I 1990 ble 16 barn i Rochdale i England tatt fra hjemmene sine etter anklager om at foreldrene var djeveldyrkere. Nå går barna til sak for å få
oppreisning. - Dette viser noen konsekvensene av ideer som blant annet Eva Lundgren har gått i bresjen for her i Norge, sier førsteamanuensis Asbjørn
Dyrendal ved NTNU.
[Redigert den 2-2-2006 av Gunnar]PeterDJ - 3-2-2006 kl 01:04
d var en merkelig vinkling på hele greia spør du meg... personen som skrev artikkelen hadde i allefall lite tro på andre ting en det synlige, så vidt
jeg fikk med meg. Men forskere kan ikke forklare livet, da kan de vel heller ikke avskrive noe usynlig....Lionheart - 16-2-2006 kl 01:47
tre ting er sikre:
1: det fins haugevis av konspirasjonsteorier om satanister, hekser, frimurere, den katolske kirke, jøder, you name it. mange av disse er oppdiktede av
endel folk som har "lagt to og to sammen", og i de fleste tilfeller har de puttet sine egne tolkningsbriller på alt som skjer i verden. jeg bryr meg
svært lite om konspirasjonsteorier - de er "spennende" å lese på en måte, men jeg orienterer ikke livet mitt etter dem. Mitt ønske er at Jesus Kristus
skal være Herre i livet mitt, ikke en konspirasjonsteori.
2: det finnes onde åndelige makter og det finnes mennesker som tjener dem, både bevisst og ubevisst.
3: Herren Jesus Kristus HAR seiret over Satan og fratatt ham makten han har fått over oss gjennom synden. Makten og æren tilhører Herren Jesus Kristus
i all evighet!Kristnerd - 16-2-2006 kl 08:21
Sitat:
mange av disse er oppdiktede av endel folk som har "lagt to og to sammen",
Prøver du å si at mattematikerne er de som er onde her eller? Lionheart - 17-2-2006 kl 02:15
selvfølgelig!!!Soteria - 11-3-2006 kl 18:07
Nicky Cruz var barn av en framstående trollmann.
Slike barn vokser jo opp som regel, men det er klart at de får en del merkelige impulser.
Totalt sett er det mange barn som burde blitt tatt fra foreldrene sine, som i tilfeller der foreldrene er alkoholikere, har psykopatiske trekk, ikke
bryr seg om barna, osv.
Vi greier ikke å dekke opp for alle disse tingene, dessverre.