Apologetisk Forum

KRIGEN

Scot - 2-1-2012 kl 21:11

Jeg har ingen tro på at jorden som vil gå under. Jeg tror at jorden vil forandres og at jorden vil tillte, slik at vil vil få en ny himmerl og en ny jord.

Vi vil få krig og ufred.
Akkurat nå så er vi nærmere krig enn noensinne. Israel vil ikke nøle med "å dra igang" en storkrig med et angrep på Iran.
Det puttrer og koker i "kjelen" og trykket blir bare større.

Noe annet som overrasker meg er bl.a. uttalelser fra politiet om hat og sinne i "gatebildet" nyttårsaften. Det krydde av "fremmede" i gatene og bare en liten episode hadde brakt det hele ut av ballanse. Uroligheter i gatene finner vi over hele Europa og midtøsten, også i Asia.

Jeg er engstelig for vår nære fremtid, måtte Gud verne oss fra alt ondt.

[Redigert den 2-1-2012 av Scot]

Scot - 3-1-2012 kl 15:48

Femte drapet i Malmø siden november:


Sitat:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=1004282...

Igo - 4-1-2012 kl 06:18

Mørke skyer i horisonten? Hmm.. ja. Desto viktigere å huske på bibelordet:

"Herrens engel slår leir
til vern om dem
som frykter Herren,
og frir dem ut av fare."
(Salme 34,8)

Scot - 25-2-2012 kl 11:36

Regimet i Nord-Korea truer USA og Sør-Korea med hellig krig hvis de gjennomfører en planlagt militærøvelse neste uke.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=1005259...


Sitat:

FBI Prepares for Iranian Attacks on US Soil


http://stevenmcollins.com/WordPress/?p=5121

Rimelig hett under beina til onkel Sam nå. Vi kjenner heten helt
hit.

[Redigert den 25-2-2012 av Scot]

Igo - 26-2-2012 kl 07:13

Og i Skriften ymtes det om krig fra Gog og Magog i endetiden. Men jeg tipper det mer er en kamp mellom ondskapen og Gud folk (= de kristne). Alle disse andre krigene tror jeg bare i mindre grad har noe med den åndskampen å gjøre. For det er jo kampen mellom Gud og satan som er selve hovedkampen både i verden og i Bibelen. Spor av denne åndskamp kan det nok som sagt være i andre kriger også, men endetidens storslag blir kanskje ikke noen fysisk krig i det hele tatt. Ren åndskamp er også en mulighet. Vi har ikke en kamp mot kjøtt og blod har Ånden opplyst. Så ja, ren åndskamp er en mulighet.

Og har du tenkt tanken.. kanskje er vi nå midt i kampen.

:wow:

[Redigert den 26-2-2012 av Igo]

Scot - 26-2-2012 kl 18:06

Sitat:
Opprinnelig postet av Igo
Og i Skriften ymtes det om krig fra Gog og Magog i endetiden. Men jeg tipper det mer er en kamp mellom ondskapen og Gud folk (= de kristne). Alle disse andre krigene tror jeg bare i mindre grad har noe med den åndskampen å gjøre. For det er jo kampen mellom Gud og satan som er selve hovedkampen både i verden og i Bibelen. Spor av denne åndskamp kan det nok som sagt være i andre kriger også, men endetidens storslag blir kanskje ikke noen fysisk krig i det hele tatt. Ren åndskamp er også en mulighet. Vi har ikke en kamp mot kjøtt og blod har Ånden opplyst. Så ja, ren åndskamp er en mulighet.

Og har du tenkt tanken.. kanskje er vi nå midt i kampen.

:wow:

[Redigert den 26-2-2012 av Igo]


Hvordan beskriver du åndskamp siden du kan registrere at vi er midt i den? Er det noen profetier forbundet med denne åndskampen. Du må fortelle meg hvor du finner alt dette, det kan bli riktig interessant og nytt.

:up:

Igo - 27-2-2012 kl 07:24

:):up:

Kampen beskrives kanskje best i Efeserne 6,10ff. Legg også merke til hvordan mange av bibelens forfattere tar opp kampet mot vranglære i endetiden. Av profetier jeg kommer på i farta kan nevnes Daniels bok. Jobs bok - merk hvordan Satan trer frem for Herren med en klar agenda (Kap 1). Mange av salmene beskriver også en klar åndskamp (f. eks. salme 35). Og grunnen til at alt dette er tatt med i Bibelen er klar, det er mye å lære av det. Mye å lære i en kamp som alltid har vært, men som skulle tilta og tilspisses i tiden rett før Jesu gjenkomst.

Så ja, dette tror jeg kan være Gog og Magog. Satan fra helvete som går til åndelig frontalangrep på Guds utvalgte. Før i tiden hadde Israel ofte en fysisk krig med sine motstandere. I dag er det som oftest annerledes for Guds folk. Vår kamp er som sagt primært ikke mot kjøtt og blod, men "mot ondskapens åndehær i himmelrommet" (Ef 6,12). Det er der den egentlige kampen står. En kamp som vil forsøke å få oss til fall.


[Redigert den 27-2-2012 av Igo]

Viking - 27-2-2012 kl 13:46


Siden du mener at vi er midt i en åndekrig, hvordan merker du det. Var ikke satan bundet også. Hvordan kan han da plutselig stå for et frontal angrep?


Igo - 27-2-2012 kl 18:46

Det merkes jo at man lever. Hadde Satan fått sin fulle vilje så hadde vi vært døde.

Viking - 27-2-2012 kl 19:40

Sitat: skrevet av Igo  
Det merkes jo at man lever. Hadde Satan fått sin fulle vilje så hadde vi vært døde.


Satan er ikke bundet ennå. Yesuah har ennå ikke kommet igjen med sine 144 000 hellige fra Israels 12 stammer. Først da vil Satan bli bundet i 1000 år. Og da endelig vil det rette budskap nå ut til folk og de vil høre på Ham.

Tenk å få oppleve det. Lurer på hvor mange generasjoner i min slekt som har gått og ventet på Hans gjenkomst i kjøtt og blod, vår Konge i egen person. Velsignet være Han som kommer i Faderens navn.:singing:
.

Igo - 29-2-2012 kl 02:38

Det er vinter nå, men det kan bli temmelig glovarmt i tiden som kommer. Ødeleggelse med brann er budskapet og det skjer neste gang Herren kommer. Mange sjanser har Guds folk og veden fått. Remember Noa? Neste gang blir dommen total. Deretter ny himmel og ny jord.

:spin:

[Redigert den 29-2-2012 av Igo]

Viking - 1-3-2012 kl 00:04

:puzzled: