Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Nytt fra Solen
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-9-2005 kl 01:48
Nytt fra Solen


Med tanke på endetiden

"Det skal vise seg tegn i sol og måne og stjerner, og på jorden skal folkene bli grepet av angst og fortvilelse når hav og brenning bruser."

At "hav og brenning" har bruset litt ekstra i det siste har vi notert. Og at det er en fare for et stigende antall orkaner i årene som kommer - på grunn av global oppvarming - har også vært opplyst. Men kanskje ikke alle har fått med seg siste nytt fra Solen. Det kan du få her.

.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
TheCreationist
Medlem
**




Innlegg: 36
Registrert: 11-3-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-3-2006 kl 21:09


Dette er ganske ille... Desverre er det ikke så ille i forhold til hva som som skjer fremover. :-O

Hvis Guds ord er sannhet, vil Russland invadere Israel i fremtiden. Jeg er ganske sikker på at det vil skje i min levetid. Mange profetier om fremtiden har blitt oppfylt i det siste...




You don\'t need to fly if you want to heaven. :-P


But you need to do SOMETHING if you want there!! :-O

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 28-3-2006 kl 08:29
Russland


Interessant. Ja, Russland vil også begynne å involvere seg mer i midtøsten for å finne olje etterhvert ifølge profeti.

Hvordan har du forresten kommet fram til at Russland skal invadere Israel?




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Everaldo
Juniorveteran
****




Innlegg: 376
Registrert: 30-4-2004
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-3-2006 kl 19:37


> Hvis Guds ord er sannhet, vil Russland invadere Israel i fremtiden.

Her er du veldig uforsiktig. Du sier at dersom den tolkningen du holder deg til er gal, er Guds Ord løgn.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 29-3-2006 kl 09:49


Dersom profetien som TheCreationist stoler på her kommer fra en stadfestet profet (altså en som Gud har vist at man kan stole på) kan vi ikke annet enn å ta det til etterretning.

Hvis konklusjonen er trukket ut fra personlige Bibelstudier bør man være mer forsiktig.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 29-3-2006 kl 09:58


Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Dersom profetien som TheCreationist stoler på her kommer fra en stadfestet profet (altså en som Gud har vist at man kan stole på)...


Hvordan mener du at en profet skal bli skal kunne bli stadfestet som pålitelig av Gud? Hvilke kriterier gjelder, og hvordan skal vi bedømme dem?

Gunnar.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 29-3-2006 kl 16:43
Test av profeter


Et interessant spørsmål...

Bibelen lærer oss at Ordet kommer til profetene. Slik har Gud gjennom tidene talt til sine, også da Ordet (Jesus) kom til Johannes døperen. Det er altså ikke bare profetier om fremtidige hendelser som blir gitt, men også en lære. Johannes hadde eksempelvis læren om dåpen, omvendelsen og Herrens komme.

Når det gjelder spesifikke profetier er jo Bibelen klokkeklar på hvordan vi skal ta disse. Dersom en profet sier at det og det skal skje I Herrens Navn (altså SÅ SIER HERREN) og det skjer slik som det er sagt, er profetien fra Herren.

Dersom en profeti gitt i Herrens Navn IKKE skjer, er profetien IKKE fra Herren.

I første omgang synes jeg det er en enkel test. Enig?

:)




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Soteria
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 172
Registrert: 11-3-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 31-3-2006 kl 23:58


Ja, men det er litt lenge og vente hvis det blir sagt at Russland muligens kan angripe om 5, 10 eller 15 år.

Virker som det er mange som stiller seg bak tolkningen om at Gog og Magog (+ noen andre nasjoner) skal angripe Israel i endetiden, og at Gog er Russland.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Everaldo
Juniorveteran
****




Innlegg: 376
Registrert: 30-4-2004
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-4-2006 kl 07:09


> At "hav og brenning" har bruset litt ekstra i det siste har vi notert. Og at det er en fare for et stigende antall orkaner i årene som kommer - på grunn av global oppvarming - har også vært opplyst.

Krangler om orkaner:
http://www.forskning.no/Artikler/2006/mars/1142609489.32
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-4-2006 kl 01:13


Soteria:
Sitat:
Ja, men det er litt lenge og vente hvis det blir sagt at Russland muligens kan angripe om 5, 10 eller 15 år.

Virker som det er mange som stiller seg bak tolkningen om at Gog og Magog (+ noen andre nasjoner) skal angripe Israel i endetiden, og at Gog er Russland.


Hvis Sikkerhetsrådet, USA og EU ikke kommer frem til en avtale med og ikke foretar noen straffetiltak mot Iran i forbindelse med deres anriking av uran, så kan det godt tenkes at Israel angriper og ødelegger atomanleggene i Iran innen kort tid. Som et resultat av et slikt scenario er det godt mulig at Russland sammen med Iran og andre islamske land i Midt-Østen kan finne på å invadere Israel.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 18-5-2007 kl 13:20


Oprinnelig postet av gana.

postet 8-9-2005 kl 01:48

Nytt fra Solen


Ref.:
Med tanke på endetiden

"Det skal vise seg tegn i sol og måne og stjerner, og på jorden skal folkene bli grepet av angst og fortvilelse når hav og brenning bruser."

At "hav og brenning" har bruset litt ekstra i det siste har vi notert. Og at det er en fare for et stigende antall orkaner i årene som kommer - på grunn av global oppvarming - har også vært opplyst. Men kanskje ikke alle har fått med seg siste nytt fra Solen. Det kan du få her.

Flere kommentarer følger:
Hvis Guds ord er sannhet, vil Russland invadere Israel i fremtiden. Jeg er ganske sikker på at det vil skje i min levetid. Mange profetier om fremtiden har blitt oppfylt i det siste...

TheCreationist

> Hvis Guds ord er sannhet, vil Russland invadere Israel i fremtiden.

Everaldo

Test av profeter



Et interessant spørsmål...

Bibelen lærer oss at Ordet kommer til profetene. Slik har Gud gjennom tidene talt til sine, også da Ordet (Jesus) kom til Johannes døperen. Det er altså ikke bare profetier om fremtidige hendelser som blir gitt, men også en lære. Johannes hadde eksempelvis læren om dåpen, omvendelsen og Herrens komme.

Når det gjelder spesifikke profetier er jo Bibelen klokkeklar på hvordan vi skal ta disse. Dersom en profet sier at det og det skal skje I Herrens Navn (altså SÅ SIER HERREN) og det skjer slik som det er sagt, er profetien fra Herren.

Dersom en profeti gitt i Herrens Navn IKKE skjer, er profetien IKKE fra Herren.

I første omgang synes jeg det er en enkel test. Enig?

Lance

Ja, men det er litt lenge og vente hvis det blir sagt at Russland muligens kan angripe om 5, 10 eller 15 år.

Virker som det er mange som stiller seg bak tolkningen om at Gog og Magog (+ noen andre nasjoner) skal angripe Israel i endetiden, og at Gog er Russland.

Soteria

Alt som her kommer frem, er tankespinn, unntatt fra Lance som synes at de bibelske utsagn er mer gjeldende, og det er helt riktig av Lance.

Solen er i Bibelen forklart som Jesu ansikt Matt.17.2: Og han ble forklaret for deres øyne. Hans ansikt skinte som solen, og hans klær ble skinnende hvite som lyset.
Også Åp.1.16. Og hans ansikt var som solen.
Når solen formørkes og månen mister sitt skinn, ja da er det Jesu død som her beskrives på en annen måte.
Hans ætt skal bli til evig tid, hans trone som solen for mitt åsyn. (Salm.89.37)
Solen indikerer også hvor forløperen til navnet Jesus får sitt utspring:
For vi så hans stjerne i Østen. (Matt.2.2)
Hvem er hun som stråler fram som morgenrøden, fager som månen, ren som solen skremmende som hærskarer med sine banner?
Dette er billedlige fremstillinger, solens oppgang er morgenrøde, og er symbol for Østen.
Dette betyr ikke at Guds sønn skal fremstilles som asiatisk, men en rovfugl fra Østen kommer og tar Israels folk til fange og blir boende der for en tid.
Det er i grunnen lange fremtidsperspektiver, og det er mye annet som vil skje lenge før dette.

Lexus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 26-5-2007 kl 20:53


The rising sea dragon.



Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-5-2007 kl 16:09


Tar jeg morgenrødens vinger, og vil jeg bo ved havets ytterste grens så fører også din hånd meg og din høyre holder meg fast. (Salm.139.9-10)

Rust deg ut til å gå i landflyktighet, du datter som bor i Egypt! For Memfis skal bli en ørken og bli ødelagt, så ingen bor der. (Jes.46.19)

Rop dette ut blant hedningefolkene: Rust dere til en hellig krig! Kall på krigsheltene! La stridsmenn stige fram og dra ut! (Joel.3.14)

En dag med mørke og mulm, en dag med skyer og skodde som folder seg ut over fjellene som morgenrøde - et stort og mektig folk. Det har ikke sin like i svunnen tid, og skal heller ikke få sin like i år som kommer, fra slekt til slekt. (Joel 2.2)

Så arbeidet vi på verket mens havdelen stod der med sine spyd, fra morgenrøden rant til stjernene kom fram. (Neh.4.21)

Våkn opp, min ære! Våkn opp, harpe og sitar! Jeg vil vekke morgenrøden. (Salm.57.9,108.3)

Så la oss lære å kjenne Herren! La oss søke med iver å lære ham å kjenne! Hans oppgang er så viss som morgenrøden, og han kommer til oss som regnet, som et senregn som væter jorden. (Hos.6.3)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 23-7-2007 kl 09:47


Sitat:
Opprinnelig postet av Lexus

Lance

Ja, men det er litt lenge og vente hvis det blir sagt at Russland muligens kan angripe om 5, 10 eller 15 år.


Enkelte av de bibelske profetiene var "sovende" i hundrevis av år før de skjedde.

Jeg holder meg imidlertid ikke til noen profetier om at Russland vil angripe innen så og så mange år.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 23-7-2007 kl 10:20


Russland er vel mer aktuell enn noensinne med nesten daglige grensekrenkelser av nordisk luftrom.

England har fått føle hva russerne er i stand til. Se hvordan russland reagerer på tiltale, de truer seg frem på den internasjonale arena.

Hva sier de som tør si ifra i Russland? De lever som regel ikke lenge. Alle signaler tilsier at vi bør absolutt være på vakt. Det nytter ikke å tro at "Bjørnen sover i sitt lune hi".

.




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 23-7-2007 kl 10:28


Jeg tror at Russland vil våkne, men jeg vil ikke si noe om når Bjørnen vil angripe.



Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen