Apologetisk Forum

Bruk av bilder av aborterte fostre

Soteria - 10-4-2006 kl 21:33

Hva synes dere om å bruke bilder av aborterte fostre i abort-kampen?
De er jo kolossalt sterke.

Selv om det kanskje er nødvendig å bruke slike virkemidler, synes jeg de blir brukt for ofte og for mye.

Norge I Dag er en avis som fronter noen av sakene sine med dette bildet (når sakene er relaterte til gynekologi, fostre o.l.)

(Advarsel! Sterkt bilde)

http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=9777

Med tida har det faktisk blitt en prøvelse for meg å lese denne avisa, for bildet dukker opp støtt og stadig.
Likevel vil jeg gjerne lese den, for de har mange interessante nyheter.
Så nå har det blitt sånn at jeg holder for deler av skjermen eller kniper øynene halvt igjen.
Ja, så "svak" er jeg. Blir uvel av å lese for mye om vold og blodsutgytelser.

Hva er det med folk som tror de har rett til å trykke den slags bilder opp i ansiktet på oss støtt og stadig?
Hellig vrede for fosterets sak, ja.
Men de ser ikke noe tvilsomt i å sende blodige abortfilmer midt på formiddagen. Det sier litt.

Ser igrunnen ikke helt poenget med å vise slikt til dem som alt er mot abort. Kanskje synes de at abortmotstanderne gjør for lite?
Det er jo ganske klart at vi gjør for lite, men hva kan man egentlig gjøre uten å gå til voldelige skritt?

Magazinet gjør det mye bedre, et stykke ned på hovedsida har de et nydelig bilde av et helt og levende foster, et bilde som gjør at man blir glad. Det er ved siden av en sak om at Frp sikrer liberal bio-lov. www.magazinet.no

Det er greit nok at vi av og til ser på hjerteoperasjoner, men vi ønsker ikke å se på dem hele tida.
Dessuten er det verre å se en abort enn en hjerteoperasjon, for det siste er ikke et etisk problem.
Det er verre å se på et mord enn å se en nødvendig operasjon for helsas skyld.

slappfisk - 10-4-2006 kl 21:47

Sitat:
Med tida har det faktisk blitt en prøvelse for meg å lese denne avisa, for bildet dukker opp støtt og stadig.
Likevel vil jeg gjerne lese den, for de har mange interessante nyheter.
Så nå har det blitt sånn at jeg holder for deler av skjermen eller kniper øynene halvt igjen.
Ja, så "svak" er jeg. Blir uvel av å lese for mye om vold og blodsutgytelser.

Jeg har det på samme måte. Så skal det også sies at jeg er nok ekstra pysete med blod og sånn.

Synes det er vanskelig å definere grensene for hvor langt man skal gå. På den ene siden tror jeg ikke man skal være til anstøt. På den annen side mener jeg virkeligheten omkring abort skal ut slik at folk kan våkne opp for hva dette egentlig er. Så kanskje en moderat eksponering er riktig.

Vi får håpe og tro at redaktørene er ledet av Guds Ånd i disse sakene.