Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Gud ønsker frihet
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-10-2014 kl 15:33
Gud ønsker frihet


Det er en del totalitære trekk også i det norske samfunn. Litt skremmende egentlig at noen
roper på at myndigheten må gripe inn bare fordi det bli gitt bibelsk råd til ungdom. Etter
altfor mange år med sosialiststyre får vi håpe de blåblå kan få litt fart på friheten.

http://www.vl.no/meninger/n%C3%A5r-internett-og-jeg-er-uenig...

At noen reagere på slike råd handler nok også mye om åndskamp. Det er det
det demoniske som kommer fram og uvillig må vise sitt sanne ansikt. Disse
åndsmaktene liker verken lys eller frihet - de vil helst binde oss i mørke.




[Redigert den 26-10-2014 kl 01:37 av gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-11-2014 kl 12:45


Tror ikke vi skal tro på politiske ideologi/ retning er bedre enn en annen politisk ideologi.
Vår nåværende statsminister utalte jo seg om frihet for en stund siden. Hun sa, fritt sitert at alle de radikale og fundamentale krefter må og skal motarbeides/ stoppes.

Hva betyr det i praksis?

Jeg tror radikalt og fundamentalt jeg, jeg er konservativ og jeg tror verdens overordnede leder er Den onde.

Forskjellen er at jeg ikke vil og kjemper for at min tro skal lede denne verden, forskjellen er at verdens politikere ikke tror og at de tror at all form for radikalisme er en trussel for verdens folk/ menneskehet. Man sier at menneskeheten er mere verd enn mennesket. Med andre ord kan det oppstå masseutryddelse under en kam for å redde menneskeheten.

Ser vi på fundamentale, radikale kristne, muslimer og/ eller andre trosretninger som forsøker å tvinge andre til å tro slik at verden kan styres av deres tro er det fare på ferde. Noen er så ekstreme at man foruten løgnaktig manipulering politisk i lobbyvirksomhet mm. bedriver psykisk og fysisk makt for å kvitte seg med deres definering av hvem som er "vantro".

Hvordan skal dette gå?

De politisk og religiøse kultiverte forsøker å samle verden inn til en felles komprimert, kompromiss-tro med en felles religiøs leder.. .

Hvordan har politiske krefter, etter og under krigføring imot ekstreme farlige ordnet opp i dette før da?

Jo, de fundamentale fredelige som trodde på Gud ble kastet til løvene. Joda, det er en åndskamp og de flytter sine brikker../ politiske budskap.

Ef 6,11-12 Iklæ eder Guds fulle rustning, så I kan stå eder mot djevelens listige angrep; 12 for vi har ikke kamp mot blod og kjød, men mot makter, mot myndigheter, mot verdens herrer i dette mørke, mot ondskapens ånde-hær i himmelrummet.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-11-2014 kl 13:30
Gud ønsker frihet II


Sitat: skrevet av LeifG  
Tror ikke vi skal tro på politiske ideologi/ retning er bedre enn en annen politisk ideologi.

Jeg tror radikalt og fundamentalt jeg, jeg er konservativ og jeg tror verdens overordnede leder er Den onde.

Jovisst må vi skille mellom politiske ideologier. Jeg syns nord og sør Korea kan tjene som eksempel.

Bibelen sier at myndighetene er innsatt av Gud, underforstått om de gjør godt for menneskene.

Og dermed blir det bare igjen de som gjør ondt som kan sies å være av den onde. Riktig

nok er djevelen denne verdens fyrste, men han har heldigvis ikke all makt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-11-2014 kl 18:52


:)

Kommunismen er jo ett produkt/ gren av Darwins arbeid mens vestlig kapitalisme er bygd opp fra bunnen av etter frigjørelsen av menneskene fra DRKK "enevelde". Demokrati er frihet istedenfor katolisme, verden går forøvrig inn mot katolisme/ facisme igjen da men det er jo profetert i skriften.

Leser vi Daniels bok ser vi at verdens regimer vil bli utslettet av Jesus når Han kommer igjen og disse regimer er styrt av Djevelen. Åpenbaringen sier at hele verden vil bedras men også de som tror skriften.., om det var mulig å bedra de da.

Derfor tror jeg Djevelen står bak Nord Koreas ledere, og kapitalismens ledere som Nord Korea er under. Men selvfølgelig ville jeg heller bodd i Sør Korea (vesten) hvor friheten til å selv velge og leve er noenlunde tilstede.

Ser vi på AP eller H/ Frp i Norge så ser jeg på FRP nærmere enden enn AP, selv om jeg er mere blå enn rød. Vel, jeg anser meg IKKE for rød men nøytral og jordnær med vår Herre for øyet. Det utelukker Krf.

De blå blå vil snurpe inn friheten og kynismen kommer fort frem nå, tvang ser snart dagens lys.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-11-2014 kl 19:39


Er kommunismen et produkt av Darwin?

Selv har jeg hørt at kommunismen et forsøk fra jødene på å overta verden.

Vel, det er ikke alltid så godt å vite hva man skal tro.

Når det det gjelder demokratiet så tror jeg det ble godt hjulpet frem av kristen misjon.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-11-2014 kl 20:30


Før Darwin var ikke kommunismen og kommunisme er ett sosialt forsøk på å kontrolllere den sterkestes rett. En sosial profil uten en tro på Gud Skaperen. Før Darwin var det DRKK og Gud som var over nasjonene.

Ja, demokratiet er protestantisk.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 08:52


En kan vel kanskje si det sånn at DRKK og muslimen har en del tilfelles i og med at ingen av dem har et klart skille mellom statsstyre og religionsstyr.

Blir ikke mye frihet av den slags.

Det hjalp med reformasjonen - da ble det mer frihet for både religiøse og sekulære.

Og det er nettopp det jeg tror God ønsker - han ønsker frihet for alle mennesker.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 12:11


DRKK ER politisk og religiøs i sin styreform, religiøse DRKK er ikke uten romersk politisk interesser utover sine grenser.

Da man "fant" USA og skrev grunnloven i 1776 var det for å sikre folket imot å bli underlagt religiøst politisk styre igjen. USA er/ var protestantisk og var en sikring og grunnlovens garanti imot å bli underlagt noe slikt som DRKK igjen. For å få en endelig slutt på politiske og religiøse DRKK arresterte Napoleons utsending, General Berthier Paven i Vatikanstaten og beslagla denne stat. Som også tydelig er beskrevet i Guds ord skulle skje. General Berthier var også med å skrev grunnloven i 1776 og for å nevne det så skulle egentlig Frihetsstatuen til Egypt men Tyrkia jaget Napoleon ut av Egypt i allianse med England, Tyskland og Russland. Derfor ble USA det lovede land, frihetens land og ikke Egypt.

Ja, Gud ønsker frihet til å selv selvstendig velge, og derfor er Guds ti bud også omtalt som frihetens lov, den kongelige lov. Alle som er Guds ti bud lydig, og er i det samfunn hvor det frivillig overholdes har friheten til å velge. Alle andre lover overstyrer denne lov og gjør folk til treller.

Den dag da denne verdens politiske og religiøse bud tvinger noen til å ikke få lov å holde Guds ti bud vil skålene beskrevet i Åp falle.




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 12:42


Sitat: skrevet av gana  
En kan vel kanskje si det sånn at DRKK og muslimen har en del tilfelles i og med at ingen av dem har et klart skille mellom statsstyre og religionsstyr.

Blir ikke mye frihet av den slags.

Det hjalp med reformasjonen - da ble det mer frihet for både religiøse og sekulære.

Og det er nettopp det jeg tror God ønsker - han ønsker frihet for alle mennesker.
Nei, det har blitt litt for mye "frihet" kaos i verden, derfor ønsker Gud selv å styre verden, det gjør han gjennom Jesus Kristus og kirken (Kristi kropp)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 12:51


"Til frihet har Kristus frigjort oss"

"... frikjøpt i Kristus Jesus."
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 13:01


Sitat: skrevet av gana  
"Til frihet har Kristus frigjort oss"

"... frikjøpt i Kristus Jesus."


Ja frihet fra loven (budene og forskriftene), gana ikke frihet til å gjøre hva som helst, men frihet til å gjøre, det samme som Gud gjør.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 13:34


Jeg tror ikke Gud ønsker å styre verden gjennom religiøse tvangsteokrati.

Katolikkene og muslimene gjør et forsøk, men det er jo håpløst gammeldags.

Gud styrer nå gjennom sin Ånd og gir alle mennesker frihet til enten å følge

ham eller å la det være. Gud tvinger ingen, det er det som er kjærlighetens

og nådens frihet. Gud ga sitt liv for denne friheten.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 14:23


Sitat: skrevet av gana  
Jeg tror ikke Gud ønsker å styre verden gjennom religiøse tvangsteokrati.

Katolikkene og muslimene gjør et forsøk, men det er jo håpløst gammeldags.

Gud styrer nå gjennom sin Ånd og gir alle mennesker frihet til enten å følge

ham eller å la det være. Gud tvinger ingen, det er det som er kjærlighetens

og nådens frihet. Gud ga sitt liv for denne friheten.

Ingen har sagt at "Gud ønsker å styre verden gjennom religiøse tvangsteokrati" gana

Guds styre fungerer slik at han snakker gjennom Jesus Kristus og hans kropp Kirken, Guds skapende ord/røst dvs. hans Ånd, snakker gjennom Jesus Kristus og hans kropp Kirken

1 Mosesbok "Gud sa, det bli lys, og det ble lys"



[Redigert den 25-12-2014 kl 13:26 av Jerusalem]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 15:14


Jeg tror bare ikke det blir så mye verken lys eller frihet av å blande sammen stat og kirke.

En stat (Vatikanstaten) som styres av en kirkeleder (Paven) har en teokratisk virkning og fremmer verken nytestamentlig frihet eller åndsledelse.

Skriften forutsetter et skille mellom keiser og kirke.


[Redigert den 25-12-2014 kl 14:34 av gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 15:49


Sitat: skrevet av gana  
Jeg tror bare ikke det blir så mye verken lys eller frihet av å blande sammen stat og kirke.

En stat (Vatikanstaten) som styres av en kirkeleder (Paven) har en teokratisk virkning og fremmer verken nytestamentlig frihet eller åndsledelse.

Skriften forutsetter et skille mellom keiser og kirke.

Gjør den det ? det var vel snarere slik at Jesus Kristus kom for å overta både keiserens og jødenes konges plass, for selv å bli kongenes konge.

PS: Vatikanstaten har ca. 200 statsborgere og det er alt
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 15:59


Nei Jesus kom ikke for å overta keiserens plass, det blir nok først på den nye jord.

Den verdslige makt er innsatt av Gud.

Kilde: Bibelen.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 17:59


Sitat: skrevet av gana  
Nei Jesus kom ikke for å overta keiserens plass, det blir nok først på den nye jord.

Den verdslige makt er innsatt av Gud.

Kilde: Bibelen.


Hvorfor tror du han sa han var Messias og Guds sønn ?

Messias var en tittel på jødenes konge

Guds sønn var en tittel på keiseren

Wikipedia "Divi filius is a Latin phrase meaning "son of god", and was a title much used by the adopted son of Julius Caesar, his great-nephew Octavian, the future Emperor Augustus."

Jesus Kristus overtok til og med Guds plass, han sitter nå på Guds trone ghana
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 18:26


Det er riktig det gana, da presteskapet som skulle bringe frem Jesus istedet korsfestet Ham valgte de Keiseren, Babylons representant her på denne jord, Roms Keiser. Keiserens tittel er Pontifeks Maximus og ham er Israels religiøse den dag i dag prinsippielt underlagt. For å fri seg fra denne Yppersteprest må jøder individuelt velge Jesus Kristus og vente på Hans andre komme som den rettmessige Konge.

Liten er Vatikanstaten men Roms politikk og hedenske tro videreføres igjennom denne stat og det er ikke lenge før en ny verdens orden kommer og denne leders tittel vil bli brobyggeren Pontifeks Maximus.

Da vil Rom i nytt ham/ drakt/ bilde stå frem og da må man underkaste seg deres politikk og religiøse (DRKKS, 10 bud) lover, som iflg profetene stenger mennesker ute i mørket som tilber den ene sanne Gud.

[Redigert den 25-12-2014 kl 17:27 av LeifG]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 18:37


Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av gana  
Nei Jesus kom ikke for å overta keiserens plass, det blir nok først på den nye jord.

Den verdslige makt er innsatt av Gud.

Kilde: Bibelen.


Hvorfor tror du han sa han var Messias og Guds sønn ?

Messias var en tittel på jødenes konge

Guds sønn var en tittel på keiseren

Wikipedia "Divi filius is a Latin phrase meaning "son of god", and was a title much used by the adopted son of Julius Caesar, his great-nephew Octavian, the future Emperor Augustus."

Jesus Kristus overtok til og med Guds plass, han sitter nå på Guds trone ghana


Hvis du tror Jesus kom for å overta etter keiseren så tar du feil.

Mange jøder på Jesu tid hadde vel også noe av samme håp,

men de forstod nå i det minste etter en tid at de hadde tatt feil.

Litt merkelig at du går rundt i samme villfarelse nå i år 2014.

Jesus kom for å frelse sitt folk fra deres synder.

[Redigert den 25-12-2014 kl 17:38 av gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 18:54


Sitat: skrevet av LeifG  
Det er riktig det gana, da presteskapet som skulle bringe frem Jesus istedet korsfestet Ham valgte de Keiseren, Babylons representant her på denne jord, Roms Keiser. Keiserens tittel er Pontifeks Maximus og ham er Israels religiøse den dag i dag prinsippielt underlagt. For å fri seg fra denne Yppersteprest må jøder individuelt velge Jesus Kristus og vente på Hans andre komme som den rettmessige Konge....

Det var det jødiske presteskapet og deres trossamfunn som var "Babylon den store by" som gikk under. Inn kom det nye kristne presteskapet og deres trossamfunn "Guds by det nye Jerusalem" de sanne tilbedere, Kirken.

[Redigert den 25-12-2014 kl 17:54 av Jerusalem]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 18:58


Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av gana  
Nei Jesus kom ikke for å overta keiserens plass, det blir nok først på den nye jord.

Den verdslige makt er innsatt av Gud.

Kilde: Bibelen.


Hvorfor tror du han sa han var Messias og Guds sønn ?

Messias var en tittel på jødenes konge

Guds sønn var en tittel på keiseren

Wikipedia "Divi filius is a Latin phrase meaning "son of god", and was a title much used by the adopted son of Julius Caesar, his great-nephew Octavian, the future Emperor Augustus."

Jesus Kristus overtok til og med Guds plass, han sitter nå på Guds trone ghana


Hvis du tror Jesus kom for å overta etter keiseren så tar du feil.

Mange jøder på Jesu tid hadde vel også noe av samme håp,

men de forstod nå i det minste etter en tid at de hadde tatt feil.

Litt merkelig at du går rundt i samme villfarelse nå i år 2014.

Jesus kom for å frelse sitt folk fra deres synder.

Kirken er Jesus Kristus som overtok makten i Rom. Jesus Kristus kom ikke bare for "å frelse sitt folk fra deres synder" også for å ta makten i himmelen og på jorden.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 19:01


Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av gana  
Nei Jesus kom ikke for å overta keiserens plass, det blir nok først på den nye jord.

Den verdslige makt er innsatt av Gud.

Kilde: Bibelen.


Hvorfor tror du han sa han var Messias og Guds sønn ?

Messias var en tittel på jødenes konge

Guds sønn var en tittel på keiseren

Wikipedia "Divi filius is a Latin phrase meaning "son of god", and was a title much used by the adopted son of Julius Caesar, his great-nephew Octavian, the future Emperor Augustus."

Jesus Kristus overtok til og med Guds plass, han sitter nå på Guds trone ghana



Jesus er sønn av menneske, og Guds Sønn, Messias/ menneskesønnen.

http://www.verdidebatt.no/debatt/cat12/subcat13/thread51548/

http://www.verdidebatt.no/debatt/cat12/subcat13/thread43113/...

http://www.verdidebatt.no/debatt/cat12/subcat13/thread354146...

http://www.verdidebatt.no/debatt/cat12/subcat42/thread50838/...

http://www.verdidebatt.no/leif65/?next=130

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 19:11


Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av gana  
Nei Jesus kom ikke for å overta keiserens plass, det blir nok først på den nye jord.

Den verdslige makt er innsatt av Gud.

Kilde: Bibelen.


Hvorfor tror du han sa han var Messias og Guds sønn ?

Messias var en tittel på jødenes konge

Guds sønn var en tittel på keiseren

Wikipedia "Divi filius is a Latin phrase meaning "son of god", and was a title much used by the adopted son of Julius Caesar, his great-nephew Octavian, the future Emperor Augustus."

Jesus Kristus overtok til og med Guds plass, han sitter nå på Guds trone ghana


Hvis du tror Jesus kom for å overta etter keiseren så tar du feil.

Mange jøder på Jesu tid hadde vel også noe av samme håp,

men de forstod nå i det minste etter en tid at de hadde tatt feil.

Litt merkelig at du går rundt i samme villfarelse nå i år 2014.

Jesus kom for å frelse sitt folk fra deres synder.

Kirken er Jesus Kristus som overtok makten i Rom. Jesus Kristus kom ikke bare for "å frelse sitt folk fra deres synder" også for å ta makten i himmelen og på jorden.

Ja Gud er allmektig, men han har overlatt forvaltningen av jorden oss / keiseren (Rom 13, 1 - 7).


:)



[Redigert den 25-12-2014 kl 18:41 av gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 21:23


Luk 17,21 heller ikke skal de si: Se her eller se der er det! For se, Guds rike er inneni eder.

Joh 17,16 De er ikke av verden, likesom jeg ikke er av verden.

Joh 18,36 Jesus svarte: Mitt rike er ikke av denne verden; var mitt rike av denne verden, da hadde mine tjenere stridt for at jeg ikke skulde bli overgitt til jødene; men nu er mitt rike ikke av denne verden.

Rom 13,1-3 Hver sjel være lydig mot de foresatte øvrigheter! for det er ikke øvrighet uten av Gud, men de som er, de er innsatt av Gud, 2 så at den som setter sig imot øvrigheten, står Guds ordning imot; men de som står imot, skal få sin dom. 3 For de styrende er ikke til redsel for den gode gjerning, men for den onde. Men vil du slippe å frykte for øvrigheten? Gjør det som godt er, så skal du ha ros av den;

Ef 6,12 for vi har ikke kamp mot blod og kjød, men mot makter, mot myndigheter, mot verdens herrer i dette mørke, mot ondskapens ånde-hær i himmelrummet.

1 Joh 2,15 Elsk ikke verden, heller ikke de ting som er i verden! Om nogen elsker verden, da er kjærligheten til Faderen ikke i ham;

1 Joh 4,5 De er av verden; derfor taler de av verden, og verden hører dem;

2 Joh 1,7 For mange forførere er gått ut i verden, som ikke bekjenner at Jesus er Kristus, kommet i kjød; dette er forføreren og Antikristen.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-12-2014 kl 10:36


Sitat: skrevet av LeifG  
Luk 17,21 heller ikke skal de si: Se her eller se der er det! For se, Guds rike er inneni eder.

Joh 17,16 De er ikke av verden, likesom jeg ikke er av verden.

Joh 18,36 Jesus svarte: Mitt rike er ikke av denne verden; var mitt rike av denne verden, da hadde mine tjenere stridt for at jeg ikke skulde bli overgitt til jødene; men nu er mitt rike ikke av denne verden.

Rom 13,1-3 Hver sjel være lydig mot de foresatte øvrigheter! for det er ikke øvrighet uten av Gud, men de som er, de er innsatt av Gud, 2 så at den som setter sig imot øvrigheten, står Guds ordning imot; men de som står imot, skal få sin dom. 3 For de styrende er ikke til redsel for den gode gjerning, men for den onde. Men vil du slippe å frykte for øvrigheten? Gjør det som godt er, så skal du ha ros av den;

Ef 6,12 for vi har ikke kamp mot blod og kjød, men mot makter, mot myndigheter, mot verdens herrer i dette mørke, mot ondskapens ånde-hær i himmelrummet.

1 Joh 2,15 Elsk ikke verden, heller ikke de ting som er i verden! Om nogen elsker verden, da er kjærligheten til Faderen ikke i ham;

1 Joh 4,5 De er av verden; derfor taler de av verden, og verden hører dem;

2 Joh 1,7 For mange forførere er gått ut i verden, som ikke bekjenner at Jesus er Kristus, kommet i kjød; dette er forføreren og Antikristen.

Det at Jesu Kristi rike har sitt sete utenfor verden, betyr ikke at det ikke har sin virksomhet i verden.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-12-2014 kl 11:18


Luk 17,21 heller ikke skal de si: Se her eller se der er det! For se, Guds rike er inneni eder.

Joh 2,19 Jesus svarte og sa til dem: Bryt dette tempel ned, og på tre dager skal jeg gjenreise det.

1 Kor 3,16 Vet I ikke at I er Guds tempel, og at Guds Ånd bor i eder?

2 Tess 2,4 han som står imot og ophøier sig over alt som kalles gud eller helligdom, så han setter sig i Guds tempel og gir sig selv ut for å være Gud.


SÅ hvem sitter i hvert individuelle hjertes tempel? Hvems lov rår? Vi som tror Ham og Hans rike har en misjon her på denne jord og det er å være Ham lydig så verden kan se Ham og istedet velga Ham istedet for hva denne verden kan tilby. Alle som velger Ham vil bli hentet vekk og fra denne jord, og ved denne hendelse vil denne jords verdier og orden/ kaos bli pulverisert til støv/ ingenting.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-12-2014 kl 11:43


Sitat: skrevet av LeifG  
Luk 17,21 heller ikke skal de si: Se her eller se der er det! For se, Guds rike er inneni eder.

Joh 2,19 Jesus svarte og sa til dem: Bryt dette tempel ned, og på tre dager skal jeg gjenreise det.

1 Kor 3,16 Vet I ikke at I er Guds tempel, og at Guds Ånd bor i eder?

2 Tess 2,4 han som står imot og ophøier sig over alt som kalles gud eller helligdom, så han setter sig i Guds tempel og gir sig selv ut for å være Gud.


SÅ hvem sitter i hvert individuelle hjertes tempel? Hvems lov rår? Vi som tror Ham og Hans rike har en misjon her på denne jord og det er å være Ham lydig så verden kan se Ham og istedet velga Ham istedet for hva denne verden kan tilby. Alle som velger Ham vil bli hentet vekk og fra denne jord, og ved denne hendelse vil denne jords verdier og orden/ kaos bli pulverisert til støv/ ingenting.

Det jeg ser når jeg ser deg Leif, er en falsk profet, med falske profetier og en falsk messias. Med andre ord alt annet enn Jesus Kristus og hans rike.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-1-2015 kl 21:54


I Guds ord finner du metodikken for å avsløre en falsk profet og her følger den kort:

5 Mos 13,1-4 Når det står frem en profet i din midte, eller en som har drømmer, og han varsler dig et tegn eller et under, og det virkelig skjer det tegn eller under som han talte til dig om, idet han sa:

La oss følge andre guder – sådanne som du ikke kjenner – og la oss dyrke dem, da skal du ikke høre på denne profets ord eller på ham som hadde drømmen; for Herren eders Gud vil bare prøve eder for å kjenne om I elsker Herren eders Gud av alt eders hjerte og av all eders sjel.

Herren eders Gud skal I følge, og ham skal I frykte; på hans bud skal I ta vare, og på hans røst skal I høre; ham skal I tjene, og ham skal I holde fast ved.


Med andre ord om denne profet, eller denne Messias IKKE tar vare på Guds bud, ER han/ hun falsk.

Ergo er DRKK så falsk som noen kan bli, og DU inkluderes der Jerusalem fordi jeg viser til Guds bud, at vi skal holde dem og i vårt liv frykte Herren Gud. Du gjør det motsatte.


Joh 5,46 For hadde I trodd Moses, da hadde I trodd mig; for det er om mig han har skrevet;

[Redigert den 2-1-2015 kl 21:00 av LeifG]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-1-2015 kl 01:02


Sitat: skrevet av LeifG  
I Guds ord finner du metodikken for å avsløre en falsk profet og her følger den kort:

5 Mos 13,1-4 Når det står frem en profet i din midte, eller en som har drømmer, og han varsler dig et tegn eller et under, og det virkelig skjer det tegn eller under som han talte til dig om, idet han sa:

La oss følge andre guder – sådanne som du ikke kjenner – og la oss dyrke dem, da skal du ikke høre på denne profets ord eller på ham som hadde drømmen; for Herren eders Gud vil bare prøve eder for å kjenne om I elsker Herren eders Gud av alt eders hjerte og av all eders sjel.

Herren eders Gud skal I følge, og ham skal I frykte; på hans bud skal I ta vare, og på hans røst skal I høre; ham skal I tjene, og ham skal I holde fast ved.


Med andre ord om denne profet, eller denne Messias IKKE tar vare på Guds bud, ER han/ hun falsk.

Ergo er DRKK så falsk som noen kan bli, og DU inkluderes der Jerusalem fordi jeg viser til Guds bud, at vi skal holde dem og i vårt liv frykte Herren Gud. Du gjør det motsatte.


Joh 5,46 For hadde I trodd Moses, da hadde I trodd mig; for det er om mig han har skrevet;

Du ville nok som jødene ha korsfestet Jesus Kristus pga. de lovene og budene dine, Leif

Når Moses skrev om Gud, så skrev han om Jesus Kristus, som er Gud lik, ikke dermed sagt at alt Moses skrev om Gud er riktig, det er kun Jesus Kristus som virkelig har sett Gud.

[Redigert den 2-1-2015 kl 00:02 av Jerusalem]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-1-2015 kl 09:47


Sitat: skrevet av Jerusalem  

Du ville nok som jødene ha korsfestet Jesus Kristus pga. de lovene og budene dine, Leif


Om jeg hadde vært en Yppersteprest i den gamle pakt ordning og forblindet av de bud og fine ord som ble lagt til for at man skulle være Guds bud lydig så er det mulig du har rett. Det vet jeg ingenting om da det bare blir antagelser og spkulasjoner.
Når det gjelder det du kaller mine bud i dag så er ikke det mine bud men Guds bud nedskrevet i Guds ord uten at jeg tillegger disse bud noen ord eller andre fine vendinger. Unnskyld at jeg sier det men det gjør du og det er nmok derfor du tolker dette som mine bud da du ikke har lest Guds ord men latt deg lede og lære av DRKKs bud og ord.

Presteskapet ville ha Jesus korsfestet fordi de skjønte at Han, mennesket Jesus Kristus var Gud og at Han kledde dem nakne. De brukte derfor sine egne bud som skulle gjøre det slik at DE ikke brøt Guds bud, imot Jesus, altså Guds Sønn slik at de i Sin tro kunne arrestere Ham og korsfeste Ham ved hjelp av Romersk makt.

Så det har seg slik at jeg tror ikke på tillagte bud slik presteskapet gjorde i den gamle pakt og jeg tror ikke på tillagte og endring av Guds bud gjort av dagens presteskap/ DRKK. Så her sitter du i den velkjente saksa og anklager meg for å bryte Guds bud, som du støtter presteskapet i å endre etter eget skjønn og med fine ord.



Sitat: skrevet av Jerusalem  
Når Moses skrev om Gud, så skrev han om Jesus Kristus, som er Gud lik, ikke dermed sagt at alt Moses skrev om Gud er riktig, det er kun Jesus Kristus som virkelig har sett Gud.

[Redigert den 2-1-2015 kl 00:02 av Jerusalem]


Her skriver du at vi ikke skal tro Ordet og vitnesbyrdet!

Med andre ord er det bare løgn i deg Jerusalem, du er dermed en ulv i blant sauene.. . Er du det. eller skjønner du at du har gått deg vill? Husk vi har alle faret vill en gang, mange er fremdeles der ute i villmarken.

Kom til meg sa Jesus.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen