Sitat: skrevet av gana | så fri at man ikke lenger behøver å fokuset på seg selv og bud og lov og egen utilstrekkelighet, |
Først, jeg skjønner hva du sier og jeg tror du også skjønner hva jeg sier.
Det er nettop det du her over sier som skurrer, eller ikke skurrer men fakta er falskt.
For det du her over sier er at Djevelen har vunnet vårt kjød men at vi allikevell får leve fordi Gud later som om Han ser Jesus i oss, og vi later som
om det er rettferdig og godt.
Bare les det du skriver selv her over, det er kjødelig og ikke noe annet. Noen lov har ikke du skrevet i ditt hjerte og sinn.
Sitat: | Og i tillegg så kan vi på denne måte tjene etter Ånden uten å fortrenge eller lyve om sannheten om oss selv, at vi også har synden i oss. Vi blir på
denne måten satt i stand til å bli ledet av Ånden og å tjene etter Ånden på tross av alle våre feil.
Det er dette som er virkelig frihet. Hvorfor? Jo fordi det er en redelig frihet. |
Vel, man lyver for seg selv om hva Kristi rettferdighet er for noe og om hvem Gud er slik at Jeget/ det kjødelige kan leve videre.
Det du sier er kjødets gjerninger, gjerningstro, Kains vei.
Du kan ikke ha med deg Mammon inn i himmelen gana. Bare tenk over det som fremkommer i frelsesplanen, så ser du at det du her over sier er vrøvl.
Det er ingen frihet om man har syndig natur i sitt indre men man kan tro det om man tror på en løgn. |