Endetidens krigere i Norge
Jan-Aage Torp har tatt imot et kall fra Gud til å reise opp bønnekrigere over hele Norge. 21.-24.april har han vært i Rogaland, invitert av pastor
Tommy Fjeldberg i Sola Kristne Fellesskap og pastor Finn-Geir Vignes i Bryne Misjonskirke. 37 profeter, vektere og åndelige kartleggere, foruten
øvrige bønnekrigere var samlet til rådslagning, bønnemøter, og profetiske ekspedisjoner rundt omkring i Rogaland fylke. Fra påske og fram til nyttår
vil Jan-Aage Torp besøke samtlige fylker for å utføre strategisk bønn, trene bønnekrigere, og bygge opp et nettverk av endetidens krigere, i nært
samarbeid med Ana Mendez som leder det internasjonale nettverket "Endtime Army of God". Ana Mendez og hennes ektemann Emerson Ferrell jobber
tett med Peter Wagner og Morris Cerullo.
------------------------
[Edited on 7-5-2004 by Larss]Larss - 30-4-2004 kl 19:13
Det er trist å se at en så grov vranlære (apostelære, profetlære, helbredelseslære, bønnelære og herredømmelære) får innpass i det kirkesamfunn jeg er
medlem av.
Jeg håper dette vil kun være en isolert hendelse i denne menigheten, men frykter en spredning.
"hvor lenge, Herre?"
Lionheart - 5-5-2004 kl 18:18
la det være vår felles bønn at så mange som mulig må bli bevart mot vranglæren.
det forundrer meg at mennesker kan utføre okkulte gjerninger i Jesu navn. det er misbruk av Herrens navn, og det i ytterste grad. må Han la Sitt navn
holdes hellig! må Han la Sin vilje skje!
og... må Han snart komme tilbake...Kristnerd - 9-8-2005 kl 20:45
Sitat:
bønnekrigere, og ... endetidens krigere,
Og hvor finnes bibelsk grunnlag for disse to ? Jeg har ikke funnet noe.