skrevet av Jonas
Kristnerd:
Nei, jeg har ikke spurt lederene mine om JDS-læren, og jeg har personlig ikke blitt undervist i den heller. Vet ikke hva de syns om det, men jeg kan
vel finne det ut.
Bibelen sier at Jesus måtte dø for våre synder, og den forteller også litt rundt det - Han overvant døden. Noen har laget en teori på _akkurat_ hva
som skjedde - denne teorien er ikke fra direkte Bibelen, og hvis man blir presentert denne teorien, blir man sikkert (jeg har hvertfall det når det
gjelder andre teorier) oppfordret til å ta det med en klype salt, og gått gjennom hvordan det stemmer med Bibelen.
Men la oss si at noen faktisk tolker noe annerledes enn dere, fra Bibelen. Er det grunn til å forkaste HELE bevegelsen? Er det ikke viktigere spørsmål
enn JDS-læren eller ikke JDS-læren? Ja, det er et viktig teoligisk spørsmål, men er det viktigere enn Jesu lære -- om hvor viktig kjærlighet er, hva
visdom er, hans død og oppstandelse?
Poenget er at ingen blir påtvunget noe som ikke står i Bibelen - selvfølgelig ikke. Noen kan likevel tolke ting annerledes enn andre. Når det gjelder
JDS-læren tror jeg Levende Ord er ganske passive - de forkaster den ikke, og de forkynner den ikke. Det Bibelen forteller er nok, og deres kunnskap
skal gå ut fra den.
Jeg har faktisk aldri hørt om JDS-læren før, jeg måtte lese om den på internett nå :>
Les denne artikkelen, og la det være et godt eksempel for dere, hvordan man legger teologiske personlige meninger vekk, og konsentrer seg om det som
er viktig: [Magazinet-artikkel]
Noe er viktig, men det er noe annet som virkeligvirkelig er VIKTIG!
|