Larss - 13-7-2004 kl 00:16
Om ikke å være overordnet leder og apostel for en nødhjelpsorganisasjon, to radiokanaler, en menighet, en TV-stasjon++ var nok for hans
stormannsgalskap så starter Jan Hanvold\Visjon Norge en Bibelskole som heter FM som vistnok er forkortet for "Følg Meg"
Dette kommer slik jeg forstår det i tillegg til profetskolen Per Ivar Winnæss starter i August i samme lokaler som er i regi av "Brølende
Lam" som er blitt en underavdeling av Hanvolds mange bedrifter.
Jeg har vært litt rundtomring i sommer, og jeg kan heldigvis si at det er de færreste blant kristne som tar denne kanalen særiøst...
[Edited on 12-7-2004 by Larss]
Larss - 13-7-2004 kl 00:18
Sist gang Jan Hanvold drev Bibelskole ble han dømt for underslag og havnet i fengsel.
Enkelte på nettet sier at denne summen var ca. 10 millioner, men det har jeg aldri fått bekreftet.
At han er tidligere dømt for underslag i forbindelse med driften av Ny Visjon bibelskole i Drøbakhar jeg derimot bekreftet fra forskjellige uavhengige
kilder. (blant annet noen som har jobbet for og liker Hanvold)
[Edited on 12-7-2004 by Larss]
god gammel metode...?
Lionheart - 13-7-2004 kl 08:13
BIBLE-thumping!!!!
deng fyren (forsiktig) i hodet med en Bibel for deretter å vise ham hva han har glemt å lese om... f.eks. når det gjelder hyrder, bibelens krav til en
menighetsleder osv.
Larss - 16-7-2004 kl 00:23
Hentet ifra www.visjonnorge.com:
""Følg Meg" Bibelskole
Visjon Norge starter bibelskolen "Følg Meg" denne høsten. Skolestart er 1. september med kontinuerlig opptak fram til skolestart. Skoleåret
er på 9 måneder og er gratis for heltidsstuderende. Heltidsstudium innebærer både praktisk og teoretisk undervisning. På dagtid er man engasjert i det
praktiske arbeidet og på kvelden er det teoretisk undervisning. Ta kontakt med oss for nærmere opplysninger. Ring oss på +47-32 21 13 00."
------------------------------------------
Hehe, dette virker først og fremst som et forsøk på å skaffe seg gratisarbeidere...
Kristnerd - 16-7-2004 kl 00:52
Ja.
Du skal gjerne gjøre en stor og flott tjeneste for Gud før du får opplæring i hva Bibelen sier om blandt annet tjeneste.
Det er jo helt naturlig... eller ?
Larss - 17-7-2004 kl 23:51
Man kan lese mer om denne Bibelskolen her:
http://www.visjonnorge.com/?aid=20&mid=28&sessId=95F...