Apologetisk Forum

Dyrets merke og Islam

solbu - 12-8-2014 kl 23:31

Jeg har i den siste tiden sett litt undervisning og foredrag fra en som heter Walid Shoebat. han var tidligere paletinsk terrorist, og skal ha vært en av Yasir Arafats nærmeste medarbeidere på 1980-tallet før han ble frelst i 1994.

Han mener å vite hva det er.
Walid Shoebat - Mark of the Beast (Youtube)

Bible Prophecy and the Coming Muslim anti-Christ (Youtube)

[Redigert den 12-8-2014 kl 22:34 av solbu]

gana - 13-8-2014 kl 02:12

Joda.. det forandrer seg opp gjennom tidene hvem og hva dette merket kan være for noe.

Ifølge Bibelen er dyrets kamp en kamp mot Guds folk og ikke en kamp mellom

jødedom og islam.

Nei, faktisk så står jo jødedom og islam sammen i denne kampen.

De benekter begge at Jesus var Guds Sønn.

Viking - 14-8-2014 kl 09:59


Spennende profeti: Yeshua's 2. komme.

https://www.youtube.com/watch?v=B3fosCXsLrk

Vi merkes

gana - 16-8-2014 kl 12:02

Kanskje blir det en dag et fysisk merke på hånd og panne, men i mellomtiden tror jeg det kan være lurt å se litt etter teologistrømninger i tiden som merker folks holdninger og handlinger. Frafall skulle komme i den siste tid og da vil det antagelig begynne med kristen liv og lære. Altså et frafall og en forvitring innad i kristne kirker og trossamfunn. Først når det er fullført tror jeg det fysiske merke kan komme.

Nå var temaet her dyrets merke og islam, men dette henger litt sammen for når frafallsforvirringen kommer sigende så er det jo mange i de to trosretningene som tror at de har samme Gud. Kanskje disse en dag får det samme merke?

Har du hørt om frekkhetens nådegave? Kom over et eksempel i avisen Dagen der det var et intervju med en liberal-teolog fra MF. Nedenfor gjengis det et eksempel der det gjøres et forsøk på å rettferdiggjøre homofilt samliv:

– Er det ikke problematisk at du hever deg over blant annet ordene til Paulus?

– Hver teolog må reflektere over hva Paulus sa og på hvilken måte hans ord kan forstås i dag som gir mennesker en sjanse til et bedre liv.

(http://www.dagen.no/Nyheter/15/08/2014/Identifiserer_seg_med...)

Et godt tolkningsprinsipp er å tolke ut fra sentrum, fra korset og ut. Denne teologen ser derimot ut til å ha "et bedre liv" som sentrum. Selvsagt ikke noe galt i et godt liv, men kontrasten til Herrens ord om å beregne kostnadene og at hans etterfølgere måtte ta korset opp hver dag blir jo formidabel.

Kan liksom ikke unngå å legge merke til også slike merker når det er snakk om merke. Dyrets merke kommer, men la oss heller ikke glemme det som skjer i vår tid. Merking vil antagelig ha en lang forhistorie den dagen det kommer så langt at det eventuelt blir fysisk.

:)


[Redigert den 16-8-2014 kl 11:45 av gana]

Dyrets ånd

gana - 20-8-2014 kl 21:08

Hvem andre er bærere av dyrets ånd enn de som benekter at Jesus var Gud Sønn kommet til soning for våre synder?

I islam benektes det som kjent at Jesus at Jesus var Guds Sønn.

Det som kanskje er mindre kjent er at sentrale krefter ved MF avviser læren om Jesus stedfortredende soningsdød.

(http://www.dagen.no/Meninger/19/08/2014/MF_og_bekjennelsen_t...)

Ser du fellestrekkene her og gjenkjenner du ånden?

Det dreier seg i begge tilfellene om brudd på det mest sentrale.



Viking - 22-8-2014 kl 12:00

Sitat: skrevet av gana  
Hvem andre er bærere av dyrets ånd enn de som benekter at Jesus var Gud Sønn kommet til soning for våre synder?

I islam benektes det som kjent at Jesus at Jesus var Guds Sønn.

Det som kanskje er mindre kjent er at sentrale krefter ved MF avviser læren om Jesus stedfortredende soningsdød.

(http://www.dagen.no/Meninger/19/08/2014/MF_og_bekjennelsen_t...)

Ser du fellestrekkene her og gjenkjenner du ånden?

Det dreier seg i begge tilfellene om brudd på det mest sentrale.










Utrolig, men sant. Jeg leter etter eden prestene må avlegge ved ansettelse i kirken. Har du lest den? Lurer på om "hvem" som rangeres høyest i troskapssammenheng, kirken eller Gud?


[Redigert den 22-8-2014 kl 11:02 av Viking]

Dyrets merke er for hopen - Veien var det få som skulle finne

gana - 22-8-2014 kl 15:27

Nei jeg har ikke lest eden, men jeg vet en del om Guds folks troskap både i forhistorie og nåtid.

Når vi leser profetene i GT så ser vi at de ofte ble stående nokså alene. De som derimot stod
sammen var de som var merket av en annen ånd.

I dag har vi en stor statelig liberal folkekirke som får med seg mange og som samarbeider
med det meste, men ikke få av dem som stod Herren nær merket etter hvert en annen
ånd der i det statsstyrte - en ånd som liksom ikke lenger var så veldig vennlig innstilt
overfor de som valgte å følge de gamle stier - en ånd som liksom mer og mer var
merket av denne verdens ånd - en folkereligiøs ånd som i dag uten tvil står i
nokså sterk kontrast til den korsvei som var smal og som bare noen
få skulle finne.




[Redigert den 22-8-2014 kl 14:30 av gana]

Dyr eller ikke dyr - endetidstegnene er mange

gana - 24-8-2014 kl 17:41

Mye jordskjelv og rykter om krig for tid, men som vi sikkert har fått med oss så må dyret først komme før Herren kommer tilbake.

Med mindre et av de mange dyr som har vært i det siste skulle være det siste - og akkurat det er vel kanskje ikke så godt å vite.

Skal Jesus så opprette riket for Israel når han kommer? Nei det tror jeg ikke, det riket tror jeg ble opprettet i og med hans
komme og er identisk med det riket som han selv kalte Guds rike, det riket som er midt iblant og i oss som tror.

Så da er det altså bare dom som gjenstår ved Herrens gjenkomst - dom for både mennesker og dyr.

Og det behøver kanskje ikke være så lenge til - som sagt er endetidstegnene mange.

Jerusalem - 26-9-2014 kl 21:48

Sitat: skrevet av gana  
Mye jordskjelv og rykter om krig for tid, men som vi sikkert har fått med oss så må dyret først komme før Herren kommer tilbake.

Med mindre et av de mange dyr som har vært i det siste skulle være det siste - og akkurat det er vel kanskje ikke så godt å vite.

Skal Jesus så opprette riket for Israel når han kommer? Nei det tror jeg ikke, det riket tror jeg ble opprettet i og med hans
komme og er identisk med det riket som han selv kalte Guds rike, det riket som er midt iblant og i oss som tror.

Så da er det altså bare dom som gjenstår ved Herrens gjenkomst - dom for både mennesker og dyr.

Og det behøver kanskje ikke være så lenge til - som sagt er endetidstegnene mange.

Med Guds rike menes Guds styre (God's rule) og det begynte i det første århundre, med Jesus Kristus og Apostlene, som var Guds stemme i verden.

Malala's Muslim Faith: A Voice Of Islam For The Next Generation

gana - 10-10-2014 kl 21:42

Sitat: skrevet av solbu  
Jeg har i den siste tiden sett litt undervisning og foredrag fra en som heter Walid Shoebat. han var tidligere paletinsk terrorist, og skal ha vært en av Yasir Arafats nærmeste medarbeidere på 1980-tallet før han ble frelst i 1994.

Han mener å vite hva det er.
Walid Shoebat - Mark of the Beast (Youtube)

Bible Prophecy and the Coming Muslim anti-Christ (Youtube)

[Redigert den 12-8-2014 kl 22:34 av solbu]


Ja etter årets nobelpris kommer sikkert muslimsk tro til å få vind i seilene

http://www.huffingtonpost.com/2013/10/10/malala-faith-islam-...




[Redigert den 10-10-2014 kl 20:43 av gana]

Mahdien er en frelserskikkelse som vil erobre verden - en muslimsk beskrivelser av endetiden

gana - 6-11-2014 kl 16:42



"Illustrasjonen er ledsaget av vers 8:38 fra Koranen. «Si til de vantro at hvis de gir seg, skal de som har vært, være dem tilgitt. Men om de faller tilbake, så er praksis satt i tidligere slektledd!»

(...)

De svarte flaggene og de svarte hestene er ikke tilfeldig valgt. For disse flaggene og hestene spiller også en rolle i muslimske beskrivelser av endetiden. Et tegn på at verdens ende står for døren i islam er mahdiens gjenkomst. Mahdien er en frelserskikkelse som vil erobre verden. Fra den såkalte hadith-tradisjonen, altså fortellingene om profeten Mohammads liv, blir det også fortalt at Mohammad skal ha sagt at et tegn på dommedag vil være en hær av muslimer fra Khorasan, dagens Afghanistan og Pakistan, som inntar Jerusalem. Denne ustoppellige armeen skal komme ridende med svarte flagg.

(...)

Selv om IS mer aktivt enn andre radikale islamistgrupper benytter seg av forskjelllige profetier om slaget om endetiden i sin propaganda, er det ikke noe nytt i islamsk sammenheng. Syria har en sterk plass i den muslimske bevisstheten. Her forteller hadith-litteraturen, beretningene om Profeten Mohammads utsagn, at den islamske Jesus (Isa) skal vende tilbake, fra tårnet på Ummayademoskeen i Damaskus."

http://www.dagen.no/Nyheter/06/11/2014/Endetidskrigerne-1326...

PeterDJ - 20-1-2015 kl 07:31

Jeg synes det er litt merkelig å si at dette er TEGN som betyr, for allah (en setning), eller lignende. Fordi teksten, Joh åp, sier jo at det er et nummer, for et NAVN, ikke flere tegn for en utlagt setning.

Så hvis 666 er et nummer som Johannes sier, for et navn. Da begrenser det mulighetene veldig.

Det står jo dessuten at det er et menneskets tall. Da tenker jeg det betyr, et spesifikt menneskets tall. Eller det er i det minste sånn jeg leser det. Tallet for dets navn, eller hans navn.

Det er et mysterium for meg dette, men den beste tolkninga jg har hørt hittils er at det er keiser Nero. Det var jo skrevet til folk som levde der og da, og det måtte vel være mulig for både Johannes og leserne å regne ut dette tallet? Jeg går sterkt ut i fra at Johannes selv visste hva det betydde, og skrev ned noe han selv forstod. I såfall er det logiskt at tallet står for noe som var der og da.

Forøvrig er jo hele åpenbaringsboken temmelig vanskelig å forstå, og det meste er billedlig, så derfor er det vel ikke sikkert at merket i pannen og hånden bør leses bokstavelig, men heller billedlig?

Jeg tenker adventistene kanskje har litt rett.. i følge dem er jo merket i hånden og i pannen et symbol på tjeneste og handling. Panne, hva man tenker på, og hånden, hva man gjør. De mener jo dette betyr å bryte hviledagen og at konstantin eller hvem det var byttet ut hviledagen på sabbaten (lørdag) med søndag (som opprinnelig var første dag i uka, og soldagen), der er jeg vel passe skeptisk, men jeg tror likevel de kan være inne på noe, i mangel av bedre svar.

LeifG - 21-1-2015 kl 01:03

Sitat: skrevet av PeterDJ  
Jeg synes det er litt merkelig å si at dette er TEGN som betyr, for allah (en setning), eller lignende. Fordi teksten, Joh åp, sier jo at det er et nummer, for et NAVN, ikke flere tegn for en utlagt setning.

Så hvis 666 er et nummer som Johannes sier, for et navn. Da begrenser det mulighetene veldig.

Det står jo dessuten at det er et menneskets tall. Da tenker jeg det betyr, et spesifikt menneskets tall. Eller det er i det minste sånn jeg leser det. Tallet for dets navn, eller hans navn.

Det er et mysterium for meg dette, men den beste tolkninga jg har hørt hittils er at det er keiser Nero. Det var jo skrevet til folk som levde der og da, og det måtte vel være mulig for både Johannes og leserne å regne ut dette tallet? Jeg går sterkt ut i fra at Johannes selv visste hva det betydde, og skrev ned noe han selv forstod. I såfall er det logiskt at tallet står for noe som var der og da.

Forøvrig er jo hele åpenbaringsboken temmelig vanskelig å forstå, og det meste er billedlig, så derfor er det vel ikke sikkert at merket i pannen og hånden bør leses bokstavelig, men heller billedlig?

Jeg tenker adventistene kanskje har litt rett.. i følge dem er jo merket i hånden og i pannen et symbol på tjeneste og handling. Panne, hva man tenker på, og hånden, hva man gjør. De mener jo dette betyr å bryte hviledagen og at konstantin eller hvem det var byttet ut hviledagen på sabbaten (lørdag) med søndag (som opprinnelig var første dag i uka, og soldagen), der er jeg vel passe skeptisk, men jeg tror likevel de kan være inne på noe, i mangel av bedre svar.



Dyrets tall, altså dette Dyrs tall er det kommende Dyrets bilde, altså etterligningen av det Dyr som var.

Åp 13,15 Og det fikk makt til å gi dyrets billede livsånde, så at dyrets billede endog kunde tale, og gjøre så at alle de som ikke vilde tilbede dyrets billede, skulde drepes.
Åp 13,18 Her er visdommen. Den som har forstand, han regne ut dyrets tall! for det er et menneskes tall, og dets tall er seks hundre og seks og seksti.


Vi har først Dyret fra havet (folkemasser), så dyret fra jorden (folkefattig omeråde) som lager Dyrets bilde. Grunnleggende prostestantisme sier Dyret fra havet er DRKK, det uten unntak. Og DRKK oppstod fra, og er av Romerriket og da folkehavet. I Daniels bok 2 kommer det frem at Rom er det siste riket som skal eksistere ved Jesu andre komme og ved det komme utslettes.
Åp 17 sier at Dyret som kvinnen rir på er Romerriket og og at det skal gjennoppstå. Husk det at Paven har Keiserens tittel Pontifeks Maximus (brobyggeren) og DRKK er det nåværende politiske Rom og er religiøs. DRKK var før DRKK Romerkirken, før Romerkirken hedensk Yppersteprestelig virksomhet med sine planetguder. Nå, ved kristendommens tro har disse hedenske planetguder fått nye navn.
De syv er i Åp 17, som er i tråd med Daniels bok Babylon, Mederne og Perserne, Grekenland, Romerriket, Så følger Roms fall og DRKKs inntreden, DRKKs fall ved Frankrikes avskaffelse av DRKKS makt, deretter Frihetsgudinnens USA og nå da snart den nye verdensorden "Nye Rom" v/ Pontifeks Maximus (Paven, en politisk og "fredelig" religiøs leder for hele verden).

Dette er reellt folkens, verden er i opprør og det kan fort bli verre. Muslimene er farlige og terroriserer verden, en ny orden er på vei og enhver som står imot og ikke vil være med på dette vil være en trussel for menneskeheten slik man tolker det nå. Verden erikke Guds rike og verden kan ikke forstå Guds rike, Guds rikes tilhengere er en trussel for verden når verden måler opp tro opp imot hva de ser muslimer kan gjøre.., sprenge seg selv i lufta blant barn og verre ting. Vi har også vår egen Brevik som skyter egne barn fordi han er redd for muslimene og russerne/ kommunismen.

En ny Facistisk verdensorden likt Rom var med religiøse og politiske Pontifeks Maximus vil ha sine soldater.., og deres bud vil IKKE være i overensbestemmelse med å være Skaperen lydig. Derfor vil vi i tro bli stilt på valg.., altså rettferdiggjort ved og av tro.

I Babylon, som Roms yppersteprestelige tjeneste som brobygger kommer fra hadde en brystplate med sifre på. Uansette vei man la sammen tallene på ble summen 666. Tallet representerer mennesket over Gud og hvem religiøs leder sier han har Guds makt på himmel og jord i dag? Hvem har endret Guds bud og tider?

Det er bare ett svar på det folkens!


Matt 16,18-19 Og jeg sier dig at du er Peter; og på denne klippe vil jeg bygge min menighet, og dødsrikets porter skal ikke få makt over den. Og jeg vil gi dig nøklene til himlenes rike, og det du binder på jorden, skal være bundet i himmelen, og det du løser på jorden, skal være løst i himmelen.






gana - 21-1-2015 kl 01:44

Sitat: skrevet av PeterDJ  

Det er et mysterium for meg dette, men den beste tolkninga jg har hørt hittils er at det er keiser Nero.

Ja det høres veldig fornuftig ut at forfatteren av åpenbaringsboken kan ha hatt keiser Nero i tankene, men Bibelens samlede beskrivelse av dette peker også lenger fremover. Det pekes blant annet på en som Herren selv ved sin gjenkomst skal beseire og nedkjempe (2. Tess 2, 8). Og med det som bakgrunn så er det vel grunn til å tro at den største motstander og kamp er noe som ligger i tiden foran oss.

Kanskje en ny Nero gjenoppstår :wow:

[Redigert den 21-1-2015 kl 05:57 av gana]

LeifG - 21-1-2015 kl 22:28

Dyrets tall, et menneskes tall. Altså ikke konkret ett menneske men ett tall mennesker bruker på en måte.

6 tallet er ett symbol for menneske mens 7 er Guds tall, i religiøst bruk er 666 ett hedensk Yppersteprestelig tall, brukt som mennesket kjenner til i Babylon.

Hvis vi ser etter i Guds ord har også Ypperstepresten i prestetjenesten en brysttavle med farger, ikke tall som den hedenske Yppersteprest (nøkkelbæreren/ brobyggeren). I så måte er 666 ett symbol for mennesker som vil ta Guds plass og trone. Altså målsetningen er at 666 (menneskets treenighet/ kanskje Dragen, Dyret og den falske profet? Eller Ateisme, humanisme og religiøse?) slår 7.
I dag har denne hedenske yppersteprestelige tjeneste blitt videreført av religiøse ledere som får nye ledere etterhvert som de gamle blir slått av nye, såp de skifter "ham" for hver gang for å tilfredstille seiersherrene og sikre fred (brobyggere) på jord slik.

1. Babylon
2. Mederne og Perserne
3. Grekenland
4. Romeriket
5. DRKK
6. Frankrike (bilde på Egypt, altså gudløshet/ ateisme og derfor Frihetsgudinnen).
7. USA, Frihetsgudinnen.
8. Romeriket, religiøst og politisk styre i nytt bilde/ ham.

Siden Romerriket (planetguder/ dyrkere) har vi hatt samme Pontifeks Maximus/ Yppersteprest og med det sin nøkkel til himmelens rike.

Dagens Pontifeks, altså paven har Vicarius Fili Deii (Istedet for Kristus/ en vikar som iflg skriftene er en annen mellommann enn Kristus for oss) og summeres det blir det også 666 men det er ikke avgjørende.
Dyrets tall, et menneskes tall er ett overgrep imot Gud, ikke ett enkelt menneskes overgrep men naturen i vår falne natur/ opprør mot Gud.

gana - 27-1-2015 kl 17:29

Når det gjelder Dyret og islam så kan religionshistoriker og forfatter Hanne Nabintu Herland i dag melde i den kristne avisen Dagen at president Obama stadig vekk henviser til Koranen mens han hevder at «USA er ikke lenger en kristen nasjon» og at «det muslimske bønneropet er en av de vakreste lydene ved solnedgang».

For nærmere info:

http://www.dagen.no/Meninger/kronikk/Skremmende-endring-i-US...

[Redigert den 27-1-2015 kl 16:30 av gana]

LeifG - 27-1-2015 kl 21:13

Om USA hadde vært kristen hadde de holdt i hevd grunnloven og det gjør de ikke pr. dags dato. Obama ser det men det gjør også Dr. Ben Carson.

Glem helller ikke at Paven fremsettes som verdens religiøse leder i samme åndedrag.

http://newsinfo.inquirer.net/663797/pope-to-bring-unity-with...

http://vaticaninsider.lastampa.it/en/the-vatican/detail/arti...

http://www.cruxnow.com/life/2015/01/21/obama-invokes-pope-fr...

http://www.religionnews.com/2015/01/23/pope-francis-americas...




LeifG - 31-1-2015 kl 15:26

http://www.666truth.org/history/antichrist-myths

PeterDJ - 12-2-2015 kl 08:32

8 Dyret som du så, det var og er ikke, og det skal stige opp, ut av avgrunnen, og gå til undergang. Og de som bor på jorden, de som ikke, fra verdens grunnvoll ble lagt, har sitt navn skrevet i livets bok, – de skal undre seg når de ser at dyret var, og ikke er, og skal komme igjen.

Noen som vet hva dette betyr?

LeifG - 12-2-2015 kl 11:14

Sitat: skrevet av PeterDJ  
8 Dyret som du så, det var og er ikke, og det skal stige opp, ut av avgrunnen, og gå til undergang. Og de som bor på jorden, de som ikke, fra verdens grunnvoll ble lagt, har sitt navn skrevet i livets bok, – de skal undre seg når de ser at dyret var, og ikke er, og skal komme igjen.

Noen som vet hva dette betyr?


:) Alt dreier seg om tro men tro er tillitt til det skrevne som er overlatt tiil oss. Ut i fra at vi stoler på Guds ord kan vi vite hva Han sier vi kan tro.

Jesus ba oss lese profeten Daniel og i kap 2 kan vi se de verdensriker som skal være fra Babylon til Hans andre komme og der er 4 riker. De andre kapittelene utdyper spesielt gangen fra Babylon i forskjellige vinklinger og snakker spesielt om det siste rikets skjebner. I kapittel 7 kan vi se konkrete likheter i Åpenbaringen og den snakker om tiden fra korset og frem til Hans andre komme med da den kommende dom og nye jord.

I Dan kap 7 ser vi at de 10 blir 7 og at dette dyr får ett nytt ansikt etter en tid, og dette får selv en tid å eksistere. Åpenbaringen forklarer dette ansikt, kalt det lille horn i Daniel som dyret fra havet (folkemasser) og dette er kvinnen som sitter på Dyret. En kvinne er en politisk og religiøs makt, og er Antikrist trone. Den er av Dyret og kommer ut av Dyret, hvor dette Dyr er Romerriket.

Romerriket var og er ikke men om vi ser etter har en kvinne Romerikets makt i sine hender og det er DRKK. DRKK utøver Roms politiske makt og religiøse makt i dag. Selve Romerriket er ren humanisme, sterkt styrende politisk (facisme) blandet med hedensk religion og verden går i dag mot det gamle Roms idealer.

Når verden forsøker å samle seg i dag viser man til DRKK og Paven som leder over religionene, samt DRKK organistoriske evner og metodikk. Paven reiser rundt og snakker om fred og samling/ økumenikk.

Iflg Åp, skal DRKK ha en levetid på 1260 år men så reise seg igjen, det er i dag historie nå men ett dyr fra jorden (folkefattig område/ USA) skal lage ett bilde av det som var og det er en ny verdens orden i nytt ham, av da Romerriket.

Åp 17 Dyr er Satan igjennom Romerriket som bruker kvinnen/ DRKK på alle mulige bedragerske vis for å komme tilbake i posisjon rett før Jesu andre komme.

De 7 er:
1. Babylon som ble tatt over av:
2. Mederne og Perserne som ble slått av
3. Grekenland som ble overtatt av:
4. Romeriket v/ Pontifeks Maximus som overga sin autoritet til
5. Pavedømmet/ DRKK v/ Pontifeks Maximus som mistet sin makt av
6. Frankrike som ga Frihetstatuen til:
7. USA som da skal fremme en ny verdens orden
8. Romerriket v/ Pontifeks Maximus i nytt Ham/ bilde.



Pontifeks Maximus er den falske hedenske Yppersteprest, kalt brobyggeren (økumenikk) mellom tro og humanisme og ateister, eksisterte også i det religiøse Babylon men Romerrikets hedenske tro er fra avgrunnen slik Åp forteller det.

Åp 17,6-13 Og jeg så kvinnen drukken av de helliges blod og av Jesu vidners blod, og jeg undret mig storlig da jeg så henne. 7 Og engelen sa til mig:

Hvorfor undret du dig? Jeg vil si dig hemmeligheten med kvinnen og med dyret som bærer henne, og som har de syv hoder og de ti horn.

8 Det dyr du så, var og er ikke, og det skal stige op av avgrunnen og fare bort til undergang; og de som bor på jorden, de hvis navn ikke, fra verdens grunnvoll blev lagt, er skrevet i livsens bok, skal undre sig når de ser at dyret var og ikke er og skal komme igjen.

9 Her gjelder det vett som har visdom. De syv hoder er syv fjell, som kvinnen sitter på, 10 og de er syv konger; de fem er falt, den ene er til, den annen er ennu ikke kommet; og når han kommer, skal han bare holde sig en kort tid.

11 Og dyret som var og ikke er, er selv den åttende, og er tillike en av de syv, og farer bort til undergang.

12 Og de ti horn som du så, er ti konger som ennu ikke har fått rike, men de får makt som konger én time sammen med dyret.

13 Disse har én tanke, og sin kraft og sin makt gir de til dyret.



Vers 11 og 12 er altså fremtid, hvor de ti horn da kan være ti økonomiske "soner/ stater" i verden med sine tildelte titler likt "konger". Deres leder vil da bli NAtikrist/ Romerriket med sin tittel Pontifeks Maximus som i dag innehas av Paven. Paven må derfor overgi tittelen eller tre inn som disse ti kongers fredelige men facistiske politiske og religiøse leder. En time er nesten 14 dager om vi skal bruke bibelens forklaring på hvor lang tid en profetiske tid er.




Viking - 12-2-2015 kl 20:31


Sitat:

En time er nesten 14 dager om vi skal bruke bibelens forklaring på hvor lang tid en profetiske tid er.


En time 14 dager? Hvor finner du det i bibelen LG?

gana - 12-2-2015 kl 21:24

Sitat: skrevet av PeterDJ  
8 Dyret som du så, det var og er ikke, og det skal stige opp, ut av avgrunnen, og gå til undergang. Og de som bor på jorden, de som ikke, fra verdens grunnvoll ble lagt, har sitt navn skrevet i livets bok, – de skal undre seg når de ser at dyret var, og ikke er, og skal komme igjen.

Noen som vet hva dette betyr?

Et forsøk på tolkning

Dyret som var og ikke er kan henvise til at djevelen fikk sitt banesår (Åp 13, 3) da Jesus ble korsfestet og sto opp fra det døde.

Djevelen ble da bunnet for tusen år (Åp 20, 2) og stiger først opp og ut av avgrunnen i tiden rett før Jesu andre komme for å hente sine.

I tiden vi lever nå er satan altså delvis bundet, men slippes løs for å innlede den store trengsel før Jesu gjenkomst.

De tusen år tror jeg med andre ord er en billedlig beskrivelse av kirkens tid på jorden - en tid hvor djevelen er lenket og ikke har mer makt enn Gud tillater.

:cool:

LeifG - 13-2-2015 kl 00:47

Sitat: skrevet av Viking  

Sitat:

En time er nesten 14 dager om vi skal bruke bibelens forklaring på hvor lang tid en profetiske tid er.


En time 14 dager? Hvor finner du det i bibelen LG?


Dag/ år er den eneste forklaringen Guds ord selv gir på profetiske tid, om en regner 1 time inn i en 24 timers syklus blir det 1/24 dels dag. Ett år er 365 dager, dermed blir 1 time litt over 14 dager.


4 Mos 14,34 Likesom I utspeidet landet i firti dager, således skal I lide for eders misgjerninger i firti år, et år for hver dag; og I skal kjenne at jeg har vendt mig bort fra eder.

Jes 34,8 for fra Herren kommer en hevnens dag, et gjengjeldelsens år for Sions sak.

Jes 61,2 til å utrope et nådens år fra Herren og en hevnens dag fra vår Gud, til å trøste alle sørgende,

Esek 4,6 Og når du er kommet til ende med dem, så skal du annen gang legge dig på din høire side og bære Juda-folkets misgjerning; i firti dager, en dag for hvert år, vil jeg la dig bære den.


Alt i forbindelse med profetier og leser vi tidfestelser i profetiene forøvrig må en dag være ett år for ellers er profetiene i utakt med de faktiske forhold/ verdens historie som kom i etterkant. Om du kjenner til reformatørenes tolkninger så er vel dette kjent?

Når det er sagt vil fremtiden vise om 1 time er litt over 14 dager. :)

[Redigert den 12-2-2015 kl 23:49 av LeifG]

Dyrets merke - dag og tid

gana - 13-2-2015 kl 02:38

Det kan vel mange ganger være med bibelske tidsangivelser som med merking, de skal ikke alltid tas helt bokstavelig. Vi merkes med ånd og ordet dag brukes også om en lengre ubestemt tidsperiode, slik som i 1. Mos 2, 4 og Sal 2, 1.

I skapelsesfortellingen brukes dag i 1. Mos 2, 4 om hele skapelsesuken - solen ble først skapt på den fjerde dagen, og den sjuende dagen varer enda, 2, 2. Allerede Origenes og Augustin har påpekt at dag ikke alltid betyr det samme som vi legger i ordet dag.

:)

LeifG - 13-2-2015 kl 19:07

Sitat: skrevet av gana  
Det kan vel mange ganger være med bibelske tidsangivelser som med merking, de skal ikke alltid tas helt bokstavelig. Vi merkes med ånd og ordet dag brukes også om en lengre ubestemt tidsperiode, slik som i 1. Mos 2, 4 og Sal 2, 1.

I skapelsesfortellingen brukes dag i 1. Mos 2, 4 om hele skapelsesuken - solen ble først skapt på den fjerde dagen, og den sjuende dagen varer enda, 2, 2. Allerede Origenes og Augustin har påpekt at dag ikke alltid betyr det samme som vi legger i ordet dag.

:)


??

Skapelsesberetningen er i en 7 dagers uke i en 24 timers syklus, altså kloden fra lys og til og med liv skapt på 7 x 24 timer konkret. Og skapelsesberetningen er IKKE en profeti, den eneste forklaringen på tid i det profetiske ord er at 1 dag er ett år konkret.

1 Mos 1,5 Og Gud kalte lyset dag, og mørket kalte han natt. Og det blev aften, og det blev morgen, første dag.
1 Mos 1,8 Og Gud kalte hvelvingen himmel. Og det blev aften, og det blev morgen, annen dag.
1 Mos 1,14 Og Gud sa: Det bli lys på himmelhvelvingen til å skille dagen fra natten! Og de skal være til tegn og fastsatte tider og dager og år.



Forøvrig:
En tid, tider og en halv tid er også konkret men en tid er ett år mens tider kan være flere år, en halv tid er ett halvt år.

[Redigert den 13-2-2015 kl 18:08 av LeifG]

solbu - 15-2-2015 kl 02:22

Sitat: skrevet av PeterDJ  
Jeg synes det er litt merkelig å si at dette er TEGN som betyr, for allah (en setning), eller lignende. Fordi teksten, Joh åp, sier jo at det er et nummer, for et NAVN, ikke flere tegn for en utlagt setning.
Du har tydeligvis ikke sett de to videoene jeg linker til i starten av denne tråden. Walid Shoebat sier at han som Araber med egne øyne ser at i originalskriftene er de greske symbolene i bibeloversettelsene Arabiske ord, ikke greske tall. Han sier samtidig at symbolene har faktisk tallverdiene 666. Han mener at Johannes som fikk åpenbaringen skrev ned det han så, selv om han ikke forsto hva det var han så.

Se videoene i toppinnlegget der han går inn i dette.
Sitat:
Forøvrig er jo hele åpenbaringsboken temmelig vanskelig å forstå, og det meste er billedlig, så derfor er det vel ikke sikkert at merket i pannen og hånden bør leses bokstavelig, men heller billedlig?

Den er ikke vanskelig. Jeg tror den er i likhet med resten av bibelen ment å skulle leses bokstavelig, og at den er kronologisk.
Sitat:
Jeg tenker adventistene kanskje har litt rett.. i følge dem er jo merket i hånden og i pannen et symbol på tjeneste og handling. Panne, hva man tenker på, og hånden, hva man gjør. De mener jo dette betyr å bryte hviledagen og at konstantin eller hvem det var byttet ut hviledagen på sabbaten (lørdag) med søndag (som opprinnelig var første dag i uka, og soldagen), der er jeg vel passe skeptisk, men jeg tror likevel de kan være inne på noe, i mangel av bedre svar.
Jeg mener at adventistene her farer med vranglære. Du kan ikke ha en dag i uken i pannen eller hånden, men det kan du med en mikrobrikke eller et arm-/pannebånd med symboler på. Shoebat mener at selve merket skal være et fysisk symbol av noe slag som man skal bære på høyrearmen, eller i pannen for de som mangler høyrearmen. Av en eller annen grunn skal ikke merket være i venstrearmen i følge bibelen.

Han og flere andre sier også at det greske ordet for merke også betyr et trykt symbol eller merke som man kan ta av og på, på samme vis som man kan ta av og på gradsmerker på en uniform for eksempel.

LeifG - 15-2-2015 kl 14:31

Sitat: skrevet av solbu  
Jeg mener at adventistene her farer med vranglære. Du kan ikke ha en dag i uken i pannen eller hånden, men det kan du med en mikrobrikke eller et arm-/pannebånd med symboler på. Shoebat mener at selve merket skal være et fysisk symbol av noe slag som man skal bære på høyrearmen, eller i pannen for de som mangler høyrearmen. Av en eller annen grunn skal ikke merket være i venstrearmen i følge bibelen.


Dyrets merke viser hvem du tilber, hvem du i tro tilhører. Ifølge Gud er Sabbaten tegnet/ merket på hvem som tilhører Gud eller ikke.

Det er definerbart hvem Dyret her er og dette definerbare dyr sier selv at de som følger hennes bud viser at de tilhører henne. Hun som har endret Guds bud og tider.

Dette handler om hvem man tilber:

Åp 13,12-16 Og det bruker det første dyrs hele makt for dets øine, og gjør at jorden og de som bor på den, tilbeder det første dyr, hvis dødssår blev lægt, 13 og det gjør store tegn, så at det endog får ild til å falle ned fra himmelen på jorden for menneskenes øine. 14 Og det forfører dem som bor på jorden, for de tegns skyld som er det gitt å gjøre for dyrets øine, idet det sier til dem som bor på jorden, at de skal gjøre et billede til det dyr som fikk såret av sverdet og blev i live. 15 Og det fikk makt til å gi dyrets billede livsånde, så at dyrets billede endog kunde tale, og gjøre så at alle de som ikke vilde tilbede dyrets billede, skulde drepes. 16 Og det gjør at der blir gitt alle, små og store, rike og fattige, frie og træler, et merke i deres høire hånd eller på deres panne,
Åp 16,2 Og den første gikk avsted og tømte sin skål ut på jorden; og det kom en ond og farlig byld på de mennesker som hadde dyrets merke, og som tilbad dets billede.
Åp 19,20 Og dyret blev grepet, og sammen med det den falske profet, han som for dets øine hadde gjort de tegn hvormed han hadde forført dem som tok dyrets merke og tilbad dets billede; disse to blev kastet levende i ildsjøen som brenner med svovel.


Dette viser at man tilber Gud og ikke noen som står frem som om de er Gud og med det endrer Guds bud:

Esek 20,12 Også mine sabbater gav jeg dem, så de skulde være til et tegn mellem mig og dem, forat de skulde vite at jeg er Herren, som helliger dem.
Esek 20,20 Og hellighold mine sabbater! De skal være til et tegn mellem mig og eder, forat I skal vite at jeg, Herren, er eders Gud.
Åp 14,12 Her er de helliges tålmodighet, de som holder Guds bud og Jesu tro.



Ut ifra hva vi tenker og gjør viser vi hvem vi tilhører, altså ett merke. Ser vi etter så ser vi at om man tilhører Gud så har man både merke på pannen og hånden mens Dyrets merke krever bare underkastelse selv om du ikke er enig (ikke merke på pannen). Dyret godtar altså at du er falsk men det gjør ikke Gud.

[Redigert den 15-2-2015 kl 13:32 av LeifG]

LeifG - 15-2-2015 kl 14:33

2 Mos 13,9 Og det skal være dig til et tegn på din hånd og til en minneskrift på din panne, forat Herrens lov skal være i din munn; for med sterk hånd førte Herren dig ut av Egypten.

2 Mos 13,16 Og det skal være til et tegn på din hånd og til en minneseddel på din panne; for med sterk hånd førte Herren oss ut av Egypten.

5 Mos 6,8 Og du skal binde dem som et tegn på din hånd, og de skal være som en minneseddel på din panne.

5 Mos 11,18 Så legg eder da disse mine ord på hjerte og på sinne og bind dem som et tegn på eders hånd og la dem være som en minneseddel på eders panne

Åp 20,4 Og jeg så troner, og de satte sig på dem, og det blev gitt dem makt til å holde dom; og jeg så deres sjeler som var blitt halshugget for Jesu vidnesbyrds og for Guds ords skyld, og dem som ikke hadde tilbedt dyret eller dets billede, og som ikke hadde tatt merket på sin panne og på sin hånd; og de blev levende og regjerte med Kristus i tusen år.

gana - 16-2-2015 kl 19:42

Sorry, her ble det noe feil.

Innlegget kommer nedenfor.

[Redigert den 16-2-2015 kl 19:04 av gana]

Islamdyret

gana - 16-2-2015 kl 20:00

"Faglig leder Stig Magne Heitmann i Åpne Dører spør i Dagen 29. desember i fjor «om religionen islam faktisk er en alvorlig drivkraft bak forfølgelsen av annerledestroende».

I avisen Vårt Land 23. desember påpeker blant andre historiker Bård Larsen i den liberale tankesmien Civita at dersom vi avviser at ekstremistiske holdninger har noe med islam å gjøre, kan vi heller ikke forstå terrorismen eller i sin tur bekjempe den. Larsen mener det er viktig å forstå at ekstremistiske holdninger også har røtter i religion.

– Å si at islamisme ikke har noe å gjøre med islam bunner i gode intensjoner. Men benektelsen av de dype og mangfoldige forbindelsene mellom islam og islamisme må ta slutt», samstemmer den britiske islamismeforskeren Alan Johnsen i britiske The Telegraph.

I Vårt Land 10. januar sier Bård Larsen det er et «blindspor når muslimske talspersoner sier at de ekstremistiske bevegelsene ikke har med islam å gjøre, men først og fremst er kriminelle». Han viser til at islam er 1300 år gammel, og at Koranen ble skrevet på en tid hvor den type vold som terroristgruppen IS og al-Qaida bedriver, var vanlig.

– Støtten fra mange muslimer til dødsstraff, drap ved frafall fra islam og for å krenke profeten, er utbredt ut over al-Qaida og IS."

http://sambåndet.no/2015/02/16/drivkraften-i-religionen/

[Redigert den 16-2-2015 kl 19:00 av gana]

Viking - 15-2-2016 kl 00:32


http://www.vg.no/nyheter/innenriks/religion/skal-diskutere-o...

Trodde ikke det skulle skje så snart, men jeg har sett det komme.
Dnk, drkk og Islam er like langt fra Guds lære som noen.

Litt av en kirke du:o:down:

gana - 15-2-2016 kl 02:38

Takk for info Viking.

Ved første øyekast ble jeg litt paff, men ved nærmere ettertanke så er det vel kanskje ikke så overraskende likevel.

Her jeg bor kan det synes som det er Bjørn Eidsvåg og Karsten Isachsen som er de store heltene i folkekirken. De siteres både titt og ofte. Eidsvåg har frasagt seg kristentroen og Isachsen sa for noen år siden at kirken ikke måte gå mot vigsling av homofilt samliv for da ville de miste de all støtte blant folk. Det kan se ut til at kirken selv tenker noe i de samme baner.

Så at denne kirke nå vender seg mot Koranen er vel egentlig bare en naturlig konsekvens av en utvikling som har pågått en stund.


[Redigert den 15-2-2016 kl 05:31 av gana]

Viking - 15-2-2016 kl 09:46

Sitat: skrevet av gana  
Takk for info Viking.

Ved første øyekast ble jeg litt paff, men ved nærmere ettertanke så er det vel kanskje ikke så overraskende likevel.

Her jeg bor kan det synes som det er Bjørn Eidsvåg og Karsten Isachsen som er de store heltene i folkekirken. De siteres både titt og ofte. Eidsvåg har frasagt seg kristentroen og Isachsen sa for noen år siden at kirken ikke måte gå mot vigsling av homofilt samliv for da ville de miste de all støtte blant folk. Det kan se ut til at kirken selv tenker noe i de samme baner.

Så at denne kirke nå vender seg mot Koranen er vel egentlig bare en naturlig konsekvens av en utvikling som har pågått en stund.


[Redigert den 15-2-2016 kl 05:31 av gana]


Fikk hakeslipp jeg også. Har vært forberedt at noe lignende kunne komme om noen
år, men ikke så snart. Du verden:shocked2:

Hadde jeg vært statskirke medlem nå, hadde jeg meldt meg ut på dagen.
De er ikke i nærheten av å lede folket til Gud.
Her går det til helvete hvis en ikke hiver bremsene på.



[Redigert den 15-2-2016 kl 08:49 av Viking]

gana - 15-2-2016 kl 10:08

Sitat: skrevet av Viking  


Fikk hakeslipp jeg også. Har vært forberedt at noe lignende kunne komme om noen
år, men ikke så snart. Du verden:shocked2:

Hadde jeg vært statskirke medlem nå, hadde jeg meldt meg ut på dagen.
De er ikke i nærheten av å lede folket til Gud.
Her går det til helvete hvis en ikke hiver bremsene på.



[Redigert den 15-2-2016 kl 08:49 av Viking]

Ja du verden, der er du ved sakens kjerne, det er verdens ånd som flyter fritt og uhemmet.

Løpet er nok kjørt for den norske kirke ja, de glemte bremsene og ligger nå i grøften.

Men man kan jo undre ser over hvordan de vil kombiner homovigsel med koranlesning.

Tror nok de kunne trenge litt hjelp fra juda-stamme ja.


[Redigert den 15-2-2016 kl 09:23 av gana]

Viking - 15-2-2016 kl 12:21


Ja, en må nok granske "treet" som gir så dårlige frukter og hvorfor.
De må ha mistet troen på En Gud. Guds identitet finnes ikke
blandt dem.

Det har ikke skjedd i nyere tid, vi ser bare fruktene av lang tids
fraværende Guds tro.

Noe er galt Gana.

Det er faktisk blitt så ille at folk ikke tåler Guds ord lenger. I barnehagen så får
de ikke synge bordvers der Gud nevnes. Du har ikke lenger lov til å oppdra unger
i Guds lære, da kan du miste retten til å ha unger.



[Redigert den 15-2-2016 kl 11:44 av Viking]

gana - 15-2-2016 kl 12:35

Ja noe er galt Viking.

«Gnostisismen er urtypen på den form for kristendomsforfalskning som bruker kristne uttrykk, men som fyller dem med et helt nytt innhold,» skriver Bo Giertz i sin «Forklaringer til Det nye testamente» (Lunde 2004).

«Dagens liberale teologi kan betraktes som en variant av gnostisk libertinisme. Alle døpte er kristne, uansett hva det tror og hvordan de lever. To av samme kjønn kan leve sammen seksuelt og eie Guds velsignelse. Tidens liberale teologer påberoper seg en «høyere visdom» som gjør dem i stand til å «tolke» Bibelen slik at den sier det motsatte av det som står. I samsvar med tidsåndens postmoderne filosofi har de konstruert en tidsriktig og populær ny folkereligion, som i kristendommens navn har fått dominerende innflytelse i bispemøtet og Kirkemøtet. Slik blir Bibelens ord satt til side.»

http://www.dagen.no/dagensdebatt/kristenliv/ekteskap/Et-forf...

Viking - 15-2-2016 kl 12:49


De som tok feil var de som trodde at Kristi korsfestelse gav dem
frihet til å gjøre det de ville. Satans eneste lov er: "Do sa thou willst".


gana - 16-2-2016 kl 12:27

Sitat: skrevet av Viking  

De som tok feil var de som trodde at Kristi korsfestelse gav dem
frihet til å gjøre det de ville. Satans eneste lov er: "Do sa thou willst".


"Til frihet har Kristus frigjort oss." (Gal 5,1a)

Frihet er et av de store fortrinn i kristen tro, det er noe man ikke finner så altfor mye av i muslimsk tro.

Indre frihet - vil tro det er noe ethvert menneske lengter etter.

En indre frihet der loven ikke blir et krav, men en indre lyst.

Hvordan er dette mulig? Jo ved å bøye seg i omvendelse til nytt liv.

:)

Viking - 16-2-2016 kl 20:28

Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av Viking  

De som tok feil var de som trodde at Kristi korsfestelse gav dem
frihet til å gjøre det de ville. Satans eneste lov er: "Do sa thou willst".


"Til frihet har Kristus frigjort oss." (Gal 5,1a)

Frihet er et av de store fortrinn i kristen tro, det er noe man ikke finner så altfor mye av i muslimsk tro.

Indre frihet - vil tro det er noe ethvert menneske lengter etter.

En indre frihet der loven ikke blir et krav, men en indre lyst.

Hvordan er dette mulig? Jo ved å bøye seg i omvendelse til nytt liv.

:)


Den indre frihet, høres fint ut, men jeg har aldri helt klart forstått hva det innebærer
i praksis. Hva betyr dette Gana i enkle ord???

.

LeifG - 16-2-2016 kl 22:06

Litt tørt sagt men det er nok en kjødelig lyst uten ånden til å holde Guds forestilte bud gana snakker om.. . Akkurat som Kain sa. "Se hva Jeg gjør frivillig i kjødet, se så flink Jeg er, se alle sammen, her hviler det fred, se Gud!"


gana - 17-2-2016 kl 00:05

Den indre frihet er en naturlig følelse å få når man vet at man på den siste dag ikke skal dømmes skyldig, men gå fri.

Viking - 17-2-2016 kl 10:30

Sitat: skrevet av gana  
Den indre frihet er en naturlig følelse å få når man vet at man på den siste dag ikke skal dømmes skyldig, men gå fri.


Det er nok en god følelse.

Sitat:

7 Så vær da lydige mot Gud! Men stå djevelen imot, så skal han flykte fra dere. 8 Hold dere nær til Gud, så skal han holde seg nær til dere.


:)

gana - 17-2-2016 kl 12:44

Sitat: skrevet av Viking  
Sitat: skrevet av gana  
Den indre frihet er en naturlig følelse å få når man vet at man på den siste dag ikke skal dømmes skyldig, men gå fri.


Det er nok en god følelse.

:)

Ingenting å si på den følelsen nei :)


"Dere rettferdige, gled dere og juble i Herren!
Bryt ut i fryderop, alle oppriktige av hjertet!"

(Sal 32,11)



:bouncing:

Viking - 17-2-2016 kl 14:07


Hva betyr: Så vær da lydige mot Gud!

Det nærmeste vi kommer hva Gud har sagt finner vi i de 10 bud, dette
er Hans lov og lære som Han selv har skrevet i stein.

:)


gana - 17-2-2016 kl 14:39

Du kommer nok enda nærmere om du går til NT, der står det at det er Kristus som er lovens mål.

En rettferdighet som langt overgår den rettferdighet som loven kan gi, en rettferdighet gitt ved tro.

"For Kristus er lovens ende og mål, så hver den som tror, skal bli rettferdig." (Rom 10,4)

Den største lydighet vi kan ha er altså å ha en skikkelig tro som har født oss på ny.

Da har vi fått loven skrevet i vår hjerter, bedre det enn bare stein spør du meg.

:)


[Redigert den 17-2-2016 kl 14:12 av gana]

Viking - 17-2-2016 kl 15:06

Sitat: skrevet av gana  
Du kommer nok enda nærmere om du går til NT, der står det at det er Kristus som er lovens mål.

En rettferdighet som langt overgår den rettferdighet som loven kan gi, en rettferdighet gitt ved tro.

"For Kristus er lovens ende og mål, så hver den som tror, skal bli rettferdig." (Rom 10,4)

Den største lydighet vi kan ha er altså å ha en skikkelig tro som har født oss på ny til et levende håp.

[Redigert den 17-2-2016 kl 14:00 av gana]


Jeg refererte til NT, men du mener vel Paulus. Er det kun det Paulus har skrevet som
regnes som NT?

Hva med det Kristus sier i Bergprekenen og hva med de andre apostlene?
Skal en utelukke alt dette:question:


Viking - 18-2-2016 kl 11:37


Sitat:

Lev i lyset

5 Dette er budskapet vi har hørt av ham og forkynner for dere: Gud er lys, det finnes ikke mørke i ham.

6 Sier vi at vi har fellesskap med ham, men vandrer i mørket, da lyver vi og følger ikke sannheten.

7 Men dersom vi vandrer i lyset, slik han selv er i lyset, da har vi fellesskap med hverandre, og blodet fra Jesus, hans Sønn, renser oss for all synd.

8 Sier vi at vi ikke har synd, da bedrar vi oss selv, og sannheten er ikke i oss.

9 Men dersom vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig, så han tilgir oss syndene og renser oss for all urett.

10 Sier vi at vi ikke har syndet, gjør vi ham til en løgner, og hans ord er ikke i oss.


gana - 19-2-2016 kl 11:51

Det stemmer Viking, et viktig bibelbudskap du siterer der, en er ikke syndfri fordi om en kan stå ren for Gud.

Viking - 19-2-2016 kl 13:51


http://yournewswire.com/patriarch-kirill-performs-bizarre-ri...

Arken funnet? Nifst hvis det er tilfelle.
Hvis paven gjør krav på denne, hvilken makt han da vil få?

Siden de har fått flyttet den, må de ha brukt etterkommere av Aron/Levi.

Astroide "nær", kommer 5. mars: http://yournewswire.com/nasa-say-march-5th-asteroid-is-worry...






gana - 20-2-2016 kl 15:48

"Ånden sier med klare ord at i de siste tider skal noen falle fra troen. De
skal holde seg til ånder som fører vill, og til demoners lære" (1 Tim 4,1)


Medier, klarsynte og kontakt med døde er populært for tiden.

Vårt Lands nettavis har flere oppslag om dette i dag.

http://www.vl.no/

Vi får merke oss også dette, det kan være at det

er noe som bereder grunnen for Dyrets merke.

gana - 21-2-2016 kl 07:41

Sitat: skrevet av Viking  

Astroide "nær", kommer 5. mars: http://yournewswire.com/nasa-say-march-5th-asteroid-is-worry...

Når det gjelder astroider.. litt rart å tenke på at ingenting kan treffe oss uten at Gud tillater det.

Tilværelsen er en kamp mellom det onde (kaos) og det gode (orden), men denne

kampen er ikke dualistisk på den måten at disse kreftene er likeverdige i styrke.

Gud har den hele og fulle kontroll på alt som skjer, han tar derfor også det hele og fulle ansvar.

Viking - 23-2-2016 kl 13:07


http://www.nbcnews.com/news/world/u-s-army-germany-takes-del...

Fred? Tror ikke det:shocked2:

Viking - 25-2-2016 kl 13:18


Vatikanet har tidsmaskin? For noe tull.

http://yournewswire.com/the-vatican-own-a-time-travel-device...

Hadde de kunne se inn i fremtid eller fortid hadde de sluttet med alt tullet sitt.

gana - 25-2-2016 kl 19:02

Ja dette ble litt i overkant tullete.

Gud har gitt oss ikke så rent lite om fortid og fremtid i Bibelen.

En skal heller ikke glemme at han kan gi syner og åpenbaringer.

Ellers så har jeg tidligere også nevnt Salme 25,14:

Herren taler fortrolig
med dem som frykter ham


Generelt så tror jeg egentlig ikke Gud er så veldig avhengig av maskiner.

I dag som før så tror jeg Gud gjør sine planer kjent for sine tjenere.

Nei, Herren Gud gjør ikke noe
uten å åpenbare sitt skjulte råd
for sine tjenere profetene.

(Amos 3,7)


Ikke dermed sagt at vi får det hele og fulle lys over

fremtiden, men han gir oss det han vil at vi skal vite.


[Redigert den 25-2-2016 kl 18:27 av gana]

Dyrets merke og Islam

gana - 16-3-2016 kl 02:24

13. mars 2016 ble det i Salem Stavanger holdt en tale som passer ganske godt inn i det som er tema her.

Talen har tittelen "Antikrist, endetiden og islam - hva sier Skriften?"

Du finner den her:

http://www.salem.stavanger.no/media.php?pageID=47

Jerusalem - 23-3-2016 kl 20:36

Sitat: skrevet av Viking  

Vatikanet har tidsmaskin? For noe tull.

http://yournewswire.com/the-vatican-own-a-time-travel-device...

Hadde de kunne se inn i fremtid eller fortid hadde de sluttet med alt tullet sitt.

Det er ikke snakk om en tidsmaskin, men et kabinet hvor man kan se og høre noe som har skjedd i fortiden. Mao: noe lignende datamaskinen i filmen "Deja Vu" fra 2006 med Denzel Washington i hovedrollen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chronovisor

Viking - 20-5-2016 kl 11:47



Paven legger ikke sjul på sine meninger:


Sitat:

“I don’t think that there is a fear of Islam as such but of ISIS and its war of conquest, which is partly drawn from Islam.

It is true that the idea of conquest is inherent in the soul of Islam. However, it is also possible to interpret the objective in Matthew’s Gospel, where Jesus sends his disciples to all nations, in terms of the same idea of conquest.”



http://www.trunews.com/pope-francis-spreading-the-gospel-no-...

[Redigert den 20-5-2016 kl 11:49 av Viking]