Apologetisk Forum

Gabriel - en populær engel

gana - 21-9-2015 kl 15:03

Hva er det som skjer?

Det virker som det blir flere og flere i vår tid synes å ha et slags intimt ledelsesforhold til engelen Gabriel, de ledes og rettledes av denne engelen. Sist ut er det en leder i Åpen folkekirke som kan fortelle om dette, han får visst trøst og oppmuntring av engelen i sin kamp for homoliberalisering i Den norske kirke. Et underlig fenomen. Og om jeg ikke husker feil så ble det for en tid tilbake skrevet om noe av det samme fenomenet når det gjaldt katolikken Ulf Ekman, men mulig at det for han var jomfru Maria som var det store, mulig det ja. Men saken blir jo noe av det samme; en u-bibelsk praksis uten grunnlag i noen som helst del av Skriften. Tvert imot så syns jeg egentlig dette ligner mer på okkultisme enn sann gudstilbedelse. Ganske merkelig at slikt kan få rom innenfor kirkene. Men kanskje dette er noen felleserfaringer som kan føre det den liberale lutherske og den katolske kirke nærmere hverandre, at disse på en måte kan gå hånd i hånd inn i frafallet, mulig det ja.

http://www.verdidebatt.no/debatt/cat12/subcat13/thread115992...


Viking - 21-9-2015 kl 16:39


Det er ikke så rart i grunnen. Innenfor kirken passer det meste.
Slik blir det når det ikke er tuftet på Guds ord, men på løgn
og bedrag.

gana - 21-9-2015 kl 17:16

Sitat: skrevet av Viking  

Innenfor kirken passer det meste.

Det ser sånn ut ja.

Men med en åpen folkekirke der omtrent hele landets befolkning regnes for troende så kan det jo nesten ikke bli så mye annerledes.

Anfin Skaaheim sier det således i et innlegg i avisen Dagen:

"Den norske kirkes preses og flere andre kommer med en definisjon av kirken som ikke er i tråd med kirkens bekjennelse. I en brosjyre som er utsendt i forbindelse med kirkevalget, skriver hun at «Kirken er fellesskapet av alle døpte». Confessio Augustana 7, som Dnk er forpliktet på, sier noe annet: «Kirken er samlingen av de hellige, der evangeliet blir lært rent og sakramentene blir forvaltet rett»."

http://www.dagen.no/dagensdebatt/kristenliv/dagensdebatt.no/...

:exclamation:

[Redigert den 22-9-2015 kl 02:17 av gana]

solbu - 23-9-2015 kl 19:21

Sitat: skrevet av gana  
Det virker som det blir flere og flere i vår tid synes å ha et slags intimt ledelsesforhold til engelen Gabriel, de ledes og rettledes av denne engelen. Sist ut er det en leder i Åpen folkekirke som kan fortelle om dette, han får visst trøst og oppmuntring av engelen i sin kamp for homoliberalisering i Den norske kirke.

Satan og hans demoner har brukt det trikset før. Muhammed fikk jo også åpenbaringer fra «engelen» Gabriel.

gana - 23-9-2015 kl 19:49

Sitat: skrevet av solbu  
Sitat: skrevet av gana  
Det virker som det blir flere og flere i vår tid synes å ha et slags intimt ledelsesforhold til engelen Gabriel, de ledes og rettledes av denne engelen. Sist ut er det en leder i Åpen folkekirke som kan fortelle om dette, han får visst trøst og oppmuntring av engelen i sin kamp for homoliberalisering i Den norske kirke.

Satan og hans demoner har brukt det trikset før. Muhammed fikk jo også åpenbaringer fra «engelen» Gabriel.

Og trikset ser ut til å virke fortsatt. Den norske kirke går nå mot full homoliberalisering.

Det rare er at mange kristne fortsatt ønsker å være der, men det er vel kanskje en del av trikset.

To syn om dette i en og samme kirke, ikke dårlig trikset det nei.

Ta flukten, det er mitt råd.

LeifG - 24-9-2015 kl 16:01

Det som er bra er at de som tror Gud vil forlate DNK, problemet som igjen da oppstår er at noen av de som ikke kjenner verdens historie og Guds ord godt vil gå over til DRKK. Fra vondt til verre altså og det er jo også dette DRKK har påklaget lenge, at menigheter utenfor DRKK (Unntatt SDA iflg DRKK) er for svake i troen, de må komme hjem til Mor.

Alt er etter den ondes plan foreløpig men Sannheten er spent opp som en rottefelle. Når osten er spist opp smeller det og da er det for sent om man ikke har valgt bort løgnen og satt hele sin lit til Skaperen der oppe.

[Redigert den 24-9-2015 kl 16:03 av LeifG]

gana - 24-9-2015 kl 16:51

Ja katolikkene har vel kanskje innsett at SDA er mer vill i troen enn de er svak i troen, noe jeg i så fall vil bifalle.

Gabriel - en populær engel

gana - 24-9-2015 kl 17:27

Når det gjelder engler og det overnaturlige,

her er noen visdomsord fra en med navn

Kai Munk:


"Det skjer mange små under også i

våre dager, men for å unngå spetakkel

lar vår Herre dem skje i det skjulte."

:yes:

LeifG - 24-9-2015 kl 22:23

Sitat: skrevet av gana  
Ja katolikkene har vel kanskje innsett at SDA er mer vill i troen enn de er svak i troen, noe jeg i så fall vil bifalle.


Årsaken til dette iflg DRKK er at SDA er de eneste rene protestanter som holder fast ved Guds bud og ikke Pavens ti bud. Derfor er ikke SDA regnet som barn av DRKK, alle andre er.

Det stemmer også med hva Guds ord sier om hvem som er mor og hvem som er horebarna hennes.

Åp 17,5 og på hennes panne var skrevet et navn, en hemmelighet: Babylon, den store, mor til skjøgene og til stygghetene på jorden.

[Redigert den 24-9-2015 kl 22:24 av LeifG]

gana - 25-9-2015 kl 14:20

Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av gana  
Ja katolikkene har vel kanskje innsett at SDA er mer vill i troen enn de er svak i troen, noe jeg i så fall vil bifalle.


Årsaken til dette iflg DRKK er at SDA er de eneste rene protestanter som holder fast ved Guds bud og ikke Pavens ti bud. Derfor er ikke SDA regnet som barn av DRKK, alle andre er.

Det stemmer også med hva Guds ord sier om hvem som er mor og hvem som er horebarna hennes.

Åp 17,5 og på hennes panne var skrevet et navn, en hemmelighet: Babylon, den store, mor til skjøgene og til stygghetene på jorden.

[Redigert den 24-9-2015 kl 22:24 av LeifG]

Ut fra dette så blir jo ALLE kirke skjøger, alle unntatt SDA.

Jeg tror du tenker litt for snevert.

Viking - 25-9-2015 kl 17:50



Det nytter ikke å bare si at det er snevert gana, du må jo vise til
hva som er galt?

Hvis du bruker bibelen som mal, så skulle det være enkelt, ikke sant.
Men da mener jeg Bibelen, ikke en omskrevet versjon som ingen
fatter noe av. Ikke rart de trenger en pave til å tilberede åndelig føde
for seg.

Jeg gikk alltid til presten før for å spørre om ting jeg ikke forstod,
men fikk alldri et svar jeg helt forstod. Det rare var at en fikk
forskjellige svar på ting etter som hvilken prest en spurte.
Etterhvert så kunne en ende opp med noe totalt forskjellig fra
bibelen. Er det riktig? Det er jo det kirkene har holdt på med
i et par tusen år nå.

Det var ikke rart at drkk kirke forbød mennesker å ha egen bibel
før. Her måtte det tolkes først før mennesket skulle få ordet.
Det måtte for all del tolkes slik at de beholdt folket nede,
slik at de kunne håndteres som høns.

Det er jo ikke mange år siden at hver "gård" hadde sin benk
i kirken. Og det var ettersom hva som kom i hende hos presten,
alt var mulig bare en kom med penger. Tilogmed plass i himmelen
kunne presten ordne for en gård eller andre verdier.

Det er ikke et hus av Gud. Og dagens kirker som følger
drkk, som de fleste gjør, de er ikke av Gud, de er tuftet på
en hores verdier. De er blitt horedøtre.

Det høres sinnsykt ut, men hvis du leser kirkens historie, så
handler det bare om penger og makt bak fasaden.
Den lille mann var forbruksvare og ble kuet av
disse helvetes demonene. Unnskyld uttrykket, men det passer her.

.

gana - 25-9-2015 kl 18:34

Du har dine meninger Viking og du forklarer dem ganske bra.

Men det er en ting jeg lurer på, hvilke livssynssamfunn er det du sympatiserer mest med?

Når det gjelder demoner så tror jeg de kan finnes overalt, både i og utenfor kirkene.

LeifG - 25-9-2015 kl 18:37

Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av gana  
Ja katolikkene har vel kanskje innsett at SDA er mer vill i troen enn de er svak i troen, noe jeg i så fall vil bifalle.


Årsaken til dette iflg DRKK er at SDA er de eneste rene protestanter som holder fast ved Guds bud og ikke Pavens ti bud. Derfor er ikke SDA regnet som barn av DRKK, alle andre er.

Det stemmer også med hva Guds ord sier om hvem som er mor og hvem som er horebarna hennes.

Åp 17,5 og på hennes panne var skrevet et navn, en hemmelighet: Babylon, den store, mor til skjøgene og til stygghetene på jorden.

[Redigert den 24-9-2015 kl 22:24 av LeifG]

Ut fra dette så blir jo ALLE kirke skjøger, alle unntatt SDA.

Jeg tror du tenker litt for snevert.


?

Det er DRKK som sier dette om SDA men om vi skal se på Guds ord og hva protestantisk tro er for noe så er da alle skjøger unntatt de som ikke holder DRKKS bud men Guds bud.

Dette er ikke å tenke eller tro gana, dette er fakta.

LeifG - 26-9-2015 kl 08:48

Alle de som tror Ham vil få loven skrevet i sitt sinn, altså inn i sine tanker. I tillegg får de skrevet loven inn i sitt hjerte, altså i sine følelser. Og loven her er den moralske lov, de ti bud Gud skrev ned med sin finger så man ikke skal ha noen grunn til å mere være villfarne.

Allikevel er det noen som standhaftig forherder seg imot dette, det ved hjelp av å lyve for seg selv og med det tro løgnen istedet for sannheten og rettferdigheten.


Hebr 8,10 For dette er den pakt som jeg vil oprette med Israels hus efter hine dager, sier Herren:
Jeg vil gi mine lover i deres sinn, og jeg vil skrive dem i deres hjerte, og jeg vil være deres Gud, og de skal være mitt folk




Med andre ord så om man holder Pavedømmets ti bud har man egentlig Paven.., antikrist/ Djevelen som sin Gud. Man er da i teorien Satans folk.

[Redigert den 26-9-2015 kl 08:49 av LeifG]

Viking - 27-9-2015 kl 00:10


Fiest of Tabernackles, en av Guds store helligdager begynner i
kveld.

For den som interesserer seg for himmellegemet, så skjer det ting
der også i natt. Kl. 0200 så har vi en super full måne som er på
det nærmeste i sin elipse rundt jorden.

Det blir total måne formørkelse og "blodmåne" også, tror
den er total ca. kl. 0400. Da blir det å ta godstolen, soveposen,
kikkerten, kaffen og godpipa ute på verandaen og være vitne
til hendelsen.

Det står skrevet at endetiden var slettes ikke noe å se frem til.
Men en viss forventning har en da og vi får vel ta dagene som
de kommer. Måtte Gud være med oss alle.





[Redigert den 27-9-2015 kl 12:44 av Viking]

gana - 27-9-2015 kl 17:43

Takk. Ja rart å tenke på at han som satte himmellegemene i sine faste

baner fortsatt har full kontroll og at han følger veldig nøye med oss.


"Herre, du ransaker meg og du vet –
du vet om jeg sitter eller står,
på lang avstand kjenner du mine tanker.
Om jeg går eller ligger, ser du det,
du kjenner alle mine veier."
(Sal 139,1-3)

Ha en god månenatt :)

Viking - 28-9-2015 kl 11:30


Det påståes at paven har sagt følgende i en tale under oppholdet i
USA:

Christ failed on the cross.

Rart at det ikke ble mer oppstuss av det.
Overrasker ikke meg, han identifiserer sitt jeg til stadighet.

gana - 30-9-2015 kl 13:29

Sitat: skrevet av Viking  

paven ... i ... USA

I USA er de vel egentlig mye mer religiøse enn det vi er her i Europa.

Og etter som jeg kunne få med så var det vel også representanter

for nokså mange andre religioner tilstede da paven var ved GZ.

Det som imidlertid er merkelig å se er hvordan katolikkenes

overhode alltid synes å få en lederrolle ved multireligiøse

sammenkomster. Det blir liksom noe apokalyptisk over

det hele - en religiøs leder som samler det meste.

Åpenbaringsboken beskriver det og jeg tror

kanskje at vi i vår tid lever midt i det -

og mer ligger nok også foran oss.


:wow:

Jerusalem - 2-10-2015 kl 12:33

Sitat: skrevet av gana  
Takk. Ja rart å tenke på at han som satte himmellegemene i sine faste

baner fortsatt har full kontroll og at han følger veldig nøye med oss.


"Herre, du ransaker meg og du vet –
du vet om jeg sitter eller står,
på lang avstand kjenner du mine tanker.
Om jeg går eller ligger, ser du det,
du kjenner alle mine veier."
(Sal 139,1-3)

Ha en god månenatt :)


At solens og månens plassering ikke er en tilfeldighet, er sikkert.

Månen er 400 ganger mindre enn solen, samtidig som solen er 400 ganger lenger bort fra jorden enn månen og derfor virker like store.

Solen og månen virker like store fordi solens diameter er 400 ganger større en månens diameter, men samtidig 400 ganger lengere bort fra jorden.

Eller motsatt, månen er 400 ganger mindre enn solen og 400 ganger nærmere enn solen og derfor virker like store :)

Men dette at du kan lese noe profetisk ut av, sol og måne formørkelser, blir tull.

gana - 2-10-2015 kl 13:58

Sitat: skrevet av Jerusalem  

Men dette at du kan lese noe profetisk ut av, sol og måne formørkelser, blir tull.

Mulig du har rett i det, men hva slags tegn i sol og måne kan det da være snakk om?

Viking - 2-10-2015 kl 17:45


Sitat:

And if at times our efforts and works seem to fail and produce no fruit, we need to remember that we are followers of Jesus . . . and his life, humanly speaking, ended in failure, in the failure of the cross.



Dette er ordrett fra paven. :wow:


LeifG - 2-10-2015 kl 19:10

Det viser at pavedømmet antagelig ikke vil forstå frelsen og ei heller har innsikt i hva sann kjærlighet og grunnleggende rettferd er for noe.

Han taler ut i fra ett egoistisk selvisk vesens følelser, uten evner eller innsikt i empati. Med andre ord ut ifra en ateistisk forståelse av ting og tang, eller fra en psykopat sitt ståsted.

Mennesket uten Gud er fortapt, og uten Gud ingen annen moral eller empati enn den som en tjener på selv. Så slik sett taler paven rett her, for menneskelig sett, uten Gud for øyet er frelsen for dem dårskap. Med andre ord for dem feilet Jesus, men som sagt så er man også da psykotisk eller en ateist.

Men det e rmulig paven sier noe mere enn det som kommer frem her over.. . :)

Ha en velsignet Sabbat Viking! :)

Jerusalem - 3-10-2015 kl 16:53

Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av Jerusalem  

Men dette at du kan lese noe profetisk ut av, sol og måne formørkelser, blir tull.

Mulig du har rett i det, men hva slags tegn i sol og måne kan det da være snakk om?

Det står,

Lukas 21:25 "Det skal vise seg tegn i sol og måne og stjerner"

Så det er nok snakk om astrologi. Astrologer (magoi) fra Østen, så hans første komme, astrologer vil se hans andre komme. Med andre ord en ny Betlehem stjerne.

Matt 2:1 "Da Jesus var født i Betlehem i Judea, på den tiden Herodes var konge, kom noen vismenn fra Østen til Jerusalem og spurte: «Hvor er jødenes konge som nå er født? Vi har sett stjernen hans gå opp, og vi er kommet for å hylle ham."


[Redigert den 3-10-2015 kl 16:57 av Jerusalem]

LeifG - 3-10-2015 kl 17:17

Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av Jerusalem  

Men dette at du kan lese noe profetisk ut av, sol og måne formørkelser, blir tull.

Mulig du har rett i det, men hva slags tegn i sol og måne kan det da være snakk om?

Det står,

Lukas 21:25 "Det skal vise seg tegn i sol og måne og stjerner"

Så det er nok snakk om astrologi. Astrologer (magoi) fra Østen, så hans første komme, astrologer vil se hans andre komme. Med andre ord en ny Betlehem stjerne.

Matt 2:1 "Da Jesus var født i Betlehem i Judea, på den tiden Herodes var konge, kom noen vismenn fra Østen til Jerusalem og spurte: «Hvor er jødenes konge som nå er født? Vi har sett stjernen hans gå opp, og vi er kommet for å hylle ham."


[Redigert den 3-10-2015 kl 16:57 av Jerusalem]


Om du leser Guds ord og ber Guds ord selv forklare seg så er en stjerne en engel. Det var en engel som ledet de tre vise menn til Jesusbarnet.

Her er ett annet tilfelle: Åp 12,4 og dens stjert drog tredjedelen av himmelens stjerner med sig og kastet dem på jorden. Og dragen stod foran kvinnen som skulde føde, for å sluke hennes barn når hun hadde født.


Hale eller stjert er forklart som en løgn i Guds ord og himmelens stjerner er englene der oppe. Satan forførte 1/3 av englene der oppe, de onde engler og Satan styrer denne jord nå.

Åp 12,9 Og den store drage blev kastet ned, den gamle slange, han som kalles djevelen og Satan, han som forfører hele jorderike; han blev kastet ned på jorden, og hans engler blev kastet ned med ham.

Ef 6,12 for vi har ikke kamp mot blod og kjød, men mot makter, mot myndigheter, mot verdens herrer i dette mørke, mot ondskapens ånde-hær i himmelrummet.

Jerusalem - 3-10-2015 kl 17:43

Vent litt, Jesus Kristus sier "Det skal vise seg tegn i sol og måne og stjerner" (Luk 21:25) mens Johannes åpenbaring sier "Et stort tegn viste seg på himmelen: en kvinne som var kledd i solen, med månen under sine føtter og med en krans av tolv stjerner på hodet. Hun var med barn og skrek i barselsmerter og fødselsrier."(Åp 12:1)

Så her er det en sammenheng, Johannes ser de tegn Jesus Kristus snakket om, en gravid kvinne på vei til å føde, truet av en drage (Satan)

Hvorfor tror du fire stjernene (en tredjedel) er engler, Leif ?




[Redigert den 3-10-2015 kl 17:56 av Jerusalem]

gana - 3-10-2015 kl 18:21

Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av Jerusalem  

Men dette at du kan lese noe profetisk ut av, sol og måne formørkelser, blir tull.

Mulig du har rett i det, men hva slags tegn i sol og måne kan det da være snakk om?

Det står,

Lukas 21:25 "Det skal vise seg tegn i sol og måne og stjerner"

Så det er nok snakk om astrologi. Astrologer (magoi) fra Østen, så hans første komme, astrologer vil se hans andre komme. Med andre ord en ny Betlehem stjerne.

Matt 2:1 "Da Jesus var født i Betlehem i Judea, på den tiden Herodes var konge, kom noen vismenn fra Østen til Jerusalem og spurte: «Hvor er jødenes konge som nå er født? Vi har sett stjernen hans gå opp, og vi er kommet for å hylle ham."


[Redigert den 3-10-2015 kl 16:57 av Jerusalem]

Ser vi nøye etter og får med oss enda mer av helheten så står det at stjernene skal falle ned.

Muligens et bilde på en stor meteorstorm som gir mange stjerneskudd på himmelen.

:)

[Redigert den 3-10-2015 kl 18:23 av gana]

Jerusalem - 3-10-2015 kl 18:35

Sitat: skrevet av gana  

Ser vi nøye etter og får med oss enda mer av helheten så står det at stjernene skal falle ned.

Muligens et bilde på en stor meteorstorm som gir mange stjerneskudd på himmelen.

:)

Vel, da kan du like så godt si, jorden vil brått tilte eller velte til en side og da vil det se ut som om alle stjernene faller :)

Men det er nok dette fødsels tegnet han snakker om, når han snakker om tegn i sol og måne og stjerner, sin egen fødsel.

LeifG - 3-10-2015 kl 18:45

Sitat: skrevet av Jerusalem  
Vent litt, Jesus Kristus sier "Det skal vise seg tegn i sol og måne og stjerner" (Luk 21:25) mens Johannes åpenbaring sier "Et stort tegn viste seg på himmelen: en kvinne som var kledd i solen, med månen under sine føtter og med en krans av tolv stjerner på hodet. Hun var med barn og skrek i barselsmerter og fødselsrier."(Åp 12:1)

Så her er det en sammenheng, Johannes ser de tegn Jesus Kristus snakket om, en gravid kvinne på vei til å føde, truet av en drage (Satan)

Hvorfor tror du fire stjernene (en tredjedel) er engler, Leif ?
[Redigert den 3-10-2015 kl 17:56 av Jerusalem]


Jerusalem, du fremstår som om du er en autoritet i og for DRKK men jeg kan ikke se at ditt spørsmål har relevans i Guds ord. Unnskyld at jeg sier det men det virker som du arbeider for å forvirre slik at mennesker helt ikke skal tro Guds ord.

Her, i dette tilfellet er dette årsaken:

Åp 12,1 Og et stort tegn blev sett i himmelen: en kvinne, klædd med solen, og månen under hennes føtter, og på hennes hode en krone av tolv stjerner,

Åp 12,3-4 Og et annet tegn blev sett i himmelen, og se, en stor ildrød drage, som hadde syv hoder og ti horn, og på sine hoder syv kroner, 4 og dens stjert drog tredjedelen av himmelens stjerner med sig og kastet dem på jorden. Og dragen stod foran kvinnen som skulde føde, for å sluke hennes barn når hun hadde født.


Når det gjelder Lukas snakker han om tiden før/ varsel om Jesu andre komme i hovedsak, ikke en profeti om noe som allerede hadde skjedd.

Det sjette segl er det mange som mener har skjedd, og det kan også dokumenteres har skjedd ut over vitenskapens evner til å forklare hva var. Det når det gjelder for vitenskapen sol, måne og stjerner. Jordskjelvet var ok å forklare, skjedde i rett rekkefølge fra slutten av 1700 og inn i 1800 tallet.

Åp 6,12-13 Og jeg så da det åpnet det sjette segl, og se, det blev et stort jordskjelv, og solen blev sort som en hårsekk, og hele månen blev som blod, 13 og stjernene på himmelen falt ned på jorden, likesom et fikentre kaster sine umodne fikener ned når det rystes av en sterk vind.

[Redigert den 3-10-2015 kl 18:51 av LeifG]

LeifG - 3-10-2015 kl 18:48

Sitat: skrevet av gana  

Ser vi nøye etter og får med oss enda mer av helheten så står det at stjernene skal falle ned.

Muligens et bilde på en stor meteorstorm som gir mange stjerneskudd på himmelen.

:)

[Redigert den 3-10-2015 kl 18:23 av gana]


Ja, og det har skjedd.

On November 12, 1833, a great meteor shower occurred. Nearly 200,000 meteors fell per hour. These signs were seen across the United States. Many believe that these signs are a fulfillment of the Biblical signs of Christ’s Coming.

http://amazingdiscoveries.org/S-deception_Second-Coming_sign...


[Redigert den 3-10-2015 kl 18:49 av LeifG]

Jerusalem - 3-10-2015 kl 19:12

Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av Jerusalem  
Vent litt, Jesus Kristus sier "Det skal vise seg tegn i sol og måne og stjerner" (Luk 21:25) mens Johannes åpenbaring sier "Et stort tegn viste seg på himmelen: en kvinne som var kledd i solen, med månen under sine føtter og med en krans av tolv stjerner på hodet. Hun var med barn og skrek i barselsmerter og fødselsrier."(Åp 12:1)

Så her er det en sammenheng, Johannes ser de tegn Jesus Kristus snakket om, en gravid kvinne på vei til å føde, truet av en drage (Satan)

Hvorfor tror du fire stjernene (en tredjedel) er engler, Leif ?
[Redigert den 3-10-2015 kl 17:56 av Jerusalem]


Jerusalem, du fremstår som om du er en autoritet i og for DRKK men jeg kan ikke se at ditt spørsmål har relevans i Guds ord. Unnskyld at jeg sier det men det virker som du arbeider for å forvirre slik at mennesker helt ikke skal tro Guds ord.

Her, i dette tilfellet er dette årsaken:

Åp 12,1 Og et stort tegn blev sett i himmelen: en kvinne, klædd med solen, og månen under hennes føtter, og på hennes hode en krone av tolv stjerner,

Åp 12,3-4 Og et annet tegn blev sett i himmelen, og se, en stor ildrød drage, som hadde syv hoder og ti horn, og på sine hoder syv kroner, 4 og dens stjert drog tredjedelen av himmelens stjerner med sig og kastet dem på jorden. Og dragen stod foran kvinnen som skulde føde, for å sluke hennes barn når hun hadde født.


Når det gjelder Lukas snakker han om tiden før/ varsel om Jesu andre komme i hovedsak, ikke en profeti om noe som allerede hadde skjedd...

Ok, så du oppfatter de to tegnene Johannes ser som noe som har skjedd, dvs. du tror det er en vision om Jesu Kristi første komme, dvs. hans fødsel av jomfru Maria, som da er kvinnen med krans av tolv stjerner på hodet ?

gana - 3-10-2015 kl 19:22

Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av gana  

Ser vi nøye etter og får med oss enda mer av helheten så står det at stjernene skal falle ned.

Muligens et bilde på en stor meteorstorm som gir mange stjerneskudd på himmelen.

:)

[Redigert den 3-10-2015 kl 18:23 av gana]


Ja, og det har skjedd.

On November 12, 1833, a great meteor shower occurred. Nearly 200,000 meteors fell per hour. These signs were seen across the United States. Many believe that these signs are a fulfillment of the Biblical signs of Christ’s Coming.

http://amazingdiscoveries.org/S-deception_Second-Coming_sign...


[Redigert den 3-10-2015 kl 18:49 av LeifG]

Og etter som jeg har forstått av astronomivitenskapen så kommer det også til å skje igjen.

Når det gjelde tegn i sol og måne og stjerner så er det vel mest fornuftig å tolke det som om tegnene med disse objektene skjer sånn noenlunde samtidig.

Det blir altså et lite ragnarok på himmelen i tiden før Jesu gjenkomst, en gjenkomst som i tillegg til alle tegnene blir som lynet.

:wow:


LeifG - 3-10-2015 kl 19:33

Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av Jerusalem  
Vent litt, Jesus Kristus sier "Det skal vise seg tegn i sol og måne og stjerner" (Luk 21:25) mens Johannes åpenbaring sier "Et stort tegn viste seg på himmelen: en kvinne som var kledd i solen, med månen under sine føtter og med en krans av tolv stjerner på hodet. Hun var med barn og skrek i barselsmerter og fødselsrier."(Åp 12:1)

Så her er det en sammenheng, Johannes ser de tegn Jesus Kristus snakket om, en gravid kvinne på vei til å føde, truet av en drage (Satan)

Hvorfor tror du fire stjernene (en tredjedel) er engler, Leif ?
[Redigert den 3-10-2015 kl 17:56 av Jerusalem]


Jerusalem, du fremstår som om du er en autoritet i og for DRKK men jeg kan ikke se at ditt spørsmål har relevans i Guds ord. Unnskyld at jeg sier det men det virker som du arbeider for å forvirre slik at mennesker helt ikke skal tro Guds ord.

Her, i dette tilfellet er dette årsaken:

Åp 12,1 Og et stort tegn blev sett i himmelen: en kvinne, klædd med solen, og månen under hennes føtter, og på hennes hode en krone av tolv stjerner,

Åp 12,3-4 Og et annet tegn blev sett i himmelen, og se, en stor ildrød drage, som hadde syv hoder og ti horn, og på sine hoder syv kroner, 4 og dens stjert drog tredjedelen av himmelens stjerner med sig og kastet dem på jorden. Og dragen stod foran kvinnen som skulde føde, for å sluke hennes barn når hun hadde født.


Når det gjelder Lukas snakker han om tiden før/ varsel om Jesu andre komme i hovedsak, ikke en profeti om noe som allerede hadde skjedd...

Ok, så du oppfatter de to tegnene Johannes ser som noe som har skjedd, dvs. du tror det er en vision om Jesu Kristi første komme, dvs. hans fødsel av jomfru Maria, som da er kvinnen med krans av tolv stjerner på hodet ?


Les det som står Jerusalem, Kvinnen er Jesu Menighet og kvinner er forklart som Menigheter (Ikke kirke) i profetier i Guds ord.
Jomfru Maria har ingenting med dette å gjøre og er ikke i himmelen. Hallo? Noen hjemme.., unnskyld men her er det viktig å være redelig. Eventyr og antagelser om fantasier hører ikke hjemme i Guds ord.

LeifG - 3-10-2015 kl 19:37

Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av gana  

Ser vi nøye etter og får med oss enda mer av helheten så står det at stjernene skal falle ned.

Muligens et bilde på en stor meteorstorm som gir mange stjerneskudd på himmelen.

:)

[Redigert den 3-10-2015 kl 18:23 av gana]


Ja, og det har skjedd.

On November 12, 1833, a great meteor shower occurred. Nearly 200,000 meteors fell per hour. These signs were seen across the United States. Many believe that these signs are a fulfillment of the Biblical signs of Christ’s Coming.

http://amazingdiscoveries.org/S-deception_Second-Coming_sign...


[Redigert den 3-10-2015 kl 18:49 av LeifG]

Og etter som jeg har forstått av astronomivitenskapen så kommer det også til å skje igjen.

Når det gjelde tegn i sol og måne og stjerner så er det vel mest fornuftig å tolke det som om tegnene med disse objektene skjer sånn noenlunde samtidig.

Det blir altså et lite ragnarok på himmelen i tiden før Jesu gjenkomst, en gjenkomst som i tillegg til alle tegnene blir som lynet.

:wow:



Astronomi har ingenting med tegn å gjøre og atronomien kan ikke forklare det som skjedde i 1833, de forstår det ikke.

De skjedde også noenlunde samtidig sett fra profetisk tid i Guds ord og de skjedde i rett tid i forhold til Basuner og segl i Åpenbaringen. Når det er sagt så skjedde det også i rett tid i forhold til Daniels profetier i da spesielt kap 12 men det skjede også i rett tid og rekkefølge i forhold til høytidssabbatene Moses snakket om man tror den nye pakt kom med Messias/ Jesus.

Jerusalem - 3-10-2015 kl 20:03

Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av Jerusalem  
Vent litt, Jesus Kristus sier "Det skal vise seg tegn i sol og måne og stjerner" (Luk 21:25) mens Johannes åpenbaring sier "Et stort tegn viste seg på himmelen: en kvinne som var kledd i solen, med månen under sine føtter og med en krans av tolv stjerner på hodet. Hun var med barn og skrek i barselsmerter og fødselsrier."(Åp 12:1)

Så her er det en sammenheng, Johannes ser de tegn Jesus Kristus snakket om, en gravid kvinne på vei til å føde, truet av en drage (Satan)

Hvorfor tror du fire stjernene (en tredjedel) er engler, Leif ?
[Redigert den 3-10-2015 kl 17:56 av Jerusalem]


Jerusalem, du fremstår som om du er en autoritet i og for DRKK men jeg kan ikke se at ditt spørsmål har relevans i Guds ord. Unnskyld at jeg sier det men det virker som du arbeider for å forvirre slik at mennesker helt ikke skal tro Guds ord.

Her, i dette tilfellet er dette årsaken:

Åp 12,1 Og et stort tegn blev sett i himmelen: en kvinne, klædd med solen, og månen under hennes føtter, og på hennes hode en krone av tolv stjerner,

Åp 12,3-4 Og et annet tegn blev sett i himmelen, og se, en stor ildrød drage, som hadde syv hoder og ti horn, og på sine hoder syv kroner, 4 og dens stjert drog tredjedelen av himmelens stjerner med sig og kastet dem på jorden. Og dragen stod foran kvinnen som skulde føde, for å sluke hennes barn når hun hadde født.


Når det gjelder Lukas snakker han om tiden før/ varsel om Jesu andre komme i hovedsak, ikke en profeti om noe som allerede hadde skjedd...

Ok, så du oppfatter de to tegnene Johannes ser som noe som har skjedd, dvs. du tror det er en vision om Jesu Kristi første komme, dvs. hans fødsel av jomfru Maria, som da er kvinnen med krans av tolv stjerner på hodet ?


Les det som står Jerusalem, Kvinnen er Jesu Menighet og kvinner er forklart som Menigheter (Ikke kirke) i profetier i Guds ord.
Jomfru Maria har ingenting med dette å gjøre og er ikke i himmelen. Hallo? Noen hjemme.., unnskyld men her er det viktig å være redelig. Eventyr og antagelser om fantasier hører ikke hjemme i Guds ord.

Hvem mener du da guttebarnet hun føder er ?

LeifG - 3-10-2015 kl 20:12

Menigheten/ troen gitt av Gud gir Jesus, guttebarnet er Jesus.

[Redigert den 3-10-2015 kl 20:13 av LeifG]

Jerusalem - 3-10-2015 kl 21:33

Sitat: skrevet av LeifG  
Menigheten/ troen gitt av Gud gir Jesus, guttebarnet er Jesus.

Så guttebarnet er Jesus, men kvinnen med stjerne kronen (stephanos) på hodet, som fødte ham, er ikke hans mor, jomfru Maria :lol:


Et stort tegn viste seg på himmelen:
en kvinne som var kledd i solen, med
månen under sine føtter og med en
krans av tolv stjerner på hodet.





[Redigert den 3-10-2015 kl 21:51 av Jerusalem]

LeifG - 4-10-2015 kl 01:06

Er Hans mor men omtales ikke i Åpenbaringen. En kvinne i profetier er en Menighet og i dette tilfellet er det Jesu Menighet.

gana - 4-10-2015 kl 21:16

Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av gana  

Ser vi nøye etter og får med oss enda mer av helheten så står det at stjernene skal falle ned.

Muligens et bilde på en stor meteorstorm som gir mange stjerneskudd på himmelen.

:)

[Redigert den 3-10-2015 kl 18:23 av gana]


Ja, og det har skjedd.

On November 12, 1833, a great meteor shower occurred. Nearly 200,000 meteors fell per hour. These signs were seen across the United States. Many believe that these signs are a fulfillment of the Biblical signs of Christ’s Coming.

http://amazingdiscoveries.org/S-deception_Second-Coming_sign...


[Redigert den 3-10-2015 kl 18:49 av LeifG]

Og etter som jeg har forstått av astronomivitenskapen så kommer det også til å skje igjen.

Når det gjelde tegn i sol og måne og stjerner så er det vel mest fornuftig å tolke det som om tegnene med disse objektene skjer sånn noenlunde samtidig.

Det blir altså et lite ragnarok på himmelen i tiden før Jesu gjenkomst, en gjenkomst som i tillegg til alle tegnene blir som lynet.

:wow:



Astronomi har ingenting med tegn å gjøre og atronomien kan ikke forklare det som skjedde i 1833, de forstår det ikke.

Nei det er mulig at fenomenet stjerneskudd ikke var så enkelt å forklare i 1833, men i dag går det jo forholdsvis greit selv for oss som ikke er astronomer.

Kanskje du kunne bruke nærmeste sabbat til å lese deg litt opp på saken.

Lykke til :)

LeifG - 4-10-2015 kl 23:57

Tror nok heller du bør lese deg opp i om hva man visste i 1833, makan til lavmål du serverer.

Bare tenk over det, du sier "mulig". Du antar altså at man ikke visste noe særlig og derfor avfeier du det. Vel, det står i stil med hva du også da tror.., øøh antar om hva Guds ord sier.

Jerusalem - 5-10-2015 kl 18:14

Sitat: skrevet av LeifG  
Er Hans mor men omtales ikke i Åpenbaringen. En kvinne i profetier er en Menighet og i dette tilfellet er det Jesu Menighet.

Jesu Menighet fødte Jesus barnet ? Hvordan får du det til å henge sammen ? Høres ut som "hva kom først, egget eller høna ?"


[Redigert den 5-10-2015 kl 18:15 av Jerusalem]

LeifG - 5-10-2015 kl 19:53

Ja, det er Den gamle Pakts Israel (Synagogen/ Menigheten) som brakte Jesus frem, det etter skriftene.

Dan 9,24 Sytti uker er tilmålt ditt folk og din hellige stad til å innelukke frafallet og til å forsegle synder og til å dekke over misgjerning og til å føre frem en evig rettferdighet og til å besegle syn og profet og til å salve et Aller-helligste.


Så slik er det med den saken.

LeifG - 5-10-2015 kl 19:53

Ja, det er Den gamle Pakts Israel (Synagogen/ Menigheten) som brakte Jesus frem, det etter skriftene.

Dan 9,24 Sytti uker er tilmålt ditt folk og din hellige stad til å innelukke frafallet og til å forsegle synder og til å dekke over misgjerning og til å føre frem en evig rettferdighet og til å besegle syn og profet og til å salve et Aller-helligste.


Så slik er det med den saken.

Jerusalem - 6-10-2015 kl 12:13

Sitat: skrevet av LeifG  

Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av LeifG  
Er Hans mor men omtales ikke i Åpenbaringen. En kvinne i profetier er en Menighet og i dette tilfellet er det Jesu Menighet.

Jesu Menighet fødte Jesus barnet ? Hvordan får du det til å henge sammen ? Høres ut som "hva kom først, egget eller høna ?"

Ja, det er Den gamle Pakts Israel (Synagogen/ Menigheten) som brakte Jesus frem, det etter skriftene.

Dan 9,24 Sytti uker er tilmålt ditt folk og din hellige stad til å innelukke frafallet og til å forsegle synder og til å dekke over misgjerning og til å føre frem en evig rettferdighet og til å besegle syn og profet og til å salve et Aller-helligste.

Så slik er det med den saken.

Ok, så nå er ikke lenger kvinnen med kronen et bilde på Jesu Menighet men på Israels Menighet ?

LeifG - 6-10-2015 kl 17:13

Det er en fordel å ha lest Guds ord først.

De som trodde Jesus i den gamle pakt mottok den nye pakt og fikk Ånden, hedningene ble podet innn i denne tro og det er Menigheten før og etter. Jesus ble brakt frem i den gamle pakts Menighet, som igjen korsfestet Ham så den nye pakt ble reell.

Sitat:

Ja, det er Den gamle Pakts Israel (Synagogen/ Menigheten) som brakte Jesus frem, det etter skriftene.

Dan 9,24 Sytti uker er tilmålt ditt folk og din hellige stad til å innelukke frafallet og til å forsegle synder og til å dekke over misgjerning og til å føre frem en evig rettferdighet og til å besegle syn og profet og til å salve et Aller-helligste.


Så slik er det med den saken.