Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Beskyttet av engler
Lionheart
Seniorveteran

Brukeren er frakoblet

biggrin.gif opprettet den 4-11-2005 kl 19:15
Beskyttet av engler

Fra siste nummer av Ropet fra Øst, Norsk Misjon i Østs månedlige nyhetsblad:

"Vår medarbeider fikk fortalt følgende historie under sitt besøk i Indonesia i høst:

En liten gruppe på 20 kristne hadde flyktet ned til stranden på øya hvor de bodde og forsøkte å komme seg i båt over til en større øy for å søke tilflukt. Men ved kysten var der mange ekstremister i speedbåter væpnet med maskingevær. Å skyte disse flyktningene ville være en smal sak. Men så skjedde det noe underlig.

Da båtene kom forbi stranden hvor flyktningene var samlet, så de ikke bare en liten flokk på 20 mennesker, men en stor menneskemasse på flere tusen. Da våget de ikke å gå til angrep, men trakk seg tilbake, og den lille gruppen kom seg i sikkerhet.

Juliana Kainama, som er vår samarbeidspartner i Indonesia med sin organisasjon Light for the Nation, sier, "Da de fikk høre om hvorfor angriperne hadde trukket seg unna, var de ikke i tvil om at det var engler de hadde sett."

Er ikke dette noe å prise Herren for, så vet ikke jeg :D

La meg kaste inn et par vers i tillegg, fra en sang skrevet av Eyving Skeie i anledning "Søndag for de forfulgte" 2004:

Når Herren ser ut over jorden
og søker den seirende tro,
da leter Han ikke i kirker
som lever i velbeslått ro.
Han leter hos dem som forfølges,
der ser Han den seirende tro.

Jeg takker for dem som med tårer
fikk bære den seirende tro
med hemmelig kraft til vår verden,
mens fiender hånte og slo.
Å, Herre, velsign de forfulgte
og gi meg den seirende tro.

Igjen vil jeg oppfordre alle til å huske på våre forfulgte søsken i Kristus i sine bønner, og huske på hva Herren sa, at hva vi gjør mot Hans minste små - de fattige og forfulgte kristne - det gjør vi mot Ham.

Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

Gå til topp