Apologetisk Forum

Tilgi gud!

Lysendesti - 30-5-2016 kl 18:18

Kjære barn!

Gud talte til meg i natt, jeg vet dette kan være mye for mange å tro, men jeg taler sant.

Gud viste seg fortvilet over sine barn, vi ser på Gud som den ufeilbarlige, men Gud minnet meg på at vi er alle skapt i hannes bilde. Vi annser det som mennesklig og gjøre feil, vi annser det som mennesklig og ha mangler. Vi må huske på at Gud også kan gjøre feil. Se på krig, sult og fattigdom, hvordan kan slike forferdelige ting skje på jorden, guds skapverk? Svaret er enkelt mine brødre og søstre, enklere en dere kanskje tror. Gud er nemlig ikke uten feil og mangler, og valgene Gud har tatt reflekterer dette.

Gud ba meg om tilgivelse, og jeg ga han det. Jesus lærte oss at gud vil tilgi våre synder, men det mange glemmer er at gud har gitt oss den viktigste og mest himmelske gaven av de alle, han har gitt oss fri vilje, og med den så inngår også evnen til å tilgi.

Jeg tilga Gud alle feil og mangler som finnes, jeg tilga Gud for sult, jeg tilga gud for krig, jeg tilga gud også sykdom. For når du står annsikt til annsikt med skaperen selv, og han spør om din tilgivelse vil du gi han den?

Jeg stiller dere dette viktige spørsmålet fordi Gud har berørt meg, jeg ber dere tilgi gud fordi gud ønsker vår tilgivelse, som han har tilgit oss våre synder.

LeifG - 30-5-2016 kl 23:26

Dette har du ikke fra Skaperen av hele universet.

Gud skapte alt bare godt, deretter vendte menneskene seg fra Gud og falt. Menneskene valgte løgneren, slangen, Satan som sin Konge og da gud/ avgud.
Gud Skaperen trakk seg da vekk men ga menneskene en vei ut og trygghet i Hans favn om de ville angre og bli hos Ham allikevel. Menneskene delte seg da i to grupper, Kains vei og Abels vei.

Kains vei er denne verdens religiøses vei og de sier "Se hvor flink Jeg er og se hva Jeg gjør". Abels vei gjør Guds vilje og følger Hans vei i tro, de tilhører ikke denne verden og verden vil ikke ha noe med de å gjøre.

Da menneskene valgte Satan som sin leder antok man fallen syndig natur og den har utviklet seg til å stå selvforklarende i en fundamental løgn for seg selv langt fra Guds natur.
Det er Satan og menneske i fallen syndig natur som besørger all sorg (sykdommer, krig, død og elendighet) her i denne verden og verden får ikke de tiltenkte velsignelser i denne verden for det onde den gjør. Det hadde blitt som å lønne voldteks menn for fortsatt voldtekt.

Jesus korsfestet og den veien ut av synd Han peker på og viser oss er beviset på at Gud Skaperen er uskyldig i henhold til Satans anklager, at det er Guds feil det som skjer og har skjedd.

Jesus døde, og tar ansvar for alt, ja men det er ikke ensbetydende med at Han må be om tilgivelse for noe ondt her på denne jord. Det ser du om du tror Gud er kjærlighet og at Han skapte fordi sann kjærlighet må deles, deles fordi eller er ikke Gud Kjærlighet.

solbu - 8-6-2016 kl 22:38

Sitat: skrevet av Lysendesti  
Gud talte til meg i natt, jeg vet dette kan være mye for mange å tro, men jeg taler sant.

Jeg er redd den som eventuelt talte til deg er djevelen selv, eller en av hans demoner.
Sitat:
Gud viste seg fortvilet over sine barn, vi ser på Gud som den ufeilbarlige, men Gud minnet meg på at vi er alle skapt i hannes bilde. Vi annser det som mennesklig og gjøre feil, vi annser det som mennesklig og ha mangler. Vi må huske på at Gud også kan gjøre feil. Se på krig, sult og fattigdom, hvordan kan slike forferdelige ting skje på jorden, guds skapverk? Svaret er enkelt mine brødre og søstre, enklere en dere kanskje tror. Gud er nemlig ikke uten feil og mangler, og valgene Gud har tatt reflekterer dette.

Gud ba meg om tilgivelse, og jeg ga han det. Jesus lærte oss at gud vil tilgi våre synder, men det mange glemmer er at gud har gitt oss den viktigste og mest himmelske gaven av de alle, han har gitt oss fri vilje, og med den så inngår også evnen til å tilgi.

Jeg tilga Gud alle feil og mangler som finnes, jeg tilga Gud for sult, jeg tilga gud for krig, jeg tilga gud også sykdom. For når du står annsikt til annsikt med skaperen selv, og han spør om din tilgivelse vil du gi han den?

Det er vår egen frie vilje som gjør at det er ondskap, kriger og sykdommer her i denne verden. Verden og alt som lever og gror på den ble forbannet fordi Adam syndet, og det var Gud selv som forbannet den.

Beklager å måtte si det, men det du farer med er vranglære. Du er forført av en eller flere demoner.