Apologetisk Forum

Dette bør ikke være sant.

Kristnerd - 8-3-2004 kl 02:43

Ett "rykte" på nettet som jeg ennå ikke har kunne verken bekrefte eller avkrefte er at B.Hinns profteier om at Jesus skulle vise seg legemlig rundt om kring på B.Hinns møter rundt om kring i verden har blitt oppfylt med diverse fenomener, som langt i fra er Jesus Kristus, men deriomt tegn på "en veilder for menneskeheten", slik den er beskrevet her : http://www.shareno.net/

En felles religiøs ( New Age idologi ) vei.
Hva jeg har lest foreløbig har ikke overbevist meg. MEN HVIS dette er sant, så er det soppas alvårlig at jeg ikke tør vente med å fortelle det til jeg har fått funnet ut mere. Oppfordrer folk til å undersøke dette med skepsis og grundighet. Merk... jeg skriver dette med bekymring, med ikke med overbevisning. Jeg håper selv at dette er falske opplysninger.

Kjære Kristnerd

Lionheart - 8-3-2004 kl 11:22

Jeg har undersøkt den såkalte Maitreya-læren, og har visst om den i lengre tid. Jeg har vært inne på samme tanken, men har ikke funnet grunnlag for å tro at denne "Maitreya" er Benny Hinn's Jesus. De to fører litt for forskjellig lære enda.

Maitreyabevegelsen, med Benjamin Creme i spissen, tar utgangspunkt i at Jesus ikke er Kristus, men at Kristus er en egen ånd. Denne ånden er Maitreya, som har "overskygget" diverse store religionsstiftere verden over til alle tider. De forkynner at Jesus ikke er Kristus, men at Kristusånden var over Ham, liksom den var over Buddha (buddhismen), Mohammed (islam), alle Vishnus avaterer (hinduismen), Jesus (kristendommen) og er selv den Messias som jødene venter på. Han skal også visstnok oppfylle Jesu profeti om at alle skal se hans tilbakekomst, ved at det skal sendes på tv jorden rundt og dem som ikke eier en tv skal se og høre ham inni hodet sitt.

På denne måten søker disse å forene alle verdens religioner. Nå vet vi at dette er noe som er klin umulig. Verdens religioner kan ikke forenes og deres tilhengere vil ikke forenes.

"Bevisene" på at Maitreya er Kristus er dårlige konstruksjoner, og andre er rett og slett idiotiske. Ta "lysringene" som vises på shareno.net, for eksempel. Man kan se slike ringer overalt. Og vet dere hva som gjør det? Ingenting annet enn at sollyset reflekteres i et vindu og så sender videre lyset til veggen på motsatt hus.

Videre har du "fotografiet" av overskyggelsen av Maitreya over Benjamin Creme. Hvis man ser på Maitreyas ansikt, så er det lett å se at noen har brukt det mest brukte bildet av Maitreya og lagt det oppå bildet av Benjamin Creme, ved hjelp av Photoshop eller lignende.

Maitreyabevegelsen er en sekt, med relativt få medlemmer. Den er en religion for seg selv og vi trenger ikke bry oss med den. Alle som forkynner noe annet enn at Jesus Selv er Kristus vil bli avvist blankt. Trosbevegelsen er en større fare for kristenheten enn Maitreya.

Hvis nå

Lionheart - 8-3-2004 kl 11:24

Maitreya er den (falske) Kristus som Benny Hinn forkynner og folk blir forført av denne personen så vet jeg ikke annet enn at vi har selve dyret på jorden om ikke lenge folkens.

Kristnerd - 8-3-2004 kl 11:26

takk for klargjøring. Men likevell: på nevnte nettsted har de en oversikt over steder og tidspunkt Maitreya har "åpenbart" seg, så står det også for hvem og hvor mange som ble overbevist. 600 kristne ett sted, 500 kristne ett annet sted osv... så... ufarlig vil jeg ikke si at dette er, tross alt. Vær våkne og be.

Jo det har du rett i

Lionheart - 8-3-2004 kl 12:06

men et par ting du må huske:

1: Hvor stor pålitelighet vil du gi referansene til sted og antall personer uten navn på sted eller menighet, når lysringene de hevder er mirakler er naturlige refleksjoner av sollys og soleklart fabrikerte bilder av Maitreyas overskygging av Ben Creme?

2: Hvis omfanget er så stort, hvorfor har det da ALDRI vært snakk om på nyhetene...?

Men ja, la oss likevel være på vakt.

Gunnar - 8-3-2004 kl 14:33

Sitat:
Originally posted by Kristnerd
Ett "rykte" på nettet som jeg ennå ikke har kunne verken bekrefte eller avkrefte er at B.Hinns profteier om at Jesus skulle vise seg legemlig rundt om kring på B.Hinns møter..

Benny Hinn selv har hevdet slike ting i mange år, og har vel bidratt til slike rykter han også.

Som du kanskje husker så sier jo Benny Hinn også i filmen vår noe om dette, ved å hevde at han vet hvordan Gud ser ut, og hvilke klær han har på seg, fordi Gud har åpenbart seg flere ganger for Hinn.

I tillegg så forteller han om den gangen da Jesus viste seg i en menighet over en perisode på flere dager. Dette skal til og med ha blitt tatt opp på video(ifølge Hinn).

Filmklippene som er nevnt ovenfor tror jeg er fra midten av 90 tallet, men Hinn har jo helt siden 70 tallet snakket om at engler har åpenbart seg for ham. Han hevder at i en persiode, så åpenbarte engler seg for ham, i sammenhengende et helt år! Slik sett så er det ikke rart at Benny Hinn er opptatt av at Jesus skal vise seg legemlig på sine møter.

Når det gjelder Maitreya, så er jeg enig med Lionheart, om at det nok ikke er Maitreya som "åpenbarer seg" på møtene til Benny Hinn. Hinn selv vil nok ikke ta navnet Maitreya i sin munn med det første.

Samtidig så er jeg overbevist om at det er onde åndsmakter som står både bak Maitreya lære/manifestasjoner, og Benny Hinn's lære og manifestasjoner. Slik sett så kan man jo si at dette hører sammen.

I tillegg så er det slik at det allerede nå holder på å skje en sammensmelting mellom kristendom og New Age/Østens religioner. Flere av prinsippene og ideene til New Age/Østens religioner, har jo fått innpass både i f.eks Trosbevegelse og Toronto sammenheng.

Som f.eks: (jesus)Meditiasjon, Inner Healing, Å falle ved berøring i pannen, og ideen om at Gud er mer en slags universell kraft, enn en person.

Dette hevder jeg til tross for at de som står bak Trosbevegelsen og Toronto selv sikkert vil benekte enhver befatning med New Age. Det er ideene og tankegangen til New Age som har fått innpass, ikke selve New Age bevegelsen i seg selv.

Jeg ser det slik at siden Den onde har som mål å samle hele verden under seg, så vil alle/de fleste religioner etter hvert smelte sammen til en. Paven har jo allerede for noen år siden, holdt et fellesmøte i Roma, hvor bl.a trosbevegelsen, Buddister, Sjamaner, Guruer, Indianske Heksedoktorer osv. var representert. (Dette er ikke et rykte. Jeg har selv sett filmopptak i fra det møtet.)

I en slik sammenheng så kan det jo hende at Maitreya, etter hvert blir sett på som èn side av (den falske)"kristus", som både New Age'ere og forførerne forkynner om.

Gunnar



[Edited on 8-3-2004 by Gunnar]

Kristnerd - 8-3-2004 kl 15:16

Siden http://www.kornsirkler.org/ omtaler "ufo fenomener", som også nevnes på tidligere nevte side om Maytreya . Om noen husker "clone aid" omtalene i media, så er det en sekt med blant annet grupper i frankrike. Disse blander en viss grad av kristendom inn med tanker og ideer om ufoer osv...
det mest banale er tanken om at Jesu himmelfart var en opptagelse i en ufo.
Jeg har også hørt om sekter hvor man trekker dette enda lengre og omtaler "opprykkelsen" som at de kristne skal bli tatt opp i "the mothership".

Og så baller det på seg. En ting er ivertfall sikkert, satan er fantasifull.

Thomas - 9-3-2004 kl 22:07

Mye som er i forandring nå for tiden. Så det gjelds å holde øynene åpne.

Burde prøve å holde ett kart over religioner og hvilken innflytelse andre religioner har over dem. Trenger ikke å være noe avansert men så en kan se omfanget. Og hvilke som holder på å gli inn ihverandre eller så og si møte hverandre. Og hvilke som sniker seg inn i andre.

Kanskje hvis vi hadde lagd noe sånt så hadde vi oppdaget noe som var veldig skremmende :)

Gunnar - 11-3-2004 kl 01:30

Sitat:
Originally posted by Thomas

Burde prøve å holde ett kart over religioner og hvilken innflytelse andre religioner har over dem. Trenger ikke å være noe avansert men så en kan se omfanget. Og hvilke som holder på å gli inn ihverandre eller så og si møte hverandre. Og hvilke som sniker seg inn i andre.


Hei Thomas.
Jeg synes dette med et slikt oversiktskart høres ut som en god ide. Såvidt jeg husker så har vel Kristnerd laget et forsøk på et slik kart tidligere.

Problemet er vel at det er veldig vanskelig å vite hvor mye info og detaljer man skal ta med, og hvilke kriterier man skal bruke for hvem som skal bli satt opp på kartet eller ikke (med tanke på "gråsonene";).

Uansett.. når vi begynner på artikkelbasen tår, så håper jeg at vi skal få til å lage et oversiktskart som i hvert fall trekker opp de store linjene.

:)




[Edited on 10-3-2004 by Gunnar]