Opprinnelig postet av PeterDJ
Les i sammenheng: Herren setter sine føtter på oljeberget, og da skal Herren være En, og folket skal bo der TRYGT, i Jerusalem.
Zec 14:4 På den dag skal hans føtter stå på Oljeberget, som ligger midt imot Jerusalem i øst, og Oljeberget skal revne tvert over mot øst og vest, så
der blir en stor dal, idet den ene halvdel av fjellet viker mot nord, og den andre halvdel mot syd.
Zec 14:5 Og I skal fly til dalen mellem mine fjell, for dalen mellem fjellene skal nå like til Asel; I skal fly som I flydde for jordskjelvet i Judas
konge Ussias' dager. Da skal Herren min Gud komme, og alle hellige med dig, min Gud.
Zec 14:6 På den dag skal lyset bli borte; de herlige himmellys skal formørkes.
Zec 14:7 Og det skal komme én dag -- Herren kjenner den -- det skal hverken være dag eller natt; men mot aftens tid, da skal det bli lys.
Zec 14:8 Og på den dag skal levende vann strømme ut fra Jerusalem, den ene halvdel av dem til havet i øst og den andre halvdel av dem til havet i
vest; både sommer og vinter skal det være så.
Zec 14:9 Da skal Herren bli konge over hele landet; på den dag skal Herren være én, og hans navn ett.
Zec 14:10 Og hele landet, fra Geba til Rimmon sønnenfor Jerusalem, skal bli som den øde mark, [de. Jordan-dalen] og det [Jerusalem.] skal heve sig
høit og trone på sitt sted, like fra Benjamin-porten til det sted hvor den forrige port var, til Hjørneporten, og fra Hananels tårn til kongens
vinperser.
Zec 14:11 Og folket skal bo der, og der skal aldri mere lyses bann over det; Jerusalem skal ligge der trygt.
Så om løvhyttefesten. Sakkarias 14.16, samme sted som om oljeberget osv; Zec 14:16 Og alle de som blir igjen av alle de hedningefolk som angrep
Jerusalem, skal år efter år dra op for å tilbede Kongen, Herren, hærskarenes Gud, og for å delta i løvsalenes fest.
Jeg visste faktisk ikke at dette stod i samme kapitell. Det fant jeg først ut nå, men visste jeg hadde lest det før. Det står videre om at de som IKKE
drar ikke vil få regn i landet. Zec 14:17 Men om noget av jordens folk ikke drar op til Jerusalem for å tilbede Kongen, Herren, hærskarenes Gud, så
skal det ikke komme regn hos dem
Dette får være en start, noe å tygge på. Er så sent at jeg må komme tilbake til hvorfor jeg tror dette er starten på 1000års riket, og hvorfor jeg
tror det er de levende kristne skal være med å regjere over, osv.. |