Sitat: | Originally posted by Gunnar
Sitat: | Originally posted by geirern
Hegem jeg kan gi deg et godt råd, som er fra bibelen.
| Hei du geirern. Hva mener du med at det rådet du gir, om at "Hvis trosbevegelsen ikke er fra Gud, så
vil den falle sammen", er et bibelsk råd? Hvor står det hen?
|
Act 5:38 Og nu sier jeg eder: Hold eder fra disse menn og la dem være i fred! for er dette råd eller dette verk av mennesker, da skal det gå til
grunne,
Act 5:39 men er det av Gud, vil I ikke kunne ødelegge dem. Vokt eder at I ikke må finnes stridende mot Gud!
Jeg sa ikke at det er et råd fra "Guuuud" til henne, men som jeg sa: et godt råd fra bibelen. Jeg mener det er et godt råd (selv om dere
sikkert mener det stinker) fordi i det ligger det en advarsel mot å kjempe mot Gud, noe som jjeg tror Hegemor o.a. gjør hvis de aktivt ønsker å gå ut
å stoppe grupperinger som menighetene disse lederen er med i.
Sitat: |
Hvordan mener du man skal forholde seg til dette "bibelske" rådet i forhold til f.eks Jehovas Vitner? Mener du i fullt alvor at man ikke
skal advare mot Jehovas Vitner, fordi "Gud kjemper for menigheten", og at man kan risikere å "kjempe mot Gud"?
|
Igjen: nå sier jeg ikke at dette er Guds råd i enhver situasjon, ok? Det er hva jeg ser på som et godt råg, OG det er hentet fra bibelen. Kan ikke si
imot det. DU får det til å virke som om jeg sier at "dette er hva biblen sier til deg", noe jeg ikke prøver. HVIS jeg skrev på en måte som
gjorde at det virker som om det er det jeg mener, så beklager jeg det.
For å svare på spørmålet ditt ang. JV. Jeg personlig mener ikke at JV er kristne, på bakgrunn av at de ikke tror at Jesus er Guds sønn. En sånn
beskrivelse kan du derimot ikke gi f.eks. Kenyon eller Hagin, siden disse tviholder på evangeliets punkter i samsvar med bla. den apostolske
trosbekjennelse o.l. Jeg er ikke personlig for å bekjempe JV, mormonerne, ved å prøve å stoppe dem. Det var dette Hegemor la fram "hvordan skal
vi stoppe dem". Ja, faktisk så tror jeg Gud holder et øye med dem, og kan la oss ha frihet til å forkynne evangeliet uten å la oss opptas for mye
i kampen mot "vranglærerne". Men , for all del, føler du at dette er ditt kall i livet så, stå på...hehe.
Gunnar. |