og vintreet (jeg deler ikke alle synspunktene, men den er interessant, og det er tydelig at forfatteren har lagt ned mye tid i studiet av dette): http://www.dagen.no/show_art.cgi?art=7718


Kanskje ikke like imponerende at han samtidig aviser erstatningsteologien :rolleyes:

.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Everaldo
Juniorveteran
****




Innlegg: 376
Registrert: 30-4-2004
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-1-2006 kl 01:10


Han avviser faktisk både erstatningsteologien og husholdningslæren.

Bortsett fra de to siste avsnittene er artikkelen grei. Men det trenger ikke være rett fordi det høres logisk ut, det har jeg erfart før ... Jeg sier bare at det er interessant, og jeg har det i bakhodet i mine studier. Ikke mer enn det.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 4-1-2006 kl 09:33
Herrens komme er nærme


Sitat:
Opprinnelig postet av Everaldo

Ja, ser du denne teksten isolert, kan tolkningen du støtter deg til være riktig. Men setningen står ikke isolert, den står i sammenheng med det som er skrevet foran, og ikke minst i den neste setningen, hvor Jesus forklarer hva han mener: "Slik skal også dere, når dere ser alt dette, vite at han er nær og står for døren."

Hva mener Jesus med "når dere ser alt dette"? Han viser selvfølgelig til det han nettopp hadde sagt om trengsel, formørkelse av sol og måne, osv. Når dette skjer, da vet vi at han er nær og står for døren. Dette skal vi ha som like sikkert tegn som tegnene vi ser i naturen på årstidenes skifte (fikentreet).

Dette er i grunnen nok til at alle som vil være sannferdige i sine studier forstår at tolkningen du forfekter er gal. Hvis du ikke ser det, er det fordi du ikke vil. Du har da valgt å fornekte det du kan se med egne øyne og oppfatte i ditt eget sinn. Det er grunnlaget for enhver forførelse.


De fleste av de tegnene du nevner her kan jo allerede ha skjedd for alt du vet. De kan ha skjedd rett foran nesa di hvis du ikke vet hva du skal se etter... tror du at du vil se Jesus kikke ned på deg oppe i himmelen eller at stjerner faktisk skal falle i hodet ditt før du gjenkjenner din dag? Det vil komme mer skjult enn det... Han vil komme som en tyv, og det er derfor du bør våke og be.

Tolkningen med fikentreet som Israels gjenoppblomstring er ETT av mange tegn på Herrens komme. Det burde være et klart og tydelig tegn for envher Bibelleser som ikke bare leser Bibelen som en fin bok men som ser tegnene i tiden og vandrer etter Ånden. :wink2:

Sitat:
Opprinnelig postet av Everaldo

Men jeg vil likevel fremføre ett moment til: I Matt 24:21 står det at han skal sende ut sine engler og samle de utvalgte fra de fire vindretningene. Ut fra din tolkning av fikentreet er kanskje dette sevjen i grenene? Problemet da er at dette skal skje når Jesus kommer, det står i setningen forut (Matt 24:30). Men da blir jo hele lignelsen meningsløs, siden det nettopp var hans komme den skulle være tegn på, grenene skulle jo få sevje før hans komme, ikke etter ...


For min del har jeg allerede sett fikentreet få sevje i grenene og blomstre, og Gud startet samtidig med å kalle Sine utvalgte. Han skulle ikke komme fysisk da alt dette skjedde - Hans fysiske komme skulle være NÆRME (Som du sikkert har lest er Hans komme tredelt: 1) Ropet 2) Røsten 3) Basunen). Ropet, for å ta det, er det Budskap som skal kalle og forberede Guds folk for Hans andre komme. Men før Han kommer fysisk for å hente Sine, vil Hans åndelige nærvær være iblant dem.

Ikke forvent at Han kommer med brask og bram... slik var det de forventet at Jesus skulle komme første gangen, og SVÆRT få gjenkjente Hans komme da Han sendte profeten Johannes og da Han selv kom, selv om det var ganske rett ut profetert i Skriftene. Ikke å undres at Bibelen sier at det i endetiden ved Herrens åpenbarelse vil være "som det var i Lots dager..." 8 mennesker gikk inn i arken. Jeg sier ikke at kun 8 vil bli frelst i vår tid, men jeg tror ikke mange vil se det.

Nå er for øvrig Enok et bilde på Guds utvalgte folk (Bruden), da han ble rykket bort før trengselen (vannflommen). Noa er et bilde på den dårlige jomfru som blir frelst gjennom trengselen.

[Redigert den 4-1-2006 av Lance]




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Anastasis
Juniorveteran
****




Innlegg: 382
Registrert: 29-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-1-2006 kl 18:54


Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
De av dere som studerer Bibelen vet at Israel er et bilde på Guds folk, Jesu Kristi Brud. Alle ting i det Gamle Testamentet tjener som skygger og forbilder for ting i det Nye Testamentet.


Ja og så kom det som tingene i GT viser skygger af. Derfor siger Paulus, at der ikke er jøde eller græker i Kristus.


Sitat:
På samme måte som sanne kristne vil bli forfulgt og boikottet i denne siste tid, vil Guds folk, Israel, også bli hatet og forfulgt.


Din logik her er omvendt. Nu er de tidligere skygger og forbilder pludselig blevet den egentlige opfyldelse?


Jeg er iøvrigt nysgerrig på en ting. Hvordan forklarer I zionister Jesu fordømmelse af dem, der griber til sværd med hans påståede velsignelse af nationen Israel?




Jesus er vor eneste Herre og Ejer (Judas 1v4). Det står selv i Jehovas Vidners oversættelse.

Advarsel!!: Jeg betragtes som kætter af dette forum, og min tro placerer mig udenfor ortodoks kristendom.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 18-1-2006 kl 09:00


En del av Israel vil bli frelst, de 144,000. Israel har uansett rett til landet ifølge Bibelen.



Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
soneh-chamas
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 212
Registrert: 25-4-2006
Brukeren er frakoblet

Humør: Ved ånd og ved avmakt

[*] opprettet den 29-4-2006 kl 09:56


Sitat:
Opprinnelig postet av Everaldo

Satans synagoge (Åpenbaringsboken).


Gratulerer! Det var det dummeste jeg har lest i hele april måned 2006.

Uttrykket "Satans synagoge" forekommer kun to plasser i skriften, henholdsvis Åpb 2v9 og 3v9.

Ordet "sinagågæ" betyr "forsamling" på nytestamentlig gresk.

Det dreier seg altså om noen som utgir seg for å være Guds forsamling eller utvalgte folk, men ikke er det. Jeg kan tenke meg svært mange grupper dette kan passe på, bl.a. mange som forfekter "erstatningsteologi" av ymse slag.

Forøvrig tildeles ingen premie for å gjette hvordan mange av de tidlige protestantiske reformatorene fortolket de to versene.

[Redigert den 29-4-2006 av soneh-chamas]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
soneh-chamas
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 212
Registrert: 25-4-2006
Brukeren er frakoblet

Humør: Ved ånd og ved avmakt

[*] opprettet den 29-4-2006 kl 09:58


Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Gjenopprettelsen av staten Israel er en bibelsk profeti som gikk i oppfyllelse i 1948. Ifølge Jesus selv ville den generasjonen som så dette (og de lever fortsatt) også få oppleve Herrens andre komme.


Tja. Hvor står det egentlig noen profeti om at en jødisk *stat* skulle bli opprettet FØR "Herrens andre komme"?
Det enester jeg kan finne er hint (i Zacharias kap 14) om at Judah-folket vil bo i Jerusalem og være i stand til å være militært aktive i området i endetiden.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Everaldo
Juniorveteran
****




Innlegg: 376
Registrert: 30-4-2004
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-4-2006 kl 14:07


Sitat:
Opprinnelig postet av soneh-chamas
Det var det dummeste jeg har lest i hele april måned 2006.


Her er flere "dumheter" fra Guds ord:

Åp 3:9: "Se, jeg lar noen av Satans synagoge komme, de som kaller seg jøder og ikke er det, men lyver."

Rom 2:28-29: "For ikke den er jøde som er det i det ytre. Heller ikke er det omskjærelse, det som gjøres i det åpenbare, på kjødet. Men den som er jøde i det skjulte, han er jøde. Og omskjærelsen er hjertets omskjærelse i Ånden, ikke i bokstaven."

Åp 11:8: "Og likene deres skal ligge på gaten i den store byen, den som i åndelig mening kalles Sodoma og Egypt, der hvor deres Herre ble korsfestet."

Gal 4:25: "Hagar er berget i Sinai i Arabia, og svarer til det Jerusalem som nå er, for det er i trelldom med sine barn."
Gal 4:30: "Men hva sier Skriften? Driv ut trellkvinnen og hennes sønn! For trellkvinnens sønn skal ikke arve sammen med den frie kvinnes sønn. Altså, brødre, er vi ikke trellkvinnens barn, men den frie kvinnes."
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
soneh-chamas
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 212
Registrert: 25-4-2006
Brukeren er frakoblet

Humør: Ved ånd og ved avmakt

[*] opprettet den 30-4-2006 kl 07:42


Sitat:
Opprinnelig postet av Everaldo
... kaller seg jøder og ikke er det ...


Det dreier seg altså om noen folk i byen Philadelphia i det som i dag er Tyrkia. De lagde kvalm for menigheten der.

Vi vet vel egentlig bare EN eneste ting om dem: De var IKKE jøder. I hvert fall nektet den rabbi-utdannede jøde Shaul/Paulus å godkjenne dem som det.

Ang. Rom 2:28-29 har jeg lyst sitere neste vers:
Rom 2:30: "rett jøde er berre den som er det i duldom ... Den som er so, fær si ros, ikkje av menneske, men av Gud."

Her er det altså snakk om noen som får ROS fra Gud, fordi religionen ikke bare er "utenpå", men er en del av det skjulte indre menneske.


Her er forøvrig en liten "dumhet" direkte fra en jøde som het Yehoshua ben Yosef:

Joh 4v22: "... frelsa kjem frå jødane."

Mod: Kan du for ordens skyld flytte disse innleggene over i en ny tråd - dette har vel lite å gjøre med Sør-Trøndelag egentlig? ;)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 2-5-2006 kl 08:38


Sitat:
Opprinnelig postet av soneh-chamas
Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Gjenopprettelsen av staten Israel er en bibelsk profeti som gikk i oppfyllelse i 1948. Ifølge Jesus selv ville den generasjonen som så dette (og de lever fortsatt) også få oppleve Herrens andre komme.


Tja. Hvor står det egentlig noen profeti om at en jødisk *stat* skulle bli opprettet FØR "Herrens andre komme"?
Det enester jeg kan finne er hint (i Zacharias kap 14) om at Judah-folket vil bo i Jerusalem og være i stand til å være militært aktive i området i endetiden.


I lignelsen om fikentreet. Nå har jo en jødisk stat blitt opprettet, og vi er like før Herrens andre komme, så denne profetien har jo vist seg å være sann.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Everaldo
Juniorveteran
****




Innlegg: 376
Registrert: 30-4-2004
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-5-2006 kl 13:54


Hvem er "riktets barn"?
Matt 8:11: "Men det sier jeg dere: Mange skal komme fra øst og vest og sitte til bords med Abraham, Isak og Jakob i himlenes rike, men rikets barn skal kastes ut i mørket utenfor. Der skal de gråte og skjære tenner."

Hvilket "Guds rike" er det som blir tatt fra hvem, og til hvem blir det gitt, og når?
Matt 21:43: "Derfor sier jeg dere: Guds rike skal bli tatt fra dere, og bli gitt til et folk som bærer dets frukter."

Hvem er dette fikentreet evt. en lignelse på?
Matt 21:19: "Han fikk da se et fikentre like ved veien og gikk bort til det. Men han fant ikke noe på det uten bare blad. Da sier han til det: Aldri i evighet skal det mer vokse frukt på deg! Og straks visnet fikentreet."

Når det gjelder fikentreet i Matt 24:32-33 som jeg regner med Lance o.a. støtter seg til for å begrunne sitt syn på at opprettelsen av staten Israel er profetisk:
"Lær en lignelse av fikentreet: Når grenene har fått sevje og bladene springer ut, da vet dere at sommeren er nær. Slik skal dere også, når dere ser alt dette, vite at han er nær og står for døren."

Hva er "alt dette" Jesus peker på? Det er selvfølgelig ikke fikentreet. Man skal være temmelig stivnakket og forstenet for å lese det inn i teksten. "Alt dette" er alle begivenhetene Jesus nettopp hadde ramset opp skulle skje i de siste dager. Når vi ser disse begivenhetene skje, da skal vi vite at "han er nær og står ved døren".

For å virkelig slå fast at fikentreet i Matt 24:32-33 nettopp sitert, kun er brukt som et hvilket som helst annet tre, uten å være en lignelse i seg selv, så slår vi opp i Luk 21:29-31: "Og han sa en lignelse til dem: Se på fikentreet og alle trær: Så snart de springer ut og dere ser det, da vet dere av dere selv at sommeren er nær. Slik skal dere også, når dere ser alt dette skje, vite at Guds rike er nær."

Dette står da så klart og tydelig i Skriften. Alle vi kan lese. Hvorfor er du uvillig til å se det du ser? Hvorfor fornekter du og bortforklarer det du leser? Hvorfor er det nødvendig å gjøre Skriften uklar, der den er klar? Er det for å tilpasse Skriften til menneskelig tolkning som "klør i øret"? Uansett gjøres dette til egen undergang.

[Redigert den 2-5-2006 av Everaldo]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 2-5-2006 kl 15:28


Everaldo,

Guds Ord trenger verken min eller din tolkning. Det tolker seg selv. Hvordan? Ved at det skjer slik det står skrevet.

"Alt dette" henviser nok til mange hendelser. Deriblant fikentreet. At du klarer å lese ut fra en norsk Bibel gjør deg ikke til noen profet ;)

Israel ble opprettet som en nasjon i 1948. Samme året er merket av en rekke viktige hendelser som satte scenen for endetidsdramaet slik det også er beskrevet i Johannes Åpenbaring.

Klarere forstått enn noen sinne! :)

[Redigert den 2-5-2006 av Lance]




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Everaldo
Juniorveteran
****




Innlegg: 376
Registrert: 30-4-2004
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-5-2006 kl 12:35


> Guds Ord trenger verken min eller din tolkning. Det tolker seg selv. Hvordan? Ved at det skjer slik det står skrevet.

Det forutsetter jo at du først leser det som står da. Du radbrekker Skriften for å tilpasse den til det du mener å se i verden.

Det er forresten ikke riktig at Bibelen tolker seg selv. Da ville det jo være mulig å forstå bare ved å studere, men det er det ikke. Det er DHÅ som åpnebarer profetiene for oss, uten DHÅ forstår vi ingenting.

> "Alt dette" henviser nok til mange hendelser. Deriblant fikentreet.

Kan du underbygge den påstanden ut fra Bibelen?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 15-5-2006 kl 13:12


Jeg har ikke radbrukket Skriften. Skriften har oppfylt seg selv, noe den alltid gjør. Med det mener jeg at Bibelens profetier alltid går i oppfyllelse. Skriften var jo full av profetier om Herrens første komme, men svært få gjenkjente sin dag og sitt budskap da det skjedde. Slik er det også i dag. Mange støtter Israel, men vet ikke hvorfor. Jødene skal tilbake til landet sitt på grunn av at profeti nok en gang skal gå i oppfyllelse når de to vitnene kommer. Fikentreet har jeg forklart i flere tidligere innlegg.



Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
JKT
Juniormedlem
*




Innlegg: 16
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-12-2007 kl 23:06


Sitat:
Opprinnelig postet av Gunnar
Mot fylkesordførerens stemme vedtok fylkespolitikerne i Sør-Trøndelag som det første fylket i Norge å boikotte Israel. Nå håper RV resultatet skal bli det samme som da fylket boikottet Sør-Afrika.

Les hele artikkelen HER.

* * *

[Redigert den 16-12-2005 av Gunnar]








Ja at de ikke ser at Guds folk maa velsignes!!! De som forbanner Guds folk vil Han forbanne,og de som velsigner Guds folk vil Herren velsigne !


SE hva som skjedde i usa, N O i selveste blusens storstad ....
En katasrofe av dimensjoner....

rett etter at Usa begyndte sin innblandig /paavirkning medl at gaza ble renset for joder og nar de proklamerte en islam palestina stat ved siden av Israel..........

slik oppforsel er ikke bra...
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-12-2007 kl 03:18


Sitat:
Opprinnelig postet av JKT
Ja at de ikke ser at Guds folk maa velsignes!!! De som forbanner Guds folk vil Han forbanne,og de som velsigner Guds folk vil Herren velsigne !

Hvordan skal de se det? De tror jo ikke at det finnes en gud. Langt mindre at en eventuell gud bryr seg.




Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen