Å bruke Bibelen som "kaffegrut" til å hente ut "skjult"
informasjon av, er minst like suspekt, og respektløst,
som å bruke Google til orakel-råmateriale.
Brukes nettsøk til materiale, skjønner så godt som alle
at det må være ment som harselas.
Det er verre når Skriften misbrukes av noen som vil
ikle seg en åndelig autoritet og øve religiøs påvirkning.
Slikt er tidstypisk og ofte listig 'kalkulert' forførelse,
faktisk lansert av virksomheter som hører til det sataniske.
På dette forum har Lexus ivret for denne Drosnin og bøkene hans
i minst tre innlegg (trådene 1778, 1781 og 1812)
ett av disse under overskriften "Bibelen oppklarer seg selv" 
et kamprop som Lexus senere har dedikert sine mer enn 150 innlegg
til å illustrere med smertefull parodi, og lite annet.
Lexus' omfangsrike siteringer fra Skriften er oftest uten linje
og vilkårlig famlende.
De er generert ved enkel glosefisking, men han mener å se dette
som en metode til å høste ut nye innsikter, som ikke er mer
elementært tilgjengelige for oss alle, enn at Lexus må lekse dem
opp i svært omfangsrikt format -- ikke sjelden med en belærende
tone som innebærer at dette må vi få fra ham, han har slike
innsikter som vi mangler, blant annet fra Nostradamus.
Jeg klipper litt tilfeldig i Lexus' produksjon, som viser at han
står særdeles langt fra å være bibelsk nøytral i sine 'metoder'
Det Praxis her prøver å fortelle er at han er uenig i Bibelske sitater og ser ikke logikken i det jeg skriver om.
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg noe videre med det, dersom du ikke forstår skrift.
Det du kanskje mener Praxis, er at en fritt kan ta hvilket som helst vers ut av Bibelen og så forsøke og tolke dette ut fra gitte hendelser ute i
verden ?
At jeg har nevnt to navn som jeg skal ha dedikert meg igjennom i mer en 150 innlegg for å illustrere en mer smertefull parodi, og intet annet?
For noe sprøyt!
Jeg siterer bibelvers hele tiden, har du en form for bibelvers vegring?
At du i det hele tatt nedverdiger deg til å skrive slik du gjør, får bare du bekymre deg over.
De angrep du kommer med preller like fort av, da jeg ikke kan se noe hold i det du skriver, annet enn at du er sterkt uenig i det jeg siter fra
Bibelen.
Du antyder at jeg farer med glosefiksing, hvor?
Ut av påstander krever jeg bevisførsel, det er bare dumt å komme med tomme påstander!
Kaffegrutmetoden har jeg aldri prøvd, er det obligatorisk innenfor Apologetisk forum?
Det at jeg skriver slik jeg gjør, er for å konfrontere dere med Bibelske sannheter, og en kan godt treske dill med treskeslede, men det er kanskje noe
overdrevent?
Hvis du eller Kristnerd har motforestillinger ut av det jeg kan bevise ut fra skriftene, synes jeg de burde komme til sin rett i de aktuelle trådene?
I stedet for å komme med en halvsur artikkel etterpå om hva jeg har skrevet om.
Jeg kan enkelt sette opp en tråd med tittelen “ Åpen bibelduell mellom Lexus og Apologetisk forum, med ekstremt korte svar.” Hadde det kunnet vært
interessant?
Med største ydmykhet, jeg kan dessverre ikke noe for at dere vil fornekte Bibelsannheter, og finner det meget interessant at dere ikke har kunnet
finne noe å henge dere opp i, annet en at dere er uenig Bibelsitater?
Dere vet det at skriftene i dag ikke har riktig oppsett (i sammenheng), men at de skal bli omskrevet til en hr Tofelius når han måtte komme…. Eller
kanskje dere har belegg for å hevde at det alt har blitt gjort?
Luk.1.1-5
Ettersom mange alt har tatt seg fore å sette opp en fortelling om de ting som er blitt fullført blant oss, slik de har overgitt det til oss, de som
fra begynnelsen var øyenvitner og Ordets tjenere, så har også jeg gått nøye gjennom alt sammen fra begynnelsen av, og besluttet meg for å skrive det
ned i sammenheng for deg, gjeveste Tofelius, for at du skal lære å kjenne hvor pålitelige de lærdommer er som du er blitt undervist i.
Mvh Lexus
[Redigert den 9-9-2007 av Lexus] |