Originally posted by otherwise
Sitat: | Originally posted by k-mann
Eg anbefalar fimen, men er einig i at det kan vera nokre okkulte element i den, som til dømes Jesus opphovna auga. men har dette noko å bety? Eg har
aldri høyrt om dette auga før, og eg trur ikkje folk legg noko spesielt merke til det heller.
Misforstå meg rett, eg liker ikkje viss ting innan katolisismen, som Pavens ufeilbarleik, men eg synst filmen var bra, kanskje litt valdsam til tider.
GUDS FRED! |
Det allseende øyet er et meget utbredt symbol innen okkulte bevegelser, altså det høyre skadende øyet er skjult, mens det friske brukes som symbol.
Den mest kjente versjonen er nok Illuminati sin, en slags frimurerorganisasjon. De har fått dette øyet påtrykt alle de amerikanske ONE DOLLAR-sedlene... Samme symbol er å se i og på Israels høyesterettsbygning i Jerusalem... Det allseende øyet (som oftest innrammet i en trekant), er en fremstilling
av Lysbæreren, altså Lucifer (Satan).
Jeg er forresten helt enig med deg i at pavens ufeilbarlighet (ex cathera) er vranglære. Jeg mener også at resten av pavedømmet driver på uberettiget
grunnlag. At paven i det hele tatt våger å kalle seg Hellige Far, og Jesu Kristi Vikar, er for meg totalt forkastelig. Man skal som Gud selv har sagt
IKKE kalle noen på jorden for våres Far (Matt 23,9), og Den Hellige Ånd er Jesu Kristi Vikar på jorden! Det er dessverre mange som blir villedet av
dette... |