Apologetisk Forum

Benny Hinns profeti har kun et halvår igjen på å oppfylles

Sem - 2-1-2005 kl 23:34

Sommeren 2003, på Livets Ords Europakonferanse profeterte Benny Hinn at innen 24 måneder, altså innen kommende sommer, vil Iran falle. Det er med andre ord omtrent et halvt år igjen til Iran skal falle ifølge Benny Hinn. Dere får alle følge med. Dette kan være en hjelp til å bedømme om han er sann eller falsk profet.

Les mer i Norge IDAG:

http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=3386

[Edited on 2-1-2005 by Sem]

Gunnar - 3-1-2005 kl 05:33

Hei Sem, og velkommen til forumet :)

Jeg bare lurer på, dersom Iran, mot all formodning skulle falle innen "tidsfristen" til Benny Hinn. Hva ville du tenke/gjøre da?

Vennlig hilsen
Gunnar

Sem - 3-1-2005 kl 12:54

Hei, Gunnar!

Dersom Iran skulle falle ville jeg nok ikke tenke særlig mye eller gjøre særlig mye. Da vil vel Benny Hinn ha hatt rett, men det gjenstår et spørsmål: Hvor har han fått profetien fra?

Vi skal prøve profetord på Guds Ord, men det er kanskje litt vanskelig helt uten videre å si om en profeti om Irans fall er fra Gud eller ikke.

1 Tess 5, 19 - 22 Slokk ikke Ånden, 20 forakt ikke profetord, 21 men prøv alt og hold fast på det gode, 22 og hold dere borte fra ondskap av alle slag.

1 Joh 4, 1 - 6 Mine kjære! Tro ikke enhver ånd, men prøv åndene om de er av Gud! For mange falske profeter er gått ut i verden. 2 På dette skal dere kjenne Guds Ånd: hver ånd som bekjenner at Jesus er Kristus, kommet i kjød, er av Gud, 3 og hver ånd som ikke bekjenner Jesus, er ikke av Gud. Dette er Antikristens ånd, som dere har hørt skal komme. Og den er allerede nå i verden. 4 Mine barn! Dere er av Gud, og har seiret over dem. For han som er i dere, er større enn han som er i verden. 5 De er av verden. Derfor taler de av verden, og verden hører dem. 6 Vi er av Gud. Den som kjenner Gud, hører oss. Den som ikke er av Gud, hører oss ikke. Av dette kjenner vi sannhetens ånd og villfarelsens ånd.

Kristnerd - 3-1-2005 kl 14:37

Minner om at Benny Hinn har mer enn nok av falske profetier fra før, http://ganainm.homestead.com/files/artikkel/00.html - sjekk artikkelen "stemmer profetiene?"

Minner også om noe

Lionheart - 6-2-2005 kl 13:05

Nemlig at én eneste feilslått profeti er nok til å si en profet som falsk:

5Mos 18,20-22:

Men våger en profet å tale noe i mitt navn som jeg ikke har befalt ham, eller taler han i andre guders navn, da skal den profeten dø. 21 Dersom du tenker med deg selv: «Hvordan kan vi vite om et ord kommer fra Herren?» – da skal du huske: 22 Når en profet taler i Herrens navn, og det han sier, ikke skjer og ikke går i oppfyllelse, da er det ikke et ord fra Herren. Det er profeten selv som har vært frekk nok til å tale, og da skal du ikke være redd for ham.

og før, i kapittel 13, 1-5

Det kan hende at det står fram hos deg en profet eller en som har syner i drømme, og lover deg et tegn eller under. 2 Hvis det tegn eller under han forutsier, virkelig skjer, og han samtidig sier: «Kom, la oss holde oss til andre guder, som dere ikke kjenner, og dyrke dem,» 3 da skal du ikke høre på det som en slik profet eller drømmeseer sier. For da er det Herren deres Gud som vil sette dere på prøve og se om dere elsker Herren deres Gud av hele deres hjerte og hele deres sjel. 4 Herren deres Gud skal dere følge, og ham skal dere frykte. Hans bud skal dere holde, og hans ord skal dere lyde; ham skal dere tjene og holde fast ved. 5 Men profeten eller drømmeseeren skal drepes fordi han lokket dere til frafall fra Herren deres Gud, som førte deg ut av Egypt og løste deg ut av trellehuset, og fordi han ville få deg bort fra den vei som Herren din Gud har befalt deg å gå. Slik skal du rydde ut det onde hos folket.


Og jeg takker deg, Sem, for ditt bidrag og ønsker deg velkommen til forumet, for en påminnelse om Benny Hinn som falsk profet hadde ikke vært så dumt.

errol - 26-11-2006 kl 07:23

man kan trygt si at den profetien ikke slo til

skjønner ikke at den mannen for holde på med disse falske profetiene uten konsekvenser


Andre profetier av Hinn:
1989: Castro vil dø i løpet av 1990-tallet; Gud vil tilintetgjøre det homoseksuelle miljøet innen 1995; Et voldsomt ødeleggende jordskjelv vil ramme USAs østkyst midt på 1990-tallet; endetiden og opprykkelsen vil skje innen 1992; Jesus kommer tilbake før år 2000

Gnagar - 26-11-2006 kl 11:40

Hinn sammen med det meste av trosbevegelsen ser i alle fall ut til å være populære hos norske pinsevenner

JKT - 19-5-2007 kl 21:33

Sitat:
Opprinnelig postet av Sem
Sommeren 2003, på Livets Ords Europakonferanse profeterte Benny Hinn at innen 24 måneder, altså innen kommende sommer, vil Iran falle. Det er med andre ord omtrent et halvt år igjen til Iran skal falle ifølge Benny Hinn. Dere får alle følge med. Dette kan være en hjelp til å bedømme om han er sann eller falsk profet.

Les mer i Norge IDAG:

http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=3386

[Edited on 2-1-2005 by Sem]




Når de fleste ting denne Benny Hinn har profetert om ,bla ikke har gått i oppfyllelse ,da gjør det ham ikke til noen profet,om det skulle skje dette,at iran skulle falle !

Mannen er en svindler,en satans håndtlanger!Ta eks alle de profetiene han har bløffet om, som ikke går i oppfyllelse,de glemmes av de fleste tilhengere! Mens de tingene som tilfeldigvis stemmer ,går i oppfyllelse" brukes som et slags alibi?! Du verden....



Bibelens menn var anderledes:

Luk 9:2f
2 Han sendte dem ut for å forkynne Guds rike og helbrede syke.
3 Han sa til dem: Ta ikke noe med på veien, verken stav eller skreppe eller brød eller penger! Heller ikke skal dere ha to kjortler hver.


Et vers som sier endel ! :

1Tim 6:10
10 For pengekjærhet er en rot til alt ondt. I sin lyst etter penger har noen faret vill i troen og har gjennomboret seg selv med mange piner.

Bibelens budskap er totalt anderledes enn Bennys!

Kristnerd - 20-5-2007 kl 01:09

Velkommen til forumet JKT.

Nå er også denne profetien i fra 2004 "utgått på dato" for lengst. Bennyboy gjør synes for meg egentlig litt stakkarslig og dum midt oppe i det hele, da det er ganske lett å avsløre ham når han "profterer" soppas detaljert og tidfester oppfyllelsen til et bedstemt sted og tidspunkt. Da har han ærligtalt dårlig utvalg av bortforklaringer å ty til også. Jeg synes nesten litt synd på fyren. Men mest synd synes jeg på alle de som på tross av disse helt åpenbare og tydelige ting likevell ikke ser at fyren fører vill.

Et ord til Benny i den anledning:

Matt 18:6
Men den som forfører én av disse små som tror på meg, for ham var det bedre om en kvernstein ble hengt om halsen på ham og han ble senket i havets dyp.