Apologetisk Forum

Hvor kommer Dyret / Antikrist fra?

gana - 3-12-2014 kl 03:04

En har drøftet hvilke miljø lovløshetens menneske eller Anikrist skulle komme fra.

Noen har talt om at Paulus og andre i NT tenker på jødedommen i dens Kristus-hat og forkastelse av ham som Messias. Men utrykkene som er brukt er ikke helt dekkende. Det vil jo være feil karakteristikk å bruke utrykket lovløshet på et folk som nettopp setter sin ære i å holde loven. De kan slett ikke sies å være lovløse. Det sterke monoteistiske syn de har, passer også dårlig med å sette seg i Guds tempel og gi seg ut for å være Gud lik.

Så har noen talt om at det er hedenskapet Antikrist vil komme fra. Hedningene har ikke loven på samme måte som jødefolket, og kan derfor betegnes som lovløse. Allikevel er heller ikke dette sannsynlig. Antikist synes å ha klare relasjoner til kristendommen, hva hedningene ikke har. Det er i beskrivelsen av lovløshetens menneske brukt religiøse prerogativer (vanskelig ord) som forutsetter kjennskap til og forhold til kristendommen.

Det er mest sannsynlige er at miljøet er den sekulære kristenhet, som beholder formene, men forvrenger innholdet. Religionen blir ikke avskaffet, men en fyller riter og kultus som finnes, med sitt eget innhold. Det blir surrogater for former som finnes i den kristne kirke, slik vi kan se det i dag hvor forskjellige ideologier har avløst kristen tro.


(Ovenstående er en litt fri gjengivelse fra en fortolkningsbok i Bibelverket, Luther Forlag - Lunde Forlag.)

"De kom fra oss, men de var ikke av oss."

:cool:

[Redigert den 3-12-2014 kl 04:42 av gana]

LeifG - 3-12-2014 kl 18:44

Sitat: skrevet av gana  


Det vil jo være feil karakteristikk å bruke utrykket lovløshet på et folk som nettopp setter sin ære i å holde loven. De kan slett ikke sies å være lovløse. Det sterke monoteistiske syn de har, passer også dårlig med å sette seg i Guds tempel og gi seg ut for å være Gud lik.


Tar tak i en del av det du her har fritt sitert.

Jo, da kan man være lovløs. Man setter Guds bud ut av sin kraft/ mening fordi man lager lover så man tvinger seg selv til å holde loven. På den måten gjør man opprør imot Gud, innfører ett etablert anarki og gjør vold på Guds intensjoner og man innehar selv Guds mage. Man gjør seg selv til guder, istedenfor Gud.

Det å sette seg i Guds Tempel og være Gud lik er å ta imot Djevelens tro på sitt eget Jeg istedenfor Guds vilje i deg. Det er den troende som er Guds Tempel i dag og Djevelen i "kristenmanns blod" har god kontroll over verdens kristenhet. Han sitter i de flestes hjerter (følelser/ hva Jeg vil/ tror) for tiden, istedet for Guds vilje/ ånd i etthvert hjerte og sinn. Kristendom er blitt føleri, ikke forstandighet og visdoms-ord.

Fallen natur dyrker Jeget, egoet, ja dyrker stoltheten og det skapte. Guddommelig natur dyrker Skaperen og gjør Hans vilje fordi det er bedre enn hva Jeget presterer. Jeget og stoltheten over hva Jeg kan er borte.

gana - 7-12-2014 kl 04:00

Ja, det er nok fra en kristen menighet Antikrist vil komme.

Men det behøver vel ikke nødvendigvis være fra en frafallen kirke, han kan

vel likegodt komme fra en sann levende menighet. Det skal ikke mer til enn at

en mann benekter for at det fremstår en antikris. Så også med den endelige

Antikrist, han kan nok komme fra en hvilken som helst kristen gruppering.

I tillegg er det vel ikke usannsynlig at han også får politisk makt.

Global politisk makt i tillegg til religiøs makt.

Watch out!

:o

[Redigert den 7-12-2014 kl 03:09 av gana]

LeifG - 7-12-2014 kl 10:45

Ingen tvil om det, Åp. 13 sier at det blir innført politisk religiøse lover og at de som ikke bøyer seg for denne politiske religiøse ordning skal drepes.

Verden lager ett tilpasset bilde av deres Gud, som utelukker den sanne Skaper, vår Herre og Gud, Jesus Kristus og gjentar da egentlig dette:

Dan 3,1 Kong Nebukadnesar gjorde et billede av gull, seksti alen høit og seks alen bredt, og stilte det op i Duradalen i landskapet Babel.
Dan 3,6 Og den som ikke faller ned og tilbeder, skal i samme stund kastes i den brennende ildovn.


Åp. 14 sier at det er disse som ikke tar Dyrets bilde:

Åp 14,5 og i deres munn er ikke funnet løgn; for de er uten lyte.
Åp 14,12 Her er de helliges tålmodighet, de som holder Guds bud og Jesu tro.

Merk det at de ikke bare holder Guds bud men de har Jesu tro, de ikke bare tror på Jesus men har Jesu tro selv.



gana - 9-12-2014 kl 03:03

Ja, og det vi da kan oppsummere om Dyret så langt er vel at

1. Han kommer fra kristenheten.

2. Han får politisk og religiøs makt.

Er det noe mer vi kan finne ut?

LeifG - 9-12-2014 kl 12:04

:)

Ja.

Hva fant våre protestantiske forfedre ut?

gana - 9-12-2014 kl 16:29

Våre protestantiske forfedre har vel opp gjennom tiden hatt litt forskjellige syn.

Det jeg tenkte på nå var litt mer sikker viten.

Har liksom inntrykk av at troen på paven som Dyret ikke står like sterkt i dag som i tiden rett etter reformasjonen.

Men hva kan vi vite med sikkerhet - det er det jeg lurer på.

:)

[Redigert den 9-12-2014 kl 15:32 av gana]

LeifG - 10-12-2014 kl 00:00

Sitat:
Sitat: skrevet av gana  
Våre protestantiske forfedre har vel opp gjennom tiden hatt litt forskjellige syn.

Det jeg tenkte på nå var litt mer sikker viten.


De tyden så å si 100% likt (nyanser i forskjell kanskje promille om du vil) om hvem antikrist var.

Sitat: skrevet av gana  
Har liksom inntrykk av at troen på paven som Dyret ikke står like sterkt i dag som i tiden rett etter reformasjonen.

Men hva kan vi vite med sikkerhet - det er det jeg lurer på.

:)

[Redigert den 9-12-2014 kl 15:32 av gana]


Guds ord er sikkert, Daniel 2 levner ingen tivl, kap, 7 støtter kap 2 og kap 8 er i ett med 2 og 7. Kap 9 likeså, sammen med 10 og 11 kan vi se at Åp. er også 100% i ett med Daniel s bok.

Hva sier kap. 2?

Babylon, Perserne og Mederne, Grekenland og Romerriket.

Det stemmer med Kap 7, det stemmer med kap. 8, det stemmer med kap.., etc..

Så hvis en da setter i tvil kap 7 og putter inn en annen tolkning der går ikke det opp med kap. 2.., etc.. Hvorfor sette Guds ord i tvil ved å putte inn eget stoff og tolkning? Hva er vitsen? Hvorfor tro på tvil?

Tvil er ikke noe annet enn mangel på tro og tvil kom mennesket i etter 1844 sammen med darwinismens inntog istedet for Gud. Så støttet godt opp av den industrielle rev., og Gud ble mindre viktig å ha for øye.., frafallet har vært.. .

I dag vet ikke jordens befolkning om DRKK og Guds ord angående det, det e rskjult i en mengde infiormasjon om ditt og datt, konspirasjonsteorier og penger vin og brød etc.. Full forvirring, ja Babylon.

Guds ord er ikke tvetydig, det er klart som det reneste vann. Men vi må tro Ham og Hans ord, let, søk og vi skal finne Ham fordi da lar Han seg finne.



gana - 10-12-2014 kl 06:09

Ja, det kan meget vel være at du har rett i dette.

Det som med sikkerhet kan sies om paven er at han har satt seg nokså høyt i Guds tempel.

Mange ganger så ligner det ikke så rent lite på tilbedelse når statsledere og religiøse ledere

kommer og bøyer seg. Og av folkemengden blir han ofte hyllet og tiljublet på en måte som

kan sammenlignes med kaoset som kan oppstå rundt kjente popidoler.

Idol blir forresten i min bibel oversatt med avgud.

:wow:

LeifG - 10-12-2014 kl 11:26

Sitat: skrevet av gana  
Ja, det kan meget vel være at du har rett i dette.

Det som med sikkerhet kan sies om paven er at han har satt seg nokså høyt i Guds tempel.


:) Jeg vet hva jeg tror på, og tror på det av hele mitt hjerte, jeg kan liksom ike fionne noe som drar fundamentet unna denne tro. Den liksomn gjør alt annet til skamme og med det skjønner jeg at måten jeg beskriver min tro på i fora kan virke overhøvlende og veldig avvisende til alt annet. Det som e rsikkert er at jeg mener ikke vindt med det men jeg klarer ikke å la være å si det som det er, slik jeg tror. Jeg kan ikke på en måte holde munn. :) Husk at det er ikke jeg som har rett, Han der oppe har rett. :)

Pavemaktens emdese har satt seg i en stol som ikke eksisterer, untatt enn i deres løgn. Husk at Guds Tempelsete er der oppe hvor vi er Templet, Han bor i. Har vi Ham i vårt hjerte sitter Han i oss.
Og det er det som menes med at Antikrist skal sette seg i Guds Tempel, Antikrist skal sette seg i mennesker hjerte. Via løgnen i og om Gud har Antikrist sin læres trone fra DRKK, det for at han skal forsøke å stjele hjertene til menneskene. Få fokus bort fra Gud der oppe, Hans ord og heller se til Gud her nede på pavens stol.
Vi må ha rett forkus på hvilke error som virkelig er. :)



Sitat: skrevet av gana  
Mange ganger så ligner det ikke så rent lite på tilbedelse når statsledere og religiøse ledere kommer og bøyer seg. Og av folkemengden blir han ofte hyllet og tiljublet på en måte som kan sammenlignes med kaoset som kan oppstå rundt kjente popidoler.

Idol blir forresten i min bibel oversatt med avgud. :wow:


Ja, det er skremmende og DRKK har fjernet dette bud så i deres tro er ikke det å ha idoler synd. Du kan i denne verdens kristendom tilbe bilder, statuer, døde, ja alt annet enn å være Skaperen lydig. Er du Skaperen lydig synder du imot verdens kristendom og DRKK.., og iflg DRKK finnes det ikke tilgivelse for det.

Dette bud har DRKK fjernet i sin helhet så de kan tilbe døde, bilder og statuer, relikvier mm..

2 Mos 20,4-6 Du skal ikke gjøre dig noget utskåret billede eller nogen avbildning av det som er oppe i himmelen, eller av det som er nede på jorden, eller av det som er i vannet nedenfor jorden. 5 Du skal ikke tilbede dem og ikke tjene dem; for jeg, Herren din Gud, er en nidkjær Gud, som hjemsøker fedres misgjerninger på barn inntil tredje og fjerde ledd, på dem som hater mig, 6 og som gjør miskunnhet mot tusen ledd, mot dem som elsker mig og holder mine bud.

Det fjerde bud, Sabbatsbudet er fjernet slik at ikke den syvende dag og Gud Skaperen av hele universet er så vesentlig lenger. Så har man splittet opp det 10. bud slik at de mnye bud også er 10 i tallet for det 2. bud er jo borte.

Alt dette har DRKK, eller rettere sagt Romerkirken gjort fordi de mener de har fri myndighet av Gud selv til å endre Guds bud etter som de her nede enes om.

Kristendom slik den er i dag i verden er ren avgudsdyrkelse men nåden er fremdeles her og Gud ser på kristenheten som Hans folk enda. Saken er at i dag renser Han hjertene ohg sinnene til folk og de som renses vil blir renset.

gana - 11-12-2014 kl 05:55

:)

Ja det er bra LeifG. Stå på for det du tror på og mener.

Noe lærer jeg av og noe forstår jeg ikke helt.

Selv synes jeg ikke det er så nøye med rekkefølgen / oppdeling

av budene, og hvilke dag vi holder hellige tror jeg er en del av

den kristne frihet. Men vi tenker visst litt forskjellig om dette.



Det jeg imidlertid har lyst til å nevne her nå er Dyrets merke. Jeg mener å se og merke at denne merkingen foregår i vår tid, og muligens har den også foregått helt siden kirkens tilblivelse. Folk velger med hånd og sinn å gå en annen vei enn det Ordet og Ånden viser, samtidig som de fortsetter med sin kristelig aktivitet og kirkegang. Jeg tror det er mange slike i dag, de har midt i all sin kristelighet valgt en annen og bredere vei. De har med sine valg tatt Dyrets merke. Og da mener jeg ikke om bagateller som rekkefølge og oppdeling av bud og dager, men det mer grunnleggende som hvilke ånd man skal velge å følge.

Skal man gå i åk med denne verdens ånd eller skal man skille seg ut og leve et liv helliggjørelse og etterfølgelse. Jeg tror det er mye der merkingen foregår i dag. Og jeg tror ofte det er så fort gjort at folk mange ganger ikke merker at det velger feil og blir merket. Denne form for Dyrets merke tror jeg det er ikke så rent få som får i vår tid. De blir merket og kommer dermed også mer og mer ut av kurs i all sin sløvhet, likegyldighet og kunnskapsløshet. De ender opp på den brede vei med en annen ånd og en annen Jesus.

Og på denne vei vil også Dyret framstå.



[Redigert den 11-12-2014 kl 05:42 av gana]

LeifG - 12-12-2014 kl 18:43

Sitat:
Sitat: skrevet av gana  
Selv synes jeg ikke det er så nøye med rekkefølgen / oppdeling av budene, og hvilke dag vi holder hellige tror jeg er en del av den kristne frihet. Men vi tenker visst litt forskjellig om dette.



Hvis Gud, og som vi ser i Hans ord så er Han universets Skaper og noe har gått fatalt galt som Han påpeker i universet, så ber Han oss om å holde Hans bud og ikke de bud som antikrist endrer Hans bud til. Gud påpeker i klartekst Hans bud og presiserer i sterke ordelag viktigheten av de og hvorfor vi skal holde de. Ser vi på profetene i GT som mennesker ikke ville høre på fordi de ba mennesker holde Guds bud så ble de forhatt og gjerne steinet.

Er det slik at den onde vant og derfor kristendommen? Vel, finner vi i Guds ord at Guds bud skulle på noen som helst måte ikke være så viktig å være lydig og trofaste imot i NT/ nye pakt?

Ja, sannelig finner vi det, antikrist skulle jo komme med det falske evengelium som inneholder lovløshetens hemmelighet.. .

Som en troende og ansvarlig kristen kan jeg ikke bare la det du sier bli uimotsagt. Husk også at du begrunner med "synes" og at vi "tenker" forskjellig om dette. Tro handler ikke om synsing ei heller hva vi tenker om dette men hva Guds ord sier.

Hebr 11,1-3 Men tro er full visshet om det som håpes, overbevisning om ting som ikke sees.
For på grunn av den fikk de gamle godt vidnesbyrd. Ved tro skjønner vi at verden er kommet i stand ved Guds ord, så det som sees, ikke blev til av det synlige.


Med andre ord, tror vi så vet vi. Jeg er overbevist fordi Guds ord taler rett ut om duisse ting jeg her svarer deg på og i tillegg er dette essensen i om hvem Gud er for etthvert individuelt og personlig menneske. Dette handler om hvem man tilber eller ei, altså essensen i Dyrets merke eller ei.



Sitat: skrevet av gana  
Det jeg imidlertid har lyst til å nevne her nå er Dyrets merke. Jeg mener å se og merke at denne merkingen foregår i vår tid, og muligens har den også foregått helt siden kirkens tilblivelse. Folk velger med hånd og sinn å gå en annen vei enn det Ordet og Ånden viser, samtidig som de fortsetter med sin kristelig aktivitet og kirkegang. Jeg tror det er mange slike i dag, de har midt i all sin kristelighet valgt en annen og bredere vei. De har med sine valg tatt Dyrets merke. Og da mener jeg ikke om bagateller som rekkefølge og oppdeling av bud og dager, men det mer grunnleggende som hvilke ånd man skal velge å følge.

Skal man gå i åk med denne verdens ånd eller skal man skille seg ut og leve et liv helliggjørelse og etterfølgelse. Jeg tror det er mye der merkingen foregår i dag. Og jeg tror ofte det er så fort gjort at folk mange ganger ikke merker at det velger feil og blir merket. Denne form for Dyrets merke tror jeg det er ikke så rent få som får i vår tid. De blir merket og kommer dermed også mer og mer ut av kurs i all sin sløvhet, likegyldighet og kunnskapsløshet. De ender opp på den brede vei med en annen ånd og en annen Jesus.


Bare så det er sagt, Sabbaten den syvende dag er ikke en bagatell. Det er Herrens Dag, vår egen Jesu Krist dag og Han ga den i gave til oss. Hvis vi elsker Ham vil jeg mene at da tar vi imot denne presise gave som Han selv sier viser verden at de som holder denne dag er Hans barn, Hans troende. Han kaller det ett tegn for verden, ett merke. I tillegg inneholder Sabbatesbudet en Konges segl: tittel (Skaper), område (Universet) og navn (Gud). Det er det eneste budet som Han i budet ber oss om å ikke glemme. Det er det ene blant to ting som var før fallet og Han har skrevet det på steintavler i den gamle pakt og liover at Han skal skrive det på være hjerter og vårt sinn i den nye pakt.

Men, den som ikke holder Sabbatasbudet går jo i ett med verdens åk og bud.

Sitat: skrevet av gana  
Og på denne vei vil også Dyret framstå.[Redigert den 11-12-2014 kl 05:42 av gana]


Den vei som Dyret står frem på er en annnen vei opp til himmelens Trone, for å ta nettopp denne Trone og det er på en lovløs vei, altså uten Guds bud men egne bud over Guds bud slik at Gud ikke tilbes men den som endrer veien og budene. Det er på den vei som sier, "Se, hva Jeg gjør" og med det er Gud og Hans bud ute av deres liv.

Dyrets merke kommer forøvrig ved en politisk religiøs lov som forbyr folk å holde Guds bud. Ingen tar noe merke før loven kommer og det er enda fremtid.



Her er det som er større

gana - 12-12-2014 kl 21:20

Dette er også en del av Guds bud / ord:

På den tiden tok Jesus veien langs kornåkrene på sabbaten. Disiplene hans var sultne og ga seg til å plukke aks og spise. 2 Fariseerne så det og sa til ham: «Se der! Disiplene dine gjør noe som det ikke er tillatt å gjøre på sabbaten!» 3 Men han svarte: «Har dere ikke lest hva David gjorde da både han og mennene hans ble sultne? 4 Han gikk inn i Guds hus, og de spiste skuebrødene, som verken han eller mennene hans hadde lov til å spise, men bare prestene. 5 Eller har dere ikke lest i loven at prestene hver sabbat bryter sabbaten i tempelet og likevel er uten skyld? 6 Men jeg sier dere: Her er det som er større enn tempelet! 7 Hadde dere skjønt hva dette ordet betyr: ‘ Det er barmhjertighet jeg vil ha, ikke offer’, da hadde dere ikke dømt dem som er uten skyld. 8 For Menneskesønnen er herre over sabbaten.»

:yes:

LeifG - 12-12-2014 kl 21:42

Farriserne ja, de som med egne forskrifter og bud satte Guds bud ut av sin kraft med fine vakre ord.. .

Det er Jesus som er Herre over Sabbaten, ikke mennesker med fine vakre ord. Slik er det også i dag hvor Guds bud settes ut av sin kraft med fine ord om ditt og datt.
Da løftet man Guds bud opp men forkastet Jesus, i dag løfter man Jesus opp men forkaster Hans bud.

Hvor er barmhjertigheten, alt i sammenheng til Gud nå da?

Hvor finurlig er ikke den onde?

Husk det at Jesus og disiplene brøt ikke Guds bud ved å plukke korn på Sabbaten men de brøt farriseernes bud. Hadde Jesus brutt ett bud i den gamle pakt kunne Han ikke vært Guds Lam! Hold tungen rett.

LeifG - 12-12-2014 kl 21:44

Og det som er større, var også i den gamle pakt.


5 Mos 6,1-9
Dette er de bud, de lover og de forskrifter som Herren eders Gud har befalt mig å lære eder, og som I skal leve efter i det land I drar over til og skal ta i eie forat du skal frykte Herren din Gud og ta vare på alle hans lover og bud, som jeg byder dig, både du og din sønn og din sønnesønn, alle ditt livs dager, og forat dine dager må bli mange. Så hør, Israel, og akt vel på å holde dem, så det må gå dig vel, og I må økes og bli tallrike, således som Herren, dine fedres Gud, har tilsagt dig - i et land som flyter med melk og honning.

Hør, Israel! Herren vår Gud, Herren er en. Og du skal elske Herren din Gud av alt ditt hjerte og av all din sjel og av all din makt.

Og disse ord som jeg byder dig idag, skal du gjemme i ditt hjerte. Og du skal innprente dine barn dem, og du skal tale om dem når du sitter i ditt hus, og når du går på veien, og når du legger dig, og når du står op. Og du skal binde dem som et tegn på din hånd, og de skal være som en minneseddel på din panne. Og du skal skrive dem på dørstolpene i ditt hus og på dine porter.


[Redigert den 12-12-2014 kl 20:47 av LeifG]

gana - 12-12-2014 kl 21:58

Når det gjelder Dyret, religiøs som han nok kommer til å være, så vil nok han være mer opptatt av å bryte lovens ånd enn budets bokstav.

:bigsmile:

LeifG - 12-12-2014 kl 22:16

Vel, i Guds ord kan vi se at Djevelen opererer åndelig og bedrar kraftig med ånden, slik at vi ikke lenger skal tro Guds ord men ånden som er.

Denne ånd er lovløs, altså Guds ord og bud utro.

Åp. 18 forteller at bedraget er så kraftig at det skal sammenlignes med vannflommen fysisk men denne gang i åndelig styrke, ikke fysisk vannkraft denne gang. Bedraget er humanistiske religiøse lover og bud, som stenger den ene sanne Gud ute.. Paulus forteller rett ut at bedraget får tilslutt kraft av Gud selv for at man/ verden og universet skal se tydelig hvem som ikke elsker sannheten men løgnen. Man skal få se hva å ikke tro Gud faktisk resulterer i.

Bare de som tror Guds ord kan da stå.. .

Husk at Guds Ånd er loven lydig av sin natur, det er ikke den ondes ånd men faktisk loven ulydig av natur (i ett med kjødets natur). Denne ånd MÅ lage en tro som gjør at man er Gud utro slik at man tror man tilber Gud men tilber med det den onde.., lovbryteren/ den lovløse (uten Gud).

Tenk deg det scenario at den lovløse er opptatt av late som han blir tilbedt av mennesker mens de holder Guds bud og ber til Ham i Jesu navn. Kontra at den lovløse blir tilbedt åndelig og med undere og tegn fordi han har fått menneskene til å tro at Guds bud ikke lenger er, og har istedet byttet ut de med andre bud.

[Redigert den 12-12-2014 kl 21:17 av LeifG]

LeifG - 12-12-2014 kl 22:20

Akkurat i dag har jeg vært registert på dette forum i 9 år!!!

KAKE! :D

gana - 13-12-2014 kl 00:43

Gratulerer LG, 9 år her i kamp for sabbaten, det står det respekt av :)

LeifG - 13-12-2014 kl 12:33

Takk, :)

I kamp for Skaperen tenker jeg men Skaperen er jo Herre over Sabbaten som er gitt i gave til oss mennesker. De som tror Ham holder seg gjerne til Ham og elsker de gaver Han gir.. ? ;)

Jeg tenker litt at om jeg hadde bare vært i kamp for Sabbaten haddde mitt arbeid vært fåfengt og meningsløst. Sann omvendelse handler om vårt hjerte og sinn, vår ånd. Som Jesus sier så er det slik at om vi virkelig søker Ham vil Han la seg finne. Og søker vi Ham slik så er ikke bokstaven, eller fokus på ensidig Sabbatshelligholdelse viktig men om vi elsker Hans orden av denne natur eller ei. Da er det en sann glede å holde Sabbaten Han satte i stand med Ham og Hans følge.
Ser vi etter så ser vi jo også at det var to ordninger før fallet og de to er ekteskapet og den syvende dag Sabbaten. Begge disse to har den onde i denne verden lyktes i stor grad med å ødelegge, pr. dags dato.

Han er Hellig og derfor skal vi være hellige og det å være hellig betyr å være satt til side for spesielt bruk/ orden.
Mennesket Han skapte med sine hender er ett bilde av Ham selv og dette er mennesket i Hans kjærlighet:

Til mann og kvinne skapte Han mennesket, og de to hver for seg har Skaperen Jesus som Sin Far. Denne mann og kvinne som har hver for seg felles Far skal være ett og med det oppstår der ett åndelig praktiserende fellesskap, hvor hva Jeg vil legges bort, med en rell til tider tilstedeværende Far.
De to, i ett kan få ett barn, ja ett bilde av dem selv likt Skaperen lagde ett bilde av seg selv ved hjelp av mannen og kvinnen.

Familien reellt, i ett åndelig fellesskap og felles fungerende Far er bildet av Guddommen. Denne familie er Guds bilde og dette skapte Han før fallet i velfungerende kjærlighet. Men så kom fallet og familien ble splittet, Jegets ego kom inn og vi æret stoltheten i vårt Jeg.

Sabbaten ble gitt før fallet og Sabbaten er endel av Skapelsen, Skapelsen ble fullendt med Sabbaten den syvende dag. Alle som er Hans familie holder Sabbaten til Hans ære med Ham. Sabbatsbudet som kom 2000 år etter skapelsen viser hvem som er Skaper over hva. Sabbatsbudet er ett segl, ja ett stempel over hvem Han er for individer.

2 Mos 20,8-11 Kom hviledagen i hu, så du holder den hellig!

Seks dager skal du arbeide og gjøre all din gjerning. Men den syvende dag er sabbat for Herren din Gud; da skal du intet arbeid gjøre, hverken du eller din sønn eller din datter, din tjener eller din tjenestepike eller ditt fe eller den fremmede som er hos dig innen dine porter.

For i seks dager gjorde Herren himmelen og jorden, havet og alt det som i dem er, og han hvilte på den syvende dag; derfor velsignet Herren sabbatsdagen og helliget den.


Så er Sabbaten limet som holder oss sammen og til Ham?

2 Mos 31,13 Tal til Israels barn og si:
Mine sabbater skal I holde; for det er et tegn mellem mig og eder fra slekt til slekt, forat I skal vite at jeg er Herren som helliger eder.

Esek 20,20 Og hellighold mine sabbater!
De skal være til et tegn mellem mig og eder, forat I skal vite at jeg, Herren, er eders Gud.


Er det derfor antikrist, i Jesu navn vil endre tider og lov? Derfor lovløshetens hemmelighet så folk skal tro løgnen?

gana - 14-12-2014 kl 03:20

Sitat: skrevet av LeifG  

Ser vi etter så ser vi jo også at det var to ordninger før fallet og de to er ekteskapet og den syvende dag Sabbaten.

Her har du kalenderen:

http://www.timeanddate.com/calendar/?year=2014&country=1...

Ser du nøye etter så ser du at det nå er søndagen som er den syvende dagen.

:rolleyes:

LeifG - 14-12-2014 kl 10:47

Ja, stemmer det.., som profetert. Antikrist/ Djevelen bedrar mange og alle som følger verden istedenfor Gud og Hans orden.

Dan 7,25 og han skal tale ord mot den Høieste og undertrykke den Høiestes hellige; han skal tenke på å forandre hellige tider og lov, og de skal gis i hans hånd en tid og tider og en halv tid.

Tenke på å forandre hellige tider og lov, for ingen kan forandre hellig tid og lov selv om man lyver så man tror det selv.. .

[Redigert den 14-12-2014 kl 09:48 av LeifG]

gana - 14-12-2014 kl 10:59

Det er vel rimelig at det ble en forandring i innholdet på den syvende dagen når det gikk fra jødedom til kristendom.

Eller skal vi som kristne feire jødetroen på den syvende dagen?

I så fall tror jeg Dyret vil være storfornøyd.

Nei, ny vin i nye sekker, det tror jeg nok er det beste ja :)

LeifG - 14-12-2014 kl 12:27

Jeg følger Skaperen jeg, og Han etablerte Sabbaten den syvende dag ved og som fullendelsen av skapelsens 7 dager. Jeg holder meg til Herrens Dag alene, ikke noe annet eller noen andre.

Forherd ikke ditt hjerte imot sannheten og rettferden som Farao, tro ikke på løgn og bedrag.

Din første setning kan du si direkte til Herren Gud, ansikt til ansikt. Den andre setningen er basert på forherdelse imot kunnskap så man kan tillate seg å tro løgnen.


Trosheltene vs. dyrene

gana - 20-12-2014 kl 01:49

Trosheltene - det er de som er villig til å stå på Guds ord.

Dyret / antikristene gjør derimot det motsatte. De er villig til å kompromisse også på det mest sentrale.

Denne kompromissviljen er det mange i dag som ser:
Sitat:
Som nordmenn har vi grunn til å takke både for trosfriheten og for at vi slipper fengsling og større lidelser for vår tros skyld. Men er alt sagt med dette? Hender det at vi unndrar oss lidelse – for vår lunkenhets skyld? Hender det at vi går på akkord med vår overbevisning ved å sidestille ulike syn i stadig flere spørsmål? Har vi gitt etter for en type religionspluralisme som også i kjernespørsmål proklamerer at det som er «sant for meg» slett ikke behøver å være «sant for deg»?
Vi lever i en tid hvor det kjempes intenst om å ha monopol på «in-ordene» raushet, åpenhet og inklusivitet.

Dette kan by på utfordringer. Særlig hvis populismen blir enerådende. Saltet kan fort miste sin kraft...

http://www.dagen.no/Meninger/i-fokus/Trosheltene-148766




LeifG - 20-12-2014 kl 10:39

Ett kompromiss er jo til for at vi ikke skal følge Guds bud men verdens bud, som passer denne verden og ikke Guds rike. Slik at vi i vår tilbedelse tilber verden, det skapte og da Satan.

gana - 20-12-2014 kl 12:37

Verdens bud er at det ikke fins noen Gud og derfor heller ikke noen evangelisk frihet.

De har derfor en del tilfelles med diverse kristne randsekter som heller ikke til fulle ser den kristne frihet.

:wow:

LeifG - 20-12-2014 kl 14:42

Sitat: skrevet av gana  
Verdens bud er at det ikke fins noen Gud og derfor heller ikke noen evangelisk frihet.

De har derfor en del tilfelles med diverse kristne randsekter som heller ikke til fulle ser den kristne frihet.

:wow:


Om vi leser Guds ord ser vi at verdens folk kalles ut av Babylon, altså ut av religiøs forvirring. Vi kan også se at Israel var i Egypt og Egypt er bildet på ateisme og at en selv er Guder i universet.

Vi vet at mennesker i denne verden er enten ateister, humanister eller religiøse. Guds folk er ikke religiøse, ateistiske eller humanistiske, de er adskilt disse trosretninger og tror på Gud, skaperen av hele universet.

Iflg Guds ord skal det komme en ny verdensorden som er religiøst humanistisk, ja en orden med en antikristelig leder og profetiene sier det er ett bilde på noe som har vært og det er Rom. I dag sitter Paven med Roms religiøse tittel og det er Pontifeks Maximus som arvet det politiske Rom. Det er DRKK som anses av denne verden å inneha den hele og fulle sannhet om hvem Gud er og det er de som oprerer politisk i denne verden for å forme den religiøs verden med deres bud, inklusive solens dag søndagen. Verden anerkjenner også DRKK for velfungerende Guds bud som passer verden godt.

Da Israel var i Egypt, hos solguden ble det ateistiske Egypt truet av Israels kultur og de drepte derfor alle guttebarn, senere nektet Egypt Israel å holde sabbatshøytid og det er dråpen som vekket Gud til å gi vantro og ateister de ti plager.

Etter Sinai og flere hundre år senere begynte Guds folk å slutte å holde Guds bud, og de slo ihjel profetene som instendig advarte de mot å bryte Guds bud. Vi skal også huske Elia i kamp mot Astartes profeter, som har mange likhetstrekk med i dag. De, både Israels prester og forsåvidt Astertes presteskap avslo å rette seg etter Guds bud og Babylon tok de.

I Babylon holdt noen Guds bud på tross av dødsdekreer og de er de sanne troende. Dette her over er i korte trekk bildet på den tid som skulle komme og den tid er nå.

Det erogså så at i Åp. ser vi at helt til slutt forsvinner ateistene i sin helhet, ingen vil si mere at "det finnes ingen Gud" og det e rfør Jesus kommer, det er før nådedøren stenges og det er for at alle mennesker skal tro at en Gud finnes. Valget for mennesket blir snart reellt men hvem Gud følger man?

Når du så trekker frem evangeliet så er Jesu ord i NT som i GT meget klart. Evangeliet handler rent om synd, altså moralsk lovbrudd i etthvert individuelt hjerte og sinn, og frelsen er personlig og individuell da Faderen selv frelser de som søker Ham alene. Så får Han være din lærer vet du hva synd er da det er 1/3 del av evangeliet. Den andre 3. delen handler om hva som er rett ferd og rett ferd er å vandre loven, den moralske lov lydig av den guddommelige natur amn får tildelt av Ham.., om man søker Ham av hele sitt hjerte (følelser) og hele sitt sinn (tanker).
Den siste 3. delen handler om dommen i henhold til det trosliv du har levd, Jesus sa at det som betyr noe er at du holder Guds bud og vi vet av hele Guds ord at om man elsekr Herren Gud av hele sitt hjerte og hele sitt sinn så holder man denne Guds bud, uten uinntak og noe om og men. Ingen finurligheter og smarte løsninger som setter Guds bud ut av sin funksjon og kraft. Setter vi Guds bud ut av sin kraft så er vi uten Gud fordi vi er våre egne guder, vi er lovløse. Evas fall handler om nettopp dette og hun da hun falt ble hun selvisk fordi hun valgte å tro en løgn hun tilrette la inne i seg så hennes samvittighet kunne gå med på lovbruddene. Hun trodde hun selv kunne bli som sin Far som hun elsket så høyt og så opp til, altså si at hun selv var Jeg Er også.

Nå, senere i en godt utviklet fallen syndig natur ser vi ikke dette kjødelig fordi det har blitt en naturlig natur som ikke er annereledes eller kan være annerledes. Vi lager lover som tvinger oss til å være humane som mulig og ut ifra denne natur tenker vi på Gud, når vi lyster. Vi lager lover som gjør at vi sammvittighetsfullt kan tilbe både Gud og Mammon og vi har verdens religiøse og kommende antikristelige leder som effektuerer drap på de som tilber bare Gud uten Mammon.

Den sanne troende er ikke politisk og inngår ikke kompromioss med humanitsike grunnleggende menneskesyn, så man bryter med Guds rikes bud.

Evangeliet fra Gud handler om synd, altså moralske lovbrudd, rett ferd, altså moralskt liv i henhold til Hans buds grenser og en avsluttende dom over synd slik at all synd forsvinner, selv også fallen syndig naturs fundamenter for tanker og følelser. Det kommer snart.


5 Mos 6,5 Og du skal elske Herren din Gud av alt ditt hjerte og av all din sjel og av all din makt.

Fork 12,13-14 Enden på det hele, efterat alt er hørt, er dette:

Frykt Gud og hold Hans bud!

Det er hvad hvert menneske bør gjøre. For hver gjerning vil Gud føre frem for dommen over alt som er skjult, enten det er godt eller ondt.


Matt 19,17c .. . Men vil du gå inn til livet, da hold budene!

Jak 1,25 Men den som skuer inn i frihetens fullkomne lov og holder ved med det, så han ikke blir en glemsom hører, men gjerningens gjører, han skal være salig i sin gjerning.

Jak 2,12 Tal så og gjør så som de som skal dømmes efter frihetens lov!


Ingen er fri om noen bryter Guds bud, for om noen gjør det og kaller det frihetens lov er de løgnere og mordere over seg selv og ens neste. En er da lovløs og tror på ett løgnersk umoralskt falskt evangelium, ett hemmelig lovløst evangelium.. . Det stjeler din sjel og enhver logiker som ikke tror på det ser at den som tror på det tror på en løgn fordi det er urettferdig mot en selv og dennes neste. Man elsker derfor ikke sannheten om man går for det, derfor sier Paulus:

2 Tess 2,11-12 Og derfor sender Gud dem kraftig villfarelse, så de tror løgnen, forat alle de skal bli dømt som ikke har trodd sannheten, men hatt velbehag i urettferdigheten.

Etterpå vil de si at de selv var lettlurte.., desverre for sent.

gana - 21-12-2014 kl 00:32

Sitat: skrevet av LeifG  

Ingen er fri om noen bryter Guds bud, for om noen gjør det og kaller det frihetens lov er de løgnere og mordere over seg selv og ens neste. En er da lovløs og tror på ett løgnersk umoralskt falskt evangelium, ett hemmelig lovløst evangelium.. . Det stjeler din sjel og enhver logiker som ikke tror på det ser at den som tror på det tror på en løgn fordi det er urettferdig mot en selv og dennes neste. Man elsker derfor ikke sannheten om man går for det, derfor sier Paulus:

2 Tess 2,11-12 Og derfor sender Gud dem kraftig villfarelse, så de tror løgnen, forat alle de skal bli dømt som ikke har trodd sannheten, men hatt velbehag i urettferdigheten.

Etterpå vil de si at de selv var lettlurte.., desverre for sent.

Det ser for meg ut som du her mistolker 2. Tess. 2, 11 - 12.

Det er der ikke snakk om budene, men ser du på vers 10 så ser du at det dreier seg om "sannheten så de kunne bli frelst".

Og så langt jeg kan forstå så er det ingen som blir frelst ved budene, men kun ved evangeliet om vår Herres verk til frelse for oss.

Ikke med det sagt at budene er uvesentlige, men det er kun det evangeliske frihetsbudskapet som frelser.

Det er kun den evangeliske frihet som føder oss på ny og får oss i samfunn med Gud.

Budenes jobb er faktisk en annen, de skal føre oss til selvfalitt, og det for at vi skal se at vi trenger evangeliets frihet.

Og så er det også rett at evangeliets frihet ikke er en frihet til å bryte Guds bud, men det er en frihet til å følge den nyorienterte evangeliske frihet Jesus kom med.


Håper dette ble forståelig :)



[Redigert den 20-12-2014 kl 00:32 av gana]

LeifG - 21-12-2014 kl 13:26

Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av LeifG  

Ingen er fri om noen bryter Guds bud, for om noen gjør det og kaller det frihetens lov er de løgnere og mordere over seg selv og ens neste. En er da lovløs og tror på ett løgnersk umoralskt falskt evangelium, ett hemmelig lovløst evangelium.. . Det stjeler din sjel og enhver logiker som ikke tror på det ser at den som tror på det tror på en løgn fordi det er urettferdig mot en selv og dennes neste. Man elsker derfor ikke sannheten om man går for det, derfor sier Paulus:

2 Tess 2,11-12 Og derfor sender Gud dem kraftig villfarelse, så de tror løgnen, forat alle de skal bli dømt som ikke har trodd sannheten, men hatt velbehag i urettferdigheten.

Etterpå vil de si at de selv var lettlurte.., desverre for sent.


Det ser for meg ut som du her mistolker 2. Tess. 2, 11 - 12.

Det er der ikke snakk om budene, men ser du på vers 10 så ser du at det dreier seg om "sannheten så de kunne bli frelst".

Og så langt jeg kan forstå så er det ingen som blir frelst ved budene, men kun ved evangeliet om vår Herres verk til frelse for oss.


Her er det ingen mistolkning. Sannheten er at lovløshetens hemmelighet er urett ferd. Man har behag i urett ferd og tror deg frelst mens man i realiteten tilber Satan og Hans natur.


2 Tess 2,7 For lovløshetens hemmelighet er alt virksom, bare at den som nu holder igjen, ryddes av veien;
2 Tess 2,10 og med all urettferdighetens forførelse for dem som går fortapt fordi de ikke tok imot kjærlighet til sannheten, så de kunde bli frelst.
2 Tess 2,12 forat alle de skal bli dømt som ikke har trodd sannheten, men hatt velbehag i urettferdigheten.


Evangeliet, det ene sanne handler om urett ferd, altså moralsk lovbrudd i henhold til Guds ti bud som er yttergrensene til å være innenfor det å elske Herren Gud og sin neste. I lovløshetens hemmelighet bryter man disse yttergrenser og er uten grenser, altså lovløs i Sin tro på nåden mm..

Evangeliet er slik Jesus sa det er og det er IKKE til å komme utenom, her gjengitt slik Han sa det og etterpå gjengitt slik Guds folk tror på det evige evangelium rett før Han kommer igjen:


Joh 14,15 Dersom I elsker mig, da holder I mine bud,

Joh 15,12 Dette er mitt bud at I skal elske hverandre, likesom jeg har elsket eder.

Joh 16,8-11 Og når han kommer, skal han overbevise verden om synd og om rettferdighet og om dom: 9 om synd, fordi de ikke tror på mig; 10 om rettferdighet, fordi jeg går til Faderen, og I ser mig ikke lenger; 11 om dom, fordi denne verdens fyrste er dømt.

Åp 14,5-6 og i deres munn er ikke funnet løgn; for de er uten lyte. 6 Og jeg så en annen engel flyve under det høieste av himmelen, som hadde et evig evangelium å forkynne for dem som bor på jorden, og for hver ætt og stamme og tunge og folk,

Åp 14,12 Her er de helliges tålmodighet, de som holder Guds bud og Jesu tro.




Sitat: skrevet av gana  
Ikke med det sagt at budene er uvesentlige, men det er kun det evangeliske frihetsbudskapet som frelser.

Det er kun den evangeliske frihet som føder oss på ny og får oss i samfunn med Gud.

Budenes jobb er faktisk en annen, de skal føre oss til selvfalitt, og det for at vi skal se at vi trenger evangeliets frihet.


Ja, dø fra oss selv og gjør vi det har vi en ny Herre og Han føgler man da, uten noe om og men fordi man ser Ham og da altså der at Han faktisk er kjærlighet. Man erkjenner at i oss selv bryter vi oss selv ned og at vi i oss selv er egosentererte, derfor holder man Hans bud fordi det er beskyttende imot oss selv. Med andre ord er det frihet innenfor Hans grenser, vi er da ikke slaver lenger fordi vi lar oss ikke binde til verden og dennes bud.

Evangeliets frihet er ikke å få lov å leve videre i fallen syndig natur og tro at man blir tilgitt fordi man sier at man tror på Jesus og har Ham som sin syndebærer, nei man må selv ha Jesus tro, for bare da kan man gå på Hans vei og gjør man det gjør man Faderens vilje og dermed også budene. Det fordi man har erkjent at en i seg selv bare tråkker feil og slår seg selv og andre, man ser Jesus og det Han har gjort, og med det går på den ramme Han er.

Da er du fri og alle andre som er i i denne ramme frie fordi INGEN tråkker på hverandre, man behandler hverandre som kongelige.


Sitat: skrevet av gana  
Og så er det også rett at evangeliets frihet ikke er en frihet til å bryte Guds bud, men det er en frihet til å følge den nyorienterte evangeliske frihet Jesus kom med.

Håper dette ble forståelig :)
[Redigert den 20-12-2014 kl 00:32 av gana]



Den nyorienterte retninge er den samme retning som i den gamle pakts ordning men her reellt, der billedlig! I den orden er man av naturen Guds bud lydig, man er Templet og Gud bor deri, Jesus er Ypperstepresten i dette Tempel hvor man i Ånden kommer frem for Faderen (Nådestolen over Paktens Ark) i Hans navn.

Ingen i Guds Tempel går sine egne veier frem for Tronen i Jesu navn. Det er kun på den veien Jesus gikk, i Jesu navn man blir hørt og sett av Faderen.

Har man respekt for frelsesplanen i den Gamle pakt så ser man også frelsesplanen i den nye pakt. Hvis man ikke kjenner frelsesplanen i den gamle pakt vet men ikke hvor man går! Det fordi den gamle pakts plan er kartet man skal ha for ikke å bli lurt av løgneren, morderen, ja bedrageren som skal bedra hele verden til å tro på Ham istedet for Sannheten, ja bedrar inn til urett ferd, altså lovbrudd og lovløshet.


gana - 21-12-2014 kl 21:11

Og når tror du Dyret kommer?

Har hørt at mange skolerte mener at Dyret var en av herskerne i Midtøsten i kristendommens første tid.

Hva mener du?

LeifG - 21-12-2014 kl 22:22

Antikrist trone skulle komme til syne ved Roms fall og DRKK er det dyr som kom etter Rom. Den religiøse Romerkirken arvet ikke bare Roms politiske makt men også tittelen til Keiseren, hedenske Yppersteprestelige Pontifeks Maximus, brobyggeren. Den Romerske Katolske Kirke, DRKK er Antikrist trone.

Så ser vi ut i fra Daniel 2 at Rom er det siste rike som skal bestå når Jesus kommer igjen andre gang, Daniels bok videre utdyper tiden etter Babylon, etter Mederne og Perserne, etter Grekenland og forteller i Daniel 7 tydlig at noe distinktivt skal skje med Rom før Jesu andre komme. Daniel 11 utdypoer også tiden fra ca 170 f. Kr. til nåtid og utover. Åpenbaringens bok utdyper tiden fra korset og til den nye jord og disse kapitler kan ikke forstås uten å forstå Daniels bok.
Åp. 13 forteller om Dyret fra havet (DRKK) jorden Dyret fra jorden som skal lage ett bilde av DRKK og Rom. Åp. 17 forteller at Rom skal gjenoppstå med sin tittel Pontifeks Maximus, en ny verdens leder og da ender DRKK ved at Paven trer inn i en ny stilling som verdensleder. Det blir en overenskomst imellom humanister og religiøse og den nye ordenen er humanistisk/ religiøs/ facistisk. Underkast deg eller dø for menneskehetens skyld!

Dette er god gammel protestantisk tro.

Dagens pave snakker endel om at 2017 er ett år noe skal skje, jeg tror ikke det skjer så fort men det kan komme da. Det er også intgerressant at en adventist kan bli USAs neste president, skjer det vil to verdensledere stå opp imot hverandre likt Moses og Farao gjorde da sabbatsforbudet kom den tid, og dermed de ti plager. Det samme kan nå skje men denne gang vil det ende i 7 plager.

Ellers i ens lik setting er Dyrets merke, altså det merke som viser om du underkaster deg verden eller Gud som er begynnelsen på den 3. engel i Åp. 13 samt Åp. 18. DRKKS merke på tilhørlighet er iflg dem selv søndagshelligholdelse (alle som holder søndagen og ikke Sabbaten er deres barn og de deres mor) mens Guds tegn på hvem som følger Ham i denne verden er Sabbatshelligholdelse. Det er virkelig verd å merke seg.

gana - 22-12-2014 kl 11:42

Bibelens fremste kjennetegn på en antikrist er at han benekter at Jesus var Guds Sønn.

Det gjør vel ikke den katolske kirke?

LeifG - 22-12-2014 kl 21:51

Jo, det gjør den men også den protestantiske kirke gjør det. Når det er sagt er det få som tar stilling til dette av de frie protestantiske kirker men individuelle trospersoner tar stilling til spørsmålet.

Den som benekter Jesus Kristus i kjød er av antikrist. Altså en kan si at Jesus er Kristus men ikke i kjød som deg og meg og da er man på antikrist side.

Ikke mange klarer å/ vil forstå de følger dette har:

Hebr 2,14 Eftersom da barnene har del i blod og kjød, fikk også han i like måte del deri, forat han ved døden kunde gjøre til intet den som hadde dødens velde, det er djevelen,
Hebr 2,17-18 derfor måtte han i alle ting bli sine brødre lik, forat han kunde bli en miskunnelig og trofast yppersteprest for Gud til å gjøre soning for folkets synder. 18 For derved at han selv har lidt og har vært fristet, kan han komme dem til hjelp som blir fristet.

gana - 23-12-2014 kl 05:00

Og nettopp det individuelle er vel noe som gjør at dette ikke dreier seg om den katolske kirke eller den protestantiske kirke, men noe større?

LeifG - 23-12-2014 kl 12:36

Ja, dyrets merke er individuelt hvem man tilber i sin tro. Enten tilber man Gud og med det er Ham tro eller så tilber man Djevelen og er Hans verden, denne verdens religiøse og politiske styre tro. Så det er noe større ja, det er etthvert menneskes sjel det er en kamp på liv og død om hvor DRKK og resten av verden er brikker i ett spill om disse sjeler.

Kirken er Gud utro, den driver hor og bedrar folk til å tro på Satan i den tro at de tror de tror på Gud. Alle som er Kirken tro, tro på Kirken som Guds trone og har kirken i sitt hjerte. Realiteten er at Satan sitter på denne trone og alle som elsker Kirken har da Satan i sitt hjertes trone. De er Ham tro inntil døden og det er at Satan setter seg i Guds Tempel, menneskets hjerte individuelt.

Når alt dette er sagt så må va da se til profetene hva de sier og hva profetiene sier. DRKK er Moderkirken og alle som følger henne har DRKK som sin elskede mor. Alle som følger henne og hennes bud i Jesu navn, istedet for Guds bud og Jesu tro er skjøger.

Det er ditt personlige og individulle ansvar hvem Du tilber i ditt trosliv.

gana - 23-12-2014 kl 13:39

Jeg tenker som så at det nok kan finnes sanne etterfølgere overalt, selvsagt også i den katolske kirke.

Guds rike lar seg ikke begrense verken i eller utenfor kirker.

Guds rike er noe langt mer enn bare ord og læresetninger.

Ånden kan ta seg inn over alt.




[Redigert den 23-12-2014 kl 12:43 av gana]

LeifG - 23-12-2014 kl 16:54

Sitat: skrevet av gana  
Jeg tenker som så at det nok kan finnes sanne etterfølgere overalt, selvsagt også i den katolske kirke.

Guds rike lar seg ikke begrense verken i eller utenfor kirker.

Guds rike er noe langt mer enn bare ord og læresetninger.

Ånden kan ta seg inn over alt.

[Redigert den 23-12-2014 kl 12:43 av gana]


Derfor kaller Gud oss ut ifra Babylon og det inkluderer ut i fra DRKK og hennes skjøgedøtre som følger DRKKs bud fremfor Guds bud). Den siste, altså tredje engels høye, høye basunrop er å komme oss ut av Babylon før plagene/
skålene faller!!

Alle som ikke kommer ut av henne før nådedøren stenges vil dø uten håp, og vi vet ikke når nådedøren stenges men vi vet det er rett etter Dyrets merke, og rett før den første skål.

Ta til deg alvoret!

gana - 23-12-2014 kl 18:00

Det kan være mye frafall i mange kirker, men det gjelder ikke alle kirker.

At søndagen var dagen da de kristne kom sammen ser vi allerede i Apg 20,7.

LeifG - 23-12-2014 kl 19:03

Forherd ikke ditt hjerte, i NT ser vi at de møttes hver dag og brøt brødet. Det du nå sier og tror på er en løgn for å overbevise deg selv at det er greit å bryte Guds bud. Det er også slik at man IKKE betaler tiende på Sabbaten men etter at solen har gått ned, eller før den går ned på fredagen.

Tenk over hvor farlig det er for deg i kjødet å erkjenne Sabbatens gyldighet.. . Hvor farlig er Sabbaten om du er i ånden? Husk at det er du som har problemer med dette bokstavbud, og at det er du som stadig har problemer med dette bud. Det er alltid du som tar dette opp som ett problem og ikke hvor fantastisk denne dag egentlig er. Er det ikke så at om vi er i kjødet så kan vi ikke prinsippielt være Guds bud lydig, vi må tro på en løgn?

gana - 23-12-2014 kl 23:13

Sitat: skrevet av LeifG  
Forherd ikke ditt hjerte

Takk, men jeg tror det skal gå bra.

Jeg har feiret alle dager likt nå i mange år uten at jeg har merket noe tegn til frafall :)

LeifG - 23-12-2014 kl 23:46

Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av LeifG  
Forherd ikke ditt hjerte

Takk, men jeg tror det skal gå bra.

Jeg har feiret alle dager likt nå i mange år uten at jeg har merket noe tegn til frafall :)


Du er på Apologetisk forum og du vet frafallet har vært, vel du ser det men tror det kanskje ikke av prinsippielle årsaker? Så, ja hva skal du falle i fra da? Skjønner du ikke at du fornekter Jesus og Guds ord?
Husk at Herren lar seg finne om man søker Ham av hele seg, om ikke vil man ikke hverken se eller skjønne hvem Han er og Han legger seg på gresset som duggen kommer om natten.



Jer 5,23-24 Men dette folk har et trossig og gjenstridig hjerte; de har veket fra ham og er gått bort.

Og de har ikke sagt i sitt hjerte:
La oss frykte Herren vår Gud, som gir regn i rett tid, både høstregn og vårregn, han som holder ved lag for oss den ordning han har fastsatt for høstens uker!

Jer 6,17-18
Og jeg satte vektere over eder og sa: Gi akt på basunens lyd! Men de sa: Vi vil ikke gi akt.
Derfor hør, I hedningefolk, og vit, du menighet, hvad som skjer iblandt dem!

Jer 13,12-17
Og du skal si til dem dette ord: Så sier Herren, Israels Gud: Hver vinkrukke blir fylt med vin. Og de skal si til dig: Vet vi da ikke at hver vinkrukke blir fylt med vin? Og da skal du si til dem: Så sier Herren: Se, jeg fyller alle dette lands innbyggere og kongene som sitter på Davids trone, og prestene og profetene og alle Jerusalems innbyggere, så de blir drukne. Og jeg vil knuse dem, den ene mot den andre, både fedrene og barna alle sammen, sier Herren; jeg vil ikke skåne og ikke spare og ikke forbarme mig, så jeg lar være å ødelegge dem.
Hør og gi akt, vær ikke overmodige! For Herren taler. Gi Herren eders Gud ære, før han lar det bli mørkt, og før eders føtter støter sig på de mørke fjell! I venter på lys, og han gjør det til dødsskygge, lar det bli til belgmørke!

Men vil I ikke høre på dette, da skal min sjel gråte i lønndom over slikt overmot, og mitt øie skal gråte så tårene triller, fordi Herrens hjord blir bortført i fangenskap.

Jerusalem - 24-12-2014 kl 12:05

Sitat: skrevet av gana  
En har drøftet hvilke miljø lovløshetens menneske eller Anikrist skulle komme fra.

Noen har talt om at Paulus og andre i NT tenker på jødedommen i dens Kristus-hat og forkastelse av ham som Messias. Men utrykkene som er brukt er ikke helt dekkende. Det vil jo være feil karakteristikk å bruke utrykket lovløshet på et folk som nettopp setter sin ære i å holde loven. De kan slett ikke sies å være lovløse. Det sterke monoteistiske syn de har, passer også dårlig med å sette seg i Guds tempel og gi seg ut for å være Gud lik.

Så har noen talt om at det er hedenskapet Antikrist vil komme fra. Hedningene har ikke loven på samme måte som jødefolket, og kan derfor betegnes som lovløse. Allikevel er heller ikke dette sannsynlig. Antikist synes å ha klare relasjoner til kristendommen, hva hedningene ikke har. Det er i beskrivelsen av lovløshetens menneske brukt religiøse prerogativer (vanskelig ord) som forutsetter kjennskap til og forhold til kristendommen.

Det er mest sannsynlige er at miljøet er den sekulære kristenhet, som beholder formene, men forvrenger innholdet. Religionen blir ikke avskaffet, men en fyller riter og kultus som finnes, med sitt eget innhold. Det blir surrogater for former som finnes i den kristne kirke, slik vi kan se det i dag hvor forskjellige ideologier har avløst kristen tro.


(Ovenstående er en litt fri gjengivelse fra en fortolkningsbok i Bibelverket, Luther Forlag - Lunde Forlag.)

"De kom fra oss, men de var ikke av oss."

:cool:



Hva er vitsen med å snakke om dette år 2015 e.Kr, når Johannes sier at dette er noe som skjedde i det første århundre e.Kr ?

Johannes’ første brev 2:18 "Mine barn, nå er det den siste tid. Dere har hørt at Antikrist skal komme, og mange antikrister har alt stått fram. Derfor vet vi at den siste tid er kommet. De er utgått fra oss, men de var ikke av oss. Hadde de vært det, da ville de blitt hos oss. Slik skulle det bli klart at ikke alle er av oss."





[Redigert den 24-12-2014 kl 11:07 av Jerusalem]

gana - 24-12-2014 kl 12:24

Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av gana  
En har drøftet hvilke miljø lovløshetens menneske eller Anikrist skulle komme fra.

Noen har talt om at Paulus og andre i NT tenker på jødedommen i dens Kristus-hat og forkastelse av ham som Messias. Men utrykkene som er brukt er ikke helt dekkende. Det vil jo være feil karakteristikk å bruke utrykket lovløshet på et folk som nettopp setter sin ære i å holde loven. De kan slett ikke sies å være lovløse. Det sterke monoteistiske syn de har, passer også dårlig med å sette seg i Guds tempel og gi seg ut for å være Gud lik.

Så har noen talt om at det er hedenskapet Antikrist vil komme fra. Hedningene har ikke loven på samme måte som jødefolket, og kan derfor betegnes som lovløse. Allikevel er heller ikke dette sannsynlig. Antikist synes å ha klare relasjoner til kristendommen, hva hedningene ikke har. Det er i beskrivelsen av lovløshetens menneske brukt religiøse prerogativer (vanskelig ord) som forutsetter kjennskap til og forhold til kristendommen.

Det er mest sannsynlige er at miljøet er den sekulære kristenhet, som beholder formene, men forvrenger innholdet. Religionen blir ikke avskaffet, men en fyller riter og kultus som finnes, med sitt eget innhold. Det blir surrogater for former som finnes i den kristne kirke, slik vi kan se det i dag hvor forskjellige ideologier har avløst kristen tro.


(Ovenstående er en litt fri gjengivelse fra en fortolkningsbok i Bibelverket, Luther Forlag - Lunde Forlag.)

"De kom fra oss, men de var ikke av oss."

:cool:



Hva er vitsen med å snakke om dette år 2015 e.Kr, når Johannes sier at dette er noe som skjedde i det første århundre e.Kr ?

Johannes’ første brev 2:18 "Mine barn, nå er det den siste tid. Dere har hørt at Antikrist skal komme, og mange antikrister har alt stått fram. Derfor vet vi at den siste tid er kommet. De er utgått fra oss, men de var ikke av oss. Hadde de vært det, da ville de blitt hos oss. Slik skulle det bli klart at ikke alle er av oss."





[Redigert den 24-12-2014 kl 11:07 av Jerusalem]

Fordi den siste tid strekker seg fram til Herrens gjenkomst.

Derfor lever vi og derfor snakker vi.

:)

Jerusalem - 24-12-2014 kl 12:36

Sitat: skrevet av gana  

Fordi den siste tid strekker seg fram til Herrens gjenkomst.

Derfor lever vi og derfor snakker vi.

:)

Den siste tid, varer to tusen år ? du skjønner vel at det er tull, fra falske profeter ?

gana - 24-12-2014 kl 12:41

Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av gana  

Fordi den siste tid strekker seg fram til Herrens gjenkomst.

Derfor lever vi og derfor snakker vi.

:)

Den siste tid, varer to tusen år ? du skjønner vel at det er tull, fra falske profeter ?

Hvis ikke så må jo vi leve etter den siste tid, og det blir jo litt rart :)

Jerusalem - 24-12-2014 kl 13:21

Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av gana  

Fordi den siste tid strekker seg fram til Herrens gjenkomst.

Derfor lever vi og derfor snakker vi.

:)

Den siste tid, varer to tusen år ? du skjønner vel at det er tull, fra falske profeter ?

Hvis ikke så må jo vi leve etter den siste tid, og det blir jo litt rart :)


Ja, i de tusen år (symbolsk for svært langt tidsrom) og hva er rart med det ?

De siste tid endte med at "Babylon" og "Dyret" hun red på gikk under, mens Kirken og Jesus Kristus tok over styret.

LeifG - 24-12-2014 kl 14:09

Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av gana  

Fordi den siste tid strekker seg fram til Herrens gjenkomst.

Derfor lever vi og derfor snakker vi.

:)

Den siste tid, varer to tusen år ? du skjønner vel at det er tull, fra falske profeter ?


Den siste tid er etter korset mens endens tid er etter de 2300 dager og en dag er ett år i prosfetisk tid. Det eneste starttisdspunktet for de 2300 dager får vi i Daniel 9 og det er år -457. 1844 er endens tid, vi lever nå i endens tid. Noen annen forklaring gir ikke Guds ord. Desuten ved å la Guds ord forkllare dette videre selv stemmer alt 100 %.
Alt annet blir om at og hvis at, og det er spådommer, ja fra falske profeter.

Jerusalem - 25-12-2014 kl 13:07

Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av gana  

Fordi den siste tid strekker seg fram til Herrens gjenkomst.

Derfor lever vi og derfor snakker vi.

:)

Den siste tid, varer to tusen år ? du skjønner vel at det er tull, fra falske profeter ?


Den siste tid er etter korset mens endens tid er etter de 2300 dager og en dag er ett år i prosfetisk tid. Det eneste starttisdspunktet for de 2300 dager får vi i Daniel 9 og det er år -457. 1844 er endens tid, vi lever nå i endens tid. Noen annen forklaring gir ikke Guds ord. Desuten ved å la Guds ord forkllare dette videre selv stemmer alt 100 %.
Alt annet blir om at og hvis at, og det er spådommer, ja fra falske profeter.

Nei disse bergningene er falske profetier fra falske profeter om falske messiaser, de ligner forøvrig Jehovas vitners (falske profeter) berginger.

LeifG - 24-1-2015 kl 11:15

Sitat: skrevet av gana  
En har drøftet hvilke miljø lovløshetens menneske eller Anikrist skulle komme fra.

.. .

(Ovenstående er en litt fri gjengivelse fra en fortolkningsbok i Bibelverket, Luther Forlag - Lunde Forlag.)

"De kom fra oss, men de var ikke av oss."[Redigert den 3-12-2014 kl 04:42 av gana]


1 Joh 2,19 De er gått ut fra oss, men de var ikke av oss: for hadde de vært av oss, så var de blitt hos oss; men det skulde bli åpenbart at ikke alle er av oss.

Og disse som ikke er av oss benekter mennesket Jesus i kjød men de benekter Ham ikke som Gud. Det fordi de sier at Gud ikke kan fristes derfor ikke i kjød som oss. Kort har da Jomfru Maria blitt Himmeldronningen og frelsen mulig igjennom henne.

Men nok om det. I Daniel 7 finner vi Det Lille Horn som er Antikrist Trone på denne jord. Det er herfra han styrer og hvordan og hvem han er kan vi se av følgene.
I Daniel 2 er 4 riker konkret nevnt før Jesus kommer igjen andre gang og knuser disse riker til intet, ja pulveriseres til agner i vinden. Disse er Babylon, Mederne og Perserne, Grekenland og Romerriket. Keiserens tittel og politiske makt består enda den dag i dag igjennom DRKK.
I Daniel 7 er det også 4 riker men her som dyr og ikke forskjellige kvaliteter som metaller/ mineraler som i kapittel 2. kapitlet tar for seg andre bilder nå for å fremme ny innsikt i verdensrikene. I begge kapitlene blir kvalitetene ringere og ringere etterhvert.





Rikene er fremdeles Babylon, Mederne og Perserne, Grekenlad og Romerriket til slutt men her ser vi at ut av og etter at tre riker er slått ned kommer Det Lille Horn opp. Romerriket v/ Pontifeks Maximus blir altså overtatt av noen som kommer ut av dem selv og dette horn har som mål å endre Guds bud og tider. DRKK har gjort det og De er de eneste det lille horn kan være. På den måten er DRKK den lovløse fordi de har ingen grenser som stopper de å endre Skaperens Bud. I deres frelse oppnår de frelse med lovløshet fordi de ikke tror Jesus kom i kjød.

1 Joh 4,2 På dette skal I kjenne Guds Ånd: Hver ånd som bekjenner at Jesus er Kristus, kommet i kjød, er av Gud;

Hebr 2,17-18 derfor måtte han i alle ting bli sine brødre lik, forat han kunde bli en miskunnelig og trofast yppersteprest for Gud til å gjøre soning for folkets synder. For derved at han selv har lidt og har vært fristet, kan han komme dem til hjelp som blir fristet.

Hebr 2,18 For derved at han selv har lidt og har vært fristet, kan han komme dem til hjelp som blir fristet.

Hebr 4,15-16 For vi har ikke en yppersteprest som ikke kan ha medynk med våre skrøpeligheter, men en sådan som er blitt prøvd i alt i likhet med oss, dog uten synd. La oss derfor trede frem med frimodighet for nådens trone, forat vi kan få miskunn og finne nåde til hjelp i rette tid.





Det kan ut ifra dette ikke være noen andre Før Rom faller og overgir Sin makt til andre internt i Rom. Rom gir sin tittel Pontifeks maximus til Det Lille Horns leder. Det lille horn får sin makt (Nå politisk i tillegg til sin religiøse makt som de hadde fra før av igjennom Romerkirken) fra Romerriket og kommer på den måte opp og ut av de.

På forhånd har Rom drept Jesu etterfølgere og endret Guds bud sakte men sikkert etersom Guds barn blir utslettet. Når Romerkirken blir DRKK, altså tar over makten regjerer de i 1260 år før General Berthier arresterer Paven og tar Vatikanstaten slik at DRKK ikke lenger har makt over kongene i verden. Generalen er utsendt av Napoleon i 1798. Fra før av har protestantismen avslørt DRKK som antikrist trone og verden reformeres og går inn i opplysningstiden, deretter kommer ateistene inn, Darwinismen og den industrielle revulosjon slik at Gud blir glemt, "Gud er død" sies det og frafallet ble en realitet. Frankrike gir Frihetsguddinnen til USA og nytt håp tennes. 2 store verdenskriger følger og nå er DRKK fredens tro igjen og nå griper de om seg.

I dag har verden glemt sin historie og kjenner ikke Jesu tro som nærmest ble utslettet av Rom før DRKK fikk sin makt. Man kjenner ikke til Luthers tro, alle de andres tro før ham som avslørte DRKK som Satans trone. Man legger ikke til grunn fakta som summerer opp hvorfor protestantene trodde det de trodde. Man hever seg over fakta og ser videre og på den måten får DRKK makt igjen, det også ved tegn og undere for å føre mennskeheten inn i ett bedrag som gjør at det facistiske Rom igjen oppstår. Avgrunnens dyr kommer snart og ledere for dette blir Pontifeks Maximus, brobyggeren, politisk og religiøst.

Her er to andre billedlige fremstillinger:






gana - 24-1-2015 kl 12:49

Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av gana  
En har drøftet hvilke miljø lovløshetens menneske eller Anikrist skulle komme fra.

.. .

(Ovenstående er en litt fri gjengivelse fra en fortolkningsbok i Bibelverket, Luther Forlag - Lunde Forlag.)

"De kom fra oss, men de var ikke av oss."[Redigert den 3-12-2014 kl 04:42 av gana]


1 Joh 2,19 De er gått ut fra oss, men de var ikke av oss: for hadde de vært av oss, så var de blitt hos oss; men det skulde bli åpenbart at ikke alle er av oss.

Og disse som ikke er av oss benekter mennesket Jesus i kjød men de benekter Ham ikke som Gud.

Det slår jo begge veier dette. For hva betyr det å benekte Jesus i kjød? Jo det betyr jo nettopp det å benekte ham som Gud.

LeifG - 24-1-2015 kl 15:06

Nei, det fordi Jesus Kristus, altså Guds sønn er kommet i kjød. Paulus sier Han er Gud og skaperen men Han sier at Han tok på seg vår skikkelse og lot seg i vært kjød prøve, friste og Gud kan ikke la seg friste.

Simon Peter står og ser på sin lidende bror og medmenneske Jesus og sier Han er Gud. Simon Peter ser at Han er sant menneske som ham selv og det er nøkkelen til himmelen, det er oppstandelsens kraft for da erkjenner du at du i kjød kan frelses fra synd er og nå som Jesus i kjød viste oss.

Kirken sier vi er født, dermed skapt syndere og at det å være i kjød er synd i seg selv, det er ondskapens lære.

Korrekt oversettelse:

1Jn 4:2-3 Hereby know ye the Spirit of God:

Every spirit that confesseth that Jesus Christ is come in the flesh is of God:

And every spirit that confesseth not that Jesus Christ is come in the flesh is not of God:

and this is that spirit of antichrist, whereof ye have heard that it should come; and even now already is it in the world.


Jesus Kristus, altså en erkjennelse av at man tror Han er Skaperen kommet i kjød. Altså i likhet med vår natur og prøvd i likhet med oss i kjød. Jesus lot seg friste og lot fristelser prøve Ham, sant menneske!


Fil 2,5-9 La dette sinn være i eder, som og var i Kristus Jesus, han som, da han var i Guds skikkelse, ikke aktet det for et rov å være Gud lik, men av sig selv gav avkall på det og tok en tjeners skikkelse på sig, idet han kom i menneskers lignelse,

og da han i sin ferd var funnet som et menneske, fornedret han sig selv, så han blev lydig inntil døden, ja korsets død.

Derfor har og Gud høit ophøiet ham og gitt ham det navn som er over alt navn,

Hebr 2,10-11 For det sømmet sig for ham for hvis skyld alle ting er til, og ved hvem alle ting er til, da han førte mange barn til herlighet, gjennem lidelser å fullende deres frelses høvding.

For både den som helliggjør, og de som helliggjøres, er alle av en; derfor skammer han sig ikke ved å kalle dem brødre,


Hebr 2,14 Eftersom da barnene har del i blod og kjød, fikk også han i like måte del deri, forat han ved døden kunde gjøre til intet den som hadde dødens velde, det er djevelen,

Hebr 2,17-18 derfor måtte han i alle ting bli sine brødre lik, forat han kunde bli en miskunnelig og trofast yppersteprest for Gud til å gjøre soning for folkets synder.

For derved at han selv har lidt og har vært fristet, kan han komme dem til hjelp som blir fristet.


Hva sømmer seg for Ham? Hva er rett ferd og hva er sannhet?

[Redigert den 24-1-2015 kl 14:11 av LeifG]

[Redigert den 24-1-2015 kl 14:12 av LeifG]

gana - 24-1-2015 kl 16:12

Om jeg forstår deg rett så sier du at Jesus ikke samtidig kunne være sann Gud og sant menneske?

LeifG - 24-1-2015 kl 18:42

Sitat: skrevet av gana  
Om jeg forstår deg rett så sier du at Jesus ikke samtidig kunne være sann Gud og sant menneske?


Det er ikke jeg som sier det men Guds ord, bare så det er sagt. Jeg viser til skriftstedene og de er svært klare på hvilket offer og til hva Jesus gjorde ved å bli menneske i kjød.

Tenk hvis Jesus var Gud virksom inne i seg som sant menneske, ville Han da kunne fristes og latt seg prøve? Hadde det vært ett offer verdig vår synd i vårt kjød?

Ditt spørsmål trenger ett svar til og det er at Han kunne være Gud som sant menneske men Han valgte å ikke være Gud i og som sant menneske. Han valgte heller ikke å la sitt kjøds vilje bestemme men i kjød la Sin Guddommskraft/ eksistens ikke styre og heller i kjøds vilje å gjøre Sin Fars vilje.

Han viser veien ut av synd og fallen syndig natur her vi er nå, og den er reell.

Dette gjorde Jesus og merk at iflg dette er det ikke synd å være i kjød og fristes i kjød:

Hebr 5,7-10 Og Han/ Jesus har i sitt kjøds dager med sterkt skrik og tårer frembåret bønner og nødrop til Ham (Faderen) som kunde frelse Ham/ Jesus fra døden, og Han/ Jesus blev bønnhørt for sin gudsfrykt, og således lærte Han/ Jesus, skjønt han var Sønn, lydighet av det han led,

og da Han/ Jesus var fullendt, blev Han/ Jesus ophav til evig frelse for alle dem som lyder Ham/ Jesus, og blev av Gud kalt Yppersteprest efter Melkisedeks vis.



Jak 1,12-16 Salig er den mann som holder ut i fristelse; for når han har stått sin prøve, skal han få livsens krone, som Gud har lovt dem som elsker ham.

Ingen si når han fristes:

Jeg fristes av Gud. For Gud fristes ikke av det onde, og selv frister han ingen.

Men hver fristes idet han drages og lokkes av sin egen lyst; derefter, når lysten har undfanget, føder den synd; men når synden er blitt fullmoden, føder den død.

Far ikke vill, mine elskede brødre!


Jesus syndet ikke men Han lot seg friste og med det betyr det at Han kjente lysten inne i sitt hjerte, men Han avslo før Han syndet i hjerte og sinn. Sant menneske!

På samme måte som Faderen frelste mennesket Jesus i kjød kan Han, altså Faderen frelse også oss i kjød om vi ser og følger Jesus i og på Hans tro.

På tross av vår synd ser Faderen Jesus i oss om vi da tror Ham og følger Ham! Men merk at det er Han som gir oss ett nytt friskt hjerte, ett nytt friskt sinn og en helt ny frisk ånd slik at vi vil holde Hans bud. Det er Hans verk i oss, Hans kraft til frelse takket være Ham alene. Ser du etter i skriftene så sier også Guds ord at Han vil gi denne gave igjennom den nye pakt før Han kommer og henter sine barn. Og den nye pakt er nå, vi må bare tro og Han vil i rett tid reise opp sine troende og verden, med de onde falne engler med universet vil se at mennesker tror Ham for bare de vil drikke av det regn Faderen gir.

gana - 24-1-2015 kl 18:54

Sitat: skrevet av LeifG  

Tenk hvis Jesus var Gud virksom inne i seg som sant menneske, ville Han da kunne fristes og latt seg prøve?

Skulle noe være umulig for Gud?

LeifG - 24-1-2015 kl 19:49

?

Hva er Hans offer opp imot anklageren verd da?

Hva er Guds ord verd om man ikke tro Gud på Hans ord?

Tenk over din kommentar, hva er ditt problem om ingenting er umulig for Gud og velge å bli sant menneske i vårt kjød?
Tenk for ett offer Han, vår Skaper og Gud har gjort, blitt vår bror, som oss til evig tid. Det er Offer det! Kristus Vår Rettferdighet!

Desuten har jeg allerede lagt frem ett skriftsted som slår ihjel ditt spørsmål å stille!

Jak 1,13 Ingen si når han fristes: Jeg fristes av Gud. For Gud fristes ikke av det onde, og selv frister han ingen.

LeifG - 31-1-2015 kl 17:09

http://www.bibleuniverse.com/articles/the-anti-christ-daniel...