... leser jeg om alle opptøyene i verden for tiden. Siste døgn har jeg fått med meg brenning av 46 kirker, og en mengde kristne som blir drept under
opptøyene.
At vår lille nettside hackes blir ubetydelig i den sammenheng.
Men hva som nesten er værre er, hva jeg nå i dag leste i en notis i papirutgaven av Adresseavisen. En gruppe unge gutter, tilhørende en etnisk
minoritet hvorav de fleste har blitt kristne, har i Nigeria tatt til motangrep mot opptøyene. De har egenhendig slått, banket opp, drept, halshugget
og kuttet opp buken på rundt 20 personer. Alle de drepte tilhører den etniske majoriteten Hauserne, og er angivelig muslimer.
I lille, fremdeles ganske trygge, Norge, er det vanskelig å sette seg inn i den situasjon en liten kristen minoritet har hatt de siste ukene. Men å ty
til slike motangrep er aldri endel av det kristne kall.
Åp 3.
19 Jeg refser og oppdrar alle dem jeg har kjær. La det bli alvor og vend om! 20 Se, jeg står for døren og banker. Om noen hører min røst og åpner
døren, vil jeg gå inn til ham og holde måltid, jeg med ham og han med meg.
ÅP 22:
12 Se, jeg kommer snart, og lønnen jeg vil gi, har jeg med meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning. 13 Jeg er Alfa og Omega, den
første og den siste, begynnelsen og enden.
14 Salige er de som vasker sine kapper. De skal få rett til å spise av livets tre og gå gjennom portene inn i byen. 15 Men utenfor er hundene og
de som driver med trolldom, og de som driver hor, morderne, avgudsdyrkerne og alle som elsker løgn og taler løgn.
16 Jeg, Jesus, har sendt min engel for å vitne om dette for dere i menighetene. Jeg er Davids rotskudd og ætt, den klare morgenstjerne.» 17 Ånden
og bruden sier: «Kom!» Og den som hører det, skal si: «Kom!» Den som tørster, skal komme, og den som vil, skal få livets vann uten betaling.
20 Han som vitner om dette, sier: «Ja, jeg kommer snart.» Amen. Kom, Herre Jesus!
21 Herren Jesu nåde være med alle!Taurus - 23-2-2006 kl 14:25
Vel, Kristnerd, nå koker den muslimske del av verden i sinne og raseri mot vestens arroganse. Det ser ikke ut til at det vil la seg stanse. Nå bør det
ikke herske tvil lenger om at den den store trengselen har begynt.
Noen kristne grupperinger fokuserer opp Jesus som Sønnen og hevder at Allah ikke er Gud, altså ikke Abrahams Gud. Jeg tror ikke det er lurt lenger å
misjonere disse synspunktene mot muslimer.LeifG - 23-2-2006 kl 15:56
Hei!
Den store trngelen er en stor trengsel ikke raseri. Du må ikke gi etter for satans raseri uttrykt igjennom mennesker Taurus. Dette er satans plan for
å få gjennomført tilbedelsen av seg selv.
Dan 11:44 Men tidender fra ¥sten og fra Norden skal forferde ham, og han skal dra ut i stor harme for å ødelegge og tilintetgjøre
mange.
tidender er:
H8052
שׁמוּעה
shemû‛âh
shem-oo-aw'
Feminine passive participle of H8074; something heard, that is, an announcement: - bruit, doctrine, fame, mentioned, news, report, rumor, tidings.
Men at det er begynnelsen på trengslene er mulig og antagelig sant.Kristnerd - 25-2-2006 kl 14:22
Blir nesten som man jeg sa til ungene som krangler på speideren eller på skolen jeg jobbet en stund:
Jeg bryr meg ikke om hvem som startet. Jeg bryr meg om hvem som slutter.
Det er dypt beklagelig at Kristne går til motangrep og dreper muslimer. Samtidig, kan jeg "forstå" det. Og den nød de kristne nå opplever med
forfølgelse m.m. Hele saken er bare dypt tragisk. Ikke noe mere å si egentlig.
Sitat:
Noen kristne grupperinger fokuserer opp Jesus som Sønnen og hevder at Allah ikke er Gud, altså ikke Abrahams Gud. Jeg tror ikke det er lurt lenger å
misjonere disse synspunktene mot muslimer.
Veldig diplomatisk sett kan man si at det er samme Gud, men forskjellig "Guds åpenbaring". Likevell blir det tydelig at de kristnes, og muslimenes
Gudsåpenbaring er så totalt forskjellig, at må konkludere: Begge kan ikke samtidig ha rett. En av partene har fått en "åpenbaring" som gjør at man
tror man dyrker Gud riktig, men i virkeligheten er ført vill.
Min påstand er at dette er muslimene. Deres beskrivelse av Allah stemmer ikke overens med de kristnes Gud, som også er Abrahams Gud.
Om det er "smart" eller ikke å forkynne dette bryr jeg meg ganske lite om. Det handler om å forkynne det man mener er sannheten, så lenge man mener
det er sannheten. Skal jeg slutte å forkynne dette må jeg først bli overbevist om at jeg tar feil. Hvis ikke vil det bety at jeg forkynner mot min tro
og samvittighet. Det kan jeg ikke gjøre.