Opprinnelig postet av PeterDJ
jeg sendte mail til oks om at jeg vil ut av medlemsskapet..
men jeg har samtidig en god kompis som sier jeg kunne hatt godt av å dra på oks...
så hvem skal man tro?
jeg mener det er galt å blande alt og elske verden og si man er frelst og ikke være det i det hele tatt.. men jeg har ikke sett dette i læren til de
på oks..
jeg kan ikke sette fingeren på noe liksom... om jeg kunne satt fingeren på noe og sett det klart at Åge var på villspor så var det enklere... men når
han høres snill ut og forkynner om Guds kjærlighet og taler oppbyggelig så ser jeg ikke noe galt...
og som jeg har hørt er det ofte folk som har vært gjennom veldig mye i livet og blitt frelst som havner på oks.. altså folk med rusproblemer og så
videre... eller iallefall mange av dem er det..
så jeg vil ikke si noe for eller imot oks..
jeg håper likevel på det beste, at det er en god menighet... og at det IKKE er et sted som fører deg til løs sluppenhet osv.. at det er en farlig
plass liksom..
selv om man ikke drikker, eller røyker, eller banner, eller baktaler, eller lyver, eller driver hor, eller ser på noen med lyst osv osv... man
bekjenner Jesus og man prøver hver eneste dag å leve med han, så er det ikke nødvendigvis slik at man er frelst... er det?
hva er det som gjør at en blir regnet blant de rettferdige? er det ikke at Jesus sonet vår synd.. ?
er det ikke det at han oppstod fra de døde slik at vi kunne ta del i ham?
eller er det en kombinasjon?
jeg rører ikke røyk, drikker meg ikke full, passer min munn så jeg ikke lyver eller baktaler eller snakker på noen dårlig måte.. jeg har ikke
kjæreste, jeg ber mye, jeg søker Jesus, leser i bibelen, og jeg ønsker å se at jeg blir akkurat det Gud vil jeg skal være..
likevel ser jeg at de som er og har vært på oks er mer levende, mer tiltrekkende, mer sikker, mer glad, og kanskje mer i Ånden? hvis jeg ikke
undergraver det Herren gjør i meg.. og ser feil.
mens jeg tviler på ALT ved meg... og det som har med min frelse å gjøre..
det burde vel være en tankevekker? |