Apologetisk Forum

Kristne og "kristne" tv kanaler i Norge

Kristnerd - 15-4-2004 kl 00:04

I dagens Vårt Land bringes en oversikt over hvilke tv kanaler som drives i Norge. Dette finner du her :
http://www.vl.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040414/ARTIKLE...

Merk dere at alle 7 drives av karismatiske grupper, med unntak av den ene timen som Nytt Liv Media i Stavanger leier hus Karisma TV.

ESTV ( evangeliesenteret ) er vell den eneste jeg selv ville valgt å sett. Men her er det mye med form i tillegg til læren. Jeg vet for lite til å si at læren overalt er gal...

Skal prøve å finne ut mere hva det planlagte "Regnbuen TV" i Trondheim her.

Thomas - 15-4-2004 kl 00:25

er bare å sitte seg ned og begynne å titte ;P

Regnbuen TV Trondheim

Kristnerd - 15-4-2004 kl 00:31

fant ett styre referat som lå på nettet av en eller annen snodig grund. Det burde vere lukket syns jeg. Men men. det var alt jeg fant ved å søke.

Uansett, denne tv-stasjonen / aksje selskapet ble dannet i 1999 ( Regnbuen TV Trondheim A/S ) av Leiv Håheim. Aner ingenting om hans plasering i kristenheten. Finner ingenting på nettet annet enn at det ble sendt tilbud om kjøp av aksjer i selskapet til ett bredt spekter av menigheter og organisasjoner (også ikke kristne, humanitere ) i 1999. - Aner ikke hvem som kjøpte og hvem som avlso.

I dag går det av Brønnøysund registeret
( http://www3.brreg.no/oppslag/enhet/detalj.jsp?orgnr=98217589... )
at det er organisert som en stiftelse og ikke aksjeselskap.

Det var alt som var å finne ut.

Larss - 15-4-2004 kl 16:08

De mangler et par her, som F. eks Nordisk Kristen Kringkasting som senest i høst drev en storstilt innsamlingsaksjon med lovnader om oppstart av sendinger på satelitt.

NKK er eid etter hva jeg kan se av Morten Selven, nestleder i Kristent Samlingsparti og leder av "Komiteen mot avkristning av Norge".

Kanalen her et styre bestående av diverse ultraortodokse lutheranere. (mest folk fra Kristent Samlingsparti, men også Ludvig Nessa)

Kristnerd - 15-4-2004 kl 17:57

Hm... høres ut som en kanal hvor jeg kan være "enig i lære, men sterkt uenig i metoder". Etter hva jeg kjenner til av Kristen samlingsparti og Ludvig Nessa så langt.

Kristnerd - 17-4-2004 kl 02:39

Kristen tv skal gi politisk innflytelse

(link)