Apologetisk Forum

Dagen eller Dagbladet?

nyttliv - 3-4-2006 kl 20:17

Redaktør i Dagen, Odd Sverre Hove, søkjer den utlyste stillinga som sjefredaktør i Dagbladet. – Viktige posisjonar må fyllast med konservative kristne, seier Hove.

Les hele artikkelen her:

http://www.dagen.no/show_art.cgi?art=9067

Er det noen som tror han får jobben? :D

k-mann - 3-4-2006 kl 23:13

Artikkelen stod på trykk på laurdag, 1. april, så eg har mine tvil om dette.

mvh

Kristnerd - 4-4-2006 kl 00:15

Hehe. Det er nok en aprilspøk ja :) Men ikke det, la han søke :)

Det som "avslører" mest at det er en aprilspøk er når artikkelen fjaser seg ut i det useriøse ved å dra inn "Harry Potter på kultursidene" som alpha og omega for økte opplagstall. Intil jeg kom dit var jeg i ferd med å ta artikkelen for God fisk. Syns nesten han skulle tatt å søkt på ordentlig jeg;) det ville vert artig å sett resultatet :)

Everaldo - 4-4-2006 kl 02:18

Hvis det der var en aprilspøk, så gikk i alle fall jeg fem på :-) Det er i så fall første gang siden jeg var barn. Jeg sier "i så fall", fordi jeg er slettes ikke sikker på at det er en spøk.

Men jeg finner ikke referanse til dette andre steder, så da er det kanskje en spøk likevel? Jeg er ikke lett å lure, så her må Dagen få honnør for godt utført arbeid. Det er ikke ofte :-)

nyttliv - 4-4-2006 kl 09:53

Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg leste artikkelen første gang i går. Men jeg må innrømme at jeg gikk fem på likevel. :)

Uansett er det en fascinerende tanke - og en morsom artikkel. F.eks. denne kilevinkeren til Dagbladet:

"Hove huskar på si side at Arthur Berg kvar dag lurte på om han skulle kaste vekk åtte kroner på å kjøpe Dagbladet. Han kjøpte det alltid og angra alltid like etterpå."

Det er en problemstilling jeg også kan kjenne meg igjen i. :)