Opprinnelig postet av Lionheart
Ah, jeg ser at jeg har glemt (i snart fire hele år!) å fortelle hvordan det gikk til slutt!
Jeg ønsker gjerne å fortelle fordi det for meg blir et vitnesbyrd!
To av i alt fem cellegruppe-medlemmer kom hjem til meg for å se videoen. Cellegruppelederen nektet å komme av samme grunn som jeg beskrev ovenfor (for
4 år siden! xD). Da de først kom for å se filmen, spurte den ene meg om hvorfor jeg ville at vi skulle se den.
Jeg fornemmet en slags fiendtlighet i innstillingen hennes til filmen, og plutselig husket jeg en drøss med bibelvers som omtaler å prøve all
forkynnelse på Skriftens ord. Jeg hadde den oppfatning at jeg fikk fra Gud hva jeg skulle si, og ble fylt av fryd og glede over å få presentere
sannheten til disse mine medkristne.
Da vi hadde sett filmen, var den ene svært forsiktig med å uttale seg om de falske profetene filmen viser, og forsøkte enda å forsvare dem. Den andre
var takknemlig for å ha fått sett filmen og sa hun fant det helt utrolig at disse menneskene kunne forkynne slik falsk lære som så tydelig er imot
Bibelen.
Jeg takker Gud for denne ene som forstod budskapet og tok imot advarselen. Hun andre håper jeg at vil se sannheten før det er for sent.
|