Opprinnelig postet av Kristnerd
La meg til slutt omformulere mitt spørsmål til Ekris:
Når jeg leser artikler på "komentar avisen", får jeg inntrykk av at flere av dem er skrevet i hastverk (ikke bare disse nevnt her,) med god
Bibelkunnskap, men med noe mindre kunnskap i andre områder de utaler seg på. De blir dermed veldig raske til å konkludere og fordømme.
Det er også mitt subjektive inntrykk, at man på denne siden, i den vanskelige balansegang mellom lov og evangelium, (der begge skal lyde klart)
tildels har, og tildels står i fare for, å dra seg selv i en lovisk grøft. (Tilbake til pietismen, (som i utganspunktet kun betyr å bruke tid med Gud
daglig), hvor å ta en cola på kafeen ble sett på som aksept av at andre mennesker drakk seg sanseløse.) - Jeg ser tydelig at denne siden er en motpol
til liberalteologi og ("Jesus elsker deg amen" teologi) som man ser i stadig større grad i Norge. Men min subjektive oppfatning er at siden milsykkes
litt i det jeg oppfatter som dens mål. Da den ikke bidrar til mere og sunnere balanse, men i stor grad befinner seg i grøfta på den andre siden.
Så til Ekris: Jeg spør ærlig om dine komentarer og tanker rundt mitt innspill her. |