Opprinnelig postet av Gunnar
Hei Evangelist.
Jeg har ikke tenkt å kommentere så mye av det du skriver i innlegget ditt, da jeg opplever at wbrochs og Bror har skrevet mye om adventismen som jeg
synes jeg kan stille meg bak (så vet du jo hvor du har meg)
Jeg vil bare ønske deg velkommen til forumet, og samtidig si at her så hører promotering av Adventismen under forumet for "Kirkesammfunn/lære på siden
av øvrig kristenhet".
Jeg er klar over at det eksisterer en liten gråsone hos oss i forhold til at vi har et forum som er viet "Loven, Budene og kristen etikk", hvor vi jo
har temaer som f.eks hviledagen som også i stor grad berører adventistisk lære. Meningen med dette forumet var imdlertid først og fremst å åpne opp
for at evangelikale/protestantiske kristne kunne samtale rundt disse spørsmålene.
Innlegg som går rett på temaene (med argumenter for eller i mot noe), vil bli stående selv om de indirekte f.eks forkynner en annen trosretning slik
som f.eks adventistisk lære, men dersom innlegg i dette underforumet (eller andre underforum) åpenbart er skrevet for å føre folk over til en
adventistisk tro, så vil de bli flyttet til forumet for " Kirkesammfunn/lære på siden av øvrig kristenhet".
Sitat: | Opprinnelig postet av Evangelist
Jeg har lyst til å dele ett av mine yndlingskapitler med dere som ikke følger Guds Ord.. |
Jeg vil bare si at dersom du virkelig ønsker at så få som mulig skal få interesse av å lese gjennom det du skriver, så har du valgt
en fantastisk god måte å gjøre dette på.(!)
Jeg tror jeg forstår, at du prøver å si noe om hvordan du mener andre har tatt alvorlig feil. Men du forventer at alle selv skal ha innsikt i
at de har tatt feil, FØR du i det hele tatt begynner å fortelle dem hva som er feil og hvorfor!
For å sette det på spissen: Jeg håper du aldri blir bedt om å holde møte med mangeårige NAF medlemmer i den hensikt å øke trafikksikkerheten på
veiene:
" Kjære NAF medlemmer: Jeg har lyst å dele mine erfaringer som bilist, med alle dere som ikke har peiling på å kjøre bil..."
Hva tror du folk ville tenkt da? Enten så ville de tenkt at dette ikke gjelder dem, for de KAN jo kjøre bil, eller så ville de tenkt at her har vi en
person som har NULL respekt, og som sansynligvis bare er ute etter hevde seg selv og ydmyke andre.
En slik person vil vi i hvert fall IKKE lytte til...
Og Det er kanskje et litt dårlig utgangspunkt for en som prøver å være en evangelist?
[Redigert den 13-8-2007 av Gunnar] |