Vel, hvor Paulus er gravlagt spiller ingen rolle.
De kristne Guds ord taler om er de som har Jesu tro og holder Hans bud, det kontra de som sier de tror men ikke har Hans tro og som
IKKE holde Guds bud. Det er ingen tvil om hvem her Dyret er.
Så når Herrens dag kommer, altså når Han kommer igjen vil enten stå I Jesu navn eller ikke. Den dagen vil det vise seg hvor mye Guds Ånd (ilden) har
formet enhver.
Apg 2,2-4 Og med ett kom det en lyd fra himmelen som av et fremfarende veldig vær og fylte hele huset der de satt. 3 Og det viste sig for dem
tunger likesom av ild, som skilte sig og satte sig på enhver av dem. 4 Da blev de alle fylt med den Hellige Ånd, og de begynte å tale med andre
tunger, alt efter som Ånden gav dem å tale.
Ut ifra det blir de troende dømt til det eller det andre. Det som er sikkert er at alle blir glade men de som IKKE har Jesu tro og ikke holder
Guds bud har tatt Dyrets merke.
Matt 7,20-27 Derfor skal I kjenne dem av deres frukter. 21 Ikke enhver som sier til mig: Herre! Herre! skal komme inn i himlenes rike, men den som
gjør min himmelske Faders vilje. 22 Mange skal si til mig på hin dag: Herre! Herre! har vi ikke talt profetisk ved ditt navn, og utdrevet onde ånder
ved ditt navn, og gjort mange kraftige gjerninger ved ditt navn? 23 Og da skal jeg vidne for dem: Jeg har aldri kjent eder; vik bort fra mig, I som
gjorde urett! 24 Derfor, hver den som hører disse mine ord og gjør efter dem, han blir lik en forstandig mann, som bygget sitt hus på
fjell; 25 og skyllregnet falt, og flommen kom, og vindene blåste og slo imot dette hus, men det falt ikke; for det var grunnlagt på fjell. 26 Og hver
den som hører disse mine ord og ikke gjør efter dem, han blir lik en uforstandig mann, som bygget sitt hus på sand; 27 og skyllregnet falt, og flommen
kom, og vindene blåste og slo imot dette hus, og det falt, og dets fall var stort! |