Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Henter anti-abortlærdom fra USA
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-2-2005 kl 07:14
Henter anti-abortlærdom fra USA


Ludvig Nessa og andre norske abortmotstandere vil overføre amerikanske abort-motstandsmetoder til Norge.

Les i vårt land

Min komentar: trur ikke jeg liker det der. Selv om jeg ihvertfall langt på vei er enig i sak. (Kritisk til abortloven, og mener at ett foster er ett menneske.) Så blir jeg kvalm av slike virkemidler. Jeg trur dette vil være å gjøre seg selv en bjørnetjeneste. Men... jaja, hvem vet. I Gamletestamente labbet minst en profet naken rundt og forkynte dom. Så... nei, vet sannelig ikke jeg.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 27-2-2005 kl 14:32
Abort på russisk


TRONDHEIM (Dagbladet):
Mens vi i Norge diskuterer å utvide grensen for selvbestemt abort fra 12 til 16 uker, er det en helt annen virkelighet i vårt naboland Russland.

Link til hele artikkelen:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/02/27/424623.html




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-2-2005 kl 14:37


uff... får vondt av å lese slikt :no::no::no:



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 27-2-2005 kl 14:40


Sannheten om abort:
http://www.abortionno.org/Resources/pictures.html



22 uker gammelt abortert foster.

* * * * *

[Redigert den 27-2-2005 av Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-2-2005 kl 15:13


Vel, jeg har uansett delte følelser i forhold til slike virkemidler. Samtidig lurer jeg noenganger på om Nessa og Knudsen. (Om det er tillett med humor i ett slikt tema, Ludvig Nessa - og Knudsen... kalles gjerne for Knudsen og Ludvigsen. Jeg har hørt denne omtalen i godlynt velment selvironi blant personer som er stort sett er store tilhengere av dem :) ) rider sin egen kjepphest for langt og glemmer andre aspekter i kristenlivet. Jeg vet ikke, jeg kjenner ingen av dem, og medie oppslagene gjelder jo bare hva media liker å skrive om. Nemlig "fanatisme og ekstremisme". Men... jeg lurer jo litt.

De har uansett stilt seg selv i frotlinjen i en viktig debatt og prosess. Men mangler de evnen til å se ting fra flere sider? - Selv er jeg ikke 100% mot abor. Men jeg misliker loven slik den er i dag. Jeg kan, når jeg prøver å sette meg inn i morens ståsted se noen gode grunner til abort. Da tenker jeg spesielt med tanke på fare for hennes liv og helse ved gjenomføring, (sterke svangerskapskomplikasjoner.) og f.eks. ved svangerskap som resultat av voldtekt. Selv om jeg mener at f.eks. ekteskapsbrudd er galt, så finnes det også tilfeller hvor jeg selv som kristen må si, kom deg ut av ekteskapet. Det er allerede brutt, slik det er mellom dere er ikke slik ett ekteskap skal være, å gå ut vil ikke føre til ny synd. Blir du værende vil det påføre deg selv og andre mye smerte og problemer. - F.eks. i forhold med psykisk og/eller fysisk vold. Det innebærer ikke at jeg sier at ekteskapsbrudd er riktig. Men... desverre er det ikke så lett at man kan ha svart kvitt fasitsvar i alle ting, ei heller i abort spørsmålet syns jeg.

Jeg ser dette som veldig vanskelige spørsmål, og skriver ikke dette for å konkludere endelig.

En annenting er, er vi dommere over verden? Skal vi dømme de som står utenfor vår tro fordi de gjør ting som innenfor vår tro er moralsk uetisk?

Som sagt... svert vanskelige ting. Som jeg desverre nok skyver unna i hverdagen fordi det gjør vondt å forsøke å sette seg inn i andre mennesker, både mødrene og også de ufødte fosters situasjon. Som mann, så følese det også som at "dette har ikke jeg rett til å utale meg om," for jeg har ingen grunnlag fra naturens side til å virkelig forstå. Men fra tid til annen blir man konfrontert med det, og må gå noen runder med seg selv likevel. Det blir sikkert ikke siste gangen.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Siggen
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 152
Registrert: 30-12-2004
Bosted: Enebakk
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-2-2005 kl 12:51


En annenting er, er vi dommere over verden? Skal vi dømme de som står utenfor vår tro fordi de gjør ting som innenfor vår tro er moralsk uetisk?

Bra Kristnerd : 1. Kor. 5: 12 – 13 – sier dette klart!
Men som Du sier: Dette er ikke lett!
"Ser igjen på bildet" - ja, hvem vil ikke reagere?

siggen
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 28-2-2005 kl 16:21


Sitat:
Opprinnelig postet av Siggen
En annenting er, er vi dommere over verden? Skal vi dømme de som står utenfor vår tro fordi de gjør ting som innenfor vår tro er moralsk uetisk?


Vi skal ikke dømme de som står utenfor, men er det ensbetydende med at alle kristne skal tie stille og la være å si fri fra når urett blir begått?

Dersom jeg får vite at nazister har planlagt å drepe alle elever på en ikke kristen barneskole, så skal jeg la være å si noe "for jeg skal jo ikke dømme de som står utenfor"?

Vi skal være lys og salt i verden, og noe av saltet er etter min mening også å bevare samfunnet mot ondskap, ved å peke på Guds leveregler for mennesker (selv om dette i seg selv ikke fører til frelse).

Slik som jeg oppfatter deres forståelse av at vi ikke skal dømme verden, så vil dere ikke si eller gjøre noe dersom staten skulle innføre en lov som gjør at menn kan voldta kvinner uten å straffes for det...?

Kristne skulle ha latt Hitler fått ture fram som han ville, og drepe jøder i fleng, uten noen form for kritikk i fra Guds barn... for han var jo ikke en kristen..

Joda.. det er ekstreme eksempler.. men jeg frykter for at en slik forståelse av dette med å ikke dømme de som står utenfor, i praksis vil bryte ned den kristne nestekjærligheten, og gjøre oss til kristne egoister som er oss selv nok...

Det er forskjell på å dømme, og det å peke på hva som er rett og galt i Guds øyne, og i følge Guds eget ord.

Gunnar.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-2-2005 kl 17:17


Sitat:

Det er forskjell på å dømme, og det å peke på hva som er rett og galt i Guds øyne, og i følge Guds eget ord.


Fullstendig enig :D takk for formaningen ;) dette viste jeg, men hadde vist glemt det :)




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 31-1-2009 kl 20:48
Vi spant hele løgnpropagandaen:


Vedlagte tekst skal kunne interessere også de av dere
som vet det meste om abortpolitikk argumenter og fakta:

Bernard Nathanson,
en av de som satt midt i utformingen av både de
industrielle abort-slaktehusene og reklameopplegget
for tjenestene, avgir full tilståelse.

Han ble lei av både å myrde babyer, og å motivere sitt
folks unge kvinner til frivillig medvirkning.

http://www.eaec.org/expose/lying_marketers.htm
.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 1-2-2009 kl 20:43


Sitat:
"Ved at vi gjentok enorme løgner ofte nok, lot publikum seg overbevise.
200 til 250 kvinner døde årlig av illegale aborter, men vi
matet stadig pressen med tallet 10 000, som vi bare hadde spunnet opp.
Snart var opinionen overbevist om at den restriktive abortloven
måtte vekk."


"De abortsøkende kvinnene får aldri engang se på
et bilde tatt med ultralyd.
Om de fikk høre så mye som ett hjerteslag,
ville de ha ombestemt seg og beholdt barnet."

Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen