Originally posted by Taurus
Når det gjelder hvilken dag og hvilke skyer menneskesønnen er forutsagt å komme på, legg merke til følgende vers:
Esek., 30:3 Dagen nærmer seg, Herrens dag er nær. Det blir en dag med mørke skyer, en tid med dom over folkeslag.
Jes., 13:6 Stem i med klagerop, for Herrens dag er nær. Den kommer med ødeleggelse fra Den Allmektige.
Joel, 2:[1]...For Herrens dag er nær, den kommer, [2] en dag med mulm og mørke, en dag med skyer og skodde...
Så er jeg helt sikker på at det dreier seg om de nevnte skyene på Herrens Dag og ikke skyer av vanndamp på en av de vanlige ukedagene at
menneskesønnen kommer på.
Samtidig med disse skyene på Herrens Dag følger det dom og ødeleggelse.
Bortrykkelsene vil starte for fullt når den store trengselen kommer og øke på gjennom hele trengselen. Når den store trengselen er over skjer det at
den store hvite flokken fremtrer:
Åp., 7:14 »Herre,» svarte jeg, «du vet det.» Da sa han til meg: «Dette er de som kommer ut av den store trengsel, og som har vasket sine klær og gjort
dem hvite i Lammets blod.
Denne store trengselen er liksom avslutningen på denne første mørke tiden av Herrens Dag.
Menneskesønnen kommer ikke akkurat når denne trengselen begynner, men har sitt tilbud klart i god tid før trengselen. Det er akkurat som i Noahs dager
at Noah hadde tilbudet med arken klart i god tid før flommen kom. Ingen skjønte dette da. De bare åt og drakk helt til flommen plutselig kom og tok
dem.
Herrens Dag begynner om morgenen mens det ennå er nattemørke ved at den klare morgenstjernen stiger opp. Så kommer rettferdighetens sol opp over
horisonten bak skyer. Dette er en tid med dom og ødeleggelse helt til skyene fordrives gjennom den store trengselen. Da er himmelen klar og
rettferdighetens sol stiger til senit.
Taurus
[Edited on 29-7-2004 by Taurus] |