Sitat: skrevet av gana  | Hehe Ja det er jo det jeg sier, den første oppstandelse er før de tusen år, den
skjedde ved Jesu død på korset. |
Ja, men om vi tar med oppstandelsen ved korset har vi faktisk tre oppstandelser. Det fordi Paulus og Johannes sier det er en etter konkret Dyrets
merke som kommer ETTER det dyr som ER Etter det dyr som er under korsfestelsens tid. Romerriket falt flere hundre år etter korset og DRKK falt fra Sin
posisjon i 1798 e. Kr.. Dyrets bilde kommer i etterkant av 1798, og det i etter dyret fra jorden som nå er. Med andre ord kommer det snart en
oppstandelse til de tusen år.
Paulus sier at de KRISTNE skal stå opp av sine graver og de var ikke før korset
1 Tess 4,16-17 for Herren selv skal komme ned fra himmelen med et bydende rop, med overengels røst og med Guds basun, og de døde
i Kristus skal først opstå; 17 derefter skal vi som lever, som blir tilbake, sammen med dem rykkes i skyer op i luften for å møte Herren, og så skal
vi alltid være med Herren.
Her reiser man opp til himmelens Jerusalem, de døde i Kristus og de som lever når Han kommer igjen. Jesus setter ikke sine føtter på jorden i det hele
tatt ved dette tilfellet. Det gjør Han først etter tusen år i himmelen, sammen med de som tror.
Sitat: skrevet av gana  | Den andre oppstandelse er så ved Jesu gjenkomst ved tusenårsrikets slutt, ved Gud rikes slutt på denne jord.
Jeg tror altså at tusenårsriket er nå. |
Når det gjelder "tusenårsriket" så eksisterer ikke det i skriften, det er ett tillaget navn på tanker om at og hvis at man med Kristus skal regjere i
tusen år her nede på jorden mens Satan er bundet. Det bygger på filosofiske tanker, ikke Guds ord.
Leser du skriften så ser du at de tusen år ikke er på denne jord men i himmelen, der hvor det sanne himmelske Tempel er, der hvor himmelens sanne
Jerusalem er. Dette Jerusalem kommer ned på denne jord etter de tusen år i himmelen. Så løses Satan for å bedra de bedradde som blir oppreist for
andre gang, de har jo vært døde i tusen år forlatt hvor ingen kan gravlegge de. De står opp til doms og deres sanne natur kommer da frem.
Jer 25,33 Og de som Herren har drept, skal på den dag ligge fra jordens ene ende til den andre; ingen skal gråte over dem, ingen
skal samle dem op og begrave dem; til gjødsel utover jorden skal de bli. Dette er før de tusen år, ved Hans komme og gjødsel fordi alle er døde
under de tusen år.
Dette er etter de tusen år, etter ildsjøen og når Israels barn (de som tror) får arven:
Mal 4,3 og I skal trå ned de ugudelige, for de skal være som aske under eders fotsåler, på den dag jeg skaper, sier Herren,
hærskarenes Gud.
Her skal vi opp og være i tusen år:
Gal 4,26 Men det Jerusalem som er der oppe, er fritt, og det er vår mor;
Hebr 12,22 Men I er kommet til Sions berg og den levende Guds stad, det himmelske Jerusalem, og til englenes mange tusener,
Åp 3,12 Den som seirer, ham vil jeg gjøre til en støtte i min Guds tempel, og han skal aldri mere gå ut derfra, og jeg vil skrive på ham min Guds navn
og navnet på min Guds stad, det nye Jerusalem, det som kommer ned fra himmelen fra min Gud, og mitt navn, det nye.
Åp 21,2 Og jeg så den hellige stad, det nye Jerusalem, stige ned av himmelen fra Gud, gjort i stand som en brud som er prydet for sin brudgom.
Åp 21,10 Og han førte mig i ånden bort på et stort og høit fjell og viste mig den hellige stad Jerusalem, som steg ned av himmelen fra Gud;
Sitat: skrevet av gana  | Også i den gamle pakt var det mulig å ta dyret merke, det var de som ikke hadde gjorde det og heller valgte å følge Jesu Ånd som stod opp ved Jesu
død. |
Vis meg. 
Sitat: skrevet av gana  | Det er rett at en profetisk bok i hovedsak tar opp ting som ligger i fremtid, men av GT ser vi at slike bøker også nevner hendelser fra fortid. Så
også åpenbaringsboken om den første oppstandelse.
Puhh.. håper du forstår dette - nå må jeg nok ha noe mer Cola ja
|
Tenk over dette:
1 Pet 1,10-12 Om denne frelse var det profetene gransket og ransaket, de som spådde om den nåde som I skulde få, idet de ransaket
hvilken eller hvad slags tid Kristi Ånd, som var i dem, viste frem til når han forut vidnet om Kristi lidelser og om herligheten derefter; for det
blev dem åpenbaret at de ikke tjente sig selv, men oss, med dette som nu er blitt kunngjort ved dem som har forkynt eder evangeliet ved den Hellige
Ånd, som blev sendt fra himmelen – dette som englene attrår å skue inn i.
Am 3,7 For Herren, Israels Gud, gjør ikke noget uten at han har åpenbaret sitt lønnlige råd for sine tjenere profetene.
|