Apologetisk Forum

"si noe pent om Jesus"

Kristnerd - 22-2-2004 kl 22:34

Får fra tid til annen høre at jeg ikke må henge meg opp i ting slik jeg gjør her på forumet. Jeg må mye heller si pene ting om Jesus.

Men;
Hinduistiske retninger har en Jesus.
Vitenskapen har en Jesus.
Islam har en Jesus.
New Age har en Jesus.

Det er ikke bare bare å si noe pent om Jesus. Jeg ønsker for mitt liv og det jeg måtte forkynne til ufrelste, at det skal være basert på at jeg faktisk står trygt på en sann Bibelsk forståelse av hvem Jesus er. Derfor engasjerer jeg meg også i dette arbeidet I TILLEGG TIL å evangelisere og forkynne så ofte som jeg har mulighet til det.

By the way:

Gunnar - 23-2-2004 kl 01:56

Å påpeke f.eks at JDS læren er feil, er faktisk å si noe pent om Jesus det også.

Dersom du hjelper noen til å få åpnet øynene, til å se den sanne Jesus, slik som Han virkelig er, så må vel det kalles å snakke pent om Ham?

Guds fred
Gunnar.

Thomas - 23-2-2004 kl 02:17

Å forkynne at Jesus er Guds sønn er vel en pen ting å si. For bibelen viser til den sanne Jesus.

Gunnar - 23-2-2004 kl 02:36

Men det ene utelukker ikke det andre, Thomas.

De som hevder at man "bare skal si noe pent om Jesus", får det til å virke som at man nesten sier noe stygt om Jesus, og at man bare er negativ, dersom man påpeker feil eller usunn lære.

Mitt poeng er at feil lære, i utgangspunktet faktisk er å snakke stygt om Jesus, mens å rette på feilen, er det samme som å snakke pent om Ham.

Gunnar :)

Thomas - 23-2-2004 kl 02:40

Mitt poeng er at feil lære, i utgangspunktet faktisk er å snakke stygt om Jesus, mens å rette på feilen, er det samme som å snakke pent om Ham.

Amen bror :)

blir så evig provosert

Lionheart - 23-2-2004 kl 10:57

av folk som klikker når vi peker på noe som vranglære.

hadde det ikke vært for kristne som turte å gjøre nettopp det som gjøres her, det som er vår plikt og enda mer vår rett, hvordan hadde kristendommen vært i dag da???

jeg tror svaret er slik den er i ferd med å bli:

Økumeni for enhver pris, og det må vist gjerne gå utover Jesu lære, bare hovedpersonen kalles Jesus, så er det ingen som bryr seg.

jeg kunne spydd av hele opplegget

de vet ikke hvilken ånd de er av
de kjenner ikke Herren.