Apologetisk Forum

Mary Katryn Baxter og "En Gudommelig åpenbaring av Helvete"

 Sider:  1  2

wbrochs - 15-1-2008 kl 00:36

Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Det er riktig at det var antikristens ånd som
fornektet at Jesus var Kristus, den salvede.

Hvilke bekjennesler kommer det så fra Islam og dens tillhengere? Vi kan ikke ensidig fokusere på pavemakten og si den er antikrist, men om islam er man stille. Hvorfor?
Sitat:

Den samme antikristens ånd forfulgte siden
Guds folk som var fylt med den Hellige Ånd,
og som du vet, så er det jo den samme Ånd
som var i Jesus Kristus.

Hvem var det helt konkret som forfulge Guds folk i den tiden du sikter til?
Sitat:

Og hvem forfulgte Guds folk gjennom den
mørke tidsalder? Antikristens ånd gjennom
en institusjon og et paveembete.

Hvorfor forfølger de ikke Guds folk i dagf? Kanskje fordi tidene den gang var ganske annerledes og religionsoppfattelsen like så. Men de katolikker som forfulgte andre troende var ikke dermed Antikrist!
Sitat:

Antikristens ånd i paveembetet og DKK har
alltid forfulgt Guds folk, og den ånden som
står bak er en antikristens ånd.

Nei! Det er ikke riktig,. Hvor er i så fall denne forfølgelsen i dag? (I dag er det den lutherske kirke som sammen med pavemakten fordømmer og forfølger andre mennesker, og sannelig ikke bare kristne heller.
Sitat:



Antikristens ånd vil alltid stå imot Kristi
ånd - og hvor finner vi antikristens ånd?
ALLTID blant de religiøse som hevder å
være av samme tro. Slik var det i all tid.
Sitat:

Nei, ikke av samme tro!
Sitat:

Disse vil være blant dem som gjorde store
ting i Guds navn, og som Jesus sier at
Han aldri kjente... Ingen av dem fornektet
at Jesus var Kristus i sin teologi, men
likevel fornekter de det Gud gjør i deres
samtid.

[Redigert den 14-1-2008 av Lance]

Hvor finner vi iodag de som "gjør store ting i Guds navn?

wbrochs - 15-1-2008 kl 00:39

Sitat:
Opprinnelig postet av Labar
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Og, hva og hvor er Guds tempel?

Tempelet det er snakk om kan være menneskehjerte.

-

Ja, det var ingen dum ide. Selvfølgelig er Guds tempel der hvor Gud ønsker å bo i mennesket- Men for at Antikristen kan ta boli\g i Guds tempel må den som er templet frivillig la antikristen ta bolig der. Våres legemer er Guds tempel, men Jesus er Guds sanne tempel.

Lance - 15-1-2008 kl 01:22

Wbrochs,

Interessant tema dette om antikristens
ånd. Det er bare et annet navn på vår
motstander som alltid har vært forvirrelsens
far.

Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Vi kan ikke ensidig fokusere på pavemakten
og si den er antikrist, men om islam er
man stille. Hvorfor?


Islam har sin rolle. Pavemakten har sin.
Islamsk fundamentalisme har blitt et
redskap til å spre frykt for det som er litt
annerledes enn hva flertallet tror på. Det
vil slå tilbake på konservative kristne som
ikke vil tilslutte seg systemet en vakker dag.

Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Hvem var det helt konkret som forfulge Guds
folk i den tiden du sikter til?


Det kan du lese om i Bibelen og i kirke-
historien. Mitt utsagn var generelt.

Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Hvorfor forfølger de ikke Guds folk i dagf?
Kanskje fordi tidene den gang var ganske
annerledes og religionsoppfattelsen like så.
Men de katolikker som forfulgte andre troende
var ikke dermed Antikrist!


Fordi de ikke er i en maktposisjon i dag.
Det ville vært svært dumt av DKK å gjøre
noe slikt før de har makt til å gjøre det.

Sitat fra Catholic Review (januar 1854):

"Det som Kirken har gjort, det den åpent
eller i det skjulte har støttet i tidligere
tider, er nøyaktig hva den kommer til å
gjøre, og åpent eller i det skjulte støtte,
i fremtiden, dersom de samme
omstendighetene oppstår."


I den katolske avisen 'Shepherd of the
Valley' under ledelse av erkebiskop Kendrick
ble det i 1876 skrevet:

"Kirken tolererer kjettere der den er nødt
til å gjøre det, men den hater dem til
døden og bruker all sin makt til å sikre
deres utryddelse. Når katolikkene blir i
besittelse av en viss majoritet - noe som
vil være tilfelle etter hvert - så vil det bli
slutt på religiøs frihet i USA.

Våre fiender sier dette, og vi er enige med
dem her. Våre fiender vet at vi ikke gir oss
ut for å være bedre enn Kirken vår, og dens
historie er åpen for alle mennesker.

De vet derfor hvordan den Romerske Kirken
behandlet kjettere i Middelalderen og
hvordan hun behandler disse i dag der hun
har makten. Vi kan ikke benekte disse
historiske fakta mer enn vi ville beskylde
Guds hellige og Kirkens herskere for det de
har gjort og godkjent i denne saken."


Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:

Antikristens ånd i paveembetet og DKK har
alltid forfulgt Guds folk, og den ånden som
står bak er en antikristens ånd.


Nei! Det er ikke riktig,. Hvor er i så fall denne
forfølgelsen i dag?


Var fariseerne inspirert av antikristens ånd
FØR de fysisk begynte å forfølge Jesus
Kristus? Hvor er forfølgelsen i dag spør du?
I hemmelighet bereder de som den gang
planer mot Guds folk.

Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:

Antikristens ånd vil alltid stå imot Kristi
ånd - og hvor finner vi antikristens ånd?
ALLTID blant de religiøse som hevder å
være av samme tro. Slik var det i all tid.

Nei, ikke av samme tro!


Jo, her mener jeg kristendom, ikke avarter
av den. Katolikkene kalte seg kristne, og
forfulgte samtidig andre som kalte seg
kristne i den mørke middelalderen.

Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs

Hvor finner vi iodag de som "gjør store ting
i Guds navn?


Forhåpentligvis finner vi mennesker som gjør
store ting i Guds navn blant de sanne kristne.
Tegn og under finnes imidlertid i alle mulige
sammenhenger.

wbrochs - 15-1-2008 kl 12:19

Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Wbrochs,


Jeg er oppvokst innen Syvendedags Adventostsamfunnet hvor jeg var medlem i 44 år. De har i alle år til bare for kort tid siden, kjørt såkalte Åpenbaringsseminarer hvor hovedfokuset har vært på Paven som den store antikrist. De senere år har jeg studert Bibelen ganske så intenst og har funnet at det ikke finnes noe grunnlag for å hevde at Paven er Antikrist. Jeg vet at også noen andre kristne tror som adventistene, men dette er bare et blindspor som man innen Islam priser seg lykkelig over, for da har kristne sitt fokus bort fra Islam og snakker heller om integrering av muhamedanere slik at Islam får utvikle seg og spre sin religion, sin Kristusfornektelse og sin onde gift uten at kristenheten reagerer. Disse skal vi jo heller integrere og ønske velkomne i vestlige kristne samfunn. Se hvor langt islamske land har gått i umenneskelighet og i å forfølge alle grupper kristne - herunder katolikker - uten at verden forstår faren. En hovedårsak til denne åndelige søvnen ligger i klristnes sterkt overdrevne fokus på Pavedømmet. Men pavedømmet står like nært Bibelens lære (elleer kanskje vi kan si - like fjernt fra den) som resten av kristenheten. Hva, med trosbevegelsen? Hva med Moprmonerne, hva med Adventister, hva med pinsebevegelsen? De har ifølge dem selv fått et større mål av Guds Ånd enn resten av kristenheten. Hvilklet bedrag!!!

Jeg har heldigvis etter hvert våknet slik at jeg har oppdaget hvor den store kristendomsforfølgelsen kommer fra. Nettopp fra dem som utøver dødsstraff for å konvertere til kristendom. Nettopp fra dem som brennner de kristnes kirker og slakter kristne som prøver å vitne om sin tro, de som steiner uskyldige småbarnsmødre og vil innføre sjarialover også i Norge. Her, nettopp innen islam er det vi i dag finner Antikrist. Paven er IKKE Antikrist og kommer heller ikke til å bli det. De er kraftig bedratte de som tror katolisismen og islam allerede nå har begynt å nærme seg hverandre for til slutt å danne felles front mot de rettroende kristne. Det finnes ikke noe grunnlag for en slik fusjon og pavekirkens policy kan heller ikke tillate det.

Antikrist er den som nekter at Jesus er Kristus og det gjør IKKE katolikkenene - inklusive paven!!

La oss forholde oss til Bibelens lære og ikke til den villfarelsens gift djevelen har sprøytet inn i kristendommen.

Lexus - 15-1-2008 kl 18:34

Bra skrevet og kommentert Wbrochs, her er jeg fullstendig enig med deg, se opp for de med et dekke for ansiktet. (2.Kor.3.13)

En skal heller ikke faste med mørkt ansikt slik hyklerne gjør, de gjør sitt ansikt ukjennelig for å vise folk at de faster. (Matt.6.16)
Men når de omvender seg til Herren, blir dekket tatt bort. (2.Kor.3.16)

ydmyk - 18-1-2008 kl 01:02

Sitat:
Sitat:
OpprinnWbrochs,


Jeg er oppvokst innen Syvendedags Adventostsamfunnet hvor jeg var medlem i 44 år. De har i alle år til bare for kort tid siden, kjørt såkalte Åpenbaringsseminarer hvor hovedfokuset har vært på Paven som den store antikrist. De senere år har jeg studert Bibelen ganske så intenst og har funnet at det ikke finnes noe grunnlag for å hevde at Paven er Antikrist. Jeg vet at også noen andre kristne tror som adventistene, men dette er bare et blindspor som man innen Islam priser seg lykkelig over, for da har kristne sitt fokus bort fra Islam og snakker heller om integrering av muhamedanere slik at Islam får utvikle seg og spre sin religion, sin Kristusfornektelse og sin onde gift uten at kristenheten reagerer. Disse skal vi jo heller integrere og ønske velkomne i vestlige kristne samfunn. Se hvor langt islamske land har gått i umenneskelighet og i å forfølge alle grupper kristne - herunder katolikker - uten at verden forstår faren. En hovedårsak til denne åndelige søvnen ligger i klristnes sterkt overdrevne fokus på Pavedømmet. Men pavedømmet står like nært Bibelens lære (elleer kanskje vi kan si - like fjernt fra den) som resten av kristenheten. Hva, med trosbevegelsen? Hva med Moprmonerne, hva med Adventister, hva med pinsebevegelsen? De har ifølge dem selv fått et større mål av Guds Ånd enn resten av kristenheten. Hvilklet bedrag!!!

Jeg har heldigvis etter hvert våknet slik at jeg har oppdaget hvor den store kristendomsforfølgelsen kommer fra. Nettopp fra dem som utøver dødsstraff for å konvertere til kristendom. Nettopp fra dem som brennner de kristnes kirker og slakter kristne som prøver å vitne om sin tro, de som steiner uskyldige småbarnsmødre og vil innføre sjarialover også i Norge. Her, nettopp innen islam er det vi i dag finner Antikrist. Paven er IKKE Antikrist og kommer heller ikke til å bli det. De er kraftig bedratte de som tror katolisismen og islam allerede nå har begynt å nærme seg hverandre for til slutt å danne felles front mot de rettroende kristne. Det finnes ikke noe grunnlag for en slik fusjon og pavekirkens policy kan heller ikke tillate det.

Antikrist er den som nekter at Jesus er Kristus og det gjør IKKE katolikkenene - inklusive paven!!

La oss forholde oss til Bibelens lære og ikke til den villfarelsens gift djevelen har sprøytet inn i kristendommen.


------------------------------------------------------------------------------Antikrist
Ydmyk:

Gud sier at vi mennesker bor i ”den siste tid,” i jordens siste æra, i verdenshistoriens siste periode. Hvem eller hva er Antikrist? Det står i Bibelen, 1. Johannes 2,18. ”Mine barn, nå er det den siste tid. Dere har hørt at Antikrist skal komme, og mange antikrister har alt stått fram. Derfor vet vi at den siste tid er kommet.”

Det opprinnelige greske ordet for ”antikrist” har to betydninger. Ordet kan bety ”mot Kristus,” i betydningen en person eller makt som står imot Kristi verk. Ordet kan også bety ”i stedet for Kristus,” dvs. en person eller makt bevegelse som ”fortrenger Kristus,” eller en ”falsk Kristus.” Gud sier at det ikke bare skal komme en Antikrist i forbindelse med verdens ende. Det fantes allerede mange Antikrister på samme tid som den første kristne menigheten. Det står i Bibelen, 1. Johannes 2,19.26. ”De er utgått fra oss, men de var ikke av oss. Hadde de vært det, da ville de blitt hos oss. Slikk skulle det bli klart at ikke alle er av oss.” ”Jeg har skrevet dette med tanke på dem som fører dere vill.”

Ifølge Guds Ord, er Antikrist, uekte kristne som har gått bort fra de troendes menighet. De er løgnere som benektet at Jesus er Messias. Det står i Bibelen, 1. Johannes 2,22. ”Og hvem er løgneren, om ikke den som fornekter at Jesus er Kristus? Han er Antikrist, han som fornekter Faderen og Sønnen.” I 2. Johannes 1,7 står det, ”For det er gått mange forførere ut i verden, slike som ikke bekjenner at Jesus Kristus er kommet i kjøtt og blod. Det er forføreren, det er Antikrist!

Antikrist er ikke ateistisk. Det dreier seg ikke om ikke-troende hedninger som fører krig mot Jesus. De er snarere individer som forkynner et evangelium som ikke er sant. Det er et ”annerledes evangelium.” Det står i Bibelen, 2. Korinterne 11,4.13-15. ”For dere tåler det svært så godt når noen kommer og forkynner en annen Jesus enn den vi har forkynt, eller når dere får en annen ånd enn den dere har fått, eller et annet evangelium enn det dere har tatt imot.” ”Disse er falske apostler, troløse arbeidere som opptrer som om de var Kristi apostler. Det er ikke noe å undres over, for selv Satan skaper seg om til en lysets engel. Da er det ikke merkelig at hans tjenere skaper seg om til tjenere for rettferdigheten. Men til slutt skal de få lønn etter sine gjerninger.”

Jesus advarte menigheten mot slike villedende budskap fra falske profeter. Det står i Bibelen, Matteus 7,15,21-23. ”Vokt dere for de falske profeter! De kommer til dere i saueham, men innvendig er de glupske ulver.” ”Ikke enhver som sier til meg: Herre, Herre! skal komme inn i himmelriket, men den som gjør min himmelske Fars vilje. Mange skal si til meg på den dag: Herre, Herre! Har vi ikke profetert ved ditt navn, og drevet ut onde ånder ved ditt navn, og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn? Men da skal jeg si dem rett ut: Jeg har aldri kjent dere. Bort fra meg, dere som gjør urett”

Jesus advarte videre om at antikrister, i tiden opp mot hans annet komme, skulle forsøke å etterlikne ham og utrope seg selv til Messias. Det står i Bibelen, Matteus 24,4-5.24-26. ”Jesus tok til orde og sa: Pass på at ikke noen fører dere vill! For mange skal komme i mitt navn og si: ”Jeg er Messias.” Og de skal villede mange.” ”For falske messiaser og falske profeter skal stå fram og gjøre store tegn og under, for om mulig å føre vill selv de utvalgte. Hør, jeg har sagt dere det på forhånd! Om de altså sier til dere: ”Han er ute i ødemarken,” så gå ikke dit ut, eller: ”Han er inne i huset,” så tro det ikke.”

Like før Jesu annet komme vil den siste Antikrist komme til syne, den antikrist som ”skal komme.” Det står i Bibelen, 2. Tessaloniker 2,3.4. ”La ingen bedra dere på noe vis! For først må frafallet komme og Den Lovløse komme til syne, han som ender i fortapelse. Han er den som står mot og opphøyer seg mot alt som tilbes og kalles gud. Ja, han tar sete i Guds tempel og gjør seg selv til gud.”

Hva kommer til å skje med denne antikristen, og hvordan skal vi kunne kjenne ham igjen? Det står i Bibelen, 2. Tessaloniker 2,8-10. ”Da skal Den Lovløse komme til syne. Men den dagen Herren Jesus kommer i sin herlighet, skal han utrydde ham med pusten fra sin munn og tilintetgjøre ham. Når Den Lovløse kommer, har han sin kraft fra Satan, og han opptrer med stor makt og med under og falske tegn. Med all slags urett forfører han dem som går fortapt, fordi de ikke tok imot og elsket sannheten, så de kunne bli frelst.”
Islam er en religion som jeg ikke tror er antikrist ,i den betydning Bibelen Guds ord mener med benevnelsen antikrist"
Den anti kristelige Ånd ,er i dag mest farlig , fordi den er midt i flokken,som ulvene blandt sauene...Apg 20:29
29 Jeg vet at etter min bortgang skal det komme glupende ulver inn blant dere, som ikke skåner hjorden.
2Pet 2:1
1 Men det stod også fram falske profeter i folket. Slik skal det også blant dere komme falske lærere, slike som lurer inn vranglære som fører til fortapelse. De fornekter den Herre som kjøpte dem, og fører over seg selv en brå fortapelse.

Det er klart at Bibelen i sin helhet avviser at islam kan være
den" endetids antikrist ..

Jeg tror på basis av helheten i Guds ord ,at vi skal heller se etter økomeniske bevegelser som søker å opprette en felles
religiøs , falsk grunnvoll.
Da er katolisismen,og dens røtter vi ser videreført ,bla ved karsimatiske bevegelser,den antikristelige endetids bevegelse
er det lett å se konturene til for alle dem som leser Guds ord ved sannhetens ånds åpenbaring.
1Tim 4:1
1 Men Ånden sier med klare ord at i kommende tider skal noen falle fra troen og holde seg til forførende ånder og demoners lærdommer.

1Tim 4:2:
Det skjer ved hykleri av falske lærere, som er brennemerket i sin egen samvittighet

Det er trosbevegelsen kommer inn sterkt ,den som egentlig
fornekter Kristus,da beviselig ved sin onde forførende falske tjeneste,selv om de tilsynelatende bruker Jesus , DHÅ , Guds navn,veldig lettvindt for mange mennskers øyne.Beviselig og klart nok ,i det vi ser denne JDS læren har sitt utspring fra de samme menneskene ,slike personer som kenyon ,Hagin BH ,K Cop etc
og mange mange andre populære rike ugudelige folk i den samme klubben.

2Tim 4:3
3 For det skal komme en tid da de ikke skal tåle den sunne lære, men etter sine egne lyster skal de ta seg lærere i mengdevis, etter som det klør i øret på dem.



[Redigert den 18-1-2008 av ydmyk]

Lexus - 18-1-2008 kl 15:55

Sitat:
Opprinnelig postet av ydmyk
Antikrist
Ydmyk:

Gud sier at vi mennesker bor i ”den siste tid,” i jordens siste æra, i verdenshistoriens siste periode. Hvem eller hva er Antikrist? Det står i Bibelen, 1. Johannes 2,18. ”Mine barn, nå er det den siste tid. Dere har hørt at Antikrist skal komme, og mange antikrister har alt stått fram. Derfor vet vi at den siste tid er kommet.”


Fikk lyst til å kommentere akkurat dette, Ydmyk.
Bibelvers blir brukt på kryss og tvers og i hytt og pine uten at det finnes noe som helst hold i det som versene synes å skulle vise til, som her:
Sitat:
Mine barn, nå er det den siste tid. Dere har hørt at Antikrist skal komme, og mange antikrister har alt stått fram. Derfor vet vi at den siste tid er kommet.

I min databibel står det forresten: Mine barn, det er nå den siste time.
Uten at dette har så stor betydning, vil jeg vise til noe annet, nemlig at når disse tegnene er der, da er det i den siste time.

Dette betyr ikke at vi skal gå rundt å finne opp antikrister i hytt og pine.
Det står: De er utgått fra oss, men de var ikke av oss. For hadde de vært av oss, så ville de ha blitt hos oss. Men det skulle bli åpenbart at ikke alle er av oss. (1.Joh.2.19)

Verset (18) henviser til de som blir "kåret til de utvalgte" Matt.24.24, og til verset (19) til 1.Kor.11.19:

For det må være partier blant dere, for at de ekte kan bli åpenbart blant dere.

Altså for det første så indikerer Bibelen ikke en kamp mellom oss og antikrist, men først og fremst en kamp mellom antikrist og "de utvalgte" om det var mulig.

Hva forstår du med de utvalgte?
Er det ikke en utvalgt ætt, et kongelig presteskap, et hellig folk det snakkes om? (1.Pet.2.9)

Når skjedde det?
Ikke skjedd enda?

Det er riktig, vi tar tegnene før de kommer, fordi dere tar ord ut fra Bibelen til egen tolkning.

Men Skriften sier jo at Nå er den siste tid...... ...... .....?

Ja, men hva mener skriften egentlig med nå:
Se, nå er nådens tid, se nå er frelsens dag! (2.Kor.6.2)

Nådens tid og frelsens dag sikter til endens tid, vet du når den kommer, eller er den alt her?

Hva sier Jesus om tegnene på dette?

Er det ikke bedre å se på andre tydeligere tegn som skal komme før dette skjer?

Skriftene er fulle av tegn som ennå ikke er oppfylte for vår del, er det ikke bedre å se litt nærmere på dem først?

Antikrist

wbrochs - 18-1-2008 kl 17:19

Antikrist var allerede på Jesu tid. Ja, ifølge Jesus selv var det ikke Antikrist bare n, men flere.

Antikriste er først og fremst en makt og når flertallet "Antikrister" brukes sikter det til dem som ligger under for og følger denne makten. Derfor var Atikrist på Jesus tid og likevel er Antikrist også i vår tid, ja, det er til og med flere antikrister.

Viking - 18-1-2008 kl 19:06

Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Antikrist var allerede på Jesu tid. Ja, ifølge Jesus selv var det ikke Antikrist bare n, men flere.

Antikriste er først og fremst en makt og når flertallet "Antikrister" brukes sikter det til dem som ligger under for og følger denne makten. Derfor var Atikrist på Jesus tid og likevel er Antikrist også i vår tid, ja, det er til og med flere antikrister.


Antikrist den gangen ble navngitt, en viss Simon fra Samaria, Simon Magus, mange mener at han var en av grunnleggerne av DKK, og ble forvekslet med Simon Peter som slettes ikke var grunnlegger av DDK babylon-.

wbrochs - 18-1-2008 kl 19:15

Sitat:
Opprinnelig postet av Viking

Antikrist den gangen ble navngitt, en viss Simon fra Samaria, Simon Magus, mange mener at han var en av grunnleggerne av DKK, og ble forvekslet med Simon Peter som slettes ikke var grunnlegger av DDK babylon-.

Hvordan kan vi da forstå det når Johannes sier, 1.Joh 2,18:
"Mine barn, det er den siste time. Og likesom dere har hørt at Antikrist kommer, så er det alt nå stått fram mange antikrister. Av dette vet vi at det er den siste time." Her sies at Antikrist kommer og at det allerede på den tiden var stått fram flere antikrister?

Labar - 18-1-2008 kl 22:22

Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Her sies at Antikrist kommer og at det allerede på den tiden var stått fram flere antikrister?

Det betyr at det er en uavbrutt linje – det kan være den katolske.

-

wbrochs - 18-1-2008 kl 23:49

Sitat:
Opprinnelig postet av Labar
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Her sies at Antikrist kommer og at det allerede på den tiden var stått fram flere antikrister?

Det betyr at det er en uavbrutt linje – det kan være den katolske.

-

Det kan ikke være den Katolske Kirke fordi den oppsto ikke før 250 år senere. Men, det KAN også være den katolske, men da må det også være grupperinger innen den protestantiske fordi vi finner grupperinger innen den protestantiske som i bare liten grad skiller seg fra den katolske.

Labar - 19-1-2008 kl 16:46

Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av Labar
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Her sies at Antikrist kommer og at det allerede på den tiden var stått fram flere antikrister?

Det betyr at det er en uavbrutt linje – det kan være den katolske.

-

Det kan ikke være den Katolske Kirke fordi den oppsto ikke før 250 år senere.

Ok. Da kan det være den uavbrutte linje det er noe i veien
med, men det høres jo litt rart ut det også – trodde den
var noe av poenget for den Katolske Kirke.

-

Gunnar - 19-1-2008 kl 17:29

Sitat:
Opprinnelig postet av Labar
Det betyr at det er en uavbrutt linje – det kan være den katolske.


Hvorfor betyr det at det ER en uavbrutt linje?


Eks:
"Kjøpmannen kommer.. og det har allerede stått frem mange kjøpmenn.."

Det kan jo selvfølgelig godt være en uavbrutt linje mellom kjøpmennene, men ut i fra bare teksten ovenfor så kan det likesågodt være tidsavbrudd mellom dem (eller at flere kjøpmenn eksisterer på samme tid). Jeg synes kanskje at du leser en mening inn i teksten som ikke er der, men kanskje du kan forklare nærmere hvor du har funnet opplysninger om den "uavbrutte linjen" i fra?

Gunnar.

Labar - 19-1-2008 kl 18:37

Sitat:
Opprinnelig postet av Gunnar
Hvorfor betyr det at det ER en uavbrutt linje?

Jeg synes kanskje at du leser en mening inn i teksten som ikke er der, men kanskje du kan forklare

Bibelen sier at i den siste tid, dvs. tiden mellom Jesu første
og andre komme, vil den antikristelige ånd være tilstede
i verden – derav tanken om det uavbrutte.

Mulig jeg kan lest noe inn i innlegg ovenfor,
men jeg tror egentlig ikke det – ikke om
de har vært bibelsk fundert.

-

PeterDJ - 20-1-2008 kl 08:45

Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av Viking

Antikrist den gangen ble navngitt, en viss Simon fra Samaria, Simon Magus, mange mener at han var en av grunnleggerne av DKK, og ble forvekslet med Simon Peter som slettes ikke var grunnlegger av DDK babylon-.

Hvordan kan vi da forstå det når Johannes sier, 1.Joh 2,18:
"Mine barn, det er den siste time. Og likesom dere har hørt at Antikrist kommer, så er det alt nå stått fram mange antikrister. Av dette vet vi at det er den siste time." Her sies at Antikrist kommer og at det allerede på den tiden var stått fram flere antikrister?



Dette betyr ikke noe mer komplisert enn at det er en del av de kristne som forlater Jesus... tror iallefall jeg.

Enten det.. eller så er det folk som sniker seg inn uten troen, og åpenbarer sitt sanne jeg etterhvert som tiden går og de sier at dette ikke er noe for dem..

da går de ut og forteller til alle hva som skjer i disse menighetene..

slik at folk utenom ikke tørr å nærme seg et kirkelokale..

da kan de jo få samme rykte!!

Lionheart - 20-1-2008 kl 13:16

Det er ikke bare én antikristelig ånd, men mange. Imidlertid ser vi at det er én av disse som omtales som Antikrist med stor A, denne tror jeg det er trygt å anta er det første Dyret fra Åpenbaringen.

"Mine barn, dette er den siste tid. Dere har hørt at Antikrist skal komme, og mange antikrister har alt stått fram. Derfor vet vi at dette er den siste tid."
1Joh 2,18

Antikrist i betydningen "Dyret" er jeg fullstendig overbevist om at er "Paven".

[Redigert den 20/1/2008 av Lionheart]

Viking - 20-1-2008 kl 14:22

En må vel kunne oppsumere antikrist kjennetegn på Rom og paveveldet.

1. Forfulgt og drept Israels hellige (hvor mange år? Ca. 1700 år?).

2. Endret lov og tid (Sabbatsbudet og roman time)

flere?

Lexus - 20-1-2008 kl 15:39

Sitat:
Opprinnelig postet av Lionheart


Antikrist i betydningen "Dyret" er jeg fullstendig overbevist om at er "Paven".


Bevisbyrden på dette ligger på deg når du hevder dette.

Hvem er løgneren om ikke den som nekter at Jesus er Kristus? Han er Antikrist, han som fornekter Faderen og Sønnen. (1.Joh.2.22, 2.Joh.7)

Hvem er Job?
Job har jo sagt: Jeg er rettferdig, Gud har tatt min rett fra meg. Jeg har rett, men skal likevel være en løgner. Jeg er uten skyld, men er rammet av en drepende pil.
Finnes det en mann som Job! Han drikker spottord som vann!
Han gir seg i lag med dem som gjør ondt, og søker omgang med ugudelige menn.
For han har sagt: En mann har intet gagn av at han holder vennskap med Gud. (Job 34.5-9)

wbrochs - 20-1-2008 kl 15:54

Sitat:
Opprinnelig postet av Lionheart
.......
Antikrist i betydningen "Dyret" er jeg fullstendig overbevist om at er "Paven".

[Redigert den 20/1/2008 av Lionheart]

Men hvor vil du ha plassere den virkelige antikristen som er Islam, som fornekter at Jesus er Kristus?

Lexus - 20-1-2008 kl 18:51

Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
En må vel kunne oppsumere antikrist kjennetegn på Rom og paveveldet.

1. Forfulgt og drept Israels hellige (hvor mange år? Ca. 1700 år?).

2. Endret lov og tid (Sabbatsbudet og roman time)

flere?


Du er tross alt inne på noe når du nevner kjennetegnene til antikrist, at han skal forandre hellige tider og lov, men dette har da ikke skjedd enda, når det skjer, er det så at alle vil få merke dette, og det er nok ikke bare sabbatsbudet som vil bli forandret på.
Paktene, Viking, blir forandret, fra frihet til trelldom, og Hagar er symbolet på trelldommen, mens frihetens pakt er Jerusalem (Guds helligdom) (Gal.4.24-31)
Altså må en forvente at verden etter hvert vil bli mer arabisk, med arabiske lover.
Nostradamus 10.62: En Bysantisk leder vil gi seg til å omvende dem til den arabiske lov. (Det vil si til den muhammedanske tro.)
Flere vers bekrefter dette, utdrag fra 3.20:
Korsene (dvs. de kristne) drevet ut av muhammedanske folk.

5.55: Fra det lykkelige arabias egn, vil det bli født en som er kraftfull innenfor den muhammedanske lov.
Han vil plage Spania og erobre Granada, og reise videre over havet til det Liguriske folk. (Italia)
Så når paven nevnes som antikrist, vil det kanskje sitte en araber på pavestolen?

5.77: Alle de kirkelige æresgrader vil bli forandret til dial quirinial (jupiters høyde, en av Romas syv fjell.)

1.53: Ak,at man skal se et stort folk plaget og den hellige lov i total undergang, og hele kristendommen under andre lover, når man finner en ny gull og sølvmine.

4.24: Under jorden blir en hellig dames falske røst hørt, og lar se en menneskelig flamme lyse i stedet for en guddommelig.
Hun vil farve jorden med de ensommes blod, og ødelegge de hellige templer til fordel for de urene.

5.80....av to lover vil han svikte den ene, den urimelige, den barbariske og den frie vil være i evig rivalisering.

7.36: Gud, Himmelen og hele guddomsordet vugger på bølgen, båret av syv røde skallete til Istanbul, mot de salvede 300 fra Trapesundt vil de innføre to lover og redsel, derpå tillit.

11.37: Den svake og den mektige vil være i stor strid, flere vil dø før man kan slutte overenskomsten, den svake vil la seg benevne seierherre, ovenfor den mektige.
Den mektigste vil vike fra den unge, den elste av de to vil dø, (Joh.åp.17.11) når den ene av dem trenger inn i storriket.

5.73: Guds kirke vil bli forfulgt, og de hellige templer vil bli utplyndret.
Moderen* vil anbringe barnet i bar skjorte. Araberne vil bli forbundet med polakkene. (*Jerusalem med dets innbyggere, se Gal.4.24-31)

3.2: Guddomsordet gir han til substansen, omfattende himmel og jord, skjult i/med den mystiske melk, mens legemet, sjelen og ånden har allmakten såvel under sine/deres føtter som i det himmelske setet.

8.99: I kraft av tre verdslige kongers makt vil det hellige sete bli anbrakt annetsteds, hvor den legemlige ånds substans vil bli gjeninnsatt og motatt som sant sete.

5.72: Av vellysten edikt* glede vil man blande gift i troen, Venus vil være i en så dydig bane, at den formørker hele solen's (finhet). (*betyr lov, venus er morgen og aftenstjerne, symbol for Kristus, se Åp.22.16)

1.51: Lederen av væren (Dan.8.20) Jupiter (se 5.77) og Saturn, evige Gud hvilke forandringer. Derpå vender hans ondsinnede tid tilbake i et langt århundre, Gallia og Italia, hvilke sinnsbevegelser.

1.55: Under det motstående babylonske klima blir blodsutgytelsene store, så hav og luft og himmel blir urettferdig, det vil komme sekter, sult, makter og riker, pest og forvirring.

1.56: Før eller senere vil dere se en stor forandring skje, overvettes redsler og hevnakter, thi hvis månen blir styrt av sin engel, nærmer himmelen seg hedningene.

1.57 Under den store strid vil trompeten (Hos.5.8) skjelve, idet den etter at avtalen (pakten) er brudt, reiser hodet mot himmelen, en blodig munn vil svømme i blod, på den vanvittige blir ansiktet salvet med melk og honning. (Jes.714-16)

5.79: I hellig pomp vil han komme og senke vingene ved den store lovgivers ankomst, ydmyk vil han heve dem og plage opprørerne. Ingen likmann vil bli født på jorden.

6.26: .....Det oppstår kappestrid/misunnelse om å oppreise pavekorset.

4.77: Selin monarken, Italia fredelig, rikene forent, verdens kristne konge, døende vil han ønske å hvile i Blesisk jord*, etter å ha jaget sjørøveren fra bølgen. (Jes.53.8-9)

6.70: For verdens leder vil den store Chire baketter bli ennå mere elsket, fryktet og ansett for farlig, hans omdømme og pris vil overgå himlene, og dog er han ganske tilfreds med den blotte tittel av seierherre.

Til sist vil jeg nevne at det ender bra, tross i versets første linje:
6.18: Den store Konge blir sviktet av Fysikerne, ved skjebnen, ikke ved jødenes kunst er han i live, han og hans art blir drevet høyt opp til makten, nåde blir tilstått folk som hater Kristus.

Du kan selv bedømme om noe av dette skulle være troverdig for den kommende tid.

[Redigert den 20-1-2008 av Lexus]

Viking - 20-1-2008 kl 22:43

Sitat:
Opprinnelig postet av Lexus
Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
En må vel kunne oppsumere antikrist kjennetegn på Rom og paveveldet.

1. Forfulgt og drept Israels hellige (hvor mange år? Ca. 1700 år?).

2. Endret lov og tid (Sabbatsbudet og roman time)

flere?


Du er tross alt inne på noe når du nevner kjennetegnene til antikrist, at han skal forandre hellige tider og lov, men dette har da ikke skjedd enda, når det skjer, er det så at alle vil få merke dette, og det er nok ikke bare sabbatsbudet som vil bli forandret på.
Paktene, Viking, blir forandret, fra frihet til trelldom, og Hagar er symbolet på trelldommen, mens frihetens pakt er Jerusalem (Guds helligdom) (Gal.4.24-31)
Altså må en forvente at verden etter hvert vil bli mer arabisk, med arabiske lover.
Nostradamus 10.62: En Bysantisk leder vil gi seg til å omvende dem til den arabiske lov. (Det vil si til den muhammedanske tro.)
Flere vers bekrefter dette, utdrag fra 3.20:
Korsene (dvs. de kristne) drevet ut av muhammedanske folk.

5.55: Fra det lykkelige arabias egn, vil det bli født en som er kraftfull innenfor den muhammedanske lov.
Han vil plage Spania og erobre Granada, og reise videre over havet til det Liguriske folk. (Italia)
Så når paven nevnes som antikrist, vil det kanskje sitte en araber på pavestolen?

5.77: Alle de kirkelige æresgrader vil bli forandret til dial quirinial (jupiters høyde, en av Romas syv fjell.)

1.53: Ak,at man skal se et stort folk plaget og den hellige lov i total undergang, og hele kristendommen under andre lover, når man finner en ny gull og sølvmine.

4.24: Under jorden blir en hellig dames falske røst hørt, og lar se en menneskelig flamme lyse i stedet for en guddommelig.
Hun vil farve jorden med de ensommes blod, og ødelegge de hellige templer til fordel for de urene.

5.80....av to lover vil han svikte den ene, den urimelige, den barbariske og den frie vil være i evig rivalisering.

7.36: Gud, Himmelen og hele guddomsordet vugger på bølgen, båret av syv røde skallete til Istanbul, mot de salvede 300 fra Trapesundt vil de innføre to lover og redsel, derpå tillit.

11.37: Den svake og den mektige vil være i stor strid, flere vil dø før man kan slutte overenskomsten, den svake vil la seg benevne seierherre, ovenfor den mektige.
Den mektigste vil vike fra den unge, den elste av de to vil dø, (Joh.åp.17.11) når den ene av dem trenger inn i storriket.

5.73: Guds kirke vil bli forfulgt, og de hellige templer vil bli utplyndret.
Moderen* vil anbringe barnet i bar skjorte. Araberne vil bli forbundet med polakkene. (*Jerusalem med dets innbyggere, se Gal.4.24-31)

3.2: Guddomsordet gir han til substansen, omfattende himmel og jord, skjult i/med den mystiske melk, mens legemet, sjelen og ånden har allmakten såvel under sine/deres føtter som i det himmelske setet.

8.99: I kraft av tre verdslige kongers makt vil det hellige sete bli anbrakt annetsteds, hvor den legemlige ånds substans vil bli gjeninnsatt og motatt som sant sete.

5.72: Av vellysten edikt* glede vil man blande gift i troen, Venus vil være i en så dydig bane, at den formørker hele solen's (finhet). (*betyr lov, venus er morgen og aftenstjerne, symbol for Kristus, se Åp.22.16)

1.51: Lederen av væren (Dan.8.20) Jupiter (se 5.77) og Saturn, evige Gud hvilke forandringer. Derpå vender hans ondsinnede tid tilbake i et langt århundre, Gallia og Italia, hvilke sinnsbevegelser.

1.55: Under det motstående babylonske klima blir blodsutgytelsene store, så hav og luft og himmel blir urettferdig, det vil komme sekter, sult, makter og riker, pest og forvirring.

1.56: Før eller senere vil dere se en stor forandring skje, overvettes redsler og hevnakter, thi hvis månen blir styrt av sin engel, nærmer himmelen seg hedningene.

1.57 Under den store strid vil trompeten (Hos.5.8) skjelve, idet den etter at avtalen (pakten) er brudt, reiser hodet mot himmelen, en blodig munn vil svømme i blod, på den vanvittige blir ansiktet salvet med melk og honning. (Jes.714-16)

5.79: I hellig pomp vil han komme og senke vingene ved den store lovgivers ankomst, ydmyk vil han heve dem og plage opprørerne. Ingen likmann vil bli født på jorden.

6.26: .....Det oppstår kappestrid/misunnelse om å oppreise pavekorset.

4.77: Selin monarken, Italia fredelig, rikene forent, verdens kristne konge, døende vil han ønske å hvile i Blesisk jord*, etter å ha jaget sjørøveren fra bølgen. (Jes.53.8-9)

6.70: For verdens leder vil den store Chire baketter bli ennå mere elsket, fryktet og ansett for farlig, hans omdømme og pris vil overgå himlene, og dog er han ganske tilfreds med den blotte tittel av seierherre.

Til sist vil jeg nevne at det ender bra, tross i versets første linje:
6.18: Den store Konge blir sviktet av Fysikerne, ved skjebnen, ikke ved jødenes kunst er han i live, han og hans art blir drevet høyt opp til makten, nåde blir tilstått folk som hater Kristus.

Du kan selv bedømme om noe av dette skulle være troverdig for den kommende tid.

[Redigert den 20-1-2008 av Lexus]


De har endret Sabbaten, de har tilføyet jul, de tilføyet nyttår, de har endret påsken.

Hvilke av Herrens helligdager har de beholdt? Alt er endret helt eller delvis.
.

solbu - 21-1-2008 kl 03:36

Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Men hvor vil du ha plassere den virkelige antikristen som er Islam, som fornekter at Jesus er Kristus?

Jødene benekter da også at Jesus er Kristus.

soneh-chamas - 21-1-2008 kl 09:03

Sitat:
Opprinnelig postet av solbu
Jødene benekter da også at Jesus er Kristus.


Ingen "benekter" vel egentlig noe som helst. For Kristne er "Jesus" en "Kristus" - ingen benekter dette. Begge ordene ("Jesus" og "Kristus") tilhører en Kristen virkelighetsforståelse, ikke en jødisk.

Et annet eksempel på et ord som representerer forskjellige virkelighetsmodeller: Islam deler verden i to - muslimer og kafirer. Kafirer er ordet vi oversetter med "vantro". Er ikke-muslimer - f.eks. kristne - "kafirer"?

En annen sak er hvorvidt Ny-Testamentet sier at Jesus kom som en "salvet konge" - for det er det som ligger i det tradisjonelle Messias-begrepet - eller som et lam som skulle slaktes for verdens synd.

De fleste som har lest NT vet svaret på dette. Merkelig at ikke kristne gjør det.

Hilsen Soneh Chamas

wbrochs - 21-1-2008 kl 11:14

Sitat:
Opprinnelig postet av solbu
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Men hvor vil du ha plassere den virkelige antikristen som er Islam, som fornekter at Jesus er Kristus?

Jødene benekter da også at Jesus er Kristus.

Ja, men hvorfor være så konsentrert om ikke muslimer at debatten bare retter seg mot pavekirken, frafalne protestanter og jødedom? Ser dere ikke den reelle overhengende trusselen som islam utgjør?

wbrochs - 21-1-2008 kl 11:23

Sitat:
Opprinnelig postet av soneh-chamas
Sitat:
Opprinnelig postet av solbu
Jødene benekter da også at Jesus er Kristus.


Ingen "benekter" vel egentlig noe som helst. For Kristne er "Jesus" en "Kristus" - ingen benekter dette. Begge ordene ("Jesus" og "Kristus") tilhører en Kristen virkelighetsforståelse, ikke en jødisk.
............

Det var vel noe uoverveid svart? "Kristus" er absolutt et viktig begrep også innen jødedommen. "Kristus" er det greske ordet for det hebraiske "Messias" som betyr "den salvede", salvet med Den Hellige Ånd og kraft", Apg. 10,38. Jødene venter jo på at Messias skal komme.

soneh-chamas - 21-1-2008 kl 12:38

Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
"Kristus" er absolutt et viktig begrep også innen jødedommen.

Ekumenikken har nok sine grenser... :cool:

Sitat:

"Kristus" er det greske ordet for det hebraiske "Messias"

På samme måte som "Allah" er det arabiske ordet for det norske "Gud".



Sitat:

venter jo på at Messias skal komme.


Jeg er ikke noen ekspert på temaene de tar opp, men det virker på meg som nettstedet chabad.org er en ganske grei kilde til informasjon om tradisjonell jødisk forståelse av dette:
Sitat:
chabad.org
..Mashiach is a Jewish concept ... firmly ruling out any “other” messianic belief.
...
Mashiach will be a man who possesses extraordinary qualities. He will be proficient in both the written and oral Torah traditions. He will incessantly campaign for Torah observance among Jews and observance of the Seven Universal Noahide Laws by non-Jews.

... a person who leads the way in the service of G–d, totally humble yet enormously inspiring.




Hilsen Soneh Chamas

wbrochs - 21-1-2008 kl 14:28

Sitat:
Opprinnelig postet av soneh-chamas
..........
Jeg er ikke noen ekspert på temaene de tar opp, men det virker på meg som nettstedet chabad.org er en ganske grei kilde til informasjon om tradisjonell jødisk forståelse av dette:

Nåvier jeg ikke slike sider noen særlig interesse og vil definitift ikke bruke dem som kilde til kunnskap. For meg er Bibelen den eneste kilde til sann kunnskap.

Lexus - 21-1-2008 kl 16:19

Sitat:
Opprinnelig postet av Viking


De har endret Sabbaten, de har tilføyet jul, de tilføyet nyttår, de har endret påsken.

Hvilke av Herrens helligdager har de beholdt? Alt er endret helt eller delvis.


Jeg må medgi at jeg siterte skriften noe feil da jeg skrev at “han skulle tenke på å forandre hellige tider og lov”, det riktige skal selvfølgelig være “tider og lov” , altså betyr dette at det slett ikke må bety at dette vil handle om jul, nyttår, påske etc.
Det kan like godt være Guds paktsark som blir tatt, den er i stand til å gjøre tidsreiser.
Disse ting har jeg vist til tidligere i andre tråder.

Jeg ønsker ikke å diskutere verken jul, påske, nyttår eller Sabatten for den saks skyld heller. Det handler jo ikke om menneskelige tradisjoner. (Kol.2.8)

Når jeg viser til at han skal tenke på å forandre “tider og lov” synes jeg både paven og DKK har fått alt for god tid på seg til at denne type tankegang skal kunne ha noen verdi.
Det er også snakk om undertrykkelse, vi lider vel ikke akkurat noen slags undertrykkelse? Og det skal gies i hans hånd for en tid, tider og en halv tid, eller 70 uker (Dan.9.24) eller 42 måneder (Åp.13.5)
Synes ikke du også at denne tiden er utenfor DKK’s og DNK’s tidsrom?

Jeg tror Nostradamus har rett:
1.50: Av vannets trefoldighet vil han fødes av en som vil gjøre TORSDAGEN til sin festdag; Hans omdømme, ry (og) makt (og) hans styrke vil vokse; Til lands og til vanns (vil han bringe) uvær til Østen.

10.71: Jorden og luften vil fryse til is (på grunn av) så mye vann, når man gir seg til å helligholde TORSDAGEN; Det som vil skje, har aldri vært så vakkert;
Fra alle fire verdenshjørner vil de gi seg til å beære ham.

Er der noen som har hørt snakk om den militære kirke?

8.78: En Bragamas (dvs. Medusa,s) med snoet tunge vil gi seg til å utplyndre gudenes helligdom; Han vil åpne portene for kjetterne, idet han oppvekker den militære kirke.

Lance - 21-1-2008 kl 22:22

Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
De senere år har jeg studert Bibelen ganske
så intenst og har funnet at det ikke finnes
noe grunnlag for å hevde at Paven er
Antikrist.


Enig... Antikrist er antagelig ikke kommet på
scenen ennå.

Sitat:

dette er bare et blindspor som man innen
Islam priser seg lykkelig over, for da har
kristne sitt fokus bort fra Islam


Hele verden (inkludert kristne) har øynene
limt på Islam og ser på religionen som
den store, stygge ulven. Pavedømmet er
ikke i hovedfokus... lenger.

Hvem som er et blindspor for hvem blir nok
ikke vi enige om...

Sitat:

En hovedårsak til denne åndelige søvnen
ligger i klristnes sterkt overdrevne fokus på
Pavedømmet.


Fokuset jevnt over er på Islam og FN. Det er
det jeg hører når jeg spør folk om hvem
Skjøgen er, eller hvem de tror Dyret og
Antikrist vil være.

Sitat:

innen islam er det vi i dag finner Antikrist.


Ok, nå følger jeg deg. IDAG finner vi antikrist
innen Islam, skriver du i det du lister opp
deres overgrep mot kristne. Vil du da være
enig i at pavedømmet i tidligere tider har
vært denne antikrist i en generell betydning?

Det du ser etter er tydeligvis klare beviser
for forfølgelse som ligger oppe i dagen og
som man kan lese om i avisene? Ja, slike
beviser finner vi når vi leser om Islam...

Jeg for min del tror ikke at Antikrist ikke er
kommet på scenen ennå, og at det derfor
vil være absurd å lete etter beviser for hans
overgrep mot kristne.

"Mannen i gata" vil forresten ikke vite om
hva som skjer før det skjer, for som det var
før vil planer legges i det skjulte.

Sitat:

Paven er IKKE Antikrist og kommer heller
ikke til å bli det. De er kraftig bedratte de som
tror katolisismen og islam allerede nå har
begynt å nærme seg hverandre for til slutt
å danne felles front mot de rettroende
kristne. Det finnes ikke noe grunnlag for
en slik fusjon og pavekirkens policy kan
heller ikke tillate det.


Ja, at paven og muslimene skulle danne
felles front virker absurd, gjør det ikke?

Det dannes imidlertid en front allerede nå,
og ikke i hemmelighet heller mot "kjetteri"
innen kristenheten, og den går under
navnet økumenikk.

Sitat:

Antikrist er den som nekter at Jesus er
Kristus og det gjør IKKE katolikkenene -
inklusive paven!!


Det er en grunn tolkning. Så enkelt er det
ikke, og det er heller ikke det som står i
Skriften:

Sitat:

1 John 4:3 And every spirit that confesseth
not that Jesus Christ is come in the flesh
is not of God: and this is that spirit of antichrist


Hva betyr det at Jesus Kristus er kommet i
kjødet I DAG?

Lance - 21-1-2008 kl 22:25

Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av Labar
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Her sies at Antikrist kommer og at det allerede på den tiden var stått fram flere antikrister?

Det betyr at det er en uavbrutt linje – det kan være den katolske.

-

Det kan ikke være den Katolske Kirke fordi den oppsto ikke før 250 år senere. Men, det KAN også være den katolske, men da må det også være grupperinger innen den protestantiske fordi vi finner grupperinger innen den protestantiske som i bare liten grad skiller seg fra den katolske.


Det er jo antikristens ånd det er snakk om.
Med andre ord djevelen. Var det Gud som stod
bak opprettelsen av den Katolske Kirke så er
det den Hellige Ånd som stod bak den. Er det
ikke Gud, så er det antikristens ånd.

Islam og Pavedømmet

Lance - 21-1-2008 kl 22:32

Når det gjelder Islam tror jeg at denne religionen
har sin helt spesielle rolle i endetidsdramaet.

Det muslimsk ekstremisme har utrettet til nå
er å gjøre frykten for annerledestroende enda
større.

Spesielt frykten for "kristenfundamentalister" og
annet.

Økumenikken samler verdens protestanter og
katolikker i en enhet som den nåværende pave
har som mål å se ferdig.

Mot slutten vil alle menigheter få et "GODKJENT"
stempel i "pannen" fra denne enheten, og de
som ikke blir godkjent må kaste inn hånklet
eller føle konsekvensene av å stå imot systemet.

Lexus - 22-1-2008 kl 17:50

Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Når det gjelder Islam tror jeg at denne religionen
har sin helt spesielle rolle i endetidsdramaet.

Det muslimsk ekstremisme har utrettet til nå
er å gjøre frykten for annerledestroende enda
større.

Spesielt frykten for "kristenfundamentalister" og
annet.

Økumenikken samler verdens protestanter og
katolikker i en enhet som den nåværende pave
har som mål å se ferdig.

Mot slutten vil alle menigheter få et "GODKJENT"
stempel i "pannen" fra denne enheten, og de
som ikke blir godkjent må kaste inn hånklet
eller føle konsekvensene av å stå imot systemet.


Jeg kan være enig med mye av det du sier her, Lance.
Mange er det som tror at slik som det er i dag, slik vil det fortsette å være, paven og pavedømme vil forsette slik det er nå.
Men en må jo skjønne at når antikrist angriper de kristne menigheter, vil også paven og Vatikanet bli rammet, og antikrist har vel til hensikt å ta pavens sete, dette synes å fremkomme fra Nostradamus selv:

2.97: Romerske "Pontifex" (pave) Ta deg i vare for å nærme deg til den by som beskylles av to floder. (hærer) De vil komme til å tappe ditt blod tett ved det sted av deg og dine når rosen blomstrer.

2.41: Den store stjerne (høy person?) vil brenne i syv dager, skyen medfører at man ser to soler, den store vakthund (usa?) vil hyle hele natten, når den store yppersteprest skifter jord. (Heb.5.5>Salm.2.7)

Viktig å lese disse vers, gjerne i den oppsatte rekkefølge, i forhold til teksten ovenfor, da dette viser til starten på noe nytt i vår historie.

Antikrist
8.77: Da antikrist tre snart blir tilintetgjort, vil hans krig vare i 27 år i blod.
Når kjetteren er død og de fangne sendt i landflyktighet, vil menneskelegemet utgyte blod, så vannet blir rødfarget, mens jorden blir rammet av hagl.

Hvordan antikrist kommer til å oppstå er også begrunnet:

10.66: London's leder i kraft av Àmerika's rike - Skottlands Øy vil gjøre det verre for deg i frostperioden. (se vers 10.71 i mitt forrige innlegg her.)
De vil som konge tilbakegi (?) en så falsk antikrist, som vil sette dem alle sammen inn i kamptummelen.

[Redigert den 22-1-2008 av Lexus]

Lexus - 22-1-2008 kl 18:22

Jeg tror mange av dere fikk noe annet enn paven å tenke på nå.
Overnevnte kunne like gjerne være sakset til Osama bin Laden og hans alqida, han selv er jo utgått og opplært av usa i Skottland.

[Redigert den 22-1-2008 av Lexus]

mhusoy - 22-1-2008 kl 21:41

Kan vi stole på Nostradamus' profetier?

Hvorfor? (/ikke)

Lance - 22-1-2008 kl 22:23

Nostradamus var ikke en gang en kristen.
Derfor er hans uttalelser ikke noe håndfast
som jeg kan stole på...

Lexus - 23-1-2008 kl 08:51

Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Nostradamus var ikke en gang en kristen.
Derfor er hans uttalelser ikke noe håndfast
som jeg kan stole på...


Hvor har du dette fra?
I hver eneste utgave som er utgitt av ham, står der noen ord om hans oppvekst og liv:
Hans far bar navnet Jaacov, noe som må bety at han var av jødisk slekt. Men da han var ni år gammel, bestemte familien seg for å oppgi jødedommen og la seg døpe.
I St, Remy står hele familien i 1512 oppført som ”omvendte” og tilhengere av den sanne tro.
Eberhard Fuchs skriver: Uten sin jødiske avstamning ville Michel sikkert aldri fått anledning til å trenge inn i kabbalaens, skriftenes og profetenes visdom.
Til tross for omvendelsen ble han også, som den eldste av fem brødre, undervist av faren og besteforeldrene i de hellige skrifter og i hebraisk. Dermed fikk han tilgang til de okkulte skriftene som det fantes så mange av på dette språket. Fuchs hevder at Nostradamus allerede tidlig må ha identifisert seg med den bibelske profeten Esaias, som hadde evnen til å forutse truende ulykker, kriger og katastrofer. Som voksen hevdet ofte Nostradamus å ha fedrenes viten og trolig oppfattet han sitt arbeide som en direkte videreføring av de jødiske profetenes.
På femtenhundretallet var profetier fullstendig akseptert fordi universet ble sett på som en levende organisme.
Astrologiens mønstre ble betraktet som Guds synlige signatur og et bevis for hans vilje og hensikt. Skjebnen og Guds forsyn ble sett på som to sider av samme sak, og universet ble styrt av en guddommelig hensikt. Og historiens gang, med alle millioner av store og små beslutninger tatt av millioner av enkeltindivider, var en del av denne hensikten.

Jeg tror mange tar feil angående Nostradamus, noen har kanskje hørt andre har sagt noe negativt om ham, så er snøballen begynt å rulle….
Jeg stoler fullt ag fast på det han skriver, og det er enkelt å bevise at det er riktig det han skriver om, for en kan gå rett inn i skriftene og finne de samme ting han skriver om der, han bare tillegger navn tid og steder tydeligere enn hva bibelen gjør.
Men det er selvsagt med Nostradamus profetier som med Bibelen, en må ha den absolutt mest riktige utgaven, og jeg har den utgaven som kalles for "Riomutaven" som er i følge et tittelblad er et direkte gjenopptrykk av orginalutgaven.
I tillegg er bokens oversetter dr. phil. Palle Spore universitetslektor med oldtidsfransk og renesansefransk som spesialfelt.
Dette skulle bety at jeg har den absolutte riktige utgave både med hensyn til opptrykk og oversettelse.

[Redigert den 23-1-2008 av Lexus]

mhusoy - 25-1-2008 kl 18:29

Hmm. Jeg har også hørt at Nostradamus ikke var en kristen, men det kan jeg jo ikke bekrefte eller avkrefte på egen hånd. Når det gjelder hans saftige profetier så er det vel mange som er såpass vage og tilpassede (i tolkning) at det blir et vel usikkert materiale å basere seg på? Er det forøvrig noe poeng å konsentrere seg om slike profetier, må ikke vi kristne i alle tilfeller spre evangeliet til alle folk for å utføre oppdraget (Matteus 24:14).

mhusoy

Viking - 26-1-2008 kl 00:41

Det sies at hans fars linje var jødisk.


Sitat:

Nostradamus was born Jewish in France in 1503. In the early 1500's King Louis VII ordered all Jews to be baptised as Catholics or 'suffer the consequences,' so the Nostradamus family decided to be baptised but secretly held on to their former beliefs. Nostradamus studied the classics as well as philosophy, but his real interest was in the occult and astrology. By day he lived as a 'good Catholic' but by night he burned candles as he delved into the mystics. He would empty his mind of all thought and gaze into a water bowl where he would see visions of the future.



Hans profetier for 2008 - you tube video: http://www.youtube.com/watch?v=AGZa4YGjcV4
.

[Redigert den 26-1-2008 av Viking]

Gunnar - 26-1-2008 kl 01:36

Sitat:
Opprinnelig postet av Lexus
Jeg stoler fullt og fast på det han skriver, og det er enkelt å bevise at det er riktig det han skriver om, for en kan gå rett inn i skriftene og finne de samme ting han skriver om der, han bare tillegger navn tid og steder tydeligere enn hva bibelen gjør.


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Nostradamus studied the classics as well as philosophy, but his real interest was in the occult and astrology. By day he lived as a 'good Catholic' but by night he burned candles as he delved into the mystics. He would empty his mind of all thought and gaze into a water bowl where he would see visions of the future.


Når en mann eller kvinne har en dødningeånd eller en spådomsånd i seg, skal de dø. De skal steines; det hviler blodskyld på dem. 3. Mos 20, 27

Manasse lot sin sønn gå gjennom ilden. Han drev med tegntyding og spådomskunster og skaffet seg åndemanere og spåmenn. Han gjorde mye som var ondt i Herrens øyne, og vakte hans harme. 2. Kong 21, 6

Det kan hende at det står fram hos deg en profet eller en som har syner i drømme, og lover deg et tegn eller under. Hvis det tegn eller under han forutsier, virkelig skjer, og han samtidig sier: «Kom, la oss holde oss til andre guder, som dere ikke kjenner, og dyrke dem,» da skal du ikke høre på det som en slik profet eller drømmeseer sier. For da er det Herren deres Gud som vil sette dere på prøve og se om dere elsker Herren deres Gud av hele deres hjerte og hele deres sjel. Herren deres Gud skal dere følge, og ham skal dere frykte. Hans bud skal dere holde, og hans ord skal dere lyde; ham skal dere tjene og holde fast ved. Men profeten eller drømmeseeren skal drepes fordi han lokket dere til frafall fra Herren deres Gud, som førte deg ut av Egypt og løste deg ut av trellehuset, og fordi han ville få deg bort fra den vei som Herren din Gud har befalt deg å gå. Slik skal du rydde ut det onde hos folket. 5. Mos 13, 1-5

Lexus. Kan du vise meg en skrift hvor Nostradamus forkynner evangeliet om frelse ved tro på Jesus Kristus, som Guds enbårne sønn, korsfestet og oppstått fra de døde?

Å drive med astrologi og lytte til okkulte krefter er ganske alvorlig, kjære Lexus. Måtte du en dag få nåde til å se hva du har åpnet din sjel for, av løgn og ondskap i mot Gud. (Og her tenker jeg konkret på Nostradamus sine profetier)

Nostradamus

Nostradamus 2

Vennlig hilsen
Gunnar.




[Redigert den 26-1-2008 av Gunnar]

Lexus - 26-1-2008 kl 15:41

La meg med en gang gjøre det klart at der ikke finnes noen tolkninger av Nostradamus selv, der finnes ingen profetier for år 2008, dette er rene spekulasjoner fra personer som tror de har skjønt noe.

Verset som handler om år 1999 er også feil oversatt, fordi det er oversatt fra andre bøker enn orginalversjonen, som påståes i inneholde mest feil, utrolig nok.
Verset antyder ikke at der skulle skje noe som helst i dette året annet enn at en som skal bli en fryktelig mann vil komme til makten.
Som vi alle vet så kommmer og går det ledere til makten hele tiden, noen går av for så å komme til makten igjen.
Jeg fulgte nøye med dette året for å se om dette stemte, og det gjorde det, og helt i tråd med landet jeg mente dette måtte komme fra.
Versene er ikke konstruert for enhetlig tolkning, da alle vers synes å ha sammenheng ved hverandre, og der har jeg aldri sett noen slike tolkninger. Vers 10.72 er dermed ikke avsluttet, men videre forklaringer kommer i andre vers.
Vers 10.72 lyder slik:
I år 1999 og 7 måneder vil det fra Himmelen komme en stor redselskonge som vil gjenopplive den store konge av Angoumois*. Før og etter vil mars herske i lykke.

Sitat:
Opprinnelig postet av Gunnar
Å drive med astrologi og lytte til okkulte krefter er ganske alvorlig, kjære Lexus. Måtte du en dag få nåde til å se hva du har åpnet din sjel for, av løgn og ondskap i mot Gud. (Og her tenker jeg konkret på Nostradamus sine profetier)


Det kan være en utfordring og høre på løgnene dere serverer også.
(Her tenker jeg spesiellt på deres innføring av paven som antikrist)

Sitat:
Opprinnelig postet av Gunnar
Lexus. Kan du vise meg en skrift hvor Nostradamus forkynner evangeliet om frelse ved tro på Jesus Kristus, som Guds enbårne sønn, korsfestet og oppstått fra de døde?


Skal prøve å se om jeg kan finne noe, det står mye i brevene hans til sin sønn og kong Henrik, men akkurat nå har jeg ikke tid til dette, skal komme tilbake til dette senere.

Viking - 26-1-2008 kl 19:14

Siden du tar paven og vatikanet i forsvar, hva er så bra med denne etaten? De er jo hinsides Bibelen og loven, en "gnostisk mafia".

Du kan måle de med de 10 bud og finner fort ut at denne kirke er HUMBUGG og HOGWASh. Hvem vil ha en morderkirke som relgiøs leder?

.

Lexus - 27-1-2008 kl 01:33

Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Siden du tar paven og vatikanet i forsvar, hva er så bra med denne etaten? De er jo hinsides Bibelen og loven, en "gnostisk mafia".

Du kan måle de med de 10 bud og finner fort ut at denne kirke er HUMBUGG og HOGWASh. Hvem vil ha en morderkirke som relgiøs leder?

.


Les og lær av Nostradamus, så vil du kanskje skjønne meg bedre.

Sitat:

Jeg har for at dere kan studere teksten nøyere satt bokstaver foran med pil > for start og pil < for svar. Tekstene inneholder en type dypere innformasjon.

Brevet til Cesar.

Min sønn Cesar Nostradamus,
Sannhet og lykke!

Din sene ankomst til denne verden, min sønn Cesar Nostradamus, har fått meg til å skrive ned mine erkjennelser gjennom mange og lange netter i våken tilstand.
Måtte de etter ditt opphavs bortgang være et minne for deg og være til nytte for menneskeheten.

(Gjør oppmerksom på at dette kan se ut som et brev skrevet til sin sønn, men her ligger nok en dypere mening bak ordene, rett og slett myntet til Sønnen.)

Det handler nemlig om forhold som det guddommelige vesen har åpenbart meg gjennom vitenskapen og stjernenes gang. Det har behaget den udødelige guddom å utstyre deg med særlige åndsevner i denne jordiske dal.
Likevel vil jeg ikke her snakke om de senere år, som du vil komme til å gjennomleve, men om din ungdom, som gjør deg ute av stand til å forstå det jeg nødvendigvis må etterlate ved min død. Jeg har imidlertid innsett att det er umulig å etterlate deg i skriftlig form alt som tidens forgjengelighet truer med å utslette:
Nøkkelen til de dulgte profetier vil alltid være gjemt ved mitt bryst.
Jeg er også klar over at den menneskelige skjebnes forunderlige veier er uvisse; alt blir styrt og kontrollert av Guds uransakelige vilje. Han opplyser og begeistrer oss - ikke som den beruselse vinen gir oss, ikke som et plutselig anfall av innbilning, men gjennom sannheter som blir åpenbart for oss gjennom stjernenes gang. Bare den guddommelige vilje tillater at inspirasjonen blir til profetier.
Allerede for lang tid siden og gjentatte ganger har jeg forutsagt hendelser som senere er inntruffet i bestemte områder. Alt dette gir jeg den guddommelige kraft ære for, likeså andre lykkelige eller ulykkelige hendelser som jeg har sagt ville skje. Egentlig hadde jeg ønsket å tie, for i disse tider - og for en stor del også i kommende tider - blir jeg ikke rettferdig behandlet.
Derfor har jeg gitt avkall på å skrive ned visse ting, fordi landene, partene og religionene kommer til å oppleve så gjennomgripende forandringer at mine beretninger vil lyde helt usannsynlige.
Det de kommende århundrer vil se og erkjenne, ville uten videre bli bedømt som falsk lære.
Jeg har også tatt en av den sanne Frelsers setninger til mitt hjerte: “Gi ikke hundene det hellige, kast heller ikke perler for svin, slik at de ikke graver dem ned i jorden med sine føtter, for deretter å vende seg om og rive dere i stykker.”
Disse ord var for meg grunn nok til å holde munn for det jevne folk og fjerne min penn fra papiret.
Av hensyn til det felles beste, har jeg likevel vært villig til å komme med forutsigelser i et dunkelt og tvetydig språk, hovedsakelig de mest påkrevde forutsigelser og de som jeg forsto ikke ville krenke mine tilhørere.

Men jeg taler nå med deg på en litt for dunkel måte, min sønn. Hva de hemmelige profetier angår: Man kan motta dem gjennom ildens sarte ånd, som iblant skjerper erkjennelsesevnen.

(A, se A>;)
Jeg har gjort det under mine nattevåker i øyeblikk av henrykt forbauselse, som når jeg betrakter de høyeste stjerner. Jeg har skrevet ned en strøm av ord uten å henfalle til plagsom snakkesalighet.

Nåvel, alt dette springer ut av den evige Guds allmakt, som all godhet utgår fra.
Og tro det, min sønn, når jeg har innført betegnelsen “profetier” så er det ikke for å smykke meg med en så opphøyet tittel. En profet er egentlig et menneske som på grunnlag av naturlige kunnskap om enhver skapning, kan se ting som ligger langt inn i fremtiden. Og det kan skje at den fullkomne profetiske inspirasjon lar de guddommelige og menneskelige forhold tre tydeligere frem. Noe annet er ikke mulig, fordi virkningen av forutsigelsene rekker svært langt.
Ellers er Guds hemmeligheter ubegripelige. Og det alt - bestemmende prinsipp som måtte kreves for en normal erkjennelse, stammer direkte fra den frie vilje, og lar ting komme til syne som menneskehetens viseste ikke har den nødvendige viten til å avsløre.
Det samme gjelder for enhver annen hemmelighet under himmelen, som bærer tidens gang i seg. Men: Takket være denne udelelige evighet befinner de omtalte faktorer som gjør det mulig å tyde stjernene, seg i en tilstand av transe.
Jeg sier ikke, min sønn _ og vær vennlig å ikke misforstå dette - at disse overveielsene ikke en dag vil kunne finne veien til din ennå for svake hjerne. Heller ikke vil jeg hevde at hendelser som finner sted i en fjern framtid, vil være utenfor den åndelige rekkevidde til et fornuftsbegavet menneske.
I realiteten er de verken fullt ut begripelige eller fullstendig skjult for nåtidens eller fremtidens skapte sjeler.
Men den fullkomne erkjennelse av alle disse ting kan aldri erverves uten guddommelig inspirasjon. Årsaken er at enhver profetisk inspirasjon i første rekke kommer fra Gud Skaperen, først i andre rekke avhenger den av den enkeltes egenskaper og natur.
Når hendelser som ligner eller ikke ligner hverandre inntreffer, oppstår enten varsler eller de blir til forutsigelse.
Den forstandsmessige skapte erkjennelsesevnen kan nemlig bare se okkult på to måter: Enten gjennom en stemme som bare så vidt kan høres, eller gjennom et lysskjær som framtidens begivenheter avslører seg i. (Han mener gjennom de vitenskapelige nyvinninger.)
Hva dette angår, min sønn, ber jeg deg inntrengende: (B>;) Benytt aldri din erkjennelsesevne til drømmerier og forfengelighet som tørker inn kroppen, forårsaker sjelens fortapelse og forvirrer vår beskjedne dømmekraft. Fremfor alt, vokt deg for den forfengelige og mer enn avskyelige magi, som engang ble fordømt i De hellige skrifter og de kanoniske skrifter.
(A<;)
Unntaket er stadig den guddommelige astrologi; ved hjelp av den og den guddommelige inspirasjon kunne jeg forfatte mine profetier uten tallrike våkenetter og regnetimer.
Og selv om denne hemmelige filosofi ikke er blitt fordømt, har jeg ikke villet slå på stortromme for å fortelle om dens ekstreme overbevisningskraft.

Flere bøker, som har vært skjult i århundrer, er kommet meg i hende. Men fordi det ante meg hva som kunne skje med dem, har jeg studert dem og senere kastet dem på bålet. Og mens ilden oppslukte dem, slo flammene i været og skapte et ganske uvanlig lys, mer strålende enn en alminnelig flamme, snarere som skjæret fra et lyn som uventet opplyste mitt hus, som om det plutselig var brutt ut en brann.
For at det i fremtiden ikke skulle finne sted noe misbruk i jakten på den fullkomne astrale omforming eller edelmetaller og kilder som fjellene skjuler, har jeg forvandlet skriftene om dette til aske.
Derfor vil du, min sønn, trass i din ungdom lett forstå at fremtidige hendelser kan forutses ved hjelp av lysene på himmelhvelvingen, som tilhører naturens område.
Her inntrer profetiens ånd. Og på grunn av den inspirasjon som er blitt skjenket en dødelig, “kan jeg verken ta feil eller bedra meg selv.” Sannelig er jeg en større synder enn noen som helst annen på denne jord og utsatt for alle menneskelige anfektelser.

Og likevel - da jeg under mine nattlige studier satt med lange beregninger _ hadde jeg følelsen av å befinne meg utenfor meg selv. Da forfattet jeg bøker med spådommer hvor hvert enkelt firelinjet astronomiske vers består av profetier.
Med vilje gjorde jeg dem uklare. De inneholder kontinuerlige forutsigelser fra nå av til år 3797.
Det kan være visse mennesker som straks vender seg bort når de står ovenfor et så langt tidsrom.
Likevel vil alt sammen skje og en dag under den felles månebane være forståelig. Mine ord vil bli forstått overalt på Jorden, min sønn, så snart du har nådd midt i livet. Da vil du i ditt eget hjem, under den himmel som så deg komme til verden, selv oppleve de kommende begivenheter. For den evige Gud er den eneste som kjenner det evige lys som utgår fra ham selv.
Jeg sier åpent: Den som Gud i sin enestående og ubegripelige storhet gir åpenbaringer etter lang tids inspirasjon, står under påvirkning av to vesentlige former for innsikt.
Den som ser inn i fremtiden, vil forstå disse åpenbaringene på grunn av sin opplyste erkjennelsesevne…
Han vet at det som blir forutsagt er sant og at det har sin opprinnelse utenfor materien. Et slikt lys, en slik flamme, må komme ovenfra for å være virksom.
Ikke desto mindre utstyrer den menneskelige fornufts enkle klarhet filosofene med så stor selvbevissthet at de - idet de utgår fra den første årsak - hevder at de utviklet de dypeste tanker og utformet den mest skarpsindige lære.
Men, min sønn, for at jeg ikke skal stille for store krav til dine åndelige evner, la meg fortelle deg at litteraturen vil istemme et hittil uhørt skrik før universet begynner å brenne.
Denne hendelsen vil være ledsaget av så store syndefloder og oversvømmelser at bare få land vil unngå å bli rammet.
Og den vil vare så lenge at istiden og nasjonenes historie vil bli ødelagt for all tid.
Etter oversvømmelsen vil det i enkelte områder falle så store mengder ild og glødende sten at Jorden vil bli helt rasert. Alt dette vil plutselig skje før den siste store brann.
For innen planeten Mars har endt sitt århundre, vil verden stå under hans innflytelse til slutten av planetenes siste historie.
Noen vil lenge forbli under revolusjonens tegn andre vil trues av hungersnød. Og nå, når vi ved Guds evige allmakt ledsages av Månen til den har avsluttet sitt kretsløp, vil Solen først komme og deretter Saturn.
For ifølge himmellegemene vender Den gylne tidsalder tilbake etter en revolusjonær epoke som fullstendig omstyrter alt på jorden.
Fra det øyeblikk jeg skriver disse ord, vil det gå 177 år, tre måneder og 11 dager der moralsk og åndelig frafall, kriger, pest og hungersnød vil herske. Før og etter dette på forhånd fastsatte tidspunkt (Den fastsatte tid) vil menneskeheten gjentatte ganger ha redusert seg selv i den grad at det ikke finnes mennesker nok til å dyrke jorda, slik at den vil ligge brakk like lenge som den har vært dyrket.

(Noen mener at her har Nostadamus bommet kraftig fordi denne tidsperioden på 177 år er for lengst er ute etter han skrev dette, men glemmer at han også her laget dette regnestykket dunkelt, det er først når en studerer hele hans tekst at de virkelige årstall kommer fram, nærmest gjennom en baklengs regnemåte, mer vil jeg ikke røpe her, annet enn hans totale profetitid skulle gjelder for 2240 år - 3797 - 1557 - Idet mine profetier starter ved “den nåværende tid” som er 14.mars 1557. Men den nåværende tid sikter til et senere tidspunkt, det gjør også årstallet 3797 som er oppkonstruert for å angi profetitidens lengde. I et av sine vers hevder han at hans spådommer varer til det syvende årtusen.)

Det samme vil etter stjernenes synlige tegn skje enda en gang, før vi i det sjuende årtusen nærmer oss det åttende.
Det er den åttendes sfæres himmelhvelving, som når uendelig langt. Den store , evige Gud vil da fullføre sin revolusjon, på ny vil planetene bevege seg i samme retning som Himmelen, og Jorden vil igjen bli fast og stabil, for “den vil ikke alltid dreie seg”
Bortsett fra hans vilje skjer, vil det være slik og ikke annerledes - trass i tvetydige meninger som overgår alle fornuftens grenser, jeg mener for eksempel (B<;) Muhammeds drømmerier.
Derfor viser Gud, Skaperen, iblant ved hjelp av en engel i en flamme, fremtidsprofetiens flamme, ting som er typiske for de kommende begivenheter og som må åpenbares for sannsigeren. For profetien, som avhenger av ham og med våre sanser, slik at den del som kommer vår erkjennelse i hende, skal virke som om den springer ut fra fantasien.
Det er en åpenbar erkjennelse: Alle forutsigelser skjer gjennom en guddommelig ånd og gjennom englers ånd, som inspirerer sannsigeren, omgir ham med gaven til å se inn i fremtiden, opplyser ham og i forskjellige nattlige visjoner bringer ham bilder.

(I den dypereliggende mening er Nostradamus her inne på dette med “dyrets bilde” dette begrunner han i etterfølgende tekst) :
Takket være alt dette kan han med ansvarsbevisst sikkerhet, og med basis i vitenskapen om stjernene, formulere sine profetier.
Hør her, min sønn: Jeg finner på grunnlag av mine betraktninger, som er i harmoni med den guddommelige inspirasjon (De Hellige Skrifter), at dødens sverd nærmer seg oss i en skikkelse av en pest og en krig som vil være langt grusommere enn alle tidligere kriger og pester. Jeg ser tre menn og en hungersnød.
Dette sverd vil ramme Jorden flere ganger, for stjernene krever denne revolusjon. Herren har også sagt; “Slik vil jeg hjemsøke deres synder med jernris og deres misgjerninger med plager” For han vil ikke forbarme seg, min sønn, ikke før den største av alle mine profetier er gått i oppfyllelse.
Og tusener av andre hendelser vil følge: Plager blir sendt fra Himmelen, slik jeg har spådd mer utførlig i mine øvrige profetier. Både stedet, epoken og det nøyaktige tidspunktet er fastlagt. Fremtidens mennesker vil erfare alt dette gjennom de hendelser som uvergelig vil inntreffe.
Til slutt, min sønn, motta denne far Michel de Nostradames gave i det håp at du kan tyde alle de firelinjede profetier som her er nedskrevet. Jeg ber den udødelige Gud om at han må skjenke deg et langt liv i lykke og velstand.
Salon, 1. Mars 1555


Sitat:

Opprinnelig postet av Gunnar
Lexus. Kan du vise meg en skrift hvor Nostradamus forkynner evangeliet om frelse ved tro på Jesus Kristus, som Guds enbårne sønn, korsfestet og oppstått fra de døde?

Som du kan se så handler alle Nostradamus profetier om det guddommelige (Jesus Kristus), det handler også om hans frelse: 6.18: Nåde blir tilstått folk som hater Kristus.
Sitat:

Del av brevet til Henry 2.
Og for så vidt, o meget humane Konge, de fleste av de profetiske vers skulle være så innviklet, at man verken vil forstå å finne vei imellom dem, eller ennå mindre å fortolke dem, så håper jeg dog i hvert fall å etterlate meg nedskrevne År, Byer, Stedenes Områder, hvor det meste vil inntreffe, selv angående Året 1585, og Året 1606, idet jeg begynner fra den nåværende tid som er den 14.Mars 1557 og går langt videre inntil Adveniensen, som skal komme senere ved Begynnelsen av det 7. Årtusen, beregnet nøyaktig så langt som mine astronomiske Beregninger og øvrige Viten har kunnet strekke til, da Jesus Kristus og hans Kirkes: motstandere skulle begynne å myldre sterkere frem, det hele er blitt forfattet og beregnet med Dager og Timer utvalgt og velordnet, og så meget riktig, som det har vært meg mulig og det hele beregner nesten likeså godt de kommende tiders hendelser, liksom de forbigående tider, innbefattet “Nuet”, og idet jeg forteller om alt det, som man i Tidens Løp vil erkjenne skal skje i alle Religioner, således som det er beskrevet, uten å blande noe overflødig deri
I midler tid, skulle jeg ved mine Beregninger av Årene ta feil, man kan ikke handle etter alles Vilje.
Må deres Majestet tilgi meg, idet jeg for Gud og hans Helgener bevitner, at jeg ikke har til Hensikt å skrive noe i dette Brev, som kunne være i Strid med den sanne Katolske Tro, idet jeg sammenholder de Astronomiske beregninger med min Erfaring.
Thi våres Forfedres levetid utgjør, med rettelser basert på den sunneste fornuft, jeg kan oppby, som det første menneske levde Adam før Noah omtrent 1242 år, tidene er ikke sammenlagt i beregningen av slektene, som anbrakt i Varron’s beskrivelse; men kun alene etter De Hellige Skrifter, og så stole på min ånd, dermed mine Astronomiske beregninger.
Og således er der ved mine beregninger (fra skapelsen til Jesus Kristus) , som jeg har samlet fra de hellige skrifter, er omtrent 4173 år og 8 måneder, eller færre måneder.
Men fra Jesus Kristus til “Nå” lar jeg være, og beregner nåværende profetier, det hele i sammenfattet orden som inneholder hans åpenbaring.
Gud vil betrakte den langvarige Ufruktbarhet hos den store Dame (Bibelens beskrivelse av kvinnen i Joh. Åp.) som deretter får to fyrstelige Barn:
Men hun er ved å komme i Fare, og da den som gies henne til erstatning som følge av dødens dumdristighet, kommer i fare i det 18. Kan hun ikke komme gjennom det 36’te, uten å etterlate 3 mannlige og en kvinnelig, og den som aldri har hatt annet enn samme Fader, vil få to sådanne, tre Brødre skal ha visse uoverensstemmelser, deretter blir de enige og i forbund, slik at tre fjerdedeler av Europa vil skjelve:
Av den yngste skal det Kristne Monarki bli opprettholdt og forøket.
Sekter skal bli opprettet og plutselig bli undertrykte, Araberne drives tilbake, Kongeriker skal forenes, nye Lover bekjentgjøres:
Av de andre barn vil den første besette de rasende kronede Løver, hvis påskjønnende Poter utnyttes til fryktløshetens våpen.
Det annet vil i dybden gå så langt fram, mens det ledsages av latinske folk, at dets annen vei blir foruroliget og opphisset, idet det stiger ned mot Jupiters berg, for å gå i mot Pyreneene, vil det ikke bli overført til det gamle Monarki, det skjer en tredje oversvømmelse med menneskelig blod, krigsguden befinner seg ikke med lang tid i faste.
Og Datteren, som mister sin beskytter til den Kristne Kirkes Bevarelse, blir gitt til den hedenske Sekt av nye vantro, hun skal få to barn, den ene rettroende, det andre vantro etter den katolske kirkes oppfattelse.
Og det andre, som til sin store forvirring og sene anger sørger å ødelegge denne, som skal bli tre Religioner, som følge av forbundenes ytterliggående uensartethet, nemlig det Romerske, Tyske og Spanske som skaper uensartede forbund ved krigerske foretak som lar den 50. og 52. grader i fred, og alle yter hyllest til Religioner, som er fjerne for Europas egne, og deretter skal de vestlige, sydlige og østlige skjelve, deres styrke skal være slik at det ikke skapes noen uovervinnelig enighet og forbund ved de krigerske erobringer.
Av natur er de ensartet, men i høy grad forskjellige av Tro.
Etter dette skal den ufruktbare Dame, som har større makt enn den andre, bli mottatt hos to folk, hos den første, som tvinges av den som har fått makten over alle, hos det andre og det tredje (barn) som vil spille sine krefter mot de østlige egner av Europa, inntil Pannonien har beseiret og overvunnet det, og til sjøs vil hun rette sine bestrebelser mot det Adriatiske Trinacre, ved Grekerne, og Tyskerne bli fullstendig overvunnet, og den Barbariske Sekt blir overfalt av Latinerne og i høy grad pint og forjaget.
Deretter vil antikrist store herredømme begynne å slå seg ned i store og utallige mengder i Attilas og Xerxes områder, slik at den Hellige Ånds komme, idet den skrider frem fra den 48.grad skal forårsake en transmisjon, forjage den antikristne avskyelighet som vil kjempe mot det Kongelige, som blir Jesu Kristi storvikar, og mot hans kirke og hans herredømme, og forut for det foran, en solformørkelse, den mørkeste og dunkleste siden verdens skapelse inntil Jesu Kristi lidelse og død, og fra da inntil nå, og i oktober måned skal det skje en stor forandring, slik at man vil tro at Jordens masse har mistet sin naturlige bevegelse, og at den er nedsunket i vedvarende Mørke.
Forandringer, ombyttinger av regjeringer, med store rystelser av Jorden, med utbredelse av det nye Babylon, Den elendige datteren, som vokser frem ved den første ofringens grufullhet, og alt dette skal kun vare i 73 år og 7 måneder, deretter skal det fra den Kristne Gren, som lenge har vært ufruktbar, fremstå en som skal tre frem fra den 50.grad og fornye den Kristne Kirke.

Som du ser så er der en god stund igjen før vi kan høste den sanne tro.
Mvh Lexus


[Redigert den 29-1-2008 av Lexus]

Viking - 27-1-2008 kl 08:39

Takk skal du ha Lexus, jeg har forsøkt å finne noe på nettet, men ikke dette.

Siden jeg er "blank" på Nostredamus så lover jeg å lese innlegget ditt (av egen interesse :)).

Lexus - 28-1-2008 kl 09:02

Bare hyggelg, Viking! :up:
Er der noe du lurer på angående Nostradamus, tolkninger mellom ham og skriftene, eller bare hans profetier, så bare spør meg. Det som du får tak i på nettet kan være av ymse slag, som regel er det ubrukelig til det det skal brukes til.
Jeg har også en del vers som jeg har satt sammen på egen hånd, som viser hvordan versene henger sammen i hverandre, han (Nosradamus) har oppdaget hvordan Bibelen er satt sammen som billedspråk og har gjort sine profetier på samme måte, derfor har også jeg oppdaget hvordan skriftene skal leses og forståes, kanskje til manges ergrelse og fortvilelse, fordi jeg ødelegger deres selvmente tro.

Lexus - 29-1-2008 kl 12:14

Sitat:
Opprinnelig postet av Lexus
Jeg har også en del vers som jeg har satt sammen på egen hånd, som viser hvordan versene henger sammen i hverandre, han (Nosradamus) har oppdaget hvordan Bibelen er satt sammen som billedspråk og har gjort sine profetier på samme måte.


Tenkte jeg ville vise hvordan versene til Nostradamus kan henge sammen ved å følge et bestemt “tema” noe jeg selv har funnet fram til. Temaet jeg vil vise til omhandler et bestemt bryllup, i skriften nevnes det under bryllupet i Kanaan, det er selvfølgelig omtalt i billedspråk, og sikter i virkeligheten til en allianse, skriften kaller det gjerne en pakt (ekteskapspakt) som Nostradamus har skrevet mer utførlig og forklarende om, og en vielse behøver ikke befinne seg på samme sted som festen eller bryllupet feires;

Sitat:

10.52: På det sted hvor Leie og Schelde blir forent* vil bryllupet gjennom lang tid bli innrettet, på Antwerpens sted, hvor de bakser med ankeret, vil den unge bringe alderdommens ubesmittede trøst.
(*Leie og Schelde er to elver som løper sammen i Gent; 10.83: Det blir ikke gitt tegn til å gå til slag, de vil bli tvunget til å forlate Parken. Rundt omkring vil signalet fra Gent bli kjent som vil la alle hans folk drepe)

10.17: Når Dronning Ergaste ser sin datter gusten på grunn av en hevelse som er innesluttet i maven, vil det komme jamrende skrik fra Angloème*, og bryllupet blir forbeholdt fetteren/germaneren.
(*Angloème er en by som ligger i Angoumois som videre er nevnt i vers 10.72 som er verset som omhandler år 1999.)

10.55: De vil feire det ulykkelige bryllup i stor glede, men avslutningen blir ulykkelig, ektemann og moren vil forakte svigerdatteren, Phybe* er snart død, og svigerdatteren blir mer ynkelig. (*Det er månen. Salm.104.19, Joel 3.4, Apg.2.20)

7.48: Varm vind, råd, gråt, fryktsomhet -
Ved nattestid blir han angrepet i sengen uten sine våpen, det oppstår en stor ulykke på grunn av undertrykkelsen, og bryllupssangen blir omdannet til gråt og tårer. (se 10.55)

11.57: Kort etter alliansen (bryllupet) er inngått og før man kan høytideligholde festen, vil keiseren forstyrre det hele, og bruden som av skjebnen er bundet til det frie land, vil dø kort tid etter. (Gal.4.22-26)

1.88: Det Guddommelige ondet vil overaske den store fyrste, kort forut har han ektet en kvinne, med ett blir hennes/hans støtte og anseelse ubetydelig, rådet dør for det glattrakede hodet.

10.46: Liv eller død - en stymper som er uverdig til gullet (Apg.17.29) vil bli en ikke ny kurfyrste av Sachen, fra Braunschweig vil han sende tegn på kjærlighet, den falske overgir han til folket som forfører (11.44)

4.57: Den store konges uvitende lyst/ misunnelse blir utholdt (Esek.36.17) han vil fremføre uttalelser for å forsvare skriftene (1.88)
Hans hustru som ikke er en kvinne, (Åp.17.18) blir fristet av en annen.

11.44: Den smukke rose som blir beundret i Frankrike, blir sluttlig begjært av en meget stor Fyrste. I 610 da vil deres kjærlighet fødes, men 5 år etter vil hun fra en stors side bli såret av en pil fra Amor, hun vil sitte i fellen hvis (?) hun 15 år gammel får hjelp fra Himmelen.


Sitat:

”Den ødeleggelse som Tiden forårsaker, krever at Begivenhetene kun fremsettes i et gåtefullt språk, som kun har den eneste Mening og en enkel Forståelse uten Usikkerhet eller Tvetydighet, men snarere tilslørt og formørket ved en naturlig Innskytelse, slik at det nærmer seg språket til de to Profeter som har vært siden Verdens Skapelse og i overensstemmelse med Beregningen, og med Joels puniske Krønike.” (prof.Joel) Sitat fra Nostradamus
Del av 2. Del av brevet til Henry 2.


Nostradamus tilkjennegir også i en del vers om arabernes ankomst til Europa:

Sitat:

6.54: Ved daggry, når hanen galer andre gang*, kommer de fra Tunis, fra Fès og fra Bajaia, kongen av Marokko er tatt til fange av Araberne år 1607 innenfor liturgien.
(Det kreves en omregning til for å finne ut riktig årstall, * se 7.40 under)

6.80: Fès’s rike* vil komme til dem fra Europa, (man (?) vil sette ild (på) deres by** og avskjære sjelene, den store fra Asia overskrider land og hav med en stor troppestyrke, som vil jage blå, grønne og kors til døde. (*Marokko ** antakelig Eu’s Brussel, se 2.63)

7.40: I tønner som utvendig er smurt med olje og fett, vil det være 21 foran den lukkede havn*, på annen vakt vil de vise seg tapre igjennom døden, og nå portene, men blir slått ned av vaktposten.
(*11.1: Havn i Marseille - Jomfru i Frankrike, man vil rasere Cathrine’s sterke leder.)

2.62: Så snart Mabuse* dør, vil det komme et forferdelig nederlag av folk og kveg. Deretter vil man plutselig få se hevnen når kometen løper.**
(* Flamsk maler, verset synes å peke på Flandern i Belgia hvor også Brussel ligger.)
**
6.6: Mot Nord vil kometen vise seg ikke langt fra Krepsen, Susa, Siena, Boèce og
Etrion, den store i Roma vil dø før natten er forsvunnet.

1.9: Fra Orienten vil det Puniske hjerte komme, og ergre Adriaterhavet og de romerske arvinger, ledsaget av den Lybiske flåte. Templet på Malta og de nærliggende øyer blir tomme.

2.29: Orientaleren vil forlate sitt sete og overstige Alpenes fjell for å besøke Gallien.
Han vil gjennombore Himmelen, vannene og snøen og slå hver og en med sin kjepp.

2.30: En som får Hannibal’s infernalske guder til å bli gjenfødt, en redsel for menneskene. Aldri vil mer redsel og mer daglig vrede komme til romerne fra Babylon enn det som inntrådte.

6.20: Den falske union vil være av kort varighet, ut av noe som blir endret, blir de fleste omdannet, på skipene vil folk bli forherdet, derpå vil Roma få en ny Leopard.

6.28: Den store Kelter vil vandre inn i Roma, medførende masser av landsforviste og fordømte, den store hyrde vil drepe et hvert menneske som var forbundet i Alpene til fordel for Hanen.

8.4: Hanen vil bli mottatt i Monaco, kardinalen av Frankrike vil vise seg, romerne vil bli skuffet over sendeferden, svakhet vil oppstå for Ørnen og styrke for Hanen.*

*1.31: Så mange år vil krigen vare i Gallien ut over “Castulon’s livsbane så en usikker seier vil krone de tre store som har Ørn, Hane, Måne, Løve og Sol som merke.

8.9: Mens Ørnen og Hanen i Savona er forente, havet som reiser seg - Ungarn - står hæren i Napoli, Palermo og Ancona’s Marche/landområde.
Roma og Venezia utstøter på grunn av skjegget et fryktelig skrik.

10.65: Oh, vidstrakte Roma, din undergang nærmer seg, ikke dine murer, (men) ditt blod og materie. Den barske vil i t brev foreta et så forferdelig innhugg, at et skarpt jern blir anbrakt hos alle helt til ermet.

Viking - 29-1-2008 kl 16:48

Sitat:
Opprinnelig postet av Lexus
Bare hyggelg, Viking! :up:
Er der noe du lurer på angående Nostradamus, tolkninger mellom ham og skriftene, eller bare hans profetier, så bare spør meg. Det som du får tak i på nettet kan være av ymse slag, som regel er det ubrukelig til det det skal brukes til.
Jeg har også en del vers som jeg har satt sammen på egen hånd, som viser hvordan versene henger sammen i hverandre, han (Nosradamus) har oppdaget hvordan Bibelen er satt sammen som billedspråk og har gjort sine profetier på samme måte, derfor har også jeg oppdaget hvordan skriftene skal leses og forståes, kanskje til manges ergrelse og fortvilelse, fordi jeg ødelegger deres selvmente tro.


Vel, uansett hva jeg måtte finne så vil jeg selv bedømme hva jeg ser. Jeg klarer ikke å være enig i mye av det du "mixer" isammen.

.

Viking - 29-1-2008 kl 16:59

Skal ikke si mer, har sagt nok.

[Redigert den 29-1-2008 av Viking]

Lexus - 29-1-2008 kl 18:41

Greit nok det Viking, men versene er sanne nok, og tekstene er odrett skrevet ned, det som er føyd til er satt i parantes og er kun fyllord,vil bare for ordens skyld gjøre oppmerksom på i slutten av brevet til sin sønn Cesar skriver Nostradamus:
"Dette sverd vil ramme Jorden flere ganger, for stjernene krever denne revolusjon. Herren har også sagt; “Slik vil jeg hjemsøke deres synder med jernris og deres misgjerninger med plager” For han vil ikke forbarme seg, min sønn, ikke før den største av alle mine profetier er gått i oppfyllelse."

Han mener selvfølgelig vers 1.48, hvor jeg nevnte at hans spådommer gikk fram til det 7. årtusen og lyder slik: (Etter at det er) gått tyve år av Månens styre, vil en annen sitte inne med dens/sitt monarki (i/til) syv tusen år, da så Solen overtar dens trette liv, da (vil) min profeti gå i oppfyllelse.

[Redigert den 29-1-2008 av Lexus]

Viking - 29-1-2008 kl 20:25

Sitat:

Lexus skrev: derfor har også jeg oppdaget hvordan skriftene skal leses og forståes, kanskje til manges ergrelse og fortvilelse, fordi jeg ødelegger deres selvmente tro.


Da er det bare Lexus som har forstått noe som helst i denne sammenheng, det er vel det du sier her?

.

wbrochs - 29-1-2008 kl 21:02

Sitat:
Opprinnelig postet av Lexus
Greit nok det Viking, men versene er sanne nok, og tekstene er odrett skrevet ned, det som er føyd til er satt i parantes og er kun fyllord,vil bare for ordens skyld gjøre oppmerksom på i slutten av brevet til sin sønn Cesar skriver Nostradamus:
"Dette sverd vil ramme Jorden flere ganger, for stjernene krever denne revolusjon. Herren har også sagt; “Slik vil jeg hjemsøke deres synder med jernris og deres misgjerninger med plager” For han vil ikke forbarme seg, min sønn, ikke før den største av alle mine profetier er gått i oppfyllelse."

Han mener selvfølgelig vers 1.48, hvor jeg nevnte at hans spådommer gikk fram til det 7. årtusen og lyder slik: (Etter at det er) gått tyve år av Månens styre, vil en annen sitte inne med dens/sitt monarki (i/til) syv tusen år, da så Solen overtar dens trette liv, da (vil) min profeti gå i oppfyllelse.

[Redigert den 29-1-2008 av Lexus]

Tror du virkelig på spådommene til Nostradamus? Hvilken verdi mener du de har i forhold til Bibelens tale?

Lexus - 30-1-2008 kl 00:22

Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Tror du virkelig på spådommene til Nostradamus? Hvilken verdi mener du de har i forhold til Bibelens tale?


Ja, jeg gjør faktisk det wbrochs, i de senere år har jeg faktisk bare basert mine studier av Bibelen, nettopp på grunnlag av det han skriver om.
Det har gitt meg en helhetlig forståelse av hele Skriften, hvor
Nostradamus skriver at hans skrifter er skrevet på basis av De Hellige Skrifter som aldri kan ta feil.
Derved skulle jeg vel ha et godt grunnlag til å bygge videre på, men siden Nostradamus også ser at noen som tror på ham vil få problemer med Kritikerne, har han unnlatt å skrive mer enn det han har gjort angående sine nattlige studier.
Jeg er vel en av dem som blir rammet?

wbrochs - 30-1-2008 kl 01:19

Sitat:
Opprinnelig postet av Lexus
Ja, jeg gjør faktisk det wbrochs, i de senere år har jeg faktisk bare basert mine studier av Bibelen, nettopp på grunnlag av det han skriver om.
Det har gitt meg en helhetlig forståelse av hele Skriften, hvor
Nostradamus skriver at hans skrifter er skrevet på basis av De Hellige Skrifter som aldri kan ta feil.
Derved skulle jeg vel ha et godt grunnlag til å bygge videre på, men siden Nostradamus også ser at noen som tror på ham vil få problemer med Kritikerne, har han unnlatt å skrive mer enn det han har gjort angående sine nattlige studier.
Jeg er vel en av dem som blir rammet?


Tror du Nostradamun sine spådommer er nødvendige eller viktige for å kunne tolke Bibelen rett?

Lexus - 30-1-2008 kl 11:11

Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs

Tror du Nostradamun sine spådommer er nødvendige eller viktige for å kunne tolke Bibelen rett?


Sitat:

Jeg tror de er viktige dersom en forstår dem på riktig måte, men de er ikke nødvendige.
Hvis du har tro på at skriftene oppklarer seg selv, går det fint uten nødvendig kjennskap til Nostradamus.
Er en derimot interessert i en utvidet fordypning i skriftene er Nostradamus skriverier absolutt oppklarende, og en kan faktisk gå rett inn i Bibelen for nesten hvert vers av Nostradamus, en får da en ah - opplevelse.
Imidlertid er det veldig vanskelig å få tak i Nostradamus samlede profetier, og som i tillegg bør være av Riomutgaven som er den som er nærmest orginalutgaven. Den finnes ikke på norsk.
Nesten alle utgivelser er i tillegg ferdig tolket av oversetterne med ulike tolkninger av hver utgave, ikke rart folk mistror profetiene hans.
Størstedelen av alle hans profetier er oversatt og tolket til hendelser som ligner og slik er det også med De Hellige Skrifter også, som er skrevet som billedspråk, men leses og oppfattes som riktig tekst.
For å dra en sammenlikning så sier Nostradamus at han med vilje har gjort sine vers uklare, og det samme er det også med Bibelen, verre er det å få gehør for det, selv når jeg tar frem eksempler.
Jeg har faktisk stilt mange spørsmålstegn i dette forum uten at noen har kunnet svare meg konkret på disse, men allikevel finnes der ikke tvil i troen på det som blir trodd på.

Siden jeg forstod Nostradamus ekstreme tilknytning til skriftene og hans regnemåte, forstod jeg også at alle de oversetterne jeg hadde lest fra, tok feil, at hans spådommer ikke startet umiddelbart etter at han skrev dem, men hadde en fastsatt begynnelse i fremtiden, og den har nå begynt. Han skriver også at hans spådommer er kontinuerlige, altså fortløpende uten noe særlig opphold i 2240 år og slutter år 3797 eller som han skriver i vers 1.48 : i det 7. Årtusen når Solen (Kristus) overtar Månens trette liv. da vil min profeti gå i oppfyllelse. (Månen er selvfølgelig symbol for en organisasjon eller lignende.)
Altså er det få av versene som har gått i oppfyllelse enda, og det skal vi være glade for at vi slipper å oppleve størstedelen av den tiden han beskriver.
Det finnes i underkant av 1000 vers av ham og det sier seg selv at hans spådommer spredt på 2240 år statistisk sett ikke gir mer en 0.45 oppfyllelse pr. år.

Hendelsene 11.sep. 2001 har jeg allerede krysset av som sann profeti, og lyder slik: Når kragen på det helt av takstensammenføyde i syv timer skriker (Pentagonbygningen) (og) døden er varslet (det er også riktig beskrevet, det kom frem i etterkant) en statue farget av blod (frihetsstatuen symboliserer byen døden skulle inntre i, New York)
Resten av verset indikerer fortsettelsen: (Når) Tyrannen (er) drept, (vil) folket be til gudene*. (Ordene i parentes er tilføyd, om tyrannen, se Salm.37.35)
Dette betyr at det blir igangsatt en klappjakt på gjerningsmennene**, og det gikk ikke lenge før Osama bin Laden fikk stempelet av G.W. Buch: en tyrann, mens Alquida kalte Buch en hund siden han ble redd og ikke opptrådte offentlig på flere dager etterpå.
Språkbruken for de aktuelle tidene er også tatt med som billedspråk i Bibelen - Jes.66.3.
Nå sier Nostradamus videre om denne jakten:
*1.91: Gudene vil la menneskene få inntrykk av at de er **opphavsmenn til den store konflikten; Innen Himmelen (blir) sett skyfri, (svinges) sverd og lanse, (så) at der blir større sorg mot venstre hånd.

Dette verset gir også bibelsk mening, da skriftene beskriver disse gudene slik:

Kunngjør hva som skal komme heretter, så vi kan vite at dere er guder! Ja, gjør noe godt eller ondt, så vi med forundring kan se det alle sammen! (Jes.41.23)
Fortsettelsen på dette lyder slik, 2.Krøn.13.9:
Har dere ikke jaget bort Herrens prester, Arons sønner, og levittene og selv gjort dere prester, som folkene i hedningelandene gjør? Hver den som kommer med en ung okse og sju værer for å bli vigslet til prest, han blir prest for disse guder som ikke er guder.
OG:
Den gang da dere ikke kjente Gud, trellet dere under de guder som i virkeligheten ikke er guder. (Gal.4.8)
Videre skriver Nostradamus om opphavsmennene (gudene):
11.21: Opphavsmennene til ulykkene vil begynne å regjere i år 607 uten skånsel over alle undersåtter som tilhører iglen, og deretter vil han gå i seg selv litt etter litt.
I det frie land vil han atter tenne sin ild, idet han vender tilbake (til) den (han) er utgått fra.
År 607 er samme årstall som jeg før har bekjentgjort:
6.54: Ved daggry, når hanen galer andre gang*, kommer de fra Tunis, fra Fès og fra Bajaia, kongen av Marokko er tatt til fange av Araberne år 1607 innenfor liturgien.

Det frie land er ikke helt enkelt å tolke, den bibelske forklaring av dette ordet, er de uten port eller bom og kan for så vidt indikere Eu’s frie grenser? På den annen side kan det også bety at vesten har befridd Israel, som ansees som et fritt land i forhold til den øvrige arabiske verden, selv om det ikke kan se slik ut i dag.

Et annet vers jeg kan kommentere som ikke behøver å ligge så langt unna før det går i oppfyllelse.
Mayjafolket hadde en kalender som slutter i år 2012, da skulle blant annet husdyr til og med kunne tale.
Det er nok også billedspråk - hus er et ord vi bruker om kongehus, regjeringshus, dvs. vi bruker hus om et lands styressett, tilføyer vi ordet dyr, blir dette lands styresett ikke gode å ha med å gjøre når de blir som dyr. Nostradamus har et vers som kan bety nettopp dette årstall uten at dette er nevnt, men i stedet bruker han mayafolkets uttalelser som varsel.

3.44: Når menneskets husdyr gir seg til å tale etter store anstrengelser og sprang, vil det - fra lyn til jomfru - være så ondsinnet (at det blir) tatt opp fra jorden og opphengt i luften.
Mye av dette synes uforståelig, men ser en etter i skriftene gir dette meninger:
Vi vet for eksempel at kua er et husdyr, Bibelen er ikke helt enig i dette fordi dette er billedspråk og sier, Hos.4.16: For Israel er som en ustyrlig ku…
Når det gjelder lynet er det også billedspråk og Bibelen sier om det, Luk.10.18: Jeg så Satan falle ned fra himmelen som et lyn.
Om jomfruen som også er billedspråk sier Bibelen, Jer.18.13: Derfor sier Herren: Spør blant hedningefolkene: Hvem har hørt slikt? Grufulle ting har jomfruen Israel gjort.
Da får vi rette blikket dit i 2012 og se hva som vil skje, kanskje har Nostradamus rett igjen.
Han og også nyhetskanalene benevner de vestlige soldatene som dro til Irak på jakt etter opphavsmennene for ”korsfarere” siden de tilhører den kristne tro.
Og det synes også som at Nostradamus også nevner invasjonen i Irak:
3.61:
Den store korsbærende bande* og sekt** vil reise seg i Mesopotamia (Irak) (Den får) lettsindig selskap fra den nære flod, som slik lov vil regne som fiendtlig.

* Dette mener jeg indikerer USA, **og sekten er soldatenes religion, kristendommen,som gjør opprør i Irak, de vil jo innføre demokrati, mens den nære flod er folk som vil motkjempe okkupasjonen som fiendtlig med selvmordsbombere, de kommer for eksempel over grensene fra Iran og Tyrkia.

Jeg tror vi kan ta Nostradamus litt mer på alvor nå.

Mvh Lexus


[Redigert den 30-1-2008 av Lexus]

mhusoy - 5-2-2008 kl 16:42

Kolosserne 2:18:

La ingen frarøve eder kamp-prisen, om nogen prøver på det ved ydmykhet og engle-dyrkelse, idet han gir sig av med syner, blir opblåst uten grunn av sitt kjødelige sinn

[Redigert den 5-2-2008 av mhusoy]

Lexus - 6-2-2008 kl 09:33

Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy
Kolosserne 2:18:

La ingen frarøve eder kamp-prisen, om nogen prøver på det ved ydmykhet og engle-dyrkelse, idet han gir sig av med syner, blir opblåst uten grunn av sitt kjødelige sinn

[Redigert den 5-2-2008 av mhusoy]


Sitat:

Ja, la oss stå sammen mot å dyrke himmelens hær, det er blant annet dette Nostradamus advarer oss mot.

Men Gud vente seg bort og overgav dem til å dyrke himmelens hær, som det står skrevet i profetenes bok: Israels hus! Gav dere meg vel slaktoffer og andre offer i førti år i ørkenen? (Apg.7.42)

På grunn av Jakobs frafall skjer alt dette, for de synder Israels hus har gjort. Men hva er Jakobs frafall? Er det ikke Samaria? Og Judas offerhauger? Er det ikke Jerusalem? (Mika 1.5)

Verset som du siterte (Kol.2.18) har henvisning til Jerm.29.8:

For så sier Herren, hærskarenes Gud, Israels Gud: La dere ikke narre av profetene og spåmennene som er hos dere! Lytt heller ikke til de drømmer som dere selv har!
(Les Nostradamustråden og brevet til Cesar)

Dersom verset her skulle være myntet på Nostradamus kan jeg fortelle at han slett ikke var hos dem, det er likere å følge skriftens tråd om dette, og ikke fantasien, verset (Jer.29.8) har også en videre henvisning til Jer.27.14-16:

Hør ikke på profetene som sier til dere: Dere skal ikke komme til å tjene Babels konge! For det er løgn de profeterer for dere.
Jeg har ikke sendt dem, sier Herren, men de profeterer løgn i mitt navn. Derfor må jeg drive dere bort, og dere må gå til grunne, dere og de profetene som profeterer for dere.
Til prestene og hele dette folket talte jeg og sa: Så sier Herren: Hør ikke på profetene når de profeterer for dere og sier: Se, karene fra Herrens hus skal føres tilbake fra Babel nå snart! For det er løgn de profeterer for dere.

Altså kan ikke dette ha noe med Nostradamus å gjøre, som kun forteller det samme som Bibelen gjør på en mer lettfattelig måte.

Profetene som det tales om her blir kalt for løgnprofeter - Jer.23.25-26, og hos Jes.9.14-16 kan du lese dette:

Derfor hogger Herren av Israel både hode og hale, både palmegren og siv, alt på èn dag.
Eldste og aktet mann er hodet, en profet som lærer løgn er halen.
Dette folks førere er forførere. og de av folket som lar seg føre, er fortapt.

Nostradamus var heller ingen fører, som er antikrist, disse profetene er forførere, som er antikrists folk.




[Redigert den 6-2-2008 av Lexus]

carlwaylon - 9-2-2008 kl 20:31

Joda, men legg merke til hva Gud sier i denne forbindelse:

"Det har aldri vært i mine tanker". Skulle Han da kaste mennesker i en ildsjø for evig??

Viking - 9-2-2008 kl 21:03

Jeg er ikke noe Nostredamus fan, men bare for å nevne det så kommer et program om ham i History Channel førstkommende onsdag kl. 2000.

History channel, er det "frimurer" kanal??

Lexus - 10-2-2008 kl 13:33

Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Jeg er ikke noe Nostredamus fan, men bare for å nevne det så kommer et program om ham i History Channel førstkommende onsdag kl. 2000.

History channel, er det "frimurer" kanal??


Skal prøve å få med meg dette, men tror ikke det er verdt å se på, de aller aller fleste tolkninger av ham er gjort på feil grunnlag, som tolker kun et og et vers separat til en enkelthendelse.

 Sider:  1  2