Opprinnelig postet av Lexus
Sitat: | Opprinnelig postet av BiZ
Jesus i sitt Ord har lovet oss at dersom vi oppriktig søker etter sannheten og ber Den Hellige Ånd å åpne våres øyne og vise oss Guds sanne Ord, så
vil vi få se det.
Dette kan selvsagt være en prosess vi må gjennom. Men man man må mene det. Oppriktig. Det er jeg overbevist om.
Det er også veldig lurt å komme sammen i grupper og diskutere Bibelen og hva den sier. Vi alle trenger forskjellige synsvinkler og meninger. Det er
med å slipe oss og svare på vanskelig spørsmål som man kan ha.
Jeg mener det er veldig viktig å være forberedt på å kunne endre ens syn på noe, være åpen for nye oppdagelser. Som sagt tidligere, tradisjoner eller
følelser burde ikke komme i veien for muligheten til å oppdage nye sannheter.
[Redigert den 20-3-2008 av BiZ] |
Hei BiZ!
Jeg er enig med deg at en skal søke Guds ord, og tar vare på det en leser uansett om en forstår det eller ikke, for bevarer en det en har lest og
misforstått betydningene, så vil allikevel alt bli oppklart for en.. og forståelsen vil plutselig falle på plass om en har tatt vare på ordet.
Jeg vet ikke om det er så lurt å diskutere i grupper - sannheten finner du i Bibelen og ikke i grupper - for i en gruppe er det mange som har egne
meninger og oppfatninger, det svekker forståelsen av Guds ord, for det er kun Guds ord som er sannhet, altså Bibelen, og den forklarer seg selv. Når
alle har forstått dette, vil vi ikke lengre diskutere hva Skriftene mener, men alle forstå dem, og ikke minst - ha samme tro! |