Apologetisk Forum

Koalisjon i Israel - enig om jødisk tilbaketrekking fra Vestbanken

gana - 28-4-2006 kl 04:24

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article622204.ece

Hvordan dette skal ende er ikke så godt å si, men at utviklingen ikke er like lett å takle for alle gis det et eksempel på her:

”Vi lever nå i en tid hvor svært mange er forvirret i forhold til hva de trodde skulle skje. Mange har ventet på at Israel skulle bli større og større, og at denne utvikling bare skulle gå fremover. Når vi nå opplever tilsynelatende ”tilbakeskritt” på denne vei, opplever vi at mange troende blir usikre. Har vi tatt feil?”

http://www.karmel.net/visnyhetsside.asp?ID=421

Israels verdslige tid er snart over?

LeifG - 29-4-2006 kl 00:31

Iflg. en rett frem tolkning av Daniel 11 vil Israel bli fjernet fra Jerusalem og Kalifatet eller det Osmanske rike ta over byen. Muslimene vil altså bygge sin trone der.

Kongen i Nord Er Tyrkerne, det Osmanske riket.

Dan 11:45
Han slår opp sine kongelige telt mellom havet og det fagre, hellige fjell. Men så går det mot slutten med ham, og det er ingen som hjelper ham.
Se også intervju med mulla Krekar i VG eller Dagbladet i mars d.å., der hvor han fremmer kravet om fred, nemlig gjenopprettelsen av Kalifatet.

gana - 29-4-2006 kl 02:22

Ifølge notene som står under selve bibelteksten i min bibel så var kongen i nord Seleukos II Kallinikos (246 - 226 f. Kr.).

:eureka:

Lionheart - 29-4-2006 kl 03:08

bare for å være pirkete så heter det The West Bank på engelsk men Vestbredden på norsk - Vestbanken hadde vært mer sannsynlig som navn på sparebanken vest ;)

tog du an ;)

gana - 29-4-2006 kl 03:55

Hehe.. ok. Vi bøyer oss i støvet :grin:

soneh-chamas - 29-4-2006 kl 08:50

Sitat:
Opprinnelig postet av Lionheart
bare for å være pirkete så heter det ... Vestbredden på norsk

Beklageligvis stemmer dette i vanlig språkbruk i dag.

Men likevel - det å kalle fjellområdene vest for elva Jordan for "vestbredden" er vel like tullete som å kalle storparten av sør-Norge vest for elva Gudbrandsdalslågen for "Vestbredden".

Korrekt betegnelse er "Samaria". Det moderne politisk korrekte ordet er bare et propaganda-knep for å tåkelegge at området er en del av Israel.

[Redigert den 29-4-2006 av soneh-chamas]

Kristnerd - 29-4-2006 kl 11:03

Er vi pirkede i dag ? (Ja vi er vist det)

Hiver meg på med litt flisespikkeri jeg også...

Sitat:

Dan 11:45
Han slår opp sine kongelige telt mellom havet og det fagre, hellige fjell. Men så går det mot slutten med ham, og det er ingen som hjelper ham.
Se også intervju med mulla Krekar i VG eller Dagbladet i mars d.å., der hvor han fremmer kravet om fred, nemlig gjenopprettelsen av Kalifatet.

Står ikke noe om VG og Mulla Krekar når jeg slår opp i Dan 11 :D (Heldigvis ;) )

Et ekstra linjeskift ville tydeligjort skillet, (Men trur uanset det er bare jeg som er dum nok til å bry meg om sånt. Så egentlig skriver jeg dette bare fordi jeg kjeder meg og snart skal på jobb.) Ha en fin dag :D

Her i Trondheim skinner sola og vinteren har endelig sluppet taket. Bakken er bar og tørr og det begynner å bli litt grønt rundt om kring også :)

Passer det med noen bibelvers om såkornet som legges i jorden for å dø, men gir nytt liv ? ;) dere får slå opp selv.

Ha en fin dag ja :)

LeifG - 29-4-2006 kl 12:46

Dette er ikke tull Kristnerd, før det Osmanske riket falt var dette almenn viten blant troende fordi Det Osmanske riket kunne følges i profetiene men når det falt sluttet folk å tro på denne tolkning, nå ser det ut som om det er en mulighet for at profetiens tolkning allikevell er aktuell.

Kristnerd - 29-4-2006 kl 18:49

Hm... :question:

Jeg har da ikke sagt at temaet var tull. Har vell ikke komentert innlegget ditt i noen som helst retning heller.

Det jeg flirte litt av var at Lionhearth først begynte å "hakke" på at "vestbanken" på norsk kalles vestbredden, osv...

og så kom det en til som poengterte at også vestbredden egentlig er en dårlig navngivning som bidrar til misforståelser og tåkelegging.

Gode poeng begge to, men det ble likevel litt komisk for meg. Så jeg fikk lyst å hive meg på rekken av folk som drev å "korrigerte".

Påenget i innlegget mitt i morges var jo at du i ditt første går rett fra et bibelsitat til å snakke om VG og Mulla Krekar.

Du er vell enig i at det er en fordel å tydeligjøre hva som er sitater og hva som er egne tanker ? Slik det står så ser det jo nesten ut som om Daniel har profetert at det vil komme en avis i Norge som heter VG og som skal ha et intervju med Mullah Krekar. ;) Akkurat det ble litt komisk. Regner med du ser komikken i det selv også.

Som sagt, jeg har egentlig ikke sagt noe hverken for eller i mot hverken ditt eller andres innlegg i tråden. Har bare tillatt meg å se det komiske i "saksgangen" og mangel på tydelig skille mellom Bibelsitat og egen komentar.

Det betyr ikke at jeg mener saken i seg selv er bare tull. Langt i fra. Men noen ganger må man da kunne flire litt også ;)

Desuten ønsket jeg bare å si "ha en god dag". Min dag har vert fin så langt, om noen av dere ikke har hatt så fin dag, så håper jeg du ihvertfall får en fin kveld.

[Redigert den 29-4-2006 av Kristnerd]

LeifG - 29-4-2006 kl 20:23

hmm. skjønner men hvis man ser med visjoner og samtidig ser muslimenes visjoner ser man at profetien kan fort gå i oppfyllelse. Og Mulla Krekar vet hva Islam liker og hva de vil. Jerusalem og ett maktsentrum som Kalifatet var.....

Og er det tilfellet... ja da... kan man lese Dan. 12:1.

Kristnerd - 29-4-2006 kl 21:48

Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
hmm. skjønner men hvis man ser med visjoner og samtidig ser muslimenes visjoner ser man at profetien kan fort gå i oppfyllelse. Og Mulla Krekar vet hva Islam liker og hva de vil. Jerusalem og ett maktsentrum som Kalifatet var.....

Og er det tilfellet... ja da... kan man lese Dan. 12:1.

Jepp kan godt hende det ;) Mulla Krekars utalelser er absolutt tankevekkende, og at Islam / "Det osamske riket" kan ha noe med oppfyllelsen av denne profetien å gjøre ser jeg ikke bort i fra. (Men nå har jeg ikke satt meg så veldig inn i saken.)

Men når du skriver "men hvis..." så virker det som jeg har sagt i mot deg. Jeg har jo ikke det.

Det eneste jeg har sagt er at det er greit å putte inn et ekstra linjeskift så det er tydelig hva som er Bibelsitat og hva som er egne tanker. Er du ikke enig i det ??

LeifG - 30-4-2006 kl 17:39

Jo , jeg misforsto... Beklager.. :)