Sitat: skrevet av gana | Det spørs om ikke det med å endre Guds tider og lov er noe ganske annet enn å endre budenes inndeling, rekkefølge og dager.
Jeg tror nok Satan går litt mer grundig til verks. |
Grundig? Grundig lurt er nok.
Det 2. bud i sin helhet er fjernet gana. Det 4. bud er fjernet slik at det er nok å holde en hvilken som helst hviledag uten at Skaperen løftes
spesielt opp. Fordi det 2. bud er fjernet ble da det 3. bud det 2 og det 4. bud det 3 etc..
For at Kirken skulle ha som 10 bud som Gud har ble det 10. bud splittet i to.
Med hvilken autoritet og ved hvilket grunnlag kunne kirken godta endringene igjennom Guds ord?
Fordi DRKK påstår at Simon Peter ble gitt denne makt over Guds ord av Jesus, og at Simon Peters autoritet gitt av Jesus følger Paven i DRKK.
Derfor kunne de fjerne det 2. bud, fjerne essensielle deler av og i det fjerde og splitte det 10. bud. Ifølge Jesus må da Gud Faderen i himmelen bøye
seg for Pavens autoritet, gitt av Jesus.
Sitat: | Ser vi rundt oss så ser vi at dette ganske klart. Her i Norge ser
vi det best i det største kirkesamfunn, helt åpenbare synder legaliseres og velsignes av de høyskolerte geistlige.
Og i slike virkelige lovløse sammenhenger, og som det sikkert også blir flere av, så blir det jo rimelig meningsløst å bekymre seg budenes inndeling,
rekkefølge og sabbatsdag. |
Tenk over det siste du sier gana, i og med at lovbrudd er synd. Det du sier er at syndene er så voldsomme at lovbrudd i henhold til Guds bud er
uvesentlig. Med andre ord så er vi så langt i fra Gud Skaperen allikevel at det ikke har noe å si.
Ikke glem at Guds ord sier at vi må holde oss til Ham så vi ikke skal komme i den situasjon du bekymrer deg over. Og det du bekymrer deg over er å bli
lovlydig og samtidig for lovløs, derfor står du for Kirkens bud som har endret Guds lov og tider, ja som tramper sannheten ned i jorda.
Hvorfor det?
Hilser med ettertanke:
2 Mos 31,13 Tal til Israels barn og si: Mine sabbater skal I holde; for det er et tegn mellem mig og eder fra slekt til slekt, forat I skal vite
at jeg er Herren som helliger eder.
Esek 20,12 Også mine sabbater gav jeg dem, så de skulde være til et tegn mellem mig og dem, forat de skulde vite at jeg er Herren, som helliger dem.
Esek 20,16 fordi de forkastet mine lover og ikke fulgte mine bud og vanhelliget mine sabbater; for deres hjerte fulgte deres motbydelige avguder.
Esek 20,20 Og hellighold mine sabbater! De skal være til et tegn mellem mig og eder, forat I skal vite at jeg, Herren, er eders Gud.
Hvem er nå dette?
Hos 2,11 Og jeg vil gjøre ende på all hennes glede, hennes fester, hennes nymåner og hennes sabbater og alle hennes høitider.
|