Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Gjenkomstmåten
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-6-2005 kl 13:22
Gjenkomstmåten


Min oppfatning er at en gjenkomst alltid er av Elija/Døperen Johannes-typen, dvs. at den som skal komme igjen ikke kommer igjen i den samme kropp av kjøtt og blod som han levde i først, men at en annen virker i den samme ånd og kraft som den første personen. Vi finner ikke presedens for noe annet syn i Bibelen. Er det andre forslag til måter å komme igjen på?


Taurus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 8-6-2005 kl 13:56
Salvelse


Dette er jeg enig i. Det er snakk om en salvelse, en tjenestetype.



Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-6-2005 kl 00:02


Da er det to slike tjenestetyper som vi kan se litt nærmere på og som er forutsagt i Åp., nemlig Løven av Juda stamme og Lammet. Her er et par referanser til dem fra Åp.:

Åp., 5:5 Men en av de eldste sa til meg: «Gråt ikke! For løven av Juda stamme, Davids rotskudd, han har seiret og er den som kan åpne boken og de sju segl.»

Åp., 21:23 Og byen trenger ikke lys fra sol eller måne, for Guds herlighet lyser over den, og Lammet er dens lys.

Lammet er etter alt å dømme det Lammet som har vendt tilbake for å holde bryllup.

Har dere idéer på i hvilken skikkelse og når disse skal fremtre?

Vil de være lett å få øye på når de er kommet og hvordan vil tilbedelsen av dem utbre seg?

Kom gjerne med flere idéer om dem.


Taurus

[Redigert den 10-6-2005 av Taurus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 11-6-2005 kl 00:21
Lammet


Lammet (Kristus) kommer tilbake som dommer (fremtid). Han vil være lyset i byen, det Nye Jerusalem hvor Guds Brud vil bo i evigheten.



Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 12-6-2005 kl 19:53


Lance,

forstår jeg deg rett så mener du at Lammet kommer igjen i form av Løven av Juda stamme. Men som du vet fra fortellingen om Lammets bryllup, så skal LAMMET komme igjen for å holde bryllup etter å ha forberedt et sted for bruden (de troende). Ifølge disse versene fra Åp.:

Åp., 5:5 Men en av de eldste sa til meg: «Gråt ikke! For løven av Juda stamme, Davids rotskudd, han har seiret og er den som kan åpne boken og de sju segl.»

Åp., 7:9 Deretter så jeg en skare så stor at ingen kunne telle den, av alle nasjoner og stammer, av alle folk og tungemål. De stod foran tronen og Lammet, kledd i hvite kapper og med palmegrener i hendene.

der Lammets og Løvens virke er forskjellige tjenestetyper som må være forbundet med to separate skikkelser. Det er naturlig å tenke seg at Lammet har den korteste tjenestetiden (det ligger i titelen Lammet at det ikke blir gammelt) og Løven har den lengste der Lammet kommer først og har en Eliafunksjon før Løven kommer.


Taurus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-6-2005 kl 01:04


Gjenkomsten av Lammet vil være at det fremtrer en ung mann som har et virke på bare noen få år og til slutt blir drept for det han forkynner slik som tilfellet var med Jesus.

Dette er den eneste måten vi kan få kjennskap til at Lammet er kommet tilbake. Det vil ikke være en person som kommer og sier at han heter Jesus fra Nazareth.


Taurus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 13-6-2005 kl 08:25
Fremtiden


Bibelen forteller oss klart hvem Lammet er... det er Jesus Kristus. Det er ingen annen stor tjeneste (for Bruden) enn Elia (i Mal.4,5) som er lovet før Herrens andre komme i vår tid. Herren kommer tilbake på samme måte, og en forløper vil være iblant oss.

Slik ser jeg på fremtiden:
Vi lever nå i tid, men bortrykkelsen av Guds Brud vil skje snart, og kristne (en skare som ingen kan telle) som ikke er Hans Brud, men som også er jomfruer (hellige) vil bli igjen for trengselen. Mens trengselen pågår i vil Bryllupsmåltidet skje i Himmelen. På slutten av trengselen står slaget ved Armageddon. Etter dette bindes Satan i tusen år; Tusenårsriket begynner. På slutten av Tusenårsriket slippes djevelen løs, og så står Gog og Magog slaget. Etter dette skjer den Store Hvite Trones Dom, og etter det setter Evigheten inn.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-6-2005 kl 00:52


Lance,

det første Lammet var Jesus Kristus. Men Lammet, når det er kommet tilbake for å fullføre bryllupet, er et annet MENNESKE enn Jesus. Dette er i pakt med regelen om at gjenkomsten skjer som i tilfellet med Elia/Døperen Johannes, at det er et annet menneske som trer frem ved gjenkomsten. Noen annen form for gjenkomst har vi ikke fått opplysninger om i Bibelen. Han skal dessuten ha et nytt navn ved gjenkomsten i endetiden og ikke hete Jesus Kristus (Åp., 3:12).

Når Herrens Dag og Herren selv kommer (Løven), så stiger han opp som rettferdighetens sol på Herrens Dags himmel. Da må det Lammet som kommer for å fullføre bryllupet være den morgenstjernen som stiger opp før selve Herrens Dag gryr. Noe annet lyssterkt himmelegeme er ikke nevnt i Bibelen i denne forbindelse. Dermed må altså Lammet være forløperen til Løven. Det er Herrens Dags himmel at bruden rykkes opp til.

(Jeg skal ta for meg det du skrev om fremtiden ved neste anledning.)


Taurus

[Redigert den 14-6-2005 av Taurus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 14-6-2005 kl 09:16
Gjenkomstmåten


Sitat:
Opprinnelig postet av Taurus
Lance,

det første Lammet var Jesus Kristus. Men Lammet, når det er kommet tilbake for å fullføre bryllupet, er et annet MENNESKE enn Jesus. Dette er i pakt med regelen om at gjenkomsten skjer som i tilfellet med Elia/Døperen Johannes, at det er et annet menneske som trer frem ved gjenkomsten. Noen annen form for gjenkomst har vi ikke fått opplysninger om i Bibelen.


Jeg skjønner hva du mener, og jeg er delvis enig. Vi vil få en Elia, som Skriften viser i Malakias 4,5-6. Hans tjeneste vil være lik Johannes døperen: Han vil introdusere Herrens komme.

Bibelen viser oss at Ordet kommer til profetene. Ordet (Kristus) kom også til Johannes døperen. Men Johannes var ikke Lammet. Jesus Kristus var:

Johannes 1:36
Da så han Jesus gå forbi og sa: «Se, der er Guds lam

I vår tid vil Elia også introdusere Herrens komme. Vi har i dag åndelig forvirring over hele kloden. Elia vil introdusere Lammet, Kristus, som er Ordet.

Sitat:

Han skal dessuten ha et nytt navn ved gjenkomsten i endetiden og ikke hete Jesus Kristus (Åp., 3:12).


Vel, det er ikke akkurat slik det står i verset du henviser til. "Den som seirer..." skal få et nytt navn. Hva betyr det?

Da Jakob seiret over engelen, fikk han et nytt navn: Israel. Da Peter fikk åpenbaringen om at Jesus var Kristus, den salvede, fikk han et nytt navn.

Jeg tror at det nye navnet er at den kristne har en sann åpenbaring av Ordet, og gjenkjenner det.

Sitat:

Når Herrens Dag og Herren selv kommer (Løven), så stiger han opp som rettferdighetens sol på Herrens Dags himmel. Da må det Lammet som kommer for å fullføre bryllupet være den morgenstjernen som stiger opp før selve Herrens Dag gryr. Noe annet lyssterkt himmelegeme er ikke nevnt i Bibelen i denne forbindelse. Dermed må altså Lammet være forløperen til Løven. Der er Herrens Dags himmel at bruden rykkes opp til.


Herren er både Løven (dommeren) og Lammet. I Skriften ser vi at Herren skal stige ned med et bydende rop:

1. Tess 4:16
For the Lord himself shall descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel, and with the trump of God: and the dead in Christ shall rise first.

1) Shout
2) Voice
3) Trump

The shout, ropet, er budskapet som Gud taler til sitt folk gjennom Elia, mens Han stiger ned. Du har sikkert lest om jomfruene som ventet på Brudgommen:

Matteus 25:6
And at midnight there was a cry made, Behold, the bridegroom cometh; go ye out to meet him.

Dette ropet/budskapet varsler Herrens komme, og at de kristne må gjøre seg rede til Han kommer.

Åpenbaringen 10:7
But in the days of the voice of the seventh angel, when he shall begin to sound, the mystery of God should be finished, as he hath declared to his servants the prophets.

Denne syvende engelen tror jeg er Elia i Malakias 4,5-6. Han skal nemlig gjenopprette alle ting, noe ikke Johannes gjorde. Han vil forkynne Guds hemmeligheter, før Herren kommer igjen.

The voice, røsten, vil være i Bruden før Herrens komme. Leser vi videre fra Åpenbaringen 10:7, som omhandler profettens tjeneste, ser vi hva den kristne gjør etter å ha hørt det glade Budskapet om Herrens gjenkomst:
1) Han blir befalt å ta Boken (Ordet)
2) Han blir befalt å spise Boken (Ordet)
3) Boken er bitter for magen, men søt for munnen. Med andre ord er det en herlig åpenbaring, men den er hard å fordøye. Enhver åpenbaring fra Gud vil møte motstand og bli testet.
4) Han blir befalt å profetere igjen. Røsten. Et ekko av ropet. De sier den samme ting, profeten og hans etterfølgere.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-6-2005 kl 11:24


Lance,

bare for å ta en viktig ting først:

Sitat:
Matteus 25:6
And at midnight there was a cry made, Behold, the bridegroom cometh; go ye out to meet him.

Dette ropet/budskapet varsler Herrens komme, og at de kristne må gjøre seg rede til Han kommer.


Man må selv anstrenge seg for å finne ham-"go ye out to meet him", ikke vente passivt på at han kommer.


Taurus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-6-2005 kl 11:53


Taurus dette har vi diskutert mange ganger før, og jeg har svart på dette i tidligere tråder. Problemet med din religion, er at du skiller Jesus fra Kristus. Du tror Jesus er en person med åndelig salvelse i den høyeste grad tilgjengelig for mennesker, nemlig Kristus-salvelsen. Men jeg sier deg at du farer vill, som jeg har vist deg ut fra Bibelen så mang en gang.

Og igjen vil jeg få si: Omvend deg, du synder som fortjener fortapelsen like mye som jeg og ta imot Jesu Kristi rettferdighet! Gi opp alt ditt eget verk fremfor Gud - som om du kan gjøre deg fortjent til Hans frelse noensinne!

Jesus ER Kristus. Jesus ER Gud fra evighet av! Jesus=Kristus. Kristus=Den Salvede=Oppfylleren av HELE Det Gamle Testamente. Og når Han kommer igjen til jorden PÅ SAMME MÅTE SOM HAN REISTE OPP TIL HIMMELEN (Apg 1) skal Han holde dom. De som har tatt imot Hans frelse og fått del i Hans rettferdig går inn til evig liv i Hans nærhet, mens de som nekter å tro Ham (du står blant disse sistnevnte nå og det er derfor jeg skriver til deg, for at du skal komme over til livet) går EVIG FORTAPT og går en evig død i møte. Den evige døden er ikke utslettelse men en evig eksistens borte fra Gud og alt godt.

Les lignelsen om "den barmhjertige samaritan" i Lukas 10. Denne handler faktisk ikke om å gjøre gode gjerninger, men om Jesus. Loven og samvittigheten går like forbi fordi de er maktesløse til å hjelpe synderen som er slått halvt i hjel. Legg merke til at den halvdøde ikke gjør en eneste ting! Han ser ikke Jesus komme engang, mens Jesus kommer til ham, ser ham, tar ham til herberget, betaler for ham. Og "da han kommer til seg selv" fortsettelsen har du i Luk 15. Se at sønnen ikke venter å finne noen nåde hos Gud - for han kan ikke søke Ham på en rett måte. Han kan ikke komme tilbake uten å gi Ham noe, tenker sønnen og vil gå i tjeneste for Faren. Men hva gjør Faren når Han ser ham? Han sier ikke en ting om det som sønnen Hans har gjort galt - for Jesus betalte for ham i Luk 10 - uten et ord om noe den gjenfunne sønn skal gjøre, sier Faren "Skynd dere! Finn fram de fineste klærne og ta dem på ham, gi ham ring på fingeren og sko på føttene." Disse klærne er ingenting annet enn Jesu rettferdighet, som blir tilregnet denne sønnen bare på grunn av det Jesus har gjort: SONET ALL HANS SYND.

Kom til deg selv du også, Taurus, og la Faderen få komme løpende mot deg! Han vil gi deg evig liv og kle deg i Jesu rettferdighet, som verken du eller jeg noensinne kommer i nærheten av selv og dermed er fortapte i oss selv. Men ta imot Jesu gave - evangeliet om syndenes forlatelse og du skal bli FRI!




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-6-2005 kl 11:59


Og Lance, alle sanne kristne er Jesu brud. Det er ETT legeme, ikke to, slik du her fremstiller. Du har misforstått hvis du tror det er større å unnslippe trengselstiden enn å lide for Jesu navns skyld. Dersom det var som du sier - at en skare er Bruden og en annen en annen form for menighet - en "mindreverdig" menighet som får "det nest beste". Så skal jeg si deg at fra Guds side ville det være Bruden som gjennomgikk trengselen og de som fikk det nest beste som slapp!

For den kommende vrede som ALLE kristne skal bli frelst fra er Guds vrede og ikke Antikrists vrede. Det er to forskjellige ting. Og vi skal alle oppleve den antikristelige trengsel så sant vi lever til da, men Guds vrede over de som ikke tar imot Jesus skal vi bli spart fra. Ser du forskjellen?

Du lærer ubibelske ting når du sier at det finnes to forskjellige menigheter som hører Lammet til - en Brud og en mindreverdig wannabe-menighet. Det finnes kun Én menighet - Jesu legeme på jord, Kristi Brud, Kirken, Åndens mennesker. Og det er de som hører Jesus til. Det finnes ingen frelste utenom disse. Så du får enten inkludere alle eller eksludere alle.

Men Bibelen sier deg midt imot!




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 14-6-2005 kl 12:36
Gjenkomstmåten


Sitat:
Opprinnelig postet av Taurus
Lance,

bare for å ta en viktig ting først:

Sitat:
Matteus 25:6
And at midnight there was a cry made, Behold, the bridegroom cometh; go ye out to meet him.

Dette ropet/budskapet varsler Herrens komme, og at de kristne må gjøre seg rede til Han kommer.


Man må selv anstrenge seg for å finne ham-"go ye out to meet him", ikke vente passivt på at han kommer.


Taurus


Selvsagt... det er jo det Bruden gjør når hun hører ropet. Hun gjør seg rede.

Ps: Ingen har noen sinne søkt Gud. Gud søker mennesket. Men, når vi har funnet Ham - eller rettere sagt, Han har funnet oss, så må vi søke mer av Ham...av hele vårt hjerte.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-6-2005 kl 12:42


Lance,

du skriver:

Sitat:
Men Johannes var ikke Lammet.


Det er riktig. Men Jesus var heller ikke Løven for 2000 år siden. Men forholdene er ganske forstørret nå fordi Guds Dag er stor. Dette gjenspeiler seg i at Løven er Herre nå, mens Lammet var det for 2000 år siden. Fordi Dagen er stor, er også Elia-rollen forstørret. Dette påpeker du jo her:

Sitat:
Denne syvende engelen tror jeg er Elia i Malakias 4,5-6. Han skal nemlig gjenopprette alle ting, noe ikke Johannes gjorde. Han vil forkynne Guds hemmeligheter, før Herren kommer igjen.


(Min formatering til fet skrift).

Hvis vi nå tar utgangspunkt i det du skrev her:

Sitat:
I Skriften ser vi at Herren skal stige ned med et bydende rop:

1. Tess 4:16
For the Lord himself shall descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel, and with the trump of God: and the dead in Christ shall rise first.

1) Shout
2) Voice
3) Trump

The shout, ropet, er budskapet som Gud taler til sitt folk gjennom Elia, mens Han stiger ned. Du har sikkert lest om jomfruene som ventet på Brudgommen:


så er det tydelig at dette er det første som skjer ved gjenkomsten og at dette må være Elia som kommer igjen. Men samtidig er dette også brudgommen som kommer for å vekke bruden ved å blåse i hornet. Det er med andre ord Lammet som kommer igjen for å fullføre bryllupet. Da er altså Lammet forløperen til Løven.

Når det gjelder Åp., 3:12 så står det jo også der: "...og også mitt eget nye navn".


Taurus

[Redigert den 14-6-2005 av Taurus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-6-2005 kl 13:00


Lionheart,

Hvis det nå er slik at Kristus=Jesus så forsvinner mennesket Jesus og tilbake står en gudsskikkelse som ikke kan være noe eksempel for andre mennesker fordi han da vil ha ufattelige fortrinn i kraft av å være gudsskikkelse.

Det som vil være en trist skjebne er å bli liggende å gråte og jamre seg utenfor lokalet når Lammet holder bryllupsfest. Da er det bedre å ende opp slik::saint:


Taurus

[Redigert den 14-6-2005 av Taurus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 14-6-2005 kl 13:01
Menigheten


Sitat:
Opprinnelig postet av Lionheart
Og Lance, alle sanne kristne er Jesu brud. Det er ETT legeme, ikke to, slik du her fremstiller. Du har misforstått hvis du tror det er større å unnslippe trengselstiden enn å lide for Jesu navns skyld. Dersom det var som du sier - at en skare er Bruden og en annen en annen form for menighet - en "mindreverdig" menighet som får "det nest beste". Så skal jeg si deg at fra Guds side ville det være Bruden som gjennomgikk trengselen og de som fikk det nest beste som slapp!


Det er riktig at alle sanne kristne er Jesu Kristi Brud. De er ETT legeme. Utenom det legemet, som er Jesus Kristus på jorden, er det intet annet legeme. Legemet består av dem som er født av Ånden.

Jeg sier altså ikke at det er to legemer. Men, som lignelsen med jomfruene viser, og som andre bilder fra GT viser, så har Gud et utvalgt folk. Men, Han viser også nåde og gir evig liv og frelse til de som kommer til Ham.

Enok er et bilde på Bruden, som ble bortrykket før trengselen (vannflommen) som Noa og hans familie måtte gå gjennom. Noa er ikke mindreverdig selv om han måtte gå gjennom trengselen.

Derfor - Bruden vil ikke gå gjennom trengselstiden for å bli renset. Hun blir renset før det, ved Ordet hun har tatt imot. De som ikke tar imot Ordet Gud har for vår tid vil gå i trengselen dersom de fortsatt lever. Hvis de dør før det, vil de sove igjennom 1000-årsriket og stå opp igjen ved den Store Hvite Trones Dom, hvor de vil bli dømt etter sine gjerninger. Bruden blir ikke dømt der, for hun er meddommer.

Et annet eksempel på de to gruppene som du benekter eksisterer, er Abraham og Lot. Abraham var Guds utvalgte, og det var han som fikk løftet. Men Gud sparte Lot, som var en god mann, og sendte to engler (budbærere) ned til Sodoma.

Sitat:

For den kommende vrede som ALLE kristne skal bli frelst fra er Guds vrede og ikke Antikrists vrede. Det er to forskjellige ting. Og vi skal alle oppleve den antikristelige trengsel så sant vi lever til da, men Guds vrede over de som ikke tar imot Jesus skal vi bli spart fra. Ser du forskjellen?


Guds vrede går ut over dem som ikke tar imot Ordet (Jesus Kristus i Ordform).

Sitat:

Du lærer ubibelske ting når du sier at det finnes to forskjellige menigheter som hører Lammet til - en Brud og en mindreverdig wannabe-menighet.


Det er nok svært bibelsk, min venn. Det er du som bruker ordet "mindreverdig", Lionheart. Jeg har ikke brukt det. Av de mange kvinner som var i haremet til kong Xerxes, var det Ester som ble hans dronning. Av de mange menigheter på jorden, er det kun én som blir Hans dronning.

Sitat:

Det finnes kun Én menighet - Jesu legeme på jord, Kristi Brud, Kirken, Åndens mennesker. Og det er de som hører Jesus til. Det finnes ingen frelste utenom disse. Så du får enten inkludere alle eller eksludere alle.

Men Bibelen sier deg midt imot!


Det du sier har du fra den økumeniske tankegangen som kirkeverdenen er preget av: enhet for enhetens skyld. Det er en falsk enhet, og alle veier leder til Rom. Ikke alle som kaller seg kristne utgjør Menigheten.

Mange av dem blir uten tvil frelst, men det er en Brud som vil gå i Bortrykkelsen FØR trengselen setter inn, fordi hun tok sin dom her på jorden. Det vil også være "en skare som ingen kan telle" som går gjennom trengselen, og som også vil få evig liv. Jeg takker Gud for Hans Nåde til alle oss som er forutbestemt til evig liv.

Vi ser kanskje ting annerledes, men så lenge Jesus Kristus er vårt absolutt og vår Herre, og vi står for Ham, så vil Han stå for oss. :singing:




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 14-6-2005 kl 13:05
Elia


Sitat:
Opprinnelig postet av Taurus
Lance,

du skriver:

Sitat:
Men Johannes var ikke Lammet.


Det er riktig. Men Jesus var heller ikke Løven for 2000 år siden. Men forholdene er ganske forstørret nå fordi Guds Dag er stor. Dette gjenspeiler seg i at Løven er Herre nå, mens Lammet var det for 2000 år siden. Fordi Dagen er stor, er også Elia-rollen forstørret. Dette påpeker du jo her:

Sitat:
Denne syvende engelen tror jeg er Elia i Malakias 4,5-6. Han skal nemlig gjenopprette alle ting, noe ikke Johannes gjorde. Han vil forkynne Guds hemmeligheter, før Herren kommer igjen.


(Min formatering til fet skrift).

Hvis vi nå tar utgangspunkt i det du skrev her:

Sitat:
I Skriften ser vi at Herren skal stige ned med et bydende rop:

1. Tess 4:16
For the Lord himself shall descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel, and with the trump of God: and the dead in Christ shall rise first.

1) Shout
2) Voice
3) Trump

The shout, ropet, er budskapet som Gud taler til sitt folk gjennom Elia, mens Han stiger ned. Du har sikkert lest om jomfruene som ventet på Brudgommen:


så er det tydelig at dette er det første som skjer ved gjenkomsten og at dette må være Elia som kommer igjen. Men samtidig er dette også brudgommen som kommer for å vekke bruden ved å blåse i hornet. Det er med andre ord Lammet som kommer igjen for å fullføre bryllupet. Da er altså Lammet forløperen til Løven.

Når det gjelder Åp., 3:12 så står det jo også der: "...og også mitt eget nye navn".


Taurus

[Redigert den 14-6-2005 av Taurus]


Hmmm... er ikke helt med på tankegangen din. Har vel aldri hørt noe slikt før :wink2:

Men la meg si det slik: Første gang Jesus kom, kom Han som et lam (Han døde for oss på Golgata). Andre gang Han kommer, kommer Han som en Løve (dommen).

Men... før Løven kommer (Herrens andre komme) må Elia komme.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 14-6-2005 kl 13:11
Kristus


Sitat:
Opprinnelig postet av Taurus
Lionheart,

Hvis det nå er slik at Kristus=Jesus så forsvinner mennesket Jesus og tilbake står en gudsskikkelse som ikke kan være noe eksempel for andre mennesker fordi han da vil ha ufattelige fortrinn i kraft av å være gudsskikkelse.

Det som vil være en trist skjebne er å bli liggende å gråte og jamre seg utenfor lokalet når Lammet holder bryllupsfest. Da er det bedre å ende opp slik::saint:


Taurus

[Redigert den 14-6-2005 av Taurus]


Kristus betyr den salvede. Jesus var salvet, Han var Gud. Vi kan ikke sammenligne Ham med andre salvede menn i Bibelen eller i nåtid. Guddommens fylde bodde i Ham. Apostlene hadde bare tilmålt del av denne Ånden. Men Jesus Kristus hadde den i sin fylde.

Ps: Før Jesus kom på scenen hadde Johannes lyset for tiden (Kristus - salvet). Da Jesus kom på scenen var Han lyset for tiden. Men da Jesus gikk av scenen, og Paulus kom på den, hadde Paulus lyset for tiden. Er dere med?

Hvis en person kalte seg en etterfølger av Jesus Kristus, men nektet å høre på Paulus, så viste det at personen ikke fulgte lyset for tiden. Lyset hadde nemlig flyttet seg til Paulus. Den samme Hellige Ånd talte gjennom ham.

Det er det mange mennesker ikke forstår. Ved å forkaste de menn som Gud sender i vår tid, forkaster de også Kristus. De nekter å vandre i lyset for sin tid, og Guds vrede er over dem.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-6-2005 kl 13:24


Lance,

det jeg mente å si var at når funksjonen Herren har hatt som Lammet for 2000 år siden og som Løven i endetiden, så må også Elia-funksjonen kunne skifte karakter, fra Døperen Johannes' karakter til noe større ved gjenkomsten. Jeg prøvde å vise at den Elia som skal komme før Herrens Dag (ved gjenkomsten) må være det Lammet som er kommet tilbake for å fullføre bryllupet.


Taurus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-6-2005 kl 13:59


Lance,

Det ligger i ordet guddomsfylde at det er noe man er fylt opp av. Salvelse slik jeg ser det er et beslektet uttrykk. Det vil alltid være snakk om i hvor stor grad en person har fått salvelse eller guddomsfylde og er alltid noe som er gitt av Gud. Guds egentlige essens vil fortsette å være der den alltid har vært, i Gud, og ikke opphøre å være der eller bli til flere guder. Når Jesus derfor var Gud, så var det bare ved å gi til kjenne denne salvelsen og guddomsfylden som var gitt mennesket Jesus.

Bruden vil nok dessverre måtte gå gjennom trengselen. Det er her renselsen skjer. Renselsen og opprykkelsen henger direkte sammen.


Taurus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 14-6-2005 kl 14:10
Elia


Sitat:
Opprinnelig postet av Taurus
Lance,

det jeg mente å si var at når funksjonen Herren har hatt som Lammet for 2000 år siden og som Løven i endetiden, så må også Elia-funksjonen kunne skifte karakter, fra Døperen Johannes' karakter til noe større ved gjenkomsten. Jeg prøvde å vise at den Elia som skal komme før Herrens Dag (ved gjenkomsten) må være det Lammet som er kommet tilbake for å fullføre bryllupet.
Taurus


Jeg skjønner på en måte hva du mener, og jeg tror at du er inne på noe.

For personlig tror jeg at Elias tjeneste i vår tid blir større enn Johannes sin tjeneste. At Kristi tjeneste, og Kristi kjennetegn vil sees i denne Elia.

Men det gjør ikke Elia til Lammet :)

Når det gjelder Bortrykkelsen så er jeg ikke enig med deg.

De er de som ER renset som går i Bortrykkelsen. De som IKKE er det, går gjennom trengselen.

[Redigert den 14-6-2005 av Lance]




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-6-2005 kl 14:44


Når det gjelder bruden, så vil den før trengselen utgjøre bare én stor mengde mennesker som ikke kan identifiseres klart og tydelig. Bruden er tilslørt før trengselen. Mens trengselen pågår, fjernes dette sløret og etter trengselen er det klart og tydelig hvem som er bruden.


Taurus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 14-6-2005 kl 15:45
Trengselen


1) Jesu Kristi Blod renser Bruden (som har tatt imot Ordet for sin tid) fra all synd. De trenger ikke å gå gjennom noen rensning i trengselen, for de ER gjenløst og fylt med den Hellige Ånd. De har del i den første oppstandelsen og vil rykkes opp i Bortrykkelsen.

2) De som ikke tok imot Ordet for sin tid, men har en bekjennelse av å være kristne vil gå gjennom trengselen for å bli renset der. De vil ikke stå opp i den første oppstandelsen. De vil sove i tusen år. Den kategorien er oppriktige, gode kristne som har misforstått og feiltolket Ordet, og ikke gjenkjent det.

Jeg gjentar Jesu lignelse med jomfruene. En jomfru er en ren, hellig kristen.

Det var to kategorier av disse:

1) Kristne med den Hellige Ånds dåp
2) Kristne som er helliggjorte men mangler Ånden

Får å forstå dette må vi innse at det faktisk er mulig å være helliggjort uten å ha den Hellige Ånds dåp.

Det er den Hellige Ånd som renser og helliggjør oss, og som til slutt kommer inn i oss ved dåpen i den Hellige Ånd.

Selv om læren/doktrinen din er 100% riktig, og du lever et godt kristenliv, betyr ikke det at du har Ånden.

Jeg tror svært få vil gå i bortrykkelsen. De aller fleste vil gå i trengselen.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-6-2005 kl 00:24


Lance,

Dette:

Sitat:
Men det gjør ikke Elia til Lammet


antyder at du tror at Lammet er en ekslusiv titel for Jesus. Det er nok en beskrivelse av den tjenestetypen Jesus hadde og når Lammet er kommet tilbake er det i form av en person med et nytt navn og med en skjebne som Jesus.

Dette:

Sitat:
For personlig tror jeg at Elias tjeneste i vår tid blir større enn Johannes sin tjeneste. At Kristi tjeneste, og Kristi kjennetegn vil sees i denne Elia.


har du etter min mening rett i.

Til dette med bortrykkelsen og andre ting i forbindelse med Lammets bryllup:

Ifølge gamle jødiske tradisjoner avgjorde brudgommens far selve dagen når bryllupet skulle finne sted. Etter at brudgommen hadde gått bort for å gjøre i stand et sted og var ferdig med dette, ville han få et klarsignal fra faren sin om å dra til brudens hjem og blåse i et værhorn som et signal på at han kom og hadde noen flere med seg som ropte et vekkerrop for å vekke bruden. Etter dette bar de henne avsted i en prosesjon. Under denne prosesjonen var hun tilslørt for at det ikke skulle vises hvem hun var. Hun ble tatt til prøvekammeret først for å få på seg brudestasen og deretter til bryllupskammeret som var blitt satt opp i nærheten av huset til brudgommens far. Til slutt gikk bruden og brudgommen fra bryllupskammeret til selve bryllupsfeiringen og ble møtt av en lysprosesjon om natten på veien til festlokalet. Denne lysprosesjonen er det lignelsen om de ti jomfruene viser til. Bryllupsfeiringen ble holdt i huset til brudens far.

Når dette skjer:

Åp. 7:13 En av de eldste tok da ordet og spurte meg: «Disse som er kledd i hvite kapper, hvem er de, og hvor kommer de fra?» 14 »Herre,» svarte jeg, «du vet det.» Da sa han til meg: «Dette er de som kommer ut av (gresk: ek; preposisjon som betyr: ut fra) den store trengsel, og som har vasket sine klær og gjort dem hvite i Lammets blod.

så må dette vise til brudens opphold i prøvekammeret for å få på seg brudestasen. Den eneste mulige tidsmessige plassering av opprykkelsen må da være i etterkant av trengselen i forbindelse med ferden til bryllupskammeret.

Mange tror at brudgommen først kommer ved selve opprykkelsen, mens han i realiteten kommer en viss tid i forveien.


Taurus

[Redigert den 14-6-2005 av Taurus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 15-6-2005 kl 08:18
Bruden


Ja, så vidt jeg kan se er Lammet en eksklusiv tittel for Jesus Kristus, Ordet. Slik jeg ser det kommer Elia (i vår tid) med Ordet (Lammet). Når folket forkaster Ordet, blir Kristus korsfestet på nytt.

Det er riktig at Han kommer en viss tid i forveien, som Ordet. Bryllupet skjer imidlertid FØR Bortrykkelsen, mens bryllupsfesten skjer etterpå.

Åp. 7,13 er ikke Bruden, for hun går ikke gjennom trengselen. Hun HAR gjort seg rede før det.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-6-2005 kl 20:32


Lance,

det siste innlegget du skrev er nok litt uklart. Vi får prøve å finne ut av dette med bruden og trengselen.

Bruden blir først rede når den hvite brudestasen er på hvis du ser på bryllupskronologien i det forrige innlegget mitt. Det skjer i prøvekammeret. Det kan ikke skje noen bortrykkelse før bruden har vært i prøvekammeret og heller ikke noe bryllup før bortrykkelsen. Hvilken begivenhet skulle bruden da ha gjort seg rede i? Hvis det er noen andre enn bruden som går gjennom trengselen og får vasket klærne hvite (Åp., 7:13), vil vi etter din teori få to grupper som skal ende opp med hvite klær.

Jeg må innrømme at jeg ikke forstod det du skrev om Ordet.


Taurus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 16-6-2005 kl 08:24
Ordet


Herren Jesus Kristus er også Ordet, ikke sant? Det vil si at dersom vi opp til i dag har hatt en foralskning av Ordet gjennom århundrer med menneskelige forandringer, så må Han komme også i en KORREKT tolkning av Ordet...

Bruden gjør seg rede før Bryllupsmåltidet, ja. Det skjer her på jorden. Det skjer rett nå. Bortrykkelsen er for de som ER rede når Han kommer.

Det er riktig at vi får to grupper. Det er dette så få skjønner. Mange tror at alle kristne er Bruden. Det er ikke tilfelle.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-6-2005 kl 14:03


Lance,

Sitat:
Herren Jesus Kristus er også Ordet, ikke sant? Det vil si at dersom vi opp til i dag har hatt en foralskning av Ordet gjennom århundrer med menneskelige forandringer, så må Han komme også i en KORREKT tolkning av Ordet...


Det er riktig og dette skal på sett og vis være en 'fasitsvar'-åpenbaring av Guds Ord etter denne lange tiden.

Sitat:
Bruden gjør seg rede før Bryllupsmåltidet, ja. Det skjer her på jorden. Det skjer rett nå. Bortrykkelsen er for de som ER rede når Han kommer.


Bryllupsmåltidet er jo siste fasen i bryllupet. Før bryllupsmåltidet kommer selve bryllupet og det er dette bruden gjør seg klar til ved å ta på seg hvite klær. Først må bruden vekkes og deretter bæres tilslørt i en prosesjon til prøverommet for å få de hvite klærne på. Før dette skjer er hun ikke rede. Brudgommen har da vært en viss tid tilstede når bruden er klar, men tilsløringen har gjort at hun ikke har kunnet se brudgommen klart og tydelig. Mellom oppholdet i prøverommet og bryllupsmåltidet skjer bryllupet og det eneste mulige tidspunktet for en bortrykkelse er når selve bryllupet finner sted. Bortrykkelsen er ikke en geografisk bevegelse opp i den fysiske atmosfæren, men en åndens bevegelse opp i daghimmelen på Herrens Dag. (les de andre trådene jeg har om dette temaet, spesielt 'Begynnelsen på Herrens Dag')

Sitat:
Det er riktig at vi får to grupper. Det er dette så få skjønner. Mange tror at alle kristne er Bruden. Det er ikke tilfelle.


De eneste to mulige gruppene som fremtrer er de som har bryllupsklær på og de som ikke har bryllupsklær på. Vi vil ikke få to grupper med hvite klær der den ene er bruden og den andre er den store hvite flokken i hht. disse versene:

Åp., 7:9 Deretter så jeg en skare så stor at ingen kunne telle den, av alle nasjoner og stammer, av alle folk og tungemål. De stod foran tronen og Lammet, kledd i hvite kapper og med palmegrener i hendene.

Åp. 7:13 En av de eldste tok da ordet og spurte meg: «Disse som er kledd i hvite kapper, hvem er de, og hvor kommer de fra?» 14 »Herre,» svarte jeg, «du vet det.» Da sa han til meg: «Dette er de som kommer ut av (gresk: ek; preposisjon som betyr: ut fra) den store trengsel, og som har vasket sine klær og gjort dem hvite i Lammets blod.


Taurus

[Redigert den 16-6-2005 av Taurus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-6-2005 kl 15:02


Lance,

hvis du nå studerer den bryllupskronologien som jeg postet noen innlegg tilbake, hvor tror du vi befinner oss nå rent tidsmessig i denne kronologien?


Taurus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 16-6-2005 kl 15:39
Bruden


Sitat:
Ifølge gamle jødiske tradisjoner avgjorde brudgommens far selve dagen når bryllupet skulle finne sted.


Denne er grei.

Sitat:

Etter at brudgommen hadde gått bort for å gjøre i stand et sted og var ferdig med dette, ville han få et klarsignal fra faren sin om å dra til brudens hjem og blåse i et værhorn som et signal på at han kom og hadde noen flere med seg som ropte et vekkerrop for å vekke bruden.


Dette ropet har jeg hørt :singing:

Sitat:

Etter dette bar de henne avsted i en prosesjon. Under denne prosesjonen var hun tilslørt for at det ikke skulle vises hvem hun var. Hun ble tatt til prøvekammeret først for å få på seg brudestasen


Her er vi nå! Dette skjer nå. Bruden gjør seg rede etter å ha hørt ropet.

Sitat:

og deretter til bryllupskammeret som var blitt satt opp i nærheten av huset til brudgommens far. Til slutt gikk bruden og brudgommen fra bryllupskammeret til selve bryllupsfeiringen og ble møtt av en lysprosesjon om natten på veien til festlokalet. Denne lysprosesjonen er det lignelsen om de ti jomfruene viser til. Bryllupsfeiringen ble holdt i huset til brudens far.


Det som vil skje i fremtiden er at de døde i Kristus først vil oppstå. Deretter skal vi som er blitt tilbake og fremdeles lever, sammen med dem bli rykket opp i skyene, i luften, for å møte Herren.

Det er alt jeg har tid til å gå inn på akkurat nå, så jeg rakk ikke detaljene.. :)




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-7-2005 kl 10:13


Trengselen handler ikke om renselse!! Gi meg bibelsk dekning for at den store trengsel har noe med renselse å gjøre. Trengsler har med å virke tålmodighet, men ikke renselse. Ingen blir renset for Guds øyne av å lide, men ved å ta imot Jesu Kristi fullbrakte forsoningsoffer.

Den Store Trengsel består av først en allmennkristelig trengselstid, hvor alt er som det alltid har vært - verden hater kristne som de hater Kristus, bare mer intenst. Deretter får Dyret makten og strider mot de hellige og vinner over dem. Antikrists vrede må vi igjennom, men Guds vrede er vi frelst fra, som tar tilflukt i Jesu kors.

Det er en ære å bli forfulgt for Jesu navns skyld! Hvorfor er det så få nordmenn som fatter det?




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 27-7-2005 kl 12:06


Sitat:
Opprinnelig postet av Lionheart
Trengselen handler ikke om renselse!! Gi meg bibelsk dekning for at den store trengsel har noe med renselse å gjøre.


Det kan du nok mene, men jeg har faktisk bibelsk dekning for det. Les Åpenbaringen 7,14:

"Dette er de som kommer ut av den store trengsel, og som har vasket sine klær og gjort dem hvite i Lammets blod."

De vasket sine klær i trengselen, fordi de døde som martyrer for sin tro.

Bruden går ikke i trengselen, for hun er under 1.Joh 1,7:

"Men dersom vi vandrer i lyset, slik han selv er i lyset, da har vi samfunn med hverandre, og Jesu, hans Sønns blod renser oss for all synd."

Å ta imot det fullkomne Ordet for din tid er å vandre i Lyset. Da blir du renset, og når trengselen kommer er du ikke der, fordi du har gått i bortykkelsen.

Dersom du imidlertid ikke har tatt imot hele Guds Ord, men er en oppriktig kristen villedet av falsk lære vil du gå i trengselen og bli renset på den måten.

Tro heller ikke at det blir "verden" som kommer til å forfølge de kristne i trengselen. De vil bli den "religiøse kristenheten" som vil forfølge den lille gruppen som ikke vil underlegge seg Antikrist-systemet, ledet av en velkjent denominasjon.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-7-2005 kl 20:48


Trengselen er nok en renselse i henhold til disse versene:

Åp. 3:10 Fordi du har tatt vare på mitt ord om å holde ut, vil jeg bevare deg gjennom (gresk: ek; preposisjon som betyr: ut fra) den tid av prøvelser som skal komme over hele verden for å prøve dem som bor på jorden.

Åp. 7:13 En av de eldste tok da ordet og spurte meg: «Disse som er kledd i hvite kapper, hvem er de, og hvor kommer de fra?» 14 »Herre,» svarte jeg, «du vet det.» Da sa han til meg: «Dette er de som kommer ut av (gresk: ek; preposisjon som betyr: ut fra) den store trengsel, og som har vasket sine klær og gjort dem hvite i Lammets blod.

Trengselen gjelder alle levende mennesker på jorden ifølge Åp. 3:10 over som sier: "....for å prøve dem som bor på jorden."

Lance, bruden kommer nok ikke klart og tydelig til uttrykk før trengselen fordi det ikke vil bli utskilt en ren skare før trengselen. Denne utskillelsen skjer jo nettopp gjennom trengselen (Åp., 7:13 ovenfor). Før trengselen vet man ikke konkret hvem som hører med i denne kategorien:

Matt., 7:21 Ikke enhver som sier til meg: Herre, Herre! skal komme inn i himmelriket, men den som gjør min himmelske Fars vilje. 22 Mange skal si til meg på den dag: Herre, Herre! Har vi ikke profetert ved ditt navn, og drevet ut onde ånder ved ditt navn, og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn? 23 Men da skal jeg si dem rett ut: Jeg har aldri kjent dere. Bort fra meg, dere som gjør urett!


Taurus

[Redigert den 27-7-2005 av Taurus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 27-7-2005 kl 22:56


Bruden vil ikke gå i trengselen :) Hun er de forstandige jomfruene som fikk olje på lampen (Ånden) før trengselen satte inn, og gikk til Bryllupsmåltidet.

De uforstandige jomfruene vandret ikke i hele lyset, og ble derfor ikke renset av Kristi Blod. De må renses i trengselen.

Man må først forstå at det faktisk er to grupper av hedningekristne som blir frelst.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-7-2005 kl 00:10


Lance,

alle nålevende mennesker lever sitt liv på jorden og slik vil livet fortsette på jorden, også gjennom trengselen. Ingen vil bli løftet fysisk opp for å slippe trengselen ved det som kalles for bortrykkelsen for siden å vende tilbake til jorden etter trengselen. Bortrykkelsen gjelder til daghimmelen på Herrens Dag og ikke til den atmosfæriske himmelen på en vanlig ukedag.

Av versene Åp. 3:10 og 7:13 ser det ut til at alle levende mennesker på jorden må gjennom trengselen. Ut fra bibellesning og logikk har jeg kommet frem til at utfallet vil vise seg i disse tre kategoriene:

1. De som blir bevart gjennom trengselen (og er så rene at de ikke behøver å bli renset).
2. De som blir renset i trengselen.
3. De ugudelige som blir utslettet.

Det er riktig at det er to grupper som blir frelst, gruppene 1 og 2 over, men de vil ende opp som bare én gruppe. Det vil altså bli flere frelste etter trengselen enn før.


Taurus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 30-7-2005 kl 19:41


Er helt uenig, men du skal få lov til å ha din egen mening :)



Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-7-2005 kl 22:14


Lance,

se U2U-meldingen.


Taurus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 30-7-2005 kl 22:18


Sett :)

Sjekk også http://williambranham.blogspot.com




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 20-3-2008 kl 16:41


Slik har jar forstått det, så vil alle hans barn være på jorden, enten døde eller levende når vi skal taes med hjem. Men jeg tror ikke dette vil være noen hemmelig bortrykkelse. Jesus sier selv at "slik som lynet begynner i øst og lyser like til vest, slik vil det være når menneskesønnen kommer". Jesu gjenkomst vil være uventet, som tyven om natten, og mange skal jamre seg over hans gjenkomst. Men de hellige skal reises opp fra de døde og forvandles på ett nu, og de skal møte Ham i skyene. Dermed skal vi herske med ham i 1 000 år i himmelen, mens Satan vil bli bundet til Jorden. Alle de fortaptes kropper vil ligge og råtne, og Satan vil ha det veldig miserabelt. Han har ingen å ha innflytelse på lengre. Vi skal være med å dømme de døde i Himmelen sammen med Jesus, og alle spørsmål vil bli besvart. Dermed, etter de 1 000 år, skal det nye Jerusalem flyttes ned på jorden, og de fortapte reises opp til dommen.

Jeg tror at den store trengselen vil være rett før Jesus kommer igjen. Samme med de sju siste plagene, for ellers hadde ikke de frelste trengt Guds segl (slik som dødsengelen i Egypt).
Helt oppriktig, så tror jeg at konseptet med to sjanser (for de som blir igjen etter bortrykkelsen) er farlig. Det dysser folk ned i den tro at de kan gjøre stort sett det de vil nå, mens den dagen bortrykkelsen finner sted, så vil de virkelig skjerpe seg og leve et hellig liv da. Og om det var så, så tror jeg de ville omvende seg, ikke i kjærlighet til Gud, men i frykt.

Bare noen av mine tanker.

[Redigert den 20-3-2008 av BiZ]




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen